Mieheni puhuu aina tylysti, mitä teen?
Olen siis ollut mieheni kanssa yhdessä melkein kaksi vuotta ja yli vuosi sitten hän alkoi puhua todella tylyllä äänensävyllä minulle tiuskien ilman syytä.
Ei hän ihan aina tätä tee mutta kuitenkin päivittäin. Vaikka olisin iloinen ja mitään ei ole käynyt, olemme esimerkiksi menossa syömään ja hän ajaa niin hän saattaa yhtäkkiä ruveta tiuskimaan ja ei vastaile oikein minulle ja yritän aina kysyä että onko kaikki hyvin ja hän vain jatkaa tiuskimista.
Välillä saattaa sanoa että on väsynyt, mutta onko se hyväksyttävää että hän purkaa olonsa minuun puhumalla tylysti? Tulee aina todella paha mieli varsinkin kun en halua aiheuttaa hänelle lisää vaivaa ja muuten olisi ollut hyvä päivä.
Olen sanonut hänelle monesti että tämä tuntuu hyvin pahalta ja hän välillä pyytää anteeksi mutta mikään ei muutu. Ennen hän puhui todella kauniisti ja oli huomaavainen, nyt ihan vastakohta. Yllätyn enemmän jos hän on hyvällä tuulella ja puhuu kauniisti, koska se on nykyään harvinaista.
Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä, en ole varma onko tämä minun pään sisässäni että ylireagoin ja se on ihan normaalia ja minulle tulee turhasta paha mieli?
En ole itse sellainen ihminen kuka suuttuisi enkä ole koskaan tiuskinut takaisin vaan hiljentynyt vain. Olen myös kysynyt häneltä moneen otteeseen että haluaisiko hän apua tai jotain, mutta aina sanoo että ei. En ymmärrä miksi hän aina ärsyyntyy. Mielialani on nykyään kokoajan maassa sen takia.
Kiitos avusta!
Kommentit (58)
Ei ole ok. Osaako miehesi ajatella mitään syitä tuolle? Masennus ja stressi tulee ekana mieleen tietenkin. Entä millainen lapsuudenkoti miehellä on ollut, miten siellä puhuttiin? Jos ei vaan jaksa enää "esittää" mukavaa ja tuo onkin hänen oikea puhetyylinsä. Siitä on mahdollista oppia pois jos haluaa. Mitä jos joskus salaa nauhoittaisit keskustelujanne ja pyydät häntä sitten kuuntelemaan, mitä ajatuksia herää.
Onko sinusta ok, että sinulle puhutaan tylysti? Jos ei, tiedät mitä tehdä. Äläkä edes kuvittele, että tuo tulisi esim. lasten myötä muuttumaan.
Hänellä on oikein ihanat ja rakastavat vanhemmat. Heillekin hän tiuskii ja kuulostaa kamalalta vierestä. En vain haluaisi uskoa että se on hänen luonteensa, sillä ennen hän oli vastakohta.
Minä antaisin yhden varoituksen ja yhden mahdollisuuden muuttaa tuollainen tapa. En yhtään enempää.
Hämmentynyt tyttöystävä kirjoitti:
Hänellä on oikein ihanat ja rakastavat vanhemmat. Heillekin hän tiuskii ja kuulostaa kamalalta vierestä. En vain haluaisi uskoa että se on hänen luonteensa, sillä ennen hän oli vastakohta.
Äiti on noissa perheissä ollut myötäilijänä. Isälle on pojan nähden tuotu kaikki eteen. Äidin harteille ollaan lykätty terapeutin virka. Juokse.
Yritä havainnoida mikä käytöksessäsi triggeröi miehen. Saatat tiedostamattomalla tasolla ärsyttää miestä. Yritä löytää keino hyvitellä miestä jotta hän pysyy hyvällä tuulella.
Vierailija kirjoitti:
Yritä havainnoida mikä käytöksessäsi triggeröi miehen. Saatat tiedostamattomalla tasolla ärsyttää miestä. Yritä löytää keino hyvitellä miestä jotta hän pysyy hyvällä tuulella.
Virtahepo olohuoneessa- ilmiö.
Kysy itsestäsi:
Miksi suvaitset tuollaista käytöstä itseäsi kohtaan?
Etkö antaitse parempaa?
Elämä on liian lyhyt tuollaiseen, tee päätös pikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tässä AP:n mies?😮??
Mitä syytä sinulla on olla tuollaisen sairaan yksilön kanssa? Tilanne ei tuosta ainakaan paremmaksi muutu.
Haukoitus. Eipä yhtään paremmalta näytä provojen taso tänäkään vuonna. Kannattaiskohan ottaa pieni tauko ja palata sitten sorvin ääreen runosuoni sykkien.
Miten miehesi voi olla miehesi, kun sinä olet vain tyttöystävä? Etkö sinä olekaan hänen (avo)vaimonsa? Asutteko yhdessä? Toivottavasti ette. Anna hänen jatkaa, niin muutut näkymättömäksi. Onko suhteenne sen arvoinen?
Hämmentynyt tyttöystävä kirjoitti:
Ihmiset pyrkivät suhteen alussa antamaan itsestään hyvän kuvan, mutta vieraskoreus rapisee väistämättä, sillä kukaan ei jaksa teeskennellä ikuisesti. Ikävä kyllä kuulostaa siltä, että mies todellisuudessa on juuri tuollainen, mistä kertoo sekin, että mies tiuskii myös vanhemmilleen. Ei kannata hirttäytyä suhteen alkuaikojen ihaniin muistoihin, ne ajat eivät enää palaa, vaikka miten toivoisit.
Toisaalta voi kysyä oletko sinä koko ajan äänessä, eli oletko koskaan hiljaa ? Minä alan myös tiuskimaan kun toinen puhua pälpättää koko ajan ja kysyy samaa asiaa sen viidennen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta voi kysyä oletko sinä koko ajan äänessä, eli oletko koskaan hiljaa ? Minä alan myös tiuskimaan kun toinen puhua pälpättää koko ajan ja kysyy samaa asiaa sen viidennen kerran.
Huoh.. nainen vaietkoon seurakunnassa. Jöröä on vaikea ohjata viikottaisiin kehityskeskustelu hetkiin. Jörö ynisee. Vinkkinä.. Jos suhteessa tarvitaan hedelmättömiä viikkopalavereita suhde alkaa olemaan finaalissa.
Mene hoitoon.