Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salasuhteessa ja rakastunut naimisissa olevaan vl-mieheen

Vierailija
12.08.2014 |

Tunne on molemminpuolista. Meillä on salasuhde. Miehellä jo kolme lasta, neljäs tulossa ja naimisissa on. Itse olen sinkku. Tiedän toimivani moraalisesti väärin, mutta olen aika palavasti rakastunut ja välillämme on suuri intohimon liekki. Hän vaan on niin hurmaava. Raitis, komea kun mikä, urheilullinen, hyväpalkkainen ammatti ja kaikinpuolin ihana :) Tiedättehän rakastumisen tunteen!:D

Mies kertoo menneensä naimisiin vain yhteisön painostuksesta ja perinteitä kunnioittaen, rakkaussuhteesta kuulemma ei ole kysymys. Vaimonsa täysin tietämätön miehensä toiminnasta. Mies kuulemma haluaisi olla kanssani kunnolla, mutta menettäisi siinä tapauksessa kaikki sukulaisensa ja välit katkeiasi. Eli aika patti tilanteessa on. :(

Hän on kuitenkin jo pidemmän aikaa harkinnut tehdä radikaalin siirron ja erota siitä paskayhteisöstä.

kysyttävää? Mielipiteitä, kokemuksia?

Kommentit (530)

Vierailija
441/530 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:25"]Surullinen tarina. Nainen kotona sinnittelee pienten lasten kanssa, jotka on yhdessä tehty ja mies samaan aikaan vikittelee jotain huorulia, joka luulee saavansa elämänsä onnen tästä huijarista.

[/quote]

meinsin yläpeukuttaa, mutta tuon "huorulin" takia en kuitenkaan

Vierailija
442/530 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:03"]

Mulle tuli paha mieli sen nuoren äidin puolesta. Mieshän on valehdellut tälle alusta asti, jos kerran ei ole koskaan rakastanutkaan.

Enpä ap:kään luottaisi miehen puheisiin. Ei mies kovin helmi voi olla, jos tuolla tavalla kykenee toimimaan.

[/quote] Ehkä mies on ymmärtänyt vasta ap:n myötä mitä on rakkaus ja millaista on olla oikeasti rakastunut. Ei se tee hänestä valehtelijaa. Ensirakkauttaan luulee usein viimeisekseen ja viimeistä ensimmäisekseen, sanotaan.

[/quote] Onneksi perusluterilaisen tai ateistin ei tarvitse mennä naimisiin ensimäisen seksikumppanin kanssa ja vääntää liutaa lapsia. Säästyy juuri tällaisilta nuoruuden virheratkaisuilta, joita katuu sitten loppuelämänsä.

Uskokaa pois, monta vl-naistakin kaduttaa siellä kuudennen lapsen kohdalla, kun siitä ihanasta, hoikasta nuoresta miehestä on tullut lihava ja haiseva plösö, joka on aina kiikkumassa pukille, koska siihen heillä on oikeus. Mutta pakoon ei pääse, koska uskonto kieltää sen. Se on vain annettava ja tehtävä lapsia lisää.

[/quote]

Keskimääräinen vl-mies ei ole keski-ikäisenäkään lihava ja haiseva plösö, terveet elintavat hoitavat tehtävänsä tällä saralla. Ovat kyllä keskimääräistä suomalaista miestä tasokkaampia tapauksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/530 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:45"]

Kyllä minä olen kokenut itseni ihan kelpaavaksi uskovaiseksi ilman yhtäkään lasta.

- Perheetön vl

[/quote]

Oletko naimisissa? Jos et ole naimisissa asia on ihan eri :) Tiedät itsekin että naimattoman uskovaisen ei voida edes olettaa synnyttävän lapsia koska seksiä ei saa harrastaa kuin avioliitossa.

Sitten kun olet avioliitossa on itsestäänselvyys että lapsia tulee JOS kummallakaan puolisoista ei ole mitään terveydellistä estettä raskautumiselle.

[/quote]

no tämä menee ohi aiheen, mutta en kyllä oo nykyään törmänny tuohon ajatteluun monestikaan. Tosin saattaa antaa aika vääristyneen kuvan, jos toimitaan niin kuin jyväskylässä, että rauhanyhdistys (diakoniatmk) muistaa perheitä, joihin syntyy 10. lapsi. Itse en tuota muistamista kaipaa ja sanoinkin, että täällä on perheitä, joissa lapsettomuus (tai toistuvat keskenmenot) on kipeä asia ja ne jää tuskansa kanssa aika yksin, ku isoja perheitä muistetaan..

Vierailija
444/530 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:45"]

Kyllä minä olen kokenut itseni ihan kelpaavaksi uskovaiseksi ilman yhtäkään lasta.

- Perheetön vl

[/quote]

Oletko naimisissa? Jos et ole naimisissa asia on ihan eri :) Tiedät itsekin että naimattoman uskovaisen ei voida edes olettaa synnyttävän lapsia koska seksiä ei saa harrastaa kuin avioliitossa.

Sitten kun olet avioliitossa on itsestäänselvyys että lapsia tulee JOS kummallakaan puolisoista ei ole mitään terveydellistä estettä raskautumiselle.

[/quote]

no tämä menee ohi aiheen, mutta en kyllä oo nykyään törmänny tuohon ajatteluun monestikaan. Tosin saattaa antaa aika vääristyneen kuvan, jos toimitaan niin kuin jyväskylässä, että rauhanyhdistys (diakoniatmk) muistaa perheitä, joihin syntyy 10. lapsi. Itse en tuota muistamista kaipaa ja sanoinkin, että täällä on perheitä, joissa lapsettomuus (tai toistuvat keskenmenot) on kipeä asia ja ne jää tuskansa kanssa aika yksin, ku isoja perheitä muistetaan..

[/quote]

Ok. En ole tuollaisesta kuullutkaan. Mutta ei se mikään uskonelämän meriitti siitäkään huolimatta ole. 

Sen sijaan välillä rasittaa, kun valtaosa suunnatusta puhumisesta on kohdistettu äideille, isille, lapsille, nuorille jne. Tosi harvoin muistetaan perheettömiä ja heidän huoliaan. Ja jos muistetaan, tuntuu se usein olevan tyyliin: siunaa uskovaisella aviopuolisolla. Niitä puolisoita kun nyt vaan ei riitä kaikille, eivätkä kaikki saa sellaista muutenkaan.

- Se perheetön

Vierailija
445/530 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:19"]

Mulle tuli paha mieli sen nuoren äidin puolesta. Mieshän on valehdellut tälle alusta asti, jos kerran ei ole koskaan rakastanutkaan.

Enpä ap:kään luottaisi miehen puheisiin. Ei mies kovin helmi voi olla, jos tuolla tavalla kykenee toimimaan.

[/quote] Ehkä mies on ymmärtänyt vasta ap:n myötä mitä on rakkaus ja millaista on olla oikeasti rakastunut. Ei se tee hänestä valehtelijaa. Ensirakkauttaan luulee usein viimeisekseen ja viimeistä ensimmäisekseen, sanotaan.

[/quote] Onneksi perusluterilaisen tai ateistin ei tarvitse mennä naimisiin ensimäisen seksikumppanin kanssa ja vääntää liutaa lapsia. Säästyy juuri tällaisilta nuoruuden virheratkaisuilta, joita katuu sitten loppuelämänsä.

Uskokaa pois, monta vl-naistakin kaduttaa siellä kuudennen lapsen kohdalla, kun siitä ihanasta, hoikasta nuoresta miehestä on tullut lihava ja haiseva plösö, joka on aina kiikkumassa pukille, koska siihen heillä on oikeus. Mutta pakoon ei pääse, koska uskonto kieltää sen. Se on vain annettava ja tehtävä lapsia lisää.

[/quote]

Keskimääräinen vl-mies ei ole keski-ikäisenäkään lihava ja haiseva plösö, terveet elintavat hoitavat tehtävänsä tällä saralla. Ovat kyllä keskimääräistä suomalaista miestä tasokkaampia tapauksia. 

[/quote]  Buahahaa, meillä asuu naapurissa pariskunta, missä nainen on hoikka ja urheilullinen ja pitää huolta itsestään. Mies on hoitamaton äijä, kenellä hoitamattomat hampaat (osa revittu ja etuhampaat nikotiinin kellastamat, vl.thän polttaa paljon), tukka hapsottaa ja haisee hielle.

Vierailija
446/530 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja höpö höpö. Hyviä ja kestäviä suhteita on tullut pettämisistäkin. Kun vain uuden rakastumisen kautta osaa katsoa omaa kurjaa kotielämäänsä ja tajuaa lähteä, on hyvät edellytykset uuteen suhteeseen. Vaikka mammat kuinka haluaisi märissä unissaan nähdä, että heitä pettäneellä miehellä menisi kaikki huonosti. Näin ei kuitenkaan aina mene. "

Juurikin tuo psykologi tekstissään sanoi, että suurin osa. Se siis tarkoittaa samaa, kuin "ei kaikki". Tämä nyt tällekin salarakkaalle tiedoksi, kun luetun ymmärtäminen tuntuu olevan hakusessa. :D

Vierailija
447/530 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyvää tuossa miehessä on?

Hän ei ole uskollinen.

Hän valehtelee helposti rakkaimmilleen.

Hän ei pidä lupauksiaan.

Hän ajatteleen aina ensin itseään, ei lastensa parasta, ei vaimonsa parasta eikä rakastajattarensa parasta (esim. ottamalla aikalisän ja eroamalla rauhassa hän ei pakottaisi rakastajaansa syntipukiksi sukunsa silmissä mutta toimimalla niin kuin nyt hän voi syyttää vaimoaan huonosta liitosta ja salarakastaan liiton rikkoutumisesta eli todella munaton mies)

Hänellä ei ole arvoja eikä moraalia tai hän ei ainakaan kykene noudattamaan niitä arvoja, joita väittää arvostavansa.

Häntä ei ole haitannut hoidella salarakastaan samalla, kun raskaana oleva vaimo hoitaa kotia ja kolmea alle 5-vuotiasta. On siis laiska.

Häntä ei haittaa valehdella ystävilleen, sukulaisilleen ja perheelleen lähes kaikesta (teoistaan, lupauksistaan, arvoistaan, vakaumuksestaan jne)

Hän on tekopyhä. Vaimoa pannaan paljaalla ja pakotetaan raskaaksi vaikka ei muka ole se oikea mutta rakastajattaren kanssa se kuminkäyttö on ihan ok.

Hän ei ole empaattinen eikä reilu.

Hän ei ajattele lastensa parasta.

Mitä tuossa kultakimpaleessa sitten on ottamisen arvoista? Hyvä panomies?

Itse valitsen kaikki läheiseni vähän toisten kriteerien mukaan ja mikä tahansa noista ylläolevista olisi minulle liikaa tai oikeammin liian vähän. En kannata pakkoavioliittoja enkä kuolleessa suhteessa roikkumista, mutta aivan kaiken voi hoitaa tyylillä tai kuseksien ja tämä kultakimpale on kussut nyt kaikkien läheistensä päälle. Vaimoa säälin, ap on pedannut oman petinsä ihan tietoisena mutta kai hänen on vähän tyhmä oltava. Ei kukaan järkevä voisi kunnioittaa tuollaista peluria, joka on pannut vaimonsa raskaaksi samassa hengenvedossa kun on ruvennut piirittämään ap:ta ja taruilemaan kuolleesta suhteesta. Siinäpä oikea tosi mies!

Vierailija
448/530 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/uutiset/sunnuntaisuomalainen_lestadiolaiset_kayttavat_salaa_ehkaisya/5451978

Lestadiolaiset käyttää salaa ehkäisyä. Erikoinen uskonto, kun salaa saa tehdä syntiä, kunhan kukaan ei tiedä. 

Vierailija
449/530 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:19"]

[/quote]

[/quote] Ovat ja hiton hyviä rakastajia. 

Vierailija
450/530 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä hyvää tuossa miehessä on?

Hän ei ole uskollinen.

Hän valehtelee helposti rakkaimmilleen.

Hän ei pidä lupauksiaan.

Hän ajatteleen aina ensin itseään, ei lastensa parasta, ei vaimonsa parasta eikä rakastajattarensa parasta (esim. ottamalla aikalisän ja eroamalla rauhassa hän ei pakottaisi rakastajaansa syntipukiksi sukunsa silmissä mutta toimimalla niin kuin nyt hän voi syyttää vaimoaan huonosta liitosta ja salarakastaan liiton rikkoutumisesta eli todella munaton mies)

Hänellä ei ole arvoja eikä moraalia tai hän ei ainakaan kykene noudattamaan niitä arvoja, joita väittää arvostavansa.

Häntä ei ole haitannut hoidella salarakastaan samalla, kun raskaana oleva vaimo hoitaa kotia ja kolmea alle 5-vuotiasta. On siis laiska.

Häntä ei haittaa valehdella ystävilleen, sukulaisilleen ja perheelleen lähes kaikesta (teoistaan, lupauksistaan, arvoistaan, vakaumuksestaan jne)

Hän on tekopyhä. Vaimoa pannaan paljaalla ja pakotetaan raskaaksi vaikka ei muka ole se oikea mutta rakastajattaren kanssa se kuminkäyttö on ihan ok.

Hän ei ole empaattinen eikä reilu.

Hän ei ajattele lastensa parasta.

Mitä tuossa kultakimpaleessa sitten on ottamisen arvoista? Hyvä panomies?

Itse valitsen kaikki läheiseni vähän toisten kriteerien mukaan ja mikä tahansa noista ylläolevista olisi minulle liikaa tai oikeammin liian vähän. En kannata pakkoavioliittoja enkä kuolleessa suhteessa roikkumista, mutta aivan kaiken voi hoitaa tyylillä tai kuseksien ja tämä kultakimpale on kussut nyt kaikkien läheistensä päälle. Vaimoa säälin, ap on pedannut oman petinsä ihan tietoisena mutta kai hänen on vähän tyhmä oltava. Ei kukaan järkevä voisi kunnioittaa tuollaista peluria, joka on pannut vaimonsa raskaaksi samassa hengenvedossa kun on ruvennut piirittämään ap:ta ja taruilemaan kuolleesta suhteesta. Siinäpä oikea tosi mies!" 

Tätä kirjoitusta voisin yläpeukuttaa kymmeniä kertoja! 

Vierailija
451/530 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:10"]

Lainaus meni nyt persiilleen, mutta antaa olla, ettei tule turhaan kilometrin mittaista viestijonoa...

En hetkeäkään tarkoittanut, etteikö vastuu ja syy olisi ainoastaan pettäjän. Mutta jälkipyykki ei saisi olla sitä, että keskitytään vain siihen tapahtumaan vaan sen sijaan, että ruodittaisiin pettämistä (joka saa petetyn entistä pahemmin vereslihalle), keskityttäisiin siihen omaan avioliittoon ja molempien toimintamalleihin ja keskinäiseen vuorovaikutukseen. Aidfolle parannuksenteolle pitäisi yrittää antaa tilaa ja mahdollisuus. 

[/quote] Mikä tässä lainaamisessa on niin haastavaa sulle. Älä deletoi niitä komentorivejä. Yrittäisit edes. Jos seksitaitosi ovat samaa sarjaa, en ihmettele että miehesi hakee parempaa minun luotani.

[/quote]

Haukut nyt jo toista kirjoittajaa.

Vierailija
452/530 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä deletoin ne komentorivit tarkoituksellisesti. Saat ahdistua siitä jatkossakin.

Vierailija
453/530 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vahvasti sitä mieltä että oli sitten VL tai ei, niin yhdessä kun ne lapset tehdään niin yhdessä ne hoidetaan.. Ei kai se oo ihme jos nainen ei jaksa sängyssä peuhata kun ensin on hoitanut lapset, ruoanlaiton, pyykit, tiskit, siivouksen yms yms.. Ja jos mies tällä välin on istunut kattomassa telkkaria/ ollut tietokoneella niin ei kannata seksinpuutteesta valittaa.. Jos parisuhteessa hoidetaan kotityöt kutakuinkin puoliksi, jää parisuhteellekin aikaa, eikä tarvii vieraita kattelee.. Molempien jaksaminen on perusta sille, että jaksaa huomioida toisen ja rakkaus kukoistaa!

Vierailija
454/530 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajahan on selvä provo. Teksti on ihan teini-ikäisen tekstiä joka ei ole elämässään kokenut mitään :D Älkää jatkako moista hölmöä ketjua :D

Vierailija
455/530 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhähenki on sydämessä kotiopettajana jokaisella uskovaisella ihmisellä.Se varoittaa ja puhuttelee silloin kun miettii jotakin syntiä joka kovasti houkuttelee. Se myöskin ohjaa puheitamme ja kirjotuksiamme netissä sekä kasvotusten.Kun elämme sen mukaan mitä

puhuja seuroissa meille opettaa Jumalan

sanan kautta, varjellumme ainoassa oikeassa

uskossa ja saamme elää vapaina hänen

armohoidossaan.Jos lankeamme syntiin se

kannattaa laittaa heti pois,koska

sielunvihollinen vetää meitä yhä enemmän ja enemmän maailmaa kohti.Se käy ympäriinsä niinkuin kiljuva jalopeura etsien kenet voisi niellä.Ennen maailmanloppua muutamat luopuvat uskostaan.Rukoilen teille kaikki rakkaat uskovaiset Äidit Jumalan huolenpitoa ja rakkautta!Myös uskosta osattomille rukoilen parannuksen armoa, kannattaa tehdä parannus.Tekin jotka olette luopuneet uskosta, tehkää parannus.Taivaassa ja maanpäällä siitä iloitaan jos yksikin saa parannuksen armon.

Vierailija
456/530 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kommentoi tähän uskontopuoleen mitenkään, mutta olen ollut samassa tilanteessa, rakastuneena varattuun mieheen. Odorin 3vuotta salasuhteessa, ja viimein mies jätti vaimonsa. No oltiin siinä melkein vuosi onnellisesti, kunnes paljastui että tällä miehellö oli 3muutakin tyttöystävää. Itse menetin rakastuneena ja sinisilmäisenä parhaat nuoruusvuoteni, ja arvatkaa onko nyt vaikea luottaa kehenkään. Onnea matkaan, mutta kerran pettäjä on aina pettäjä. Sinä et oukeasti ole sen erikoisempi.

Vierailija
457/530 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vielä kovin nuori ja vähän naivikin ehkä. Rakastumisen tunne kestää tutkitusti 2v. Haluatko todella 4 lasta hoidettavaksesi kun on isän vuoro. Elämässä voi päästä helpomallakin ja varmasti löytyisi jostain vapaa mies.

Vierailija
458/530 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:02"]

Tunne on molemminpuolista. Meillä on salasuhde. Miehellä jo kolme lasta, neljäs tulossa ja naimisissa on. Itse olen sinkku. Tiedän toimivani moraalisesti väärin, mutta olen aika palavasti rakastunut ja välillämme on suuri intohimon liekki. Hän vaan on niin hurmaava. Raitis, komea kun mikä, urheilullinen, hyväpalkkainen ammatti ja kaikinpuolin ihana :) Tiedättehän rakastumisen tunteen!:D

Mies kertoo menneensä naimisiin vain yhteisön painostuksesta ja perinteitä kunnioittaen, rakkaussuhteesta kuulemma ei ole kysymys. Vaimonsa täysin tietämätön miehensä toiminnasta. Mies kuulemma haluaisi olla kanssani kunnolla, mutta menettäisi siinä tapauksessa kaikki sukulaisensa ja välit katkeiasi. Eli aika patti tilanteessa on. :(

Hän on kuitenkin jo pidemmän aikaa harkinnut tehdä radikaalin siirron ja erota siitä paskayhteisöstä.

kysyttävää? Mielipiteitä, kokemuksia?

[/quote]

oma mielipide ja kokemus: vanhoillislestadiolaiset on keskimäärin urheilullisia ja ihania, mutta haittaako Sinua tai häntä että hänen teologiansa mukaan vain hän pääsee taivaaseen?

Vierailija
459/530 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 10:45"]

Ensinnäkään vl saa käyttää itsekkin omaa järkeä mikä tulee ehkäisyyn. Me elämme vuotta 2014 emme enään 70-luvulla. Nykyään myös vl piireissä käytetään ehkäisyä ja se yleistyy päivä päivältä. Myös avioerot on suotavia sellaisissa suhteissa missä on väkivaltaa tai toinen pettää. Ei kukaan joka omistaa oman järjen jää sellaiseen suhteeseen. En ymmärrä miten ihmiset voi olla niin tyhmiä että ajattelee että vielä nykypäivänä vl piireissä naiset olisit alistettuja ja lapsi koneita. Tietenkin on niitäkin tapauksia, mutta ne ovat vähässä. Lapsia rakastetaan kun niitä hankitaan.Ja mitä tulee tähän tapaukseen en usko että kyseinen mies eroaa vaimostaan. He ovat olleet luultavasti 4-5 vuotta naimisissa. Vl menee naimisiin rakkaudesta niinkuin kaikki muutkin ihmiset. Suurin osa harrastaa seksiä ennen avioliittoa. Kukaan ei mene sen takia naimisiin.

Ennen kun menin itse naimisiin minulle sanottiin että olen liian nuori. Minun pitäisi odottaa vielä jne. En ole koskaan kuullut että ketään painostettaisiin naimisiin. Päin vastoin. Nuorille yritetään sanoa ettei ole niin kiire.

Yst. Terv. 21v onnellisesti naimissa oleva vl ja kyllä käytän ehkäisyä.

[/quote] hehheh. yksikään vale ei kytä ehkäisyä, korkeintaan velat.

Vierailija
460/530 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 10:45"]Ensinnäkään vl saa käyttää itsekkin omaa järkeä mikä tulee ehkäisyyn. Me elämme vuotta 2014 emme enään 70-luvulla. Nykyään myös vl piireissä käytetään ehkäisyä ja se yleistyy päivä päivältä. Myös avioerot on suotavia sellaisissa suhteissa missä on väkivaltaa tai toinen pettää. Ei kukaan joka omistaa oman järjen jää sellaiseen suhteeseen. En ymmärrä miten ihmiset voi olla niin tyhmiä että ajattelee että vielä nykypäivänä vl piireissä naiset olisit alistettuja ja lapsi koneita. Tietenkin on niitäkin tapauksia, mutta ne ovat vähässä. Lapsia rakastetaan kun niitä hankitaan.Ja mitä tulee tähän tapaukseen en usko että kyseinen mies eroaa vaimostaan. He ovat olleet luultavasti 4-5 vuotta naimisissa. Vl menee naimisiin rakkaudesta niinkuin kaikki muutkin ihmiset. Suurin osa harrastaa seksiä ennen avioliittoa. Kukaan ei mene sen takia naimisiin.

Ennen kun menin itse naimisiin minulle sanottiin että olen liian nuori. Minun pitäisi odottaa vielä jne. En ole koskaan kuullut että ketään painostettaisiin naimisiin. Päin vastoin. Nuorille yritetään sanoa ettei ole niin kiire.

Yst. Terv. 21v onnellisesti naimissa oleva vl ja kyllä käytän ehkäisyä.

[/quote]

No tämä lopputeksti ei ole oikeaa Vl elämää. Toivottavasti joskus ymmärrät sen.

[/quote]

Ja kuka sinä olet sanomaan? Toisen tuomitseminen on synti. Kukaan ihminen ei voi määritellä toisen sieluntilaa. Se ei ole meidän vaan Jumalan tehtävä. Mä ainankin toivon että jossain vaiheessa ehkäisy tullaan "hyväksymään" kokonaan niin vanhempien kuin lapsienkin hyvinvoinnin vuoksi. Jokainen lapsi ansaitsee olla toivottu ja rakastettu. Näissä asioissa vl yhteisössä on parannettavaa. Ainanakin meillä päin näistä asioista puhutaan avoimesti vl piireissä.

[/quote]

Synti ei muutu ei synniksi, vaikka jotku sen synnin hyväksyy. Edelleen ehkäisy ja esiaviollinen seksi saarnataan synniksi, vaikka on ihmisiä jotka eivät sen mukaan elä.

[/quote]

Maailma muuttuu, Jumalansana ei, vaikka tämän ajan ihmiset sitä muuttaisikin.

[/quote] vale-kultissa synniksi sanotaan se, mitä omassa manuaalissa määritellään - se ei ole välttämättä sama asia, kuin siinä originellissa Raamatussa määritellään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä