Ex-mies, lapsi ja uudet naiset
Narsisti exäni on sanonut ettei voi seurustella jos ei heti esittele lasta uudelle kumppanille. 5 vuoden sisällä meidän erosta, on lapsi esitelty vähintään kolmelle. Eli kun lapsi menee isälleen (harvoin) niin tämä aika käytetään osittain siihen että mennään yöksi "isän kaverin luokse". Sitten kun tästä edellisestä erotaan niin etsimällä etsitään uutta ja alle vuoden päästä on yleensä jo seuraava joka ei taaskaan kestä.
Lapsi ei ole päättänyt vanhempien erosta, lapsi ei ole päättänyt rakastua. Mutta kaikki mitä sanon exälle hän kääntää sen niin että minä olen sekopää kun puutun hänen asioihin.
-minulle on ihan sama vaikka seurustelisi viikottain eri ihmisen kanssa, mutta minun lastani ei tarvitse esitellä kaikille, eikä varsinkaan käyttää "katso kun olen hyvä isä" mallin vuoksi, koska se ei ole totta
Suutunko aiheesta? Kuinka nopeasti teillä on esitelty lapset uusille puolisoille?
Kommentit (193)
[]
Kiersit kysymyksen. Eli onko se ok jos kumppanit vaihtuu noin tiheästi?[/quote]
Jos se on ok ex puolisolle jolla kumppanit vaihtuu niin joo tai sillä ei olisi mitään merkitystä minulle.. Kokemusta ei ole mutta luultavasti itse en jaksasi sitä että omat kumppanit vaihtuisi noin tiheästi joten se tuskin olisi ok.[/quote]
Puhut itsestäsi. Nyt on kyse lapsista. Onko se lapsille ok
Miten se voi aina mennä niin että eron jälkeen ne yhteiset lapset ovatkin äidin omaisuutta eikä isällä ole oikeutta esitellä edes omaa kumppaniaan heille. Tasa-arvosta vingutaan ja alistetaan mies siihen suhteessa, mutta kun erotaan niin tasa-arvo katoaa... Yhtälailla isällä on oikeus viikko viikko systeemiin kuin äidillä. Jos ei ole, niin ei ole velvollinen maksamaan elareitakaan. Jos on jokin syy, esim toistuva väkivalta tai ei muuten kykene niin silloin eri... Mies 35v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka puolustatte uusien kumppanien esittelyä lapselle. Kertokaa kaksi asiaa:
1. Kuinka nopeasti saa esitellä
2. Miksi pitää esitellä? Mikä siinä on tarkoitus?Mun puolestani ihan niin nopeasti kun itse haluaa. Ei pidä esitellä mutta ei se minua haittaa vaikka esittelisikin. Esittelyn tarkoitus kai on kertoa jotakin ihmisestä esim. etunimi. 'Tää on Marja ja tässä lapseni Ville" tms.
Joo, mutta miksi marjan pitäisi nähdä Ville?
Ei kai pidäkään mutta en nyt ihan ymmärrä miksi he eivät voisi toisiaan nähdä.
Keskustelun pointti on se, että kun esitellään mahdolliset kumppanit liian nopeasti. Laitoin 2 kohtaa mitkä ovat ne pääkysymykset. Vastasit että ei kai pidäkään... Joten miksi esitellä heti?
Ihan siitä syystä että he syystä tai toisesta tapaavat heti. Miksi he eivät saisi heti toisiaan tavata, miksi se pitäisi estää vaikka väkisin?
Tyypillinen vastaus sellaiselta jolla ei ole argumenttia. Ihan rehellisesti, _miksi_ haluat että tavataan heti? Eikö aikuiset voi keskenään tapailla ilman että siihen heti pitää lapset sekoittaa?
Edelleenkään en halua että lapsi tapaa vanhemman uuden tuttavuuden heti, mutta ei siitä myöskään ole haittaa että niin tapahtuisi. Aikuiset voivat tavata keskenään eikä esittely kyllä minusta automaattisesti tarkoita sitä että lapset siihen jollain tavalla sekoitetaan. He vain tapaavat vanhemman uuden tuttavuuden.
Jos taas lapsi tulisi kertomaan minulle että isän uuden tuttavuuden tapaaminen häntä ahdistaa. Mä kyllä kehottaisin lasta puhumaan siitä isänsä kanssa ja tiedän kyllä kokemuksesta että lapset sen pystyisivät tekemään. Tekeväthän he samoin niissä asioissa jotka vanhemman toiminnassa ei heitä miellytä myös silloin kun vanhemmilla on suhde keskenään.
Eli sinullekaan ei olisi ok jos heti esitellään. Jos otetaan tämä hypoteettinen marja, tapaa lapset melko pian, käy muutaman kerran ja tällöin isän huomio on marjassa kun se on kylässä. Lapset ovat tällöin sivuroolissa. Yhtäkkiä marja ei enää käykään, mutta tuleekin Tuula. Tuula myös tapaa lapset, mutta homma ei toimikaan isän kanssa. Sitten kuvioihin tulee jossain vaiheessa Sirpa, sirpakin tapaa lapset melko pian jne.. Tässäkö ei ole mitään ongelmaa?
Mulle on ihan ok että isä elää jatkossa ihan omaa elämäänsä ja päättää itse kenet esittelee lapsille ja kelle esittelee lapset. Ei aiheuta ongelmaa.
Jos lapsilla ei olisi itsenäistä suhdetta isään se varmasti olisi ongelma myös minulle, mutta en silti usko että se paranisi sillä että minä yrittäisin puuttua isän elämään. Mun on kuitenkin vaikea kuvitella että se lasten ja isän välinen suhde loppuisi eroon jos se on sitä ennen ollut kunnossa. Tukea toki voin sitä että lapset puhuvat niistä asioista jotka kokevat ongelmalliseksi myös toiselle huoltajalle etenkin silloin kun nämä ongelmat on lapsen ja tämän toisen huoltajan välisiä asioita.
Kun kyseessä on pieni lapsi, hän ei osaa itsenäisesti kertoa asialliseen sävyyn, että minulle on ongelma nyt tässä, että kiintymyssuhteisiini aiheutuu häiriöitä jatkuvien uusien aikuiskontaktien vuoksi. Hän ei osaa pyytää isän huomiota muuta kuin oireilemalla, joka yleensä pahentaa tilannetta.
Mutta hei hou, mitäs väliä, pääasia, että toinen huoltaja ei puutu mitenkään siihen, miten lasta kohdellaan muualla!
Vierailija kirjoitti:
[]
Kiersit kysymyksen. Eli onko se ok jos kumppanit vaihtuu noin tiheästi?
Jos se on ok ex puolisolle jolla kumppanit vaihtuu niin joo tai sillä ei olisi mitään merkitystä minulle.. Kokemusta ei ole mutta luultavasti itse en jaksasi sitä että omat kumppanit vaihtuisi noin tiheästi joten se tuskin olisi ok.
Minusta vaihtuu aika harvoin jos kerran vuodessa. Jos siellä iskän luona olis tyyliin joka kuukausi uus nainen niin olisin huolissaan. Kerran vuodessa ja vain kolme, eikä tyyliin 6 vuotta ja 6 kumppania on ihan ok. Mies 35v
Vierailija kirjoitti:
Miten se voi aina mennä niin että eron jälkeen ne yhteiset lapset ovatkin äidin omaisuutta eikä isällä ole oikeutta esitellä edes omaa kumppaniaan heille. Tasa-arvosta vingutaan ja alistetaan mies siihen suhteessa, mutta kun erotaan niin tasa-arvo katoaa... Yhtälailla isällä on oikeus viikko viikko systeemiin kuin äidillä. Jos ei ole, niin ei ole velvollinen maksamaan elareitakaan. Jos on jokin syy, esim toistuva väkivalta tai ei muuten kykene niin silloin eri... Mies 35v
Miten se voi aina mennä niin että koska mies ei halua maksaa elareita, hän vaatii lapset itselleen viikoksi, mutta ei vietä lasten kanssa tällä viikolla aikaa, vaan kuvioissa pyörii useita naisia, joiden luokse lapset raahataan?
Tästä oli kyse, ei "omasta kumppanista". Vaan esim. isästä, joka jättää teinit yksin kotiinsa ja lähtee Lappiin. Että vastaatko, miten se aina voi mennä näin, M35?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka puolustatte uusien kumppanien esittelyä lapselle. Kertokaa kaksi asiaa:
1. Kuinka nopeasti saa esitellä
2. Miksi pitää esitellä? Mikä siinä on tarkoitus?Mun puolestani ihan niin nopeasti kun itse haluaa. Ei pidä esitellä mutta ei se minua haittaa vaikka esittelisikin. Esittelyn tarkoitus kai on kertoa jotakin ihmisestä esim. etunimi. 'Tää on Marja ja tässä lapseni Ville" tms.
Joo, mutta miksi marjan pitäisi nähdä Ville?
Ei kai pidäkään mutta en nyt ihan ymmärrä miksi he eivät voisi toisiaan nähdä.
Keskustelun pointti on se, että kun esitellään mahdolliset kumppanit liian nopeasti. Laitoin 2 kohtaa mitkä ovat ne pääkysymykset. Vastasit että ei kai pidäkään... Joten miksi esitellä heti?
Ihan siitä syystä että he syystä tai toisesta tapaavat heti. Miksi he eivät saisi heti toisiaan tavata, miksi se pitäisi estää vaikka väkisin?
Tyypillinen vastaus sellaiselta jolla ei ole argumenttia. Ihan rehellisesti, _miksi_ haluat että tavataan heti? Eikö aikuiset voi keskenään tapailla ilman että siihen heti pitää lapset sekoittaa?
Edelleenkään en halua että lapsi tapaa vanhemman uuden tuttavuuden heti, mutta ei siitä myöskään ole haittaa että niin tapahtuisi. Aikuiset voivat tavata keskenään eikä esittely kyllä minusta automaattisesti tarkoita sitä että lapset siihen jollain tavalla sekoitetaan. He vain tapaavat vanhemman uuden tuttavuuden.
Jos taas lapsi tulisi kertomaan minulle että isän uuden tuttavuuden tapaaminen häntä ahdistaa. Mä kyllä kehottaisin lasta puhumaan siitä isänsä kanssa ja tiedän kyllä kokemuksesta että lapset sen pystyisivät tekemään. Tekeväthän he samoin niissä asioissa jotka vanhemman toiminnassa ei heitä miellytä myös silloin kun vanhemmilla on suhde keskenään.
Eli sinullekaan ei olisi ok jos heti esitellään. Jos otetaan tämä hypoteettinen marja, tapaa lapset melko pian, käy muutaman kerran ja tällöin isän huomio on marjassa kun se on kylässä. Lapset ovat tällöin sivuroolissa. Yhtäkkiä marja ei enää käykään, mutta tuleekin Tuula. Tuula myös tapaa lapset, mutta homma ei toimikaan isän kanssa. Sitten kuvioihin tulee jossain vaiheessa Sirpa, sirpakin tapaa lapset melko pian jne.. Tässäkö ei ole mitään ongelmaa?
Mulle on ihan ok että isä elää jatkossa ihan omaa elämäänsä ja päättää itse kenet esittelee lapsille ja kelle esittelee lapset. Ei aiheuta ongelmaa.
Jos lapsilla ei olisi itsenäistä suhdetta isään se varmasti olisi ongelma myös minulle, mutta en silti usko että se paranisi sillä että minä yrittäisin puuttua isän elämään. Mun on kuitenkin vaikea kuvitella että se lasten ja isän välinen suhde loppuisi eroon jos se on sitä ennen ollut kunnossa. Tukea toki voin sitä että lapset puhuvat niistä asioista jotka kokevat ongelmalliseksi myös toiselle huoltajalle etenkin silloin kun nämä ongelmat on lapsen ja tämän toisen huoltajan välisiä asioita.
Kun kyseessä on pieni lapsi, hän ei osaa itsenäisesti kertoa asialliseen sävyyn, että minulle on ongelma nyt tässä, että kiintymyssuhteisiini aiheutuu häiriöitä jatkuvien uusien aikuiskontaktien vuoksi. Hän ei osaa pyytää isän huomiota muuta kuin oireilemalla, joka yleensä pahentaa tilannetta.
Mutta hei hou, mitäs väliä, pääasia, että toinen huoltaja ei puutu mitenkään siihen, miten lasta kohdellaan muualla!
Mun lapset ei ole enää pieniä ja kun olivat olen kyllä ollut tietoinen siitä millainen kiintymyssuhde heillä on ollut isäänsä. Tuossa vaiheessa ehkä jopa parempi siihen isään kuin minuun. Nykyisin voi jo olla toisinpäinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[]
Kiersit kysymyksen. Eli onko se ok jos kumppanit vaihtuu noin tiheästi?
Jos se on ok ex puolisolle jolla kumppanit vaihtuu niin joo tai sillä ei olisi mitään merkitystä minulle.. Kokemusta ei ole mutta luultavasti itse en jaksasi sitä että omat kumppanit vaihtuisi noin tiheästi joten se tuskin olisi ok.
Minusta vaihtuu aika harvoin jos kerran vuodessa. Jos siellä iskän luona olis tyyliin joka kuukausi uus nainen niin olisin huolissaan. Kerran vuodessa ja vain kolme, eikä tyyliin 6 vuotta ja 6 kumppania on ihan ok. Mies 35v
Siis kun lapsi on kehittyvässä iässä, sinulle olisi ok, että hänen elämässään vaihtuu aikuiset kerran vuodessa? Etpä ole tainnut paljon varhaiskasvatuksen prykkaa lueskella.
Siis kerran vuodessa ympärillä vaihdetaan ihmiset, joilla on suuri vaikutus ja vaikutusvalta sinuun, et voi mitenkään itse vaikuttaa tähän, mutta joka kerta sinulta odotetaan hyvää ja moitteetonta käytöstä, oli vaihtuva ihminen minkälainen hyvänsä. Lisäksi olet vielä niin henkisesti kuin fyysisesti kehittyvä.
& kumppania 6 vuodessa toki on ok, mutta mikä pakko heitä on lasten elämään tuputtaa, eikö voi olla kumppani ilman niitä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti teillä on oikeus hoitaa lasta eron jälkeen. Me Naiset emme välttämättä halua edes hoitaa niitä teidän edellisestä liitosta olevia lapsia. Voisitteko millään treffailla vain vapaa viikkoina ja viikonloppuna. Kiitos ❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti teillä on oikeus hoitaa lasta eron jälkeen. Me Naiset emme välttämättä halua edes hoitaa niitä teidän edellisestä liitosta olevia lapsia. Voisitteko millään treffailla vain vapaa viikkoina ja viikonloppuna. Kiitos ❤️
Tämä!
Jotain hyvin häiriintynyttä on siinä, että pyritään kontrolloimaan eksän parisuhteita vedoten lapsen etuun. Seurustelu, tapailu jne. on ihan normaalia elämää.
Mulla on kokemusta tästä toisin päin. Oma lapseni oli tarkoitus asua vielä pari vuotta opiskelujen takia kotona, mutta olen alkanut harkita muita vaihtoehtoja.
Hän on teinistä asti ollut oikea sarjaseurustelija ja nyt alkaa olemaan pinna loppu näitä vaihtuvia kumppaneita. Vaikka eivät meillä asukaan, niin yökyläilevät tosin usein, ovat mökillä mukana jne. Ja kun yhteen tottuu, onkin jo toinen tulossa.
Mä sentään voin vaikuttaa aika moneen asiaan, verrattuna lapsiin, mutta kyllä se uuteen ihmiseen tutustuminen on aika raskasta, varsinkin, kun aina pitäisi olla yhtä innoissaan eikä voi vaan sanoa, että nojaa katotaanpas kuinka kauan tätäkin kestää.
Vierailija kirjoitti:
Jotain hyvin häiriintynyttä on siinä, että pyritään kontrolloimaan eksän parisuhteita vedoten lapsen etuun. Seurustelu, tapailu jne. on ihan normaalia elämää.
Tuoko ne lapset seurusteluun ja tapailuun jonkun extra kiksin, vai minkä takia seurustelua ja tapailua ei voi tehdä ilman lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kokemusta tästä toisin päin. Oma lapseni oli tarkoitus asua vielä pari vuotta opiskelujen takia kotona, mutta olen alkanut harkita muita vaihtoehtoja.
Hän on teinistä asti ollut oikea sarjaseurustelija ja nyt alkaa olemaan pinna loppu näitä vaihtuvia kumppaneita. Vaikka eivät meillä asukaan, niin yökyläilevät tosin usein, ovat mökillä mukana jne. Ja kun yhteen tottuu, onkin jo toinen tulossa.
Mä sentään voin vaikuttaa aika moneen asiaan, verrattuna lapsiin, mutta kyllä se uuteen ihmiseen tutustuminen on aika raskasta, varsinkin, kun aina pitäisi olla yhtä innoissaan eikä voi vaan sanoa, että nojaa katotaanpas kuinka kauan tätäkin kestää.
Älyttömän hyvä pointti! Kuinka moni aikuinen suostuisi siihen, että ilman omaa valintaa elämään marssii vuosittain uusi ihminen omaan kotiin oleilemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on kenelle toinen huoltaja lapset esittelee?
Mistä te tiedätte mitä ex-tekee? Onko lasillenne,lapselle teinille : Kuulustelut heti kun saapuvat toisen vanheman luota toisen luokse?Oletetavasti! Ette ole laskeneet ex-irti itsestänne.Johtuuko kateus ex-on jatkanut elämää,te ette?
Itse näen tuon samanlaisena kuin kysellä lapselta, miten on mennyt päivä päiväkodissa/koulussa.
Ja miksi muuten elämän jatkamiseksi katsotaan vain se, kuinka nopeasti on hankittu uusi puoliso?
Itse menen näin eron jälkeen eteenpäin suunnittelemalla työuraani, keskittymällä harrastuksiin yms.
Ei ole kiirettä, eikä oikeastaan edes tarvetta uudelle puolisolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoko ne lapset seurusteluun ja tapailuun jonkun extra kiksin, vai minkä takia seurustelua ja tapailua ei voi tehdä ilman lapsia?
Ai, että pitäisi olla salasuhde, että lapset ei vain tiedä mitään uudesta kumppanista? Tai, kun on tulossa lisää sisaruksia, niin jätetäänkö niistäkin edellisen liiton lapsille kertomatta? Mulle ainakin oli tärkeää tutustua myös miehen lapsiin ennen kuin vietiin suhdetta vielä pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, että pitäisi olla salasuhde, että lapset ei vain tiedä mitään uudesta kumppanista? Tai, kun on tulossa lisää sisaruksia, niin jätetäänkö niistäkin edellisen liiton lapsille kertomatta? Mulle ainakin oli tärkeää tutustua myös miehen lapsiin ennen kuin vietiin suhdetta vielä pidemmälle.
Tutustuitko lapsiin alle kk tapailun jälkeen ja muutitte yhteen alle puolessa vuodessa?
Kannattaisi alkaa elää sitä omaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse eronneena päiväkoti-ikäisen äitinä olen kyllä päättänyt, että joskus uusi kumppani tulisi mukaan elämään, niin aion kyllä tapailla vaikka vuoden ennenkuin alkaisin lapseen tutustuttaa.
En tosin ole miettinyt enää muuttavani kenenkään kanssa yhteen, tai hankkivani lisää lapsia.
Jännä kun täällä puolletaan vain vanhemman oikeutta seurustella ja että ap olisi estämässä toisen tapailut ja seurustelut kun ainakin itse ymmärsin ongelmaksi sen, että lapset esitellään heti kättelyssä ja tapailua ei voi tehdä jos ei tutustu lapsiin ja että on ok vaikka ihmissuhteet kaatuilee koska lapsen pitäisi ymmärtää että kaikki suhteet eivät kestä.
Huomaa että monet menee oma napa edellä ja viis lapsesta.