Salasuhteessa ja rakastunut naimisissa olevaan vl-mieheen
Tunne on molemminpuolista. Meillä on salasuhde. Miehellä jo kolme lasta, neljäs tulossa ja naimisissa on. Itse olen sinkku. Tiedän toimivani moraalisesti väärin, mutta olen aika palavasti rakastunut ja välillämme on suuri intohimon liekki. Hän vaan on niin hurmaava. Raitis, komea kun mikä, urheilullinen, hyväpalkkainen ammatti ja kaikinpuolin ihana :) Tiedättehän rakastumisen tunteen!:D
Mies kertoo menneensä naimisiin vain yhteisön painostuksesta ja perinteitä kunnioittaen, rakkaussuhteesta kuulemma ei ole kysymys. Vaimonsa täysin tietämätön miehensä toiminnasta. Mies kuulemma haluaisi olla kanssani kunnolla, mutta menettäisi siinä tapauksessa kaikki sukulaisensa ja välit katkeiasi. Eli aika patti tilanteessa on. :(
Hän on kuitenkin jo pidemmän aikaa harkinnut tehdä radikaalin siirron ja erota siitä paskayhteisöstä.
kysyttävää? Mielipiteitä, kokemuksia?
Kommentit (530)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:02"]
Tunne on molemminpuolista. Meillä on salasuhde. Miehellä jo kolme lasta, neljäs tulossa ja naimisissa on. Itse olen sinkku. Tiedän toimivani moraalisesti väärin, mutta olen aika palavasti rakastunut ja välillämme on suuri intohimon liekki. Hän vaan on niin hurmaava. Raitis, komea kun mikä, urheilullinen, hyväpalkkainen ammatti ja kaikinpuolin ihana :) Tiedättehän rakastumisen tunteen!:D
Mies kertoo menneensä naimisiin vain yhteisön painostuksesta ja perinteitä kunnioittaen, rakkaussuhteesta kuulemma ei ole kysymys. Vaimonsa täysin tietämätön miehensä toiminnasta. Mies kuulemma haluaisi olla kanssani kunnolla, mutta menettäisi siinä tapauksessa kaikki sukulaisensa ja välit katkeiasi. Eli aika patti tilanteessa on. :(
Hän on kuitenkin jo pidemmän aikaa harkinnut tehdä radikaalin siirron ja erota siitä paskayhteisöstä.
kysyttävää? Mielipiteitä, kokemuksia?
[/quote] se "paskayhteisö" on muuten melko ok, mutta uskovat että taivaaseen pääsee vain vanhoillislestadiolaiset eli vale:t.
Miten ap jakselee, vieläkö olet "langoilla?"
Miten joku oikeasti kuvittelee, että ehkäisemättömyys on joku autuuden ehto? Nyt valoja päälle ja Raamattu auki! Siellä ei mainita sanallakaan, että perhesuunnittelu olisi synti. Ja jos joku jotain sellaista siellä näkee, on myös niin ystävällinen että kertoo sen tänne. Ihan turhaa suun aukomista puhua vain synnistä ja sen luvallisuudesta ehkäisykontekstissa, jos sitä ei osaa perustella mitenkään.
T. Vl-äiti
Vanhoillislestadiolaisuuden ehkäisemättömyys on saatanan keksintöä. Saatana ujutti sen muutaman vl-miehen päähän vuosikymmeniä sitten, ja silloin he päättivät keskenään, että se on syntiä. Raamatussa ei löydy minkäänlaista pohjaa ehkäisykiellolle, vaikka jo silloin toki tunnettiin keskeytetty yhdyntä ja kaikenlaisia epämääräisiä kondomiviritelmiä on ollut jo pitkään käytössä.
Ehkäisy on vl-piirien itsensä keksimä asia, jonka ainoa tarkoitus on turvata liikkeen rooli suurimpana herätysliikkeenä. Toistan: Ehkäisykiellolle ei löydy minkäänlaista pohjaa Raamatusta. Jos Onanias laski siemenensä maahan, se kuvaa itsetyydytystä, ei ehkäisyä. Taivaan taimet -logiikka on muutaman miehen keksintöä, jota vl:n johto pitää yllä Jumalan sanana. Se on rienausta! Eikö teitä kammoksuta toteuttaa Jumalan sanana jotain, JOKA EI SITÄ OLE? Mikäs siinä, te saatte toimia vl-piireissänne aivan kuten johtajanne käskevät mutta älkää väittäkö, että se olisi Jumalan sanaa tai että Raamatussa olisi mitään viitettä siihen suuntaan. Totuus on, että ehkäisy-asia on se, joka johtaa liikkeestä eroamisiin ja salaehkäisyn harjoittamisiin ja ennen pitkää liikkeen hajaannukseen. Jos johto olisi viisas, se sallisi ehkäisyn ja turvaisi näin liikkeen elinvoimaisuuden ja yhtenäisyyden pitkässä juoksussa. Lyhyellä tähtäimellä toki voikin pitää kiinni kiellosta, mutta 50 vuoden sisällä liike on sen seurauksena hajaantunut. Sitäkö haluatte? Jos kiinnostusta riittää, niin tutustukaa toki vanhoillislestadiolaisuuden historiaan. Sieltä voitte lukea näistä hajaannuksista, joita on tapahtunut jo monta kertaa. Alkuperäisestä vl-uskosta ja siitä, mitä Lars todella opetti, ei ole teidän liikkeessänne jäljellä kuin murusia.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 00:51"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 21:52"]
Huomenna onkin taas treffit naimisissaolevan miehen kanssa :) Joskus näen tätä vaimoa ja mietin, että tajuaakohan hän, että kuinka hataralla pohjalla hänen elämänsä on. Kovin ei kannattais ylimielinen olla, koska se voi ärsyttää laittamaan vaikka nimettömän viestin.
[/quote]
Saattaa olla, että tuon aviovaimon elämä on paljon vakaammalla pohjalla kuin sinulla ikinä. Pettäjän asemassasi olet yllättävän ylimielinen ja kehtaat oikein uhkailla nimettömillä viesteillä kadehtimaasi aviovaimoa. Olet surkea raukka!
[/quote] Kuka kadehtii petettyä vaimoa :DDDDDDD
Vaikea, vaikea tilanne.
Miehen kannattaisi tosiaan irrottautua liikkeestä ja huomata, että läheisimmät ja rakkaimmat kyllä palaavat vielä takaisin.
Vähän olen kadekin sulle, koska itseäni kiinnostaisi nimenomaan suhde vl-miehen tai ex-vl:n kanssa. En ole itse vl, mutta sen verran kulttuurisesti lähellä, että ko. yhteisö on aina kiehtonut.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 00:51"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 21:52"]
Huomenna onkin taas treffit naimisissaolevan miehen kanssa :) Joskus näen tätä vaimoa ja mietin, että tajuaakohan hän, että kuinka hataralla pohjalla hänen elämänsä on. Kovin ei kannattais ylimielinen olla, koska se voi ärsyttää laittamaan vaikka nimettömän viestin.
[/quote]
Saattaa olla, että tuon aviovaimon elämä on paljon vakaammalla pohjalla kuin sinulla ikinä. Pettäjän asemassasi olet yllättävän ylimielinen ja kehtaat oikein uhkailla nimettömillä viesteillä kadehtimaasi aviovaimoa. Olet surkea raukka!
[/quote] Koita nyt vaan hyväksyä se, ettei pettäjän elämä ole mitään nöyristelyä. Se on juuri sitä mitä siitä tekee. Yllä olevassa tapauksessa ilmeisesti nautintoa täynnä olevaa elämää.
Jumala tulee ja rankaisee sinua tuosta toisten nimittelystä ja haukkumisesta, varo vaan. Täällä lentelee solvauksia niin, että vaikuttaa kyllä vl-mammojenkin puolelta oikein syntisten kokoontumisajoilta. Sinäkin olet täällä vaahtoamassa vain koska punttisi tutisevat pelosta. Pelosta että miehesi ottaa ja jättää sinut ja liudan lapsia, jotka menit ja teit kun et tyhmyyttäsi tajunnut ajatella omilla aivoilla. Sinutkin raukka syntymästäsi saakka aivopesty jollain jumalasaastalla.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 00:38"]
Toinen pettäjä yrittää näköjään vesittää ketjun keskustelun jankkaamalla täällä omasta seksielämästään, nyt päästiin jo p*lluun saakka, joten ole ystävällinen siirry tuonne seksi-keskusteluun. Siellä tissipanosi ja kaikki röörisi kiinnostavat lukijoita varmaan enemmän kuin täällä.
[/quote] Itse väitit minua mauttomaksi ja korjasin väitteesi. Olikohan se sinun miehesi, joka minun makuani niin vuolaasti kehui? Minä en ole siirtymässä minnekään. Siunausta sinullekin honey.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 01:06"]
Älä vääristele asioita, kukaan ei ole kirjoittanut, että petturimiehen toiminta olisi ok. Yksi taisi sääliä häntä, mutta sai ainakin minulta miinusta. Aloittaja ei voi hyvällä omallatunnolla seurustella toisen naisen aviomiehen kanssa. Käytit itse tuota omatunto-sanaa ja aloittaja itsekin tunnusti, että hänellä on vähän huono omatunto asian takia. Varmasti on ja syystäkin. Hän ei ole vielä paatunut. Aloittaja voi vielä kääntyä väärältä tieltään, katua ja tehdä parannuksen ja saada elämäänsä Jumalan siunauksen. Petturimiehelle on yhtä lailla avoinna mahdollisuus syntielämän hylkäämiseen ja perhe-elämän eheytymiseen, koska Jumala on luvannut nostaa, kantaa ja pelastaa. Salasuhdetta ei voi heistä kumpikaan jatkaa hyvällä omallatunnolla.
[/quote] Sellainen pieni ongelma, että jumalaa ei ole olemassa. Menisitkö jonnekin lastenfoorumille höpisemään satujasi.
Kyllä ero on ihan ihmisten välinen asia, eikä siihen voi ketään Jumalaa sotkea. Ihmiset tekevät virheitä nuoruuden takia. Jopa vanhempina.
Yksi esimerkki on sukulaiseni. Tapasi ah niin ihanan miehen ja kun ollaan uskovaisia, niin heti naimisiin ja lapsia. Ja kas, kun selvisi, että mies olikin alkoholisti ja vaimonhakkaaja. Ja nyt alkaa se surullinen jakso. Mies aina repesi juomaan ja pieksi vaimoaan ja lapsiaan. Lapsia tuli koko ajan lisää ja heidän elämänsä oli täyttä helvettiä.
Mutta kun vaimo yritti puhua seurakunnassa, että ei jaksa elää pelon kanssa enää, siellä aina käskettiin vain rukoilemaan ja kantamaan ristinsä.
Lapset ovat nyt aikusia ja kaikki traumatisoituneita. Kaksi alkoholisoitunut ja käyttää huumeita ja muillakaan ei kovin hyvin mene. Pariskunta erosi siinä vaiheessa, kun nainen löysi eräästä tukiryhmästä miehen, kenen avulla sai voimaa panna paperit vetämään ja muuttaa lastensa kanssa pois. Siinä vaiheessa kotona asui 3 teiniä. Teinit olivat todella onnellisia äitinsä päätöksestä, että vihdoin heidän ei tarvitse pelätä.
Siinä vaiheessa nainen vasta uskalsi erota ja tietenkin lensi ulos seurakunnasta saman tien. Miestä ylistettiin, kun hänellä on niin huora vaimo, ettei taakkaansa kantanut.
Kun juttelin naisen kanssa viimeksi, hän kiroaa koko uskonnon siksi, että pilasi oman ja lastensa elämän pelkäämällä sitä saatanaa ja helvettiä yms.
Ihmiset tekevät virheitä nuorena ja heillä pitää olla oikeus korjata virheet ja lähteä pois huonosta suhteesta, jotta lasten elämä ei tuhoudu. Tässä tapauksessa oli liian myöhäistä.
Ja kyllä, seurakunnan haaskanaiset olivat ensimäisinä huutamassa tälle naiselle huoraa ja saatanaa ja palavaa helvetin tulta yms.
No miehelle löytyi kyllä heti ymmärtäjä ja seurakunta antoi poikkeusluvan heidän mennä naimisiin ja ei ollut mennyt montaa kuukautta, kun tämä uusi nainen oli ensiapupolilla paikkauttamassa itseään.
Mitenkähän mua niin järkytti tämä juttu.. Näin aika ankeaa painajaistakin aiheesta. Se, mitä mulle tuosta kokonaisuudesta tuli mieleen, oli kyllä sellainen nuorten pakkonaittamisen maku. On menty pidemmälle kuin kädestä pitämiseen, huomattu, että se johti ei-toivottuun raskauteen ja lähipiiri on halunnu suojella perheen (suvun) mainetta ja kunniaa ja todennu, että on vain yksi vaihtoehto... On parikin vastaavaa lähipiirissä ja mukana ollu pettämiskuviot yms. ku ankea arki iskee vasten kasvoja, eikä pettäjä ole aina mies.. Näissä jutuissa pariskunnat on kuitenkin lopulta halunneet jatkaa yhdessä ja ovat käyneet pitkiä ja tuskallisia keskusteluja ja rakentaneet siinä jo solmitussa avioliitossa parisuhteen pala palalta uudelleen. Ja ovat nykyään onnellisia ja yhdessä.
Jotenkin on tullu vahvana tapa painostaa raskaana oleva äkkiä naimisiin. Yksi tällainen nuori lähipiirissäni otti aikalisän läheisten tukemana, eikä kukaan painostanu naimisiin, päätyivät kyllä lopulta yhteen ja tietääkseni ovat pääsääntöisesti onnellisesti yhdessä. Eräs vl-pappi kuitenkin neuvoi tuossa tilanteessa, että synti ei ole syy mennä naimisiin, tarkoitti siis, että vahinkoraskauden takia ei ole pakko mennä naimisiin..
En todellakaan tiedä, onko ap:n seksikumppanilla ollu tuo tilanne, mutta helposti tulee mieleen. Mutta jos mies on päätyny siihen, ettei halua korjata tai rakentaa suhdetta vaimoonsa, ni todellisuudessa hän on se, joka rikkoo, ei nainen, joka ei ymmärrä vl-arvomaailmaa, avioliiton pyhyyttä yms. Mahdollista on myös se, että mies yrittää täyttää uskosta luopumisen ja eron tuomaa tyhjyyttä vaikkapa päihteillä.. Että vaikka vielä ei käyttäis alkoholia, ni on ihan mahdollista, ettei kohta osaa elääkään ilman. Näitäkin on nähty.. Toisaalta se mies ei oo enää sama noin radikaalien ratkaisujen jälkeen, ei tuollaisesta pettäjä ja jättäjäkään haavoitta selviä..
Jotenkin tuli vaan niin surullinen olo tuon kriisissä olevan perheen vuoksi, vaimo ehkä uskoo vielä idylliin. Kaipaa miestä kotiin, tuekseen. Mies tuntee syyllisyyttä salasuhteesta, tunteistaaan ja kokee vaimon kyselyt ja vaatimukset osallistua perhe-elämään syytöksinä ja seurauksena on riitoja. Pienten lasten äiti on todella suuressa riskissä masentua vakavasti, jos/kun jää synnytyksen jälkeen yksin. Aika rajua leikkiä toisen mielenterveydellä.
Mieti ap, vielä ja näe, mitä kaikkea teidän suhde repii hajalle. Lopeta suhde ja jos mies päätyy kuitenkin jättämään perheensä, olet sitten vapaa valitsemaan "vapaan" miehen. Teidän juttu on jo siinä pisteessä, että moneen sattuu väistämättä ja lujaa. Suhde haavoittaa teitä kaikkia, päättyipä se miten tahansa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:19"]
Ei ketään vl-yhteisössä painosteta naimisiin. Jonkinlaiselta selkärangattomuudelta vaikuttaa miehen selitykset. Avioliiton onni tai onnettomuus on loppupelissä kahden kauppa, ei minkään "tahon".
[/quote]
Ei painosteta, mutta moni ajautuu naimisiin ajattelematta itse asiaa riittävästi. Avioliitto on nimenomaan tahdon asia. Kahden henkilön tahdon ja sitoutumisen aikaansaama pysyvä liitto. Jos tuo hairahtanut mies panostaisi vaimoonsa saman verran eforttia kuin tähän ihastukseensa, eiköhän suhde vaimoonkin olisi paremmalla tolalla. Se, mihin ehkä olette ryhtymässä, on sellainen mankeli, etten ihan äkkiseltään suosittele sitä kenellekään. Anna miehelle mahdollisuus korjata asiansa ja perheensä. Anna hänelle tilaa ja mahdollisuus. Jos hän siltikin jättää vaimonsa ja uskonsa, tehkää mitä haluatte.
[/quote] Olen itse mies, joka on kokenut vastaavan asian. Olen naimisissa, kotona seksiasiat 0, siksi ajauduin ulkopuoliseen suhteeseen. Suhde kehittyi hyvin läheiseksi, seurustelin rakkaan ihastukseni kanssa yli 5v. Tavattiin muutama kerta viikossa.
Olin vanhempi kuin salarakkaani, jota rakastin, mutta kotona oli kaksi lasta ja ns. isän vastuut.
Jouduin tekemään raskaan päätöksen, jätin salarakkaani. Ero ja uusi liitto oli hyvin lähellä todellisuutta. Eroni salarakkaasta tapahtui jo vuosi sitten, silti vieläkin kaipaava haikeus kiusaa minua ja varmaan häntäkin.
Nyt yritän vaimoni kanssa elää kunnollista parisuhdetta vaikka seksi asiat ovat sitä mitä on.
[/quote]
Minkä ihmeen takia palasit seksittömään avioliittoon???
T. nainen 40 v, jolle seksi on parisuhteessa olennainen asia
[/quote] Itse väitit minua mauttomaksi ja korjasin väitteesi. Olikohan se sinun miehesi, joka minun makuani niin vuolaasti kehui? Minä en ole siirtymässä minnekään. Siunausta sinullekin honey.
[/quote]
Ei kiitos Sinun siunauksillesi!
[/quote]
[/quote] Koita nyt vaan hyväksyä se, ettei pettäjän elämä ole mitään nöyristelyä. Se on juuri sitä mitä siitä tekee. Yllä olevassa tapauksessa ilmeisesti nautintoa täynnä olevaa elämää.
Jumala tulee ja rankaisee sinua tuosta toisten nimittelystä ja haukkumisesta, varo vaan. Täällä lentelee solvauksia niin, että vaikuttaa kyllä vl-mammojenkin puolelta oikein syntisten kokoontumisajoilta. Sinäkin olet täällä vaahtoamassa vain koska punttisi tutisevat pelosta. Pelosta että miehesi ottaa ja jättää sinut ja liudan lapsia, jotka menit ja teit kun et tyhmyyttäsi tajunnut ajatella omilla aivoilla. Sinutkin raukka syntymästäsi saakka aivopesty jollain jumalasaastalla.
[/quote]
Nyt iskit kirveesi kiveen.
Oleellista tässä casessa on se, onko mies jo kieltänyt uskonsa vai tehnyt sen ainoastaan teoillaan ja ehkä jossain taakkansa alla olisi vielä valmis ottamaan siunauksen vastaan. Jos usko on omasta halusta viskattu menemään, loppuosa tarinasta onkin sitten ap:n ja tämän miehen päänsisäisen moraalin varassa. Jos taas olisi pienikin toivo siitä, että kyseessä on vain uskonkriisi, tulisi ap:n tajuta tuupata rakastamaansa ihmistä oikeaan suuntaan. Ei ole pieni asia valita kadotuksen ja pelastuksen välillä ja se voi heijastella myöhemminkin monenmoisena ongelmana.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 00:40"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:02"]
Toi AP:n pettäjämies on käytännössä jo jättänyt vl-uskon. Hän voi kulisseja ylläpitääkseen kutsua itseään vl:ksi, mutta uskostaan voi luopua myös teoillansa ja hän on minun silmissäni luopunut siitä siinä vaiheessa, kun alkoi huoraamaan. En voi käsittää tuollaista kulissien pystyssä pitämistä.
Pitäis olla munaa näyttää rehellisesti missä mennään ja erota vaikka vaimostaan ennen, kun alkaa muita kattomaan.
Jos kun mies jäis kiinni pettämisestä, niin lähtisin saman tien viiden lapseni kanssa kiitämään, en vois ikinä elää parisuhteessa, jossa ei oo luottamusta.
Ei mulla muuta. Hyvää jatkoa vaan!
Terv. Vl-vaimo ja äiti
[/quote]
En voisi olla enempää samaa mieltä! Ei me vl-vaimotkaan ihan mitä tahansa hyväksytä, vaikka täällä porukka tuntuu niin luulevan.
[/quote]
Juu mut se on sit loppuelämä yh:na koska uusiin naimisiin ei saa mennä. Ja mies perustaa uuden perheen ja on onnellinen. Ex-vaimo katkerana hoitaa yksin lapsilaumansa.
[/quote]
No, lähipiirissä näitä tapauksia on useitakin, joten tiedän mistä puhun. Kaikesta huolimatta valitsisin yksinelon, jos mies päättää lähteä (tai eipä siinä vaihtoehtojakaan ole). Jännä juttu muuten, että näissä lähipiirini tapauksissa jätetty ja petetty nainen on muutama vuosi eron jälkeen se onnellisempi ja tasapainoisempi yksilö. Yksikin mies on ehtinyt pariutua ja erota niistä uusistakin suhteista monen monta kertaa, muutama tenava lisääkin on pitänyt niiden uusien naisten kanssa saada.
Vaikeita tilanteita nuo erot ovat aina, etenkin jos mukana pettämistä, uskontokunnasta riippumatta. Joka tapauksessa usko on ainakin minulle se ykkönen, ja jos se tarkoittaa minulle jossain vaiheessa yksinhuoltajuutta ja yksineloa, sitten tarkoittaa. Olen luvannut tahtoa rakastaa miestäni aina kuolemaan asti, ja vaikka mies lupauksensa rikkoisikin, uskovaisena en sitä itse halua tehdä. En toki väitä, että elämä olisi helppoa siitä eteenpäin, mutta omat arvothan sen ratkaisee, miten haluaa toimia.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:17"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 00:40"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:02"]
Toi AP:n pettäjämies on käytännössä jo jättänyt vl-uskon. Hän voi kulisseja ylläpitääkseen kutsua itseään vl:ksi, mutta uskostaan voi luopua myös teoillansa ja hän on minun silmissäni luopunut siitä siinä vaiheessa, kun alkoi huoraamaan. En voi käsittää tuollaista kulissien pystyssä pitämistä.
Pitäis olla munaa näyttää rehellisesti missä mennään ja erota vaikka vaimostaan ennen, kun alkaa muita kattomaan.
Jos kun mies jäis kiinni pettämisestä, niin lähtisin saman tien viiden lapseni kanssa kiitämään, en vois ikinä elää parisuhteessa, jossa ei oo luottamusta.
Ei mulla muuta. Hyvää jatkoa vaan!
Terv. Vl-vaimo ja äiti
[/quote]
En voisi olla enempää samaa mieltä! Ei me vl-vaimotkaan ihan mitä tahansa hyväksytä, vaikka täällä porukka tuntuu niin luulevan.
[/quote]
Juu mut se on sit loppuelämä yh:na koska uusiin naimisiin ei saa mennä. Ja mies perustaa uuden perheen ja on onnellinen. Ex-vaimo katkerana hoitaa yksin lapsilaumansa.
[/quote]
No, lähipiirissä näitä tapauksia on useitakin, joten tiedän mistä puhun. Kaikesta huolimatta valitsisin yksinelon, jos mies päättää lähteä (tai eipä siinä vaihtoehtojakaan ole). Jännä juttu muuten, että näissä lähipiirini tapauksissa jätetty ja petetty nainen on muutama vuosi eron jälkeen se onnellisempi ja tasapainoisempi yksilö. Yksikin mies on ehtinyt pariutua ja erota niistä uusistakin suhteista monen monta kertaa, muutama tenava lisääkin on pitänyt niiden uusien naisten kanssa saada.
Vaikeita tilanteita nuo erot ovat aina, etenkin jos mukana pettämistä, uskontokunnasta riippumatta. Joka tapauksessa usko on ainakin minulle se ykkönen, ja jos se tarkoittaa minulle jossain vaiheessa yksinhuoltajuutta ja yksineloa, sitten tarkoittaa. Olen luvannut tahtoa rakastaa miestäni aina kuolemaan asti, ja vaikka mies lupauksensa rikkoisikin, uskovaisena en sitä itse halua tehdä. En toki väitä, että elämä olisi helppoa siitä eteenpäin, mutta omat arvothan sen ratkaisee, miten haluaa toimia.
[/quote]
Eli jos miehesi aidosti tekee parannuksen, laittaisit silti menemään?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:17"]
[/quote]
Eli jos miehesi aidosti tekee parannuksen, laittaisit silti menemään?
[/quote]
Aito katumus ja halu korjata asiat on asia erikseen. Kirjoitin siitä, mitä tekisin, jos mies olisi päättänyt lähteä. Jos olisi mahdollista pelastaa liitto, totta kai se on ensisijainen ratkaisu. Se vaatisi kyllä petetyltä ja varsinkin pettäjältä todella kovaa työtä, asiat pitäisi selvittää ihan pohjia myöten ennen kuin hatarakaan luottamus voisi palautua suhteeseen. Monesta pettäjästä ei tähän asioiden korjaamiseen kyllä tunnu olevan, kun helpompi on etsiä pettämisen syitä itsensä ulkopuolelta. Mutta siis tarkoitan, että pettäjän pitää olla valmis kantamaan täysi vastuu tekojensa seurauksista, jos mielii parisuhdetta jatkaa.
Ap on huora. Ilman ap.n vokottelua mies eläisi edelleen onnellisena perhe-elämää, eikä kaihoilisi mitään muuta. Minulle kävi samoin. Yksi huora tuli meidän väliimme ja pilasi hyvän liittomme. Meillä ei ollut mitään ongelmaa ja olimme onnellisia. Mutta niin vain piti iskeä näppinsä mieheeni ja nyt mies on muka niin rakastunut ja haluaa eron.
Huorat, etsikää vapaita miehiä, älkääkä tulko pilaamaan ukkomiesten elämää.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 10:45"]Ensinnäkään vl saa käyttää itsekkin omaa järkeä mikä tulee ehkäisyyn. Me elämme vuotta 2014 emme enään 70-luvulla. Nykyään myös vl piireissä käytetään ehkäisyä ja se yleistyy päivä päivältä. Myös avioerot on suotavia sellaisissa suhteissa missä on väkivaltaa tai toinen pettää. Ei kukaan joka omistaa oman järjen jää sellaiseen suhteeseen. En ymmärrä miten ihmiset voi olla niin tyhmiä että ajattelee että vielä nykypäivänä vl piireissä naiset olisit alistettuja ja lapsi koneita. Tietenkin on niitäkin tapauksia, mutta ne ovat vähässä. Lapsia rakastetaan kun niitä hankitaan.Ja mitä tulee tähän tapaukseen en usko että kyseinen mies eroaa vaimostaan. He ovat olleet luultavasti 4-5 vuotta naimisissa. Vl menee naimisiin rakkaudesta niinkuin kaikki muutkin ihmiset. Suurin osa harrastaa seksiä ennen avioliittoa. Kukaan ei mene sen takia naimisiin.
Ennen kun menin itse naimisiin minulle sanottiin että olen liian nuori. Minun pitäisi odottaa vielä jne. En ole koskaan kuullut että ketään painostettaisiin naimisiin. Päin vastoin. Nuorille yritetään sanoa ettei ole niin kiire.
Yst. Terv. 21v onnellisesti naimissa oleva vl ja kyllä käytän ehkäisyä.
[/quote]
No tämä lopputeksti ei ole oikeaa Vl elämää. Toivottavasti joskus ymmärrät sen.
[/quote]
Ja kuka sinä olet sanomaan? Toisen tuomitseminen on synti. Kukaan ihminen ei voi määritellä toisen sieluntilaa. Se ei ole meidän vaan Jumalan tehtävä. Mä ainankin toivon että jossain vaiheessa ehkäisy tullaan "hyväksymään" kokonaan niin vanhempien kuin lapsienkin hyvinvoinnin vuoksi. Jokainen lapsi ansaitsee olla toivottu ja rakastettu. Näissä asioissa vl yhteisössä on parannettavaa. Ainanakin meillä päin näistä asioista puhutaan avoimesti vl piireissä.
[/quote]
Synti ei muutu ei synniksi, vaikka jotku sen synnin hyväksyy. Edelleen ehkäisy ja esiaviollinen seksi saarnataan synniksi, vaikka on ihmisiä jotka eivät sen mukaan elä.
[/quote]
Niin, ne teidän maallikkosaarnaajat saarnaa. So what? Millä mandaatilla nämä vanhat äijät ovat oikeutettuja kertomaan, miten tulisi elää? Herätkää jo!