Salasuhteessa ja rakastunut naimisissa olevaan vl-mieheen
Tunne on molemminpuolista. Meillä on salasuhde. Miehellä jo kolme lasta, neljäs tulossa ja naimisissa on. Itse olen sinkku. Tiedän toimivani moraalisesti väärin, mutta olen aika palavasti rakastunut ja välillämme on suuri intohimon liekki. Hän vaan on niin hurmaava. Raitis, komea kun mikä, urheilullinen, hyväpalkkainen ammatti ja kaikinpuolin ihana :) Tiedättehän rakastumisen tunteen!:D
Mies kertoo menneensä naimisiin vain yhteisön painostuksesta ja perinteitä kunnioittaen, rakkaussuhteesta kuulemma ei ole kysymys. Vaimonsa täysin tietämätön miehensä toiminnasta. Mies kuulemma haluaisi olla kanssani kunnolla, mutta menettäisi siinä tapauksessa kaikki sukulaisensa ja välit katkeiasi. Eli aika patti tilanteessa on. :(
Hän on kuitenkin jo pidemmän aikaa harkinnut tehdä radikaalin siirron ja erota siitä paskayhteisöstä.
kysyttävää? Mielipiteitä, kokemuksia?
Kommentit (530)
Ikävä, että kumpikaan teistä ei osaa kunnioittaa muita, vaan omat halut on tärkeimmällä sijalla. Sinä huijaat itseäsi, jos luulet, että mies oikeasti lähtee vaimonsa luota, sääli, että miehen puheet menee sinuun täydestä. Sinisilmäisyys on sairaus.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 11:12"]
Ette selvästikkään halua, että tämä mies tulee olemaan onnellinen, kun haluatte, että ap jättää miehen rauhaan ja tämä palaisi vaimonsa luokse. Liittoon, jossa selvästikkään ei ole onnellinen?
Ihan vain koska uskonto kieltää eron! huh.
[/quote]
Meille on kerrottu vain tarinan toinen puoli. Emme tiedä, mitä mieltä pettäjämies ja hänen aviovaimonsa ovat tilanteestaan. Petturipariskunnan onni ei kiinnosta minua. Minä puolustan perhettä ja avioliiton pyhyyttä. Jumala kieltää pettämisen ja toisen aviopuolison himoitseminen.
[/quote] Herätys! Jumala on taruolento. Puhutaan nyt edes aikuisten kielellä aikuisten asioista.
Minulla on ollut suhde kahteenkin vl-mieheen, niitä kun täällä päin asuu paljon. Olen itsekin naimisissa, joten vl-mies on paras kumppani pieneen kivaan seksin, hassuttelun ja muun kiva merkeissä. Ei kuitenkaan jää riipaksi eikä halua paljastua. Suosittelen.
[/quote] Minäkin tunnen vl-miehen, joka teki lapsenkin rakastajansa kanssa. Mutta tuli pupu pöksyyn ja asia selviää lapsille perunkirjoituksessa :D
Töissä vanhempi vl-mies yritti kovasti iskeä minua, kun olin 19v nuori harjoittelijatyttönen.
Joten kyllä osaavat, kun vaimo vain hoitaa kotona lapsiaan ja rukoilee ja sikiää tiheään :)
Ap:lle on turha puhua järkeä, koska on päättänyt jo pilata ison osan elämäänsä. Onneksi ei ole minun tyttäreni.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 18:58"]
Aikaisempaan kirjoitukseen viitaten: miehetkö ei koskaan katkeroidu, jos vaimonsa pettävät ja jättävät? Tiedän monta sellaistakin, miehillä yleensä vaan helpompaa koska tapaavat lapsiaan vaan silloin tällöin, jätetty nainen saa yleensä kontolleen vielä lähes kaiken arkivastuun yhteisistä lapsista. Siinä on salarakkaan hyvä arvostella katkeroitumisesta, kun itselle ja miehelle jää aikaa, voimia ja yleensä rahaakin tehdä sellaisia asioita joista yksinhuoltajaäiti voi vaan unelmoida. Menkää nyt itseenne ja lopettakaa tuo itsekusetus muiden kustannuksella. Jos ette henkisesti kestä moraalitonta toimintaanne syyttämättä siitä viatonta osapuolta (kyllä, viaton tässä tapauksessa on se joka ei petä, vaikka suhde olisi minkälainen, munat omistava mies (ja nainen) lopettaa suhteen ennen pettämistä, jos on siihen tyytymätön), jättäkää sitten asia tekemättä! Muussa tapauksessa kantakaa vastuu toiminnastanne ihan peiliin katsomalla.
[/quote] Niinhän moni kantaakin vastuun ja menevät naimisiin ja perustavat uuden perhee
Eiks ketään muuta häiritse tässä se, että "mies" on 23 vuotias ja neljän -siis NELJÄN- lapsen isä?! Kenellä ton ikäsellä on ihan oikeesti 4 lasta?
Ja ap:lle sen verran (jos tämä nyt on totta, mitä kyllä epäilwn vahvasti) että älä hyvä ihminen pilaa ensinnäkin omaa elämääsi, miehen elämää, miehen vaimon elämää ja ennenkaikkea niiden pienten lasten elämää tollasella aivottomalla perseilyllä. Mietipä sekunti ihan tosissas, oletko valmis hyppäämään sinkusta 4 lapsen vuoroviikko-mutsiksi? Se ei oo ihan pieni homma, sen voin sanoa. Puhumattakaan siitä, että ellei tää mies oo joku pörssihai niin elätte kädestä suuhun seuraavat 15-18 vuotta, koska mies maksaa järjettömiä elareita lapsistaan. Siinä ei enää teidän talous kestä niitä yhteistä paria mukulaa mitä olitte suunnitellut. Btw, kuvottavaa että mies suunnittelee edes hamaan tulevaisuuteen sinun kanssa lapsia kun kotona on vaimo paksuna. Ota nyt järki käteen hyvä ihminen!
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:19"]
Kuinka moni näistä pettämiseen ja jättämiseen kannustavista naisista olisi valmis lampsimaan tuonne petetyn naisen kotiovelle ja vetämään kunnolla pataan? Silti ollaan ihan valmiita tekemään yhtä pahaa ja pahempaa ilman sen suurempia tunnontuskia, kun 'minkäs sitä ihminen tunteilleen mahtaa'.
Moni kommentoijista ei myöskään tunne vl-uskoa himpun vertaa ja kommentointi on täysin ulkona kontekstista senkin vuoksi. Ensiksikin vl:n korkein käsky on rakastaa lähimmäistä niin kuin itseään mutta Jumalaa yli kaiken. Jumala on antanut aviopuolison ja Jumalan silmien edessä on solmittu koko ihmisiän kestävä liitto. Jumala voi tämän liiton siunata, jos ihminen itse haluaa tuolle siunaukselle altistua (tekee oman osansa avioliitosta ja esim. tässä tapauksessa tämän miehen tulisi suunnata mielenkiintonsa vaimoonsa niin alkaisi sekin avioliitto kukoistaa paremmin). Jos kuitenkin on käynyt niin, että ristiriidat menevät ihmismielen mittakaavassa sovittamattomiksi, voidaan asua erillään. Mutta silti Jumalan silmissä molemmat ovat sidotut alkuperäisiin aviopuolisoihinsa. Eli ap on sotkemassa miehen suhdetta Jumalaan, vaimoonsa, lapsiinsa ja sukuunsa. Siis ihan kaikkeen.
Tuttavapiirissäni on useita entisiin avipuolisoihin sidottuja miehiä ja vaimoja, eikä heidän osansa inhimillisesti ajateltuna ole häävi. Ap käytä viisi minuuttia siihen, että mietit mielessäsi tätä vaimoa - ehkä jopa tiedät miltä hän näyttää. Kuvittele hänet 30-vuotiaana yksin pienten lasten kanssa, 40-vuotiaana teinien kanssa, 50-vuotiaana ehkä tuoreena mummuna, 60-vuotiaana eläkeiän kynnyksellä. Aina vaan sidottuna tähän mieheen, jonka kanssa sinä ajattelit ratsastaa auringonlaskuun.
[/quote] Sekö se on sitten ihanaa, että tämä nainen elää miehen kanssa, kenellä on rakastaja ja tekee vain lisää ja lisää lapsia uskonnon takia.
Ihan oikeasti. Minä ainakin haluaisin päästä eroon pettäjästä ja elää omaa elämää sen jälkeen ja ehkä löytää uuden puolison itselleni.
Jokainen näistä pettämisen puolestapuhujista voisi kuvitella itsensä samaan tilanteeseen. Eli heidän mielestäänkö heitä saa pettää, jos toinen osapuoli on tyytymätön suhteeseen? Hekö pystyisivät siihen sitten suhtautumaan tyynesti, ja pettäjää ja hänen kumppaniaan arvostavasti? Heillekö saa valehdella, jos heitä ei enää rakasteta? Heidän lapsilleenko saa tuottaa surua perheen rikkoutumisesta? Heidän kanssaanko voi tehdä lapsia, mutta sitten pettää jos elämä joskus tuntuukin vaikealta? Heidänkö parisuhteissaan ei koskaan tule vaikeita aikoja? Ja jos tulee, toisella on silloin oikeus pettää? Jollakulla toisellako on oikeus tunkeutua heidän parisuhteeseensa tietämättä hölkäsen pöläystä siitä, mitä heidän seiniensä sisällä oikeasti tapahtuu? Tällä tunkeutujallako on oikeus pelkästään toisen osapuolen juttuja kuuntelemalla päättää, minkälainen suhteenne on?
Miten vaikeaa nykymaailmassa voi ollakaan toisen ihmisen kunnioittaminen?? Mistä tämä itsekkyys kumpuaa? Huonossa suhteessa ei tarvitse kenenkään olla, mutta suhteen voi lopettaa niin, että mahdollisimman vähän loukkaa toisia.
Haluaisin todellakin tavata sen ihmisen, joka voi puolustella pettämistä ja rehellisesti hyväksyä siten saman teon olevan oikeutettua itselleenkin.
Kuinka moni näistä pettämiseen ja jättämiseen kannustavista naisista olisi valmis lampsimaan tuonne petetyn naisen kotiovelle ja vetämään kunnolla pataan? Silti ollaan ihan valmiita tekemään yhtä pahaa ja pahempaa ilman sen suurempia tunnontuskia, kun 'minkäs sitä ihminen tunteilleen mahtaa'.
Moni kommentoijista ei myöskään tunne vl-uskoa himpun vertaa ja kommentointi on täysin ulkona kontekstista senkin vuoksi. Ensiksikin vl:n korkein käsky on rakastaa lähimmäistä niin kuin itseään mutta Jumalaa yli kaiken. Jumala on antanut aviopuolison ja Jumalan silmien edessä on solmittu koko ihmisiän kestävä liitto. Jumala voi tämän liiton siunata, jos ihminen itse haluaa tuolle siunaukselle altistua (tekee oman osansa avioliitosta ja esim. tässä tapauksessa tämän miehen tulisi suunnata mielenkiintonsa vaimoonsa niin alkaisi sekin avioliitto kukoistaa paremmin). Jos kuitenkin on käynyt niin, että ristiriidat menevät ihmismielen mittakaavassa sovittamattomiksi, voidaan asua erillään. Mutta silti Jumalan silmissä molemmat ovat sidotut alkuperäisiin aviopuolisoihinsa. Eli ap on sotkemassa miehen suhdetta Jumalaan, vaimoonsa, lapsiinsa ja sukuunsa. Siis ihan kaikkeen.
Tuttavapiirissäni on useita entisiin avipuolisoihin sidottuja miehiä ja vaimoja, eikä heidän osansa inhimillisesti ajateltuna ole häävi. Ap käytä viisi minuuttia siihen, että mietit mielessäsi tätä vaimoa - ehkä jopa tiedät miltä hän näyttää. Kuvittele hänet 30-vuotiaana yksin pienten lasten kanssa, 40-vuotiaana teinien kanssa, 50-vuotiaana ehkä tuoreena mummuna, 60-vuotiaana eläkeiän kynnyksellä. Aina vaan sidottuna tähän mieheen, jonka kanssa sinä ajattelit ratsastaa auringonlaskuun.
[/quote] Toisaalta kun tämän luen, ymmärrän vl-miehiä paremmin. He saavat käydä rauhassa vieraissa ja vaimo ei jätä missään tilanteessa, koska eroaminen on syntiä. Ei ole naisen asema kovin häävi tässä uskonnossa, ellei voi pettäjämiestään edes jättää. Mies saa sikailla koko avioliiton ja pitää muita naisia, mutta ollaan vankilassa, koska uskonto niin käskee ja erota ei saa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:39"]
Jokainen näistä pettämisen puolestapuhujista voisi kuvitella itsensä samaan tilanteeseen. Eli heidän mielestäänkö heitä saa pettää, jos toinen osapuoli on tyytymätön suhteeseen? Hekö pystyisivät siihen sitten suhtautumaan tyynesti, ja pettäjää ja hänen kumppaniaan arvostavasti? Heillekö saa valehdella, jos heitä ei enää rakasteta? Heidän lapsilleenko saa tuottaa surua perheen rikkoutumisesta? Heidän kanssaanko voi tehdä lapsia, mutta sitten pettää jos elämä joskus tuntuukin vaikealta? Heidänkö parisuhteissaan ei koskaan tule vaikeita aikoja? Ja jos tulee, toisella on silloin oikeus pettää? Jollakulla toisellako on oikeus tunkeutua heidän parisuhteeseensa tietämättä hölkäsen pöläystä siitä, mitä heidän seiniensä sisällä oikeasti tapahtuu? Tällä tunkeutujallako on oikeus pelkästään toisen osapuolen juttuja kuuntelemalla päättää, minkälainen suhteenne on?
Miten vaikeaa nykymaailmassa voi ollakaan toisen ihmisen kunnioittaminen?? Mistä tämä itsekkyys kumpuaa? Huonossa suhteessa ei tarvitse kenenkään olla, mutta suhteen voi lopettaa niin, että mahdollisimman vähän loukkaa toisia.
Haluaisin todellakin tavata sen ihmisen, joka voi puolustella pettämistä ja rehellisesti hyväksyä siten saman teon olevan oikeutettua itselleenkin.
[/quote] Jos mieheni ei enää rakastaisi minua, en haluaisi elää 50 vuotta hänen kanssaan. Minusta rakastaminen on vapaaehtoisuutta.
Tässä ihmiset eroavat toisistaan. Joku ajattelee toki niin, että yhdessä pysytään, vaikka mies pitäisi vieraita naisia ja ei rakasta häntä enää ja parilla ei ole enää mitään yhteistä.
Joku toinen ajattelee, että haluaa sellaisen puolison, joka rakastaa häntä ja hän rakastaa puolisoaan ja elää sellaisen kanssa loppuelämän. Eli heivaa pettäjämiehen ulos ja jatkaa elämää. Tästä on turha tingata, koska ihmiset ovat erilaisia.
On turha vangita ihmistä kotivankilaan, jos parilla ei ole enää mitään yhteistä. Kukaan ei nauti tunteettomasta avioliitosta.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:39"]
[/quote] Sekö se on sitten ihanaa, että tämä nainen elää miehen kanssa, kenellä on rakastaja ja tekee vain lisää ja lisää lapsia uskonnon takia.
Ihan oikeasti. Minä ainakin haluaisin päästä eroon pettäjästä ja elää omaa elämää sen jälkeen ja ehkä löytää uuden puolison itselleni.
[/quote]
Tajuatko, että niin kauan kuin tuo petetty/jätetty on uskossaan, hän EI LÖYDÄ uutta puolisoa. Tai vielä surullisemmin, löytää, mutta joutuu kääntämään tälle selkänsä ja jatkamaan matkaansa yksin. Jätetty haluaa kuitenkin kilvoitella uskossaan ja uskon mukaan hän on liitossa, koska ihminen ei voi erottaa sitä, minkä Jumala on yhteen liittänyt. Vain kuolema erottaa.
Minä haluaisin että minulle kerrottaisiin jos kysessä olisi minun mieheni. Mitä kuitenkin suuresti epäilen koska kehuu minua joka päivä ja ollaan aina rakasteltukin joka päivä. Haluaisin korjata liittoni jos näin olisi käynyt, en heittää pois koska meidän avioliitto on ikuinen. T. Neljättä odottava vl-äiti
Ja minun mieheni on 23v. T. 135.
Ps. Viimeksi eilen mies sanoi miten hänellä voi olla näin ihana vaimo, toi kukkia ja sopi että menen viikonlopuksi kavereiden kanssa mökille rentoutumaan ja hän hoitaa kodin ja lapset. P.s olen ihan työssäkäyvä ja omillani tulisin toimeen mutta ei elarit olisi pahitteeksi!
No se on sitten oma moka, jos jää roikkumaan erottuaan entiseen mieheensä. Se on oma valinta, jos jonkun lahkon sääntöjen mukaan ei mene uudelleen naimisiin, vaan roikkuu vanhassa liitossaan. Se on ihan huuhaajuttuja se.
Tulkaa jo vl:t sieltä kuplastanne pois. Kaikki ei todellakaan ole ikuista!
Vl-akka hoitakoot lapset. Nauttikaa te 2 suhteestanne :) T. Itsekin vuoden vl-miehen salarakkaani ollut.
Olen hieman hämmentyneenä seurannut keskustelua, sillä tuttavapiirissäni on eronnut vl-nainen joka on uusissa naimisissa vl-miehen kanssa. Ja ihan uskossa oleva ja sen mukaan elävä nainen (ei meikkiä, ei telkkaa, ei tanssimista ,lukee raamattua jne) mitenkäs tämä sitten voi olla mahdollista? Itse siis en lyseiseen uskontoon kuulu. Täälähän on tullut kirojittelussa ilmi, ettei eronnut vl voi mennä uudestaan naimisiin.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 12:14"]
Ps. Viimeksi eilen mies sanoi miten hänellä voi olla näin ihana vaimo, toi kukkia ja sopi että menen viikonlopuksi kavereiden kanssa mökille rentoutumaan ja hän hoitaa kodin ja lapset. P.s olen ihan työssäkäyvä ja omillani tulisin toimeen mutta ei elarit olisi pahitteeksi!
[/quote]
Hmm. ettei vaan tässä nyt olisi kyseessä sama tapaus? :DD voi että. No mutta niinhän se yleensä menee, mies kehuu maasta taivaisiin ja tuo kukkia ym, jos pettää. toivottavasti tässä nyt ei ole kyseessä sama tapaus. vai miten, oletko ap menossa miehen luokse lähipäivinä?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 11:47"]
Mutta eikös jumala nimenomaan anna synnit anteeksi =)
[/quote]
No nimenomaan antaa. Ja sitähän täällä on tarjottu ratkaisuksi sekä hairahtuneelle miehelle että myös ap:lle.