Pyörä oli lukossa ja parkissa kerrostalon pihassa!! Silti pöllitty....
Että v*tuttaa!! Sen kerran kun en vienyt pyörävarastoon, vaan jätin hetkeksi tuohon takapihan pyöräparkkiin ulos. Pyörää ei näy missään. Oli vielä lukossakin. Onko mahdollista jäljittää näitä mitenkään?? Löytää se jostain.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli sellainen kaarilukko joka on pyörässä kiinni. Vaikea saada rikottua. Se oli pyörän renkaan ja pyörän osan ympäri menevä, eli ei pelkän renkaan, joka olisi helppo vain irrottaa. Ap
Minkä merkkinen?
Vakuutus korvaa omavastuu 150€. Ei näitä kannata sen enempää surra.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa kun huomio vielä ikävähennyksen niin varmaan 80% ei saa mitään korvauksia. Aika harvalla uudehkoja tonnin pyöriä. Poliisi ei tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko lukinnut sen johonkin?
Onko sinulla kuvia siitä?
Onko sinulla kaikki avaimet?
Onko sarjanumero tallessa?
Irtaimen pyörän heittää hetkessä noutoautoon.
Oli lukossa, minulla on avain. Muuta ei ole. Ap
Oli lukossa mutta oliko lukossa kiinni jossain rautatangossa? Kuka jättää pyörää ulos jos on varasto käytössä? En ikinä jätä pyörää ulos ellei ole ehdoton pakko kuten kaupan eteen kauppareissun ajaksi jne. Silloinkin kahdella lukolla varustettuna, pyörän omalla ja erikseen ostetulla, että pyörän saa kiinni johonkin. Yöksi en ikinä. Ei yllätä yhtään että lähti kävelemään. Näitä juttujahan kuulee koko ajan.
Toimin samoin kuin sinä kaupan edessä eli pyörässä on takana kiinteä lukko ja eteen laitan irtonaisen vaijerilukon, jolla pyörä on kiinni telineessä. Mietin, onko järkevämpää laittaa vaijeri pyörän renkaan läpi telineeseen vai pitäisikö olla rungosta telineessä kiinni? Aina ei toki rungosta saa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko lukinnut sen johonkin?
Onko sinulla kuvia siitä?
Onko sinulla kaikki avaimet?
Onko sarjanumero tallessa?
Irtaimen pyörän heittää hetkessä noutoautoon.
Oli lukossa, minulla on avain. Muuta ei ole. Ap
Oli lukossa mutta oliko lukossa kiinni jossain rautatangossa? Kuka jättää pyörää ulos jos on varasto käytössä? En ikinä jätä pyörää ulos ellei ole ehdoton pakko kuten kaupan eteen kauppareissun ajaksi jne. Silloinkin kahdella lukolla varustettuna, pyörän omalla ja erikseen ostetulla, että pyörän saa kiinni johonkin. Yöksi en ikinä. Ei yllätä yhtään että lähti kävelemään. Näitä juttujahan kuulee koko ajan.
Toimin samoin kuin sinä kaupan edessä eli pyörässä on takana kiinteä lukko ja eteen laitan irtonaisen vaijerilukon, jolla pyörä on kiinni telineessä. Mietin, onko järkevämpää laittaa vaijeri pyörän renkaan läpi telineeseen vai pitäisikö olla rungosta telineessä kiinni? Aina ei toki rungosta saa kiinni.
Vaijeri rungosta kiinni aina, muuten voi olla kaupasta palatessa pelkkä eturengas jäljellä. Itse laitan vaijerin eturenkaan ja rungon kautta kiinni.
Kun asuin kunnan kämpässä pidin aina polkupyörän eteisessä, koska pyöräkellaristakin fillarit pöllittiin ja kerran, kun puörä oli valehtelematta alle 5 min. pihan pyörätelineessä lukittuna, niin joku oli puhkonut takarenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Nistivihani ei salli niiden ja muiden ali-ihmisten elämäntavan rahoittamista yhtään enempää kuin jo verotus vie. Lukitsen ja säilytän pyörääni siis tunnollisesti jatkossakin.
Pyörä ei ole turvassa kuin sisällä omassa asunnossa, jos sielläkään. Niin vattumaiseksi on maailma mennyt.
Tässä onkin jo lueteltu muutama syy miksi itse käytän mielummin autoa kuin pyörää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli sellainen kaarilukko joka on pyörässä kiinni. Vaikea saada rikottua. Se oli pyörän renkaan ja pyörän osan ympäri menevä, eli ei pelkän renkaan, joka olisi helppo vain irrottaa. Ap
Ei ne lukot mitään auta, jos pyörä ei ole missään kiinteässä kiinni tai siellä pyörävarastossa. Pyörät on kevyitä ja helppo kantaa autoon.
Ei se pyörävarastokaan mitään auta, minulta on viety pyörä sieltäkin. Ainut mikä auttaa on saada pyörä rungosta kiinni järkevään pyörätelineeseen, ei näihin 200 vuotta sitten keksittyihin, joihin tökätään eturengas ja rukoillaan, että pyörä on siinä huomennakin. Jos teline ja lukko ovat hyvät, ei ole väliä onko pyörä varastossa vai pihalla.
Jos Suomeen halutaan lisää pyöräilyä, niin ihan ensimmäisenä pitäisi kyllä laittaa kaikki nuo pronssikauden pyörätelineet kierrätykseen ja tehdä oikeat telineet tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumeidenkäyttö ja M-M:t. Näitä kun kitkee niin vähenee pyörävarkaudetkin. Itse tunsin erään turkkilaisen vaihto-opiskelijan joka meidän nähden leikkasi pyörien lukkoja, kysyttiin mitä aikoo tehdä niin sanoi että myyydä ne :)
Juurikin nuo ryhmät ovat vastuussa jopa 2/3 pyörävarkaudesta. Ihan poliisien tilastojenkin mukaan. Erityisesti huumeiden käytöstä pitäisi antaa paljon kovempia rangaistuksia. Varkaudet ovat varmasti yleisin haitta muille ihmisille huumeidenkäytöstä.
Mieluummin kovia rangaistuksia varkauksista.
Vierailija kirjoitti:
Huumeidenkäyttö ja M-M:t. Näitä kun kitkee niin vähenee pyörävarkaudetkin. Itse tunsin erään turkkilaisen vaihto-opiskelijan joka meidän nähden leikkasi pyörien lukkoja, kysyttiin mitä aikoo tehdä niin sanoi että myyydä ne :)
Kai ilmoitit poliisille?
Kunnon leikkureilla ketjulukonkin saa poikki.
Kerran varas oli kai tullut häirityksi, kun löysin sisäpihalta fillaritelineen vierestä järeät katkaisupihdit.
Rautakaupatkin voisivat vähän katsoa, kenelle noita myyvät, vaikkei niiden myymistä muille kuin raksa-ammattilaisille voikaan kieltää.
Kallis pyörä viedään, vaikka olisi mikä lukko. Pitää ajaa 20€n arvoisella tai pitää pyörä aina sisällä asunnossa.
Näitä ammattilaisia ei estä mitkään lukot eikä pyörän sijainti, vievät ihan pokkana aivan kaupungin keskustastakin. Pari pyörää minulta on pöllitty ihan lukitusta pyörävarastosta, nykyisen asuintalon varastosta ei vielä ole pöllitty "koputtaa puuta".. ja kelpaa kyllä halvatkin pyörät.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyydestä kuuluukin sakottaa.
Kukahan sinua sakottaisi??
Kamppaisi sinut kuoppaan ja nauraisi päälle kun nyt siitä satuit kävelemään. Tunnevammainen narsisti.
Onpahan varkailla kevyempää kantaa🤣