Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni saanut tälläisen kasvatuksen että mies ylempänä..

Vierailija
13.08.2014 |

Hänen äitinsä ja isänsä eivät koskaan riidelleet. Isäkun sanoi jotain äiti oli hiljaa ei alkarun riitelemään. Äidin/ Eli anoppini mielestä mies on aina ylempänä. Hän kerran sanoikin että mies on ain mies. Poikalapsia pitää myös ylempänä jotenkin. Remonttia ei kummemmin vaatinut. Ongelma onkin se että nyt oma mieheni ei kestä kun riitelemme ja sanon vastaan. Ehdotan remontteja, naisen ei kuulu toimia näin. Muuten hyvä käytöksinen ja ihana mies,kiroilua ei siedä. Miten voin suhtautua tälläiseen mieheen ja anoppiin. Miten puhun heille oman kantani. Heidän mielestä nainen ei saa komennella tai vaatia liikaa.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:03"]

Mulla nousee niskakarvat pystyyn jo pelkästään siitä, kun anoppilassa anoppi aina käskyttää mua tyyliin "me naiset mennään nyt valmistamaan ruokaa", miesten jäädessä katsomaan telkkaa. Hyrrrr. Mieheni onneksi on tilannetajuinen ja tulee aina mukaan kokkaamaan, mitä anoppi suuresti ihmettelee "jäisit nyt vaan sinne olkkariin".

Ihme ettei äiti tunne poikaansa. Siis se sun anoppi sun miestä? Sehän sen on joskus kasvattanut???

[/quote]

Vierailija
42/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:48"]

Tekee naistenkin hommia. 

[/quote]

Minua on aina vaivannut, että mitä ovat "naisten hommat". Voisitko luetella, mitä ne ovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:29"]

Manipuloi miestä suostumaan tahtoosi nöyryyden kautta! Näin tekevät esim. monet etelän maiden naiset. Näissähän mies on todellinen herra ja hidalgo olevinaan, ja perheen pää, mutta käytännössä usein nainen on melkoinen määrääjä. Espanjassa on jopa sanonta siitä, että mies on perheen pää mutta nainen on kaula joka sitä kääntää ;) 

Tärkeintä vaan on ettei lähde avoimesti törmäyskurssille tuollaisen miehen kanssa, ei loukkaa miehen miehistä ylpeyttä eikä vaadi. Ehdottaa ja perustelee näennäisen nöyrästi ja kaikella naisellisella söpöydellä. Usein asiaa tehostaa jos vielä lisää että tehdään tietenkin niin kuin sinä päätät tai että sinun päätöksesihän se lopulta on. Näin miehellä ei tule tunnetta että kyseessä on arvovaltakiista joka pitää voittaa pitämällä oma tahtonsa. 

Oma mieheni oli tuossa mielessä aikoinaan varsin jyrkkä ja esim. halveksi naisten älyllisiä kykyjä. Mutta minä pidin aina huolen että en provosoidu mistään vaan myhäilen vaan, mutta silti hiljaa taustalla ohjaan asiat suuntaan johon haluan. Ilman mitään avointa konfliktia miehen kanssa. Esim. kun halusin opiskella, mieheni totesi ykskantaan ettei ala ole ämmien ala eikä mun järki riitä. Minä vain hymyilin ja menin pois, mutta jonkun ajan päästä otin puheeksi ja sanoin hyvän seksin jälkeen, että olet varmaan oikeassa etten pärjää siellä opinnoissa mutta haluaisin silti kokeilla. Sitten vähän nälkäisen koiranpennun katseita sopivissa paikoissa ja asian tekonöyrää puheeksi ottamista. Ei siinä kauaa mennyt että sain kokeilla, ja kun alkuun pääsin, sain jatkaa loppuunkin ;-)

[/quote]

kyllä oma mielipide pitää voida sanoa suoraan ilman mitään kikkailuja. Ei miestä tarvitse nöyristellä, naisella on oikeus esittää kantansa ja seistä sen takana. Puhumattakaan jostain opiskeluista, jotka ovat ihan jokaisen omia asiota. Olen ollut mieheni kanssa ihan  nuoresta asti, nyt 12 vuotta, koko tämän ajan olen ollut oma erillinen yksilöni. Eikä meillä voisi mennä paremmin :) joskus mieheni maininnut ettei haluaisi mitään persoonatonta myötäilijää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän