Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni saanut tälläisen kasvatuksen että mies ylempänä..

Vierailija
13.08.2014 |

Hänen äitinsä ja isänsä eivät koskaan riidelleet. Isäkun sanoi jotain äiti oli hiljaa ei alkarun riitelemään. Äidin/ Eli anoppini mielestä mies on aina ylempänä. Hän kerran sanoikin että mies on ain mies. Poikalapsia pitää myös ylempänä jotenkin. Remonttia ei kummemmin vaatinut. Ongelma onkin se että nyt oma mieheni ei kestä kun riitelemme ja sanon vastaan. Ehdotan remontteja, naisen ei kuulu toimia näin. Muuten hyvä käytöksinen ja ihana mies,kiroilua ei siedä. Miten voin suhtautua tälläiseen mieheen ja anoppiin. Miten puhun heille oman kantani. Heidän mielestä nainen ei saa komennella tai vaatia liikaa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 43v naimisissa miehen kanssa joka ei mielellään tee kotitöitä. Ei miehet tehny hänen kotonaankaan. Se ei mua häiritse millään lailla. Koti on minun reviiriäni. Sisustan ja laitan sitä mieleni mukaan. Mieheni ei siihen puutu millään lailla. Mutta kylläkin kehuu jos jotain kaunista saan aikaan. 

Emme ole koskaan riidelleet, ei ole ollut tarvetta. Sepon vaimo kertoi  tuossa ihan asiaa. Ei ole tärkeää kuka määrää ja mitä vaan että perheessä ollaan onnellisia. Tällä ikää kieltämättä naurattaa kun lukee noita nuorten naisten mielipiteitä. Oppikaa käsittelemään miesstänne hellästi niin saatte tahtonne läpi eikä tarvitse riidellä. "En tarkoita makuukamarissa manipulointia" 

Parisuhteet ei kestä vamaankaan juuri sen vuoksi että pariskunnilla on jonkinlaista valtataistelua siitä kuka määrää. 

Vierailija
2/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:45"]

Ai sehän sujui nopeasti kun mies jo 14 vuoden jälkeen arvostaa sinua. Kyllä riitely on normaalimpi tapa, koska terveissä ihmissuhteissa molemmilla osapuolilla on oikeus ilmaista suoraan tarpeensa ja tunteensa. Ei tarvitse olla varpaillaan ja miettiä joka ristiriitaan jotain pikku näytelmiä, joiden avulla saada miehen pää kääntymään. Pitäisikö sinun keksiä elämääsi jotain järkevämpiä haasteita kuin miehen miellyttäminen? Nyt hei itsetuntoa kasvattamaan!

[/quote]

En minä ole koskaan kokenut että joutuisin olemaan varpaillani. Kyllä minä myös olen aina uskaltanut sanoa suoraan tarpeeni ja tunteeni, mutta minulle on tärkeämpää päästä päämäärääni kuin pitää kiinni oikeudestani sanoa suoraan tarpeeni ja tunteeni. Eli minä mielelläni pidättäydyn siitä suoraan sanomisesta, jos mieheni tuntien tiedän, että pääsen tavoitteeseeni paremmin toisella tavalla. 

Itse ajattelen niin päin, että tällä tavalla toimimiseen vaaditaan itse asiassa aika hyvä itsetunto. Ajattelen esimerkiksi että mieheni käytös ennen johtui paitsi lapsuudenkodin malleista myös siitä, että hänellä itse asiassa oli paljon huonoa itsetuntoa ja pelkoa että joutuu akan alistamaksi. En nähnyt häntä ilkeänä päsmärinä vaan tosiaan tavallaan pelokkaana ja epävarmana. Koin itse olevani henkisesti vahvempi ja kypsempi ja paremmalla itsetunnolla varustettu, ja siksi minulla oli varaa joustaa ja kiertää ilman että tunsin itseni mitenkään alistetuksi tai nöyryytetyksi. Ja tosiaan tällä tavalla olen päässyt käytännössä tilanteeseen jossa mies ihan vapaaehtoisesti tekee asioita joita vielä 10 vuotta sitten sanoi akkojen hommiksi ja kamaliksi pirttihirmuiksi naisia jotka laittaa miehiä semmoisia tekemään. Jopa äidilleen, joka aina kyseli huolestuneena minulta, että ei kai meidän Seppo vaan joudu mitään NAISTEN TÖITÄ tekemään, sanoi kerran, että ei hän joudu, mutta hän haluaa, kun hän haluaa pitää minut tyytyväisenä kun olen hyvä nainen ja äiti :)

[/quote]

Mulla on vähän sellainen fiilis että sä olet mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Koin itse olevani henkisesti vahvempi ja kypsempi ja paremmalla itsetunnolla varustettu, ja siksi minulla oli varaa joustaa ja kiertää ilman että tunsin itseni mitenkään alistetuksi tai nöyryytetyksi. Ja tosiaan tällä tavalla olen päässyt käytännössä tilanteeseen jossa mies ihan vapaaehtoisesti tekee asioita

[/quote]

no näin minäkin toimin lasten kanssa. (tasaveroisessa) parisuhteessa en tähän suostuisi, vaan oletan, että myös mieheni on aikuinen. sellainen, jonka kanssa voin keskustella.

Vierailija
4/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:45"]

Ai sehän sujui nopeasti kun mies jo 14 vuoden jälkeen arvostaa sinua. Kyllä riitely on normaalimpi tapa, koska terveissä ihmissuhteissa molemmilla osapuolilla on oikeus ilmaista suoraan tarpeensa ja tunteensa. Ei tarvitse olla varpaillaan ja miettiä joka ristiriitaan jotain pikku näytelmiä, joiden avulla saada miehen pää kääntymään. Pitäisikö sinun keksiä elämääsi jotain järkevämpiä haasteita kuin miehen miellyttäminen? Nyt hei itsetuntoa kasvattamaan!

[/quote]

En minä ole koskaan kokenut että joutuisin olemaan varpaillani. Kyllä minä myös olen aina uskaltanut sanoa suoraan tarpeeni ja tunteeni, mutta minulle on tärkeämpää päästä päämäärääni kuin pitää kiinni oikeudestani sanoa suoraan tarpeeni ja tunteeni. Eli minä mielelläni pidättäydyn siitä suoraan sanomisesta, jos mieheni tuntien tiedän, että pääsen tavoitteeseeni paremmin toisella tavalla. 

Itse ajattelen niin päin, että tällä tavalla toimimiseen vaaditaan itse asiassa aika hyvä itsetunto. Ajattelen esimerkiksi että mieheni käytös ennen johtui paitsi lapsuudenkodin malleista myös siitä, että hänellä itse asiassa oli paljon huonoa itsetuntoa ja pelkoa että joutuu akan alistamaksi. En nähnyt häntä ilkeänä päsmärinä vaan tosiaan tavallaan pelokkaana ja epävarmana. Koin itse olevani henkisesti vahvempi ja kypsempi ja paremmalla itsetunnolla varustettu, ja siksi minulla oli varaa joustaa ja kiertää ilman että tunsin itseni mitenkään alistetuksi tai nöyryytetyksi. Ja tosiaan tällä tavalla olen päässyt käytännössä tilanteeseen jossa mies ihan vapaaehtoisesti tekee asioita joita vielä 10 vuotta sitten sanoi akkojen hommiksi ja kamaliksi pirttihirmuiksi naisia jotka laittaa miehiä semmoisia tekemään. Jopa äidilleen, joka aina kyseli huolestuneena minulta, että ei kai meidän Seppo vaan joudu mitään NAISTEN TÖITÄ tekemään, sanoi kerran, että ei hän joudu, mutta hän haluaa, kun hän haluaa pitää minut tyytyväisenä kun olen hyvä nainen ja äiti :)

[/quote]

No siinäpä on yksi täysin silmään kustu nainen, joka on oppinut kaunistelemaan asiat ja kääntämään ne aina omaksi pahaakseen....

Vierailija
5/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistu tai jätä se sika.

Vierailija
6/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä olet parisuhteessa, jossa sinua ei kohdella tasavertaisena puolisona?

Vierailija
7/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet miehen kanssa joka ei pidä sinua tasa-arvoisena kumppanina?

Vierailija
8/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otit suomalaisen, kun olisit voinut ottaa myös ulkomaalaisen samoilla ominaisuuksilla?

Vierailija
9/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoita sille pariskunta, jonka osapuolet ovat ystäviä ja tasaveroisia kumppaneita keskenään - näytä, että toisellakin tavalla voi elää.

Kysy, mitkä ovat perustelut sille, että mies on naista ylempänä.

Jos keskustelua ei synny tai jos mies suuttuu, jätä se.

Vierailija
10/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousee niskakarvat pystyyn jo pelkästään siitä, kun anoppilassa anoppi aina käskyttää mua tyyliin "me naiset mennään nyt valmistamaan ruokaa", miesten jäädessä katsomaan telkkaa. Hyrrrr. Mieheni onneksi on tilannetajuinen ja tulee aina mukaan kokkaamaan, mitä anoppi suuresti ihmettelee "jäisit nyt vaan sinne olkkariin".

Vierailija
11/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muuten ihana mut pitää itseään ylempänä." Kuulostaa hyvältä saaliilta! 

Vierailija
12/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kouluttanut kovasti häntä. On hyvä mies mut vanhanaikainen. Mies on tullut kiukkuiseksi kun hänen mielestä komentelen ja vaadin, kun aluksi olin kiva ja hiljainen. Siksi halusin kysyä mitä sanon anopille että tajuaa asiat.

Vierailija
13/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama minkä mallin on kotoa saanut kun luulisi että aikuinen fiksu ihminen ymmärtää ajatella itse omilla aivoillansa.

"ylempiarvoinen" ihminen ei voi sinua koskaan kunnioittaa ja aidosti rakastaa koska luulee oikeasti olevansa niin paljon sinua parempi että vähän niinkuin säälistä vetää sua perässä ja varmasti jättää kuin nallin kalliolle ilman tunnontuskia jos siltä tuntuu :(

En voisi elää parisuhteessa ihmisen kanssa joka luulisi olevansa parempi vain koska on MIES!

Kaikilla kun on omat vahvuudet ja heikkoudet.

Vierailija
14/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:05"]

Olen kouluttanut kovasti häntä. On hyvä mies mut vanhanaikainen. Mies on tullut kiukkuiseksi kun hänen mielestä komentelen ja vaadin, kun aluksi olin kiva ja hiljainen. Siksi halusin kysyä mitä sanon anopille että tajuaa asiat.

[/quote]

Miksi sun anopille pitää mitään sanoa? Riittää, että sanot sillen miehellesi.

Vierailija
15/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies arvostaa kyllä minua. Anoppi ärsyttää.

Vierailija
16/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanhoja olette?

Vierailija
17/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itse sellainen asenne, että naiset ovat johtajia, ja miehen kuuluu palvella ja käyttäytyä sievästi. Ja sitten jätä se ja sano, ettet siedä mieheltä tuollaista käytöstä.

Vierailija
18/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 12:48"]

Hänen äitinsä ja isänsä eivät koskaan riidelleet. Isäkun sanoi jotain äiti oli hiljaa ei alkarun riitelemään. Äidin/ Eli anoppini mielestä mies on aina ylempänä. Hän kerran sanoikin että mies on ain mies. Poikalapsia pitää myös ylempänä jotenkin. Remonttia ei kummemmin vaatinut. Ongelma onkin se että nyt oma mieheni ei kestä kun riitelemme ja sanon vastaan. Ehdotan remontteja, naisen ei kuulu toimia näin. Muuten hyvä käytöksinen ja ihana mies,kiroilua ei siedä. Miten voin suhtautua tälläiseen mieheen ja anoppiin. Miten puhun heille oman kantani. Heidän mielestä nainen ei saa komennella tai vaatia liikaa.

[/quote]

Onko jt tai lesta...

Vierailija
19/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lesta. Mies tekee ruokiakin ja paljon töitä. Anoppi sanonut et mies ylempänä. Halusin kysyä vain mielipiteitä.

Vierailija
20/43 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tuollaiseen lähtenyt alun perinkään, aika lailla ainoa sellainen asia (rikostaustaa lukuunottamatta), joka nostaa tien saman tien pystyyn. Vastenmielinen ajatusmalli, joka periytyy myös teidän mahdollisille lapsillenne. Tämä on se ajatusmalli, josta kumpuaa kaikki naisten tasa-arvo ongelmat, niin täällä kuin muualla.

EI, ei ja ei.

Jos tuohon jäät, saat olla raudankova. Yhtään ainutta kertaa et enää tuollaista kuuntele. Ja jos saatte tyttäriä... no, ole valmis siihen, että tyttö ensin itkee ja tuskailee vuosikausia, kun isä ei rakasta ja teininä alkaa ehkä etsiä miesten hyväksyntää muualta. Ja poikanne voi kasvaa joko itsekeskeiseksi kusipääksi tai sitten kovaksi mieheksi, joka ei tunne omia tunteitaan.

Hyi stna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän