Salasuhteessa ja rakastunut naimisissa olevaan vl-mieheen
Tunne on molemminpuolista. Meillä on salasuhde. Miehellä jo kolme lasta, neljäs tulossa ja naimisissa on. Itse olen sinkku. Tiedän toimivani moraalisesti väärin, mutta olen aika palavasti rakastunut ja välillämme on suuri intohimon liekki. Hän vaan on niin hurmaava. Raitis, komea kun mikä, urheilullinen, hyväpalkkainen ammatti ja kaikinpuolin ihana :) Tiedättehän rakastumisen tunteen!:D
Mies kertoo menneensä naimisiin vain yhteisön painostuksesta ja perinteitä kunnioittaen, rakkaussuhteesta kuulemma ei ole kysymys. Vaimonsa täysin tietämätön miehensä toiminnasta. Mies kuulemma haluaisi olla kanssani kunnolla, mutta menettäisi siinä tapauksessa kaikki sukulaisensa ja välit katkeiasi. Eli aika patti tilanteessa on. :(
Hän on kuitenkin jo pidemmän aikaa harkinnut tehdä radikaalin siirron ja erota siitä paskayhteisöstä.
kysyttävää? Mielipiteitä, kokemuksia?
Kommentit (530)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:38"]
Ei kiitos Sinun siunauksillesi!
[/quote]
Miten sinun on nii vaikea opetella lainamaan oikein? Jokaisen lainauksen onnistut sössimään.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:39"]
Nyt iskit kirveesi kiveen.
[/quote] Niin, mitäpä muuta tuohon voisit sanoa. Kun on aivopesty, ei kykene järjelliseen keskusteluun, vaan pitää vetää mukaan satuhahmoja, tonttuja, maahisia, jumalia ja muita höpöhöpö-juttuja.
Minä ainakin toivotan onnea näille kahdelle rakastavaiselle. He ovat onnensa ansainneet. Mies erityisesti ottaen huomioon millaisen elämän on joutunut tähän saakka elämään. Tervettä irrottautua tuollaisesta.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:17"]
No, lähipiirissä näitä tapauksia on useitakin, joten tiedän mistä puhun. Kaikesta huolimatta valitsisin yksinelon, jos mies päättää lähteä (tai eipä siinä vaihtoehtojakaan ole). Jännä juttu muuten, että näissä lähipiirini tapauksissa jätetty ja petetty nainen on muutama vuosi eron jälkeen se onnellisempi ja tasapainoisempi yksilö. Yksikin mies on ehtinyt pariutua ja erota niistä uusistakin suhteista monen monta kertaa, muutama tenava lisääkin on pitänyt niiden uusien naisten kanssa saada.
[/quote]
Eli jos miehesi aidosti tekee parannuksen, laittaisit silti menemään?
[/quote]
Aito katumus ja halu korjata asiat on asia erikseen. Kirjoitin siitä, mitä tekisin, jos mies olisi päättänyt lähteä. Jos olisi mahdollista pelastaa liitto, totta kai se on ensisijainen ratkaisu. Se vaatisi kyllä petetyltä ja varsinkin pettäjältä todella kovaa työtä, asiat pitäisi selvittää ihan pohjia myöten ennen kuin hatarakaan luottamus voisi palautua suhteeseen. Monesta pettäjästä ei tähän asioiden korjaamiseen kyllä tunnu olevan, kun helpompi on etsiä pettämisen syitä itsensä ulkopuolelta. Mutta siis tarkoitan, että pettäjän pitää olla valmis kantamaan täysi vastuu tekojensa seurauksista, jos mielii parisuhdetta jatkaa.
[/quote]
Itse olen idealistina koko ajan olettanut, että jäämisen edellytys on parannuksenteko. Ihan samahan se muuten on, mitä se ukko puuhaa ja ärsytys olisi aikamoinen katsoa moista saman katon alla. Sen sijaan siinä olen eri mieltä, että vastuu pitää joka tapauksessa laittaa vain ja ainoastaan pettäjän niskaan. Ehkä siinä on molemmille aviopuolisoille avioliiton päivittämisen paikka, kohta jossa pitää niellä aika paljon ja tsempata aika paljon ja mahdollista sen jälkeen saavuttaa myös aika paljon, saada avioliitto ihan uusille urille ja aidosti toimivammaksi. Kannattaa myös muistaa sanonta tieto lisää tuskaa ja jos voi uskoa toisen aitoon parannuksentekoon, keskittää voimat oman liiton paikkamiseen eikä tehtyjen asioiden penkomiseen.
Tietysti sitten on ne pelimiespettäjät erikseen, jotka pettävät vaan pettämisen ilosta. Niihin on turha panostaa.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:03"]
Hän kertoo rakastavansa sukuansa hyvin paljon. Hän myös sanoo, että rakastaa minua niin paljon, että jos välit katkeaa meidän lyöttäytyessä yksiin, on kuitenkin se sen arvoista.
[/quote]
Pari sanaa vanhemmalta ja enemmän elämää nähneeltä. Mies on ihminen jolle merkitsee hyvin paljon se mitä muut ajattelee. Tulee merkitsemään myös sitten kun hän on vanhempi. Toki mies voi kokeilla kanssasi yhteen menoa mutta erittäin suurella todennäköisyydellä palaa yhteen vaimonsa kanssa kun tajuaa että sinua ei tulla hyväksymään sukunsa jäseneksi koskaan. Yhteisön, vanhempiensa, sisarusten ja lastensa paine on niin kova ettei mies kykene pullikoimaan sitä vastaan. Ehkä sitten teidät saatetaan hyväksyä jos molemmat tunnustatte syntinne yhteisölle ja sinäkin alat vl:ksi.
tv- ei-vl
Kyllä lumppu pystyy pyörittämään miehen mielen, vaikka mies olisi onnellinen vaimonsa ja lastensa kanssa. Vähän pyörittää persettä ja keimailee, niin siinä mies kiihottuu ja ei pysty itseään hillitsemään. Ilman näitä lumppuja moni mies olisi edelleen onnellisessa liitossaan. Tässäkin tapauksessa ilman ap.ta mies pysyisi liitossaan ja kaikki olisi hyvin ja he olisivat onnellisia.
Ap palakoot helvetin tulessa, kun viekoitteli miehen syntiin. Miehet ovat kuitenkin viettiensä vietävissä, tämähän on totuus. Kun joku tulee persettä pyörittämään ja tyrkyttämään seksiä, on mies helppo viedä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:42"]
Ap on huora. Ilman ap.n vokottelua mies eläisi edelleen onnellisena perhe-elämää, eikä kaihoilisi mitään muuta. Minulle kävi samoin. Yksi huora tuli meidän väliimme ja pilasi hyvän liittomme. Meillä ei ollut mitään ongelmaa ja olimme onnellisia. Mutta niin vain piti iskeä näppinsä mieheeni ja nyt mies on muka niin rakastunut ja haluaa eron.
Huorat, etsikää vapaita miehiä, älkääkä tulko pilaamaan ukkomiesten elämää.
[/quote] Jumala tulee ja rankaisee sinua tuosta toisten pilkasta!
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:48"]
Kyllä lumppu pystyy pyörittämään miehen mielen, vaikka mies olisi onnellinen vaimonsa ja lastensa kanssa. Vähän pyörittää persettä ja keimailee, niin siinä mies kiihottuu ja ei pysty itseään hillitsemään. Ilman näitä lumppuja moni mies olisi edelleen onnellisessa liitossaan. Tässäkin tapauksessa ilman ap.ta mies pysyisi liitossaan ja kaikki olisi hyvin ja he olisivat onnellisia.
Ap palakoot helvetin tulessa, kun viekoitteli miehen syntiin. Miehet ovat kuitenkin viettiensä vietävissä, tämähän on totuus. Kun joku tulee persettä pyörittämään ja tyrkyttämään seksiä, on mies helppo viedä.
[/quote] Siinä menetit sinäkin taivaspaikkasi huorittelemalla muita. Häpeä. Jumalalle käänsit nyt selkäsi tuolla alhaisella nimittelylläsi. Kiirastulissa palat.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:42"]
Ap on huora. Ilman ap.n vokottelua mies eläisi edelleen onnellisena perhe-elämää, eikä kaihoilisi mitään muuta. Minulle kävi samoin. Yksi huora tuli meidän väliimme ja pilasi hyvän liittomme. Meillä ei ollut mitään ongelmaa ja olimme onnellisia. Mutta niin vain piti iskeä näppinsä mieheeni ja nyt mies on muka niin rakastunut ja haluaa eron.
Huorat, etsikää vapaita miehiä, älkääkä tulko pilaamaan ukkomiesten elämää.
[/quote]
Aloittajan kertoman mukaan mies oli aloitteellinen ja sitkeä salasuhteen aloittamisessa. Uskotaan se tai ei, voitaisko jättää tuo huorittelu pois tästä keskustelusta, koska se on kunnianloukkaus. Jätetään ala-arvoinen keskustelutapa noille "salarakkaille." Pettäminen ei ole oikein. Jumala ei siunaa syntielämää.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 12:33"]
Jättääkö mies lapset äidille asumaan? Mitä jos äiti ei olekaan tähän valmis? Otatte kaikki teille?
[/quote]
No vaikka sitten niin. :)
[/quote]
No hyvä, että olet valmis kaikkeen. :D
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:51"]
Ei kun lapset on niille lahja..:) mä oon ite ex-vl ja mun tuntemat vl-ihmiset kyl on puhunut mitä mieltä on lapsi asioista.. Osalla on loppunut siihen seurusteleminen.. Ja faktahan se jo vl-piireissäkin on että 50% kyllä jo ehkäisyy käyttää.. Lapsilukuhan vl-perheissä pienenee mitä etelämpänä asuu.
[/quote]
Fakta? Minkä lähteen mukaan? Niin no, monet vl-ihmiset ehkä noin elääkin, uskovaiset eivät. Nuo kaksi eivät nimittäin ole sama asia.
[/quote] Ainakin tällä seudulla, missä asun, niin eivät käytä ehkäisyä. Ehkä jotkut maallistuneet, jotka eivät ole enää uskossa. Mutta ei voi olla vanhoillislestadiolainen, jos käyttää ehkäisyä. Toki voi leikkiä sitä olevansa, mutta sydämessään tietää, että Jumala näkee synnin ja ehkäisyn, tietää lähteneensä lavealle tielle.
Tässä todella alkaa miettiä, kenelle lestadiolaiset tätä uskontoaan näyttelee, jos ajatus menee niin, että salaa käytetään ehkäisyä, vaikka lapsi on Jumalan lahja. Naapuritko ne on sitä,joille näytellään ja uskontoa esitellään. Kaikki on sallittua, kunhan muut ihmiset eivät vain tiedä ja silti kutsutaan itseä hurskaasti uskovaiseksi.
Jos näitä sääntöjä lähdetään näin muuttelemaan, niin silloinhan kaikki on sallittu, kunhan naapurit ei vain tiedä. Joten ap,anna palaa vl-miehen kanssa. Pettäminenkin on sallittu, kunhan naapurit ei tiedä. Ihan samalla tavalla kuin ehkäisykin.
Kuinka hassuja oikeasti uskovaiset ovat. Hoetaan, että Jumalan silmien edessä, mutta silti tehdään omia sääntöjä sen mukaan, mikä itselle sopii.
Provoketju, mutta vastataan keskustelun vuoksi. En jaksa lukea koko ketjua, mutta itse en ap:n tilanteessa edes sylkisi tuollaiseen mieheen päin, joka juoksee vieraissa kun kotona on 3 pientä lasta ja neljäs tulossa. Ja koko elämän vaikeus muiden syytä. Huhhuh. Naimisiin oli pakko mennä, ja pakko on ollut laittaa vaimo raskaaksi jo neljä kertaa vaikka ei halua edes olla naimisissa vaimonsa kanssa. Siinä vaiheessa sitten löytyy tämä tosirakkaus oman kirkon ulkopuolelta, jonka kanssa voi pitää hauskaa kun kertoo nyyhkytarinoita surkeasta elämästään.
Pthyi. Ymmärrän, että olette nuoria, mutta mies on itsekkään 15-vuotiaan tasolla. Mikä tää "pidemmän aikaa" on kun mies on harkinnut jättävänsä uskontonsa? Pidemmän aikaa tarkoittaisi, että hän on sinä aikana tehnyt ainakin osan lapsistaan. Ja jos piiritti sinua puoli vuotta ennen kuin sorruit, hän on ilmeisesti samalla ajanjaksolla aikaansaanut vaimonsa tämänhetkisen raskauden. Eli vastuuta omasta toiminnasta on aivan hulppeasti. Jos hän haluaa jättää uskontonsa, johon vastakkaisen tiedon puutteessa ilmeisesti vaimo ja lapset jäisivät, niin miksi oi miksi tehdä koko ajan lisää lapsia hylättäväksi ja käännettäväksi yhteisön toimesta hatkat ottanutta isää vastaan?
Itse en uskoisi hetkeäkään, että tämmöinen mies olisi oikeasti perhettään ja yhteisöään jättämässä. Ei edes vaikka uskoisi tällä hetkellä itse voivansa niin tehdä. Jos oikeasti päätyisi siihen näissä olosuhteissa, niin joko katumuksen ja häpeän (ja salasuhteen toisen osapuolen syyllistämisen), tai sitten rajattoman toimintavapauden tunteen, seuraukset myöhemmin olisivat asia, jota en haluaisi jäädä odottelemaan. Jos haluat itsellesi tasapainoisen elämän, niin älä nyt hyvänen aika vaan tässä tilanteessa hankkiudu itsekin raskaaksi tuolle heikolle nulikalle.
Ihminen, jolla on sydämen halu uskoa, ei lähde keksimään omia sääntöjä, vaan haluaa elää Jumalan tahdon mukaisesti. Näitä maallistuneita, itseään uskovaisiksi kutsuvia ihmisiä on varmasti ollut aina ja Jumala yksin tietää, mikä heidän sydämensä tila on. Nykyään tämä marginaali on vain paljon enemmän esillä, kun voivat esim. tulla av:lle kertomaan kuinka ovat vl:iä ja käyttävät silti ehkäisyä. Harmi sinänsä, että yksittäiset ihmiset vääristävät koko uskontokunnan "maineen" (vaikka eipä se maine kummoinen ole koskaan ollutkaan :D)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 18:36"]
Vl-miehissä on se vika, että tulevat niin käsittämättömän nopeasti kun ovat tottuneet väljelmpään. Onneksi kaikkea muutakin voi tehdä ;)
nainen 22v.
[/quote]
Voi, mun mies tulee aina käsittämättömän nopeaa mun kanssa. Ei ole ikinä kenekään muun kanssa harrastanut seksiä.. tai mistä minä sen tiedän??? Onkohan se pettänyt mua?? En kyllä usko mutta mistä sitä tietää.. niin, no jokatapauksessa mä tarvisin vinkkejä että miten sais sen kestämään pidemään??
Vaimo,23v. Niin ja naimisissa neljä vuotta.
[/quote] Montakos kertaa toosasi on jo revennyt? Montako lasta siis?
[/quote]
2 ja sektiolla. Mutta kyllähän sekin kuulemani mukaan leventää tota alapäätä ;D
[/quote] Jätitkö myös imettämättä vai roikkuuko rintasi kuten mammoilla nyt yleensä roikkuu? Mun vl-salarakkaani rakastaa leikkiä nimenomaan mun kiinteillä rinnoillani. Myös tissipano on suosittua ajanvietettä.
[/quote]
Voi että sä olet rasittava.
[/quote]
Voi että menikö tunteisiin:D
Jos ei halua lapsia voi valita yksinäisen ihmisen elämän.Se on raamatun mukaista elämää.Tiedän VL naisen joka ei halunnut itselleen lapsia hänå ratkaisi asian jäämällä vanhaksipiiaksi.Oikein teki, siis hän halusi tässäkin asiassa tehdä Jumalan tahdon mukaisen ratkaisun.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:21"]
Jos ei halua lapsia voi valita yksinäisen ihmisen elämän.Se on raamatun mukaista elämää.Tiedän VL naisen joka ei halunnut itselleen lapsia hänå ratkaisi asian jäämällä vanhaksipiiaksi.Oikein teki, siis hän halusi tässäkin asiassa tehdä Jumalan tahdon mukaisen ratkaisun.
[/quote]
No tässä on toinen. Siis en usko olevani tuo tietämäsi, koska en ole tätä kauheasti ääneen huudellut.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:49"]
Olen hieman hämmentyneenä seurannut keskustelua, sillä tuttavapiirissäni on eronnut vl-nainen joka on uusissa naimisissa vl-miehen kanssa. Ja ihan uskossa oleva ja sen mukaan elävä nainen (ei meikkiä, ei telkkaa, ei tanssimista ,lukee raamattua jne) mitenkäs tämä sitten voi olla mahdollista? Itse siis en lyseiseen uskontoon kuulu. Täälähän on tullut kirojittelussa ilmi, ettei eronnut vl voi mennä uudestaan naimisiin.
[/quote]
Helppoa. Otetaan avioero, samassa rytäkässä erotaan yhteisöstä. Löydetään/otetaan uusi puoliso ja mennään naimisiin. Sen jälkeen palataan yhteisöön takaisin häntä koipien välissä ja kerrotaan kuinka paholainen viekoitteli, nyt on usko voittanut, tehdään parannus ja sitä rataa. Ei ole vaikeata.
Mies huijaa sinua, olet sille pelkkä reikä. Jos mies pettää vaimoaan, jota on siis luvannut rakastaa jnejne., kuinka helppoa olisi pettää kaltaistasi typeää slutia
Suurimmalla osalla vl-miehistä on rakastajattaria. Sehän on jo käytännön syistäkin normaalia, kun oma vaimo on jatkuvasti raskaana ja keskittyy kybällä lapsiin. Mutta tuskin jättää vaimoaan, joten nauti vaan lemmenhetkistä:).
Kokemusta on kahdestakin vl-miehestä ja hyviä rakastajia olivat.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 22:40"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 22:30"]Mieshän on jo pettänyt vaimoaan, luulisi vaimon jokatapauksessa jättävän? Ainiin, ei, vl-naisethan antavat kaiken anteeksi ja mies saa tehdä mitä huvittaa, kunhan vaan naimisissa ollaan. voivoivoi.
[/quote]
Mistä juontaa tällainen käsityksesi vl-naisista? Uskon, että suurin osa heistä (meistä) ei ottaisi miestä enää takaisin. Anteeksi voi antaa hengellisellä tasolla, jos toinen pyytäisi ja vilpittömästi katuisi, mutta luottamuksen palautumiseen vaadittaisiin niin paljon, että tuskin parisuhteessa olisi paluuta entiseen.
[/quote]
No mitä nyt olen kuullut, ovat melko alistettuina nyrkin ja hellan välissä(ei nyt niin kirjaimellisesti!!) ja antavat miehille kaiken anteeksi.
Taidat kuulla usein: vaimo ei ymmärrä ja sinä olet niin ihana. - ottasin eron mutta ei ihan vielä kun...
- sinä sitä sinä tätä. Vaimo sitä ja vaimo tätä. Totuus vain on liian usein sitä että toinen nainen on vain tilaisuus elää haavemaailmassa. Todellisuudessa ei miehellä ole aikomustakaan jättää vaimoa. Jos menisit heidän luoksen ja kertoisit että teillä on suhde. Niin uskonpa että vaimo saisi aikavarmasti selityksen että toi nainen on ahdistellu häntä jo vaikka kuinka kauan. Eikä usko että en välitä ym.ym.
Ja vaikka mies sitten jostain syystä eroaisikkin vaimostaan ja aloittaisi suhteen kanssasi vakavasti. Niin et sinä saisi vain tuota miestä vaan ne lapsetkin. Sinä joutuisit jakamaan vastuun heidän hyvinvoinnistaan silloin kun lapset on isän luona. Sinun olisi oltava valmis mukisematta käyttämään rahojasi heidän tarpeisiinsa. Sinun on jopa tultava toimeen entisen vaimon kanssa. Jos et tähän pysty niin tee suhteesta loppu. Sillä sinulla ei ole oikeutta tehdä lasten elämästä hankalaa. Paitsi jos haluat palata näille sivuille ruikuttamaan näistä uusioperheiden ongelmista.