Miksi jotkut naiset etteivät tule toimeen toisten naisten kanssa?
"Ystäväni" teki jostain syystä oikein tilapäivityksen siitä, ettei hänellä ole naispuolisia ystäviä ollenkaan ja ainoastaan miehet tulevat toimeen hänen kanssaan. Olen yllättynyt sillä olen pitänyt meitä ystävinä, lisäksi hänellä on todella paljon myös tyttöystäviä? Olen vähän loukkaantunut.
Kommentit (129)
Mulle on moni naispuolinen ystävä sanonut, että näytän alkuun siltä että olen hiukan leuhka blondi. Kun minuun tutustuu niin olen ihan päinvastaista ja vaikutelma leuhkuudesta tulee varmaan vain siitä että olen uudessa seurassa alkuun varautunu,t enkä tykkää tunkea itseäni esille. Tutussa porukassa olen kyllä suuna päänä ;P Eli ensivaikutelma pettää ja kaikki eivät halua ottaa selvää tuleeko minun kanssani toimeen. Oma mottoni on, että kaikista ei tarvitse pitää, mutta toimeen pitää tulla.
Jos ei ole kiinnostunut (eikä pahemmin tiedäkään) tyypillisistä naisten jutuista, kuten meikit, sisustus, vaatteet, niin muut naiset voivat saada sellaisen kuvan, että on hankala ja ylimielinen. Olen enemmän kiinnostunut mm. avaruudesta, biologiasta, historiasta, lääketieteestä ja politiikasta. Olen huomannut, että miehet tykkäävät enemmän jutella näistä aiheista. Mielellään juttelisin samoista aiheista naistenkin kanssa. Kaikkien kanssa kyllä tulen mielestäni toimeen, mutta huomaan, että muut naiset eivät pidä minusta ja tunnen oloni monesti ulkopuoliseksi pelkässä naisseurassa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 09:52"]Jos ei ole kiinnostunut (eikä pahemmin tiedäkään) tyypillisistä naisten jutuista, kuten meikit, sisustus, vaatteet, niin muut naiset voivat saada sellaisen kuvan, että on hankala ja ylimielinen. Olen enemmän kiinnostunut mm. avaruudesta, biologiasta, historiasta, lääketieteestä ja politiikasta. Olen huomannut, että miehet tykkäävät enemmän jutella näistä aiheista. Mielellään juttelisin samoista aiheista naistenkin kanssa. Kaikkien kanssa kyllä tulen mielestäni toimeen, mutta huomaan, että muut naiset eivät pidä minusta ja tunnen oloni monesti ulkopuoliseksi pelkässä naisseurassa.
[/quote]
Aika jännä. Itse juttelen naispuolisten ystävieni kanssa ihan kaikesta. Joskus autoista, biologiasta, meikeistä, miehistä. Ja miesystävien kanssa välillä hiusten laitosta ja meikeistä myös. En siksi henkilökohtaisesti tajua tuota
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 06:49"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 19:09"]Luettelenpa muutaman ärsyttävän piirteen, joihin olen useassa naisessa törmännyt. Ennen kuin joku loukkaantuu painotan, että ei, ei kaikki naiset ole tällaisia.
1) Jatkuva painosta puhuminen. Nainen tuntee olevansa aina liian lihava, vaikka olisikin melkein alipainoinen. Tästä seuraa jatkuva negatiivissävytteinen ruoasta jauhaminen. Ei voi syödä jotain, koska siinä on niin kamalasti rasvaa ja sokeria ja kaloreita. Tulee itselle todella paha mieli, kun parhaassa tapauksessa itse syö juuri tätä kyseistä ruokaa. Samalla tuntuu, että nainen haukkuisi sinua lihavaksi, jos satut vähänkin pulleammassa kunnossa olemaan.
2) Jatkuva ulkonäöstä jauhaminen. Puhuminen meikeistä, laihduttamisesta, vaatteista. Ok tiettyinä annoksina ja terveessä mittakaavassa. En jaksa kuunnella valitusta siitä, miten nenäsi on väärän mallinen ja rinnat liien pienet. Ne ovat geneettisiä asioita, mihin et voi ilman leikkausta vaikuttaa. Älä sitten valita.
3) Paskan jauhaminen selän takana. Milloin joku on pukeutunut rumiin vaatteisiin, meikit eivät ole täysin onnistuneet, sama paita on ollut liian usein päällä, you name it. Älä arvostele muita, ei se tee sinua paremmaksi. Tähän kategoriaan menee myös juoruaminen. Monesti olen saanut sanoa, että oletko hiljaa kun et asiasta selkeästi mitään tiedä, eli puhutaan toisista sellaisia asioita, joista ei oikeasti tiedetä mitään.
4) Kateus. Tarvitseeko tätä edes selittää. Ilmeee yllämainittuna käyttäytymisenä.
Ja kyllä, olen parikymppinen nainen.
[/quote]
Minä olen kyllä kuullut myös ihan tavallisten miesten puhuvan tällaisista ja käyttäytyvän samoin, ei ole tässäkään kyse sukupuoleen liittyvästä toiminnasta.
[/quote]
Miehet tätä vasta tekeekin. Seläntakana, ette ole vaan kuulemassa, myös nen"ystävät".
Mielenkiintoinen keskustelu. Itse olen myös se joka jätetään porukan ulkopuolelle. Joskus joku on sanonut kun olen niin ylpeä. Totuus on että olen ujo. Lisäksi minulla on omituinen huumorintaju, jonka monet miehet ymmärtävät.
Mulla on paljon naispuolisia kavereita (olen nainen) eikä miespuolisia juuri ollenkaan, mutta esim. työpaikalla on ihanaa kun olen ainoa nainen. Ei siksi että kerjäisin jotain huomiota, vaan siksi että miesten kanssa on vaan helpompi jutella ja tehdä töitä, ilman että täytyy miettiä koko ajan että loukkaantuiko joku tai mistä kukin suuttui milloinkin ja saako Pikeä edes kysyä kahviseuraksi vai onko se Hannelen BFF.
Ne naiset jotka olen "valinnut" ystävikseni ovat ystäviäni ja kaltaisiani, mutta pyrin välttämään naisseuraa muuten, olen törmännyt sellaisiin matameihin työelämässä että...
siksi tuntuu, että miesten kanssa muka tulee paremmin toimeen, koska ei tarvitse olla vastavuoroisesti ystävä, ja olla henkistä yhteyttä, niin kuin naisten kesken (=aito ystävyys). Riittää, kun nauraa miesten jutuille. No sitten kun alat seurustelemaan, niin onko enää hyvä idea tavata näitä "mieskavereitasi" yhdessä bf:n kanssa? No ei! Kaikki on perustunut kumminkin seksuaaliseen jännitteeseen, ei kaveruuteen! Ts. et ole kykenevä ystävyyteen, joka vaatii siis enemmän kuin flirtti...
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:09"]
Mä oon suorapuheinen enkä kaunistele asioita. Moni muu akka ei sitä kestä
[/quote]
Suorapuheisuus on usein tyhmyyttä ja ilkeyttä, ei osata toimia kaveria kohtaan niin, ettei kaveri loukkaannu. Yleensä aikuiset osaavat toimia niin että eivät loukkaa ja joudu heti riitoihin.:) Jos useampi akka ei ole sinua kestänyt, on sinun vuorovaikutustaidoissasi hiottavaa.
Rehellisyys on usein kiva asia teoriassa, harvoin toimii käytännössä. Esim tykkäisikö äijämäinen nainen kuulla kauniilta koko ajan olevansa ruma kuin mies tai vastaavia totuuksia.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 22:34"]
Luin koko ketjun, mutta mulle ei selvinnyt, mikä se vastaus ketjun otsikkoon on?
[/quote]
Se, että naisten on kynsin ja hampain heikompana sukupuolena koitettava kääntää tilanne edukseen ja oltava ykkönen muiden naisten rinnalla koska hakevat miesten huomiota ja parannusta elämässä selviämisen tasolleen. Naisilla ei oikeasti ole mitään muuta keinoa kuin nostaa arvostusta miesten silmissä ja se käy siten, että koittaa syrjäyttää muita naisia tieltään.
T Mies
Vaikka minulla on useita naisystäviä, on uusiin naisiin tutustuminen aika vaikeaa. Ongelma on korostunut nyt, kun olen kotiäiti ja leikkipuistoissa tapaa paljon uusia naisia. Monesti pelkään, että en sovi joukkoon, koska en osaa pitää kotia siistinä enkä jaksaisi laittaa lapsille ruokaa. Kaipaan töihin, missä on sekä miehiä että naisia, joiden kanssa voi jutella työasioista ja politiikasta.
Naisten kanssa joutuu oikeasti miettimään paljon enemmän mitä ja miten sanoo. Miehet osaavat ottaa asiat asioina. Näin yleistäen.
Nykyisellään en jaksa enää niin miettiä, tarkoituksella en ketään loukkaa ja jätän joitakin asioita sen vuoksi sanomatta, mutta jos mielipiteeni jotakuta loukkaa niin voi voi. Joillekin ihmisille on vaan kamalan vaikea ymmärtää että eriävä mielipide ei ole hyökkäys tai loukkaus, vaan mielipide.
Onneksi ne ihmiset jotka eivät kestä sitä että joku on eri mieltä ovat jääneet ihan automaattisesti pois kaveripiiristä.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 17:43"]Nainen on naiselle susi... Näin miehen näkökulmasta naiset eivät tule koskaan toimeen keskenään vaan kyseessä on aina joku ihmeellinen kilpailuasetelma. Sitten ollaan kateellisia tai mustasukkaisia.
Meillä on helppoa, nyrkillä naamaan ja se on siinä :D
[/quote]
Onko tullut mieleesi että sinun tuttavapiirissäsi olevat naiset eivät edusta kaikkia naisia? Harvemmat miehetkään selvittävät välejään nyrkeillä. Ainakaan sellaiset jotka asuvat kalustetuissa huoneissa.
Itse naisena en tule muiden naisten kanssa toimeen koska en jaksa sitä typerää draamaa mitä täytyy keksiä koko ajan ja se kun naiset puhuvat tylsistä asioista, perheestä ja kakaroista
Mulla on hemmetin outo musta huumorintaju ja ukkelit tuntuu tajuavan sitä paremmin, joten on helpompaa olla miesten seurassa, mutta en mä naisia mitenkään vihaa, tai pidä kumpaakaan sukupuolta parempana, mun mielestä tässäkin keskustelussa on ollut aivan äärimmäisen huvittavia tosikkomaisia yleistyksiä suuntaan ja toiseen..
Mä ihmettelen miksi naiset ei monesti pidä minusta.
En ainakaan itse huomaa itsessäni mitään huomiota herättävää, mutta tuntuu että monet naiset katsoisivat aina minua pahasti... mitäköhän minusta sitten loistaa. Omituinen ulkonäkö? jotenkin vittuuntunut naama? vaikka en aina olisikaan siis vittuuntuneella päällä... mulla on kai vaan jotenkin sellanen perusilme sit. Pukeudun normaalisti, en mitenkään huoramaisesti, välillä toki myös naisellisesti ja seksikkäästi... kai se on ihan sallittua.
En koe itseäni mitenkään kamalan kauniina, moni muu on kyllä sanonut että olen ihan nätti.
Joten mitä ne minusta haistaa, että menevät happamiksi omeniksi? ja mistään juoruista ei voi olla kyse, olen vasta juuri muuttanut uudelle paikkakunnalle ja en tunne täältä vielä ketään. Ja tää ilmiö toistuu monesti kaikkialla, se on ihan sama missä sä asut ja tunnetko sieltä ketään... sovitaan myös että en kuvittele asiaa.
Minussa on jotain erikoista... sen takia aikanaan päädyin varmasti kovasti koulukiusatuksikin.
Oho :D otsikosta jäi sana pois! Siis miksi jotkut naiset julistavat jne
Ap :(
Nainen on naiselle susi... Näin miehen näkökulmasta naiset eivät tule koskaan toimeen keskenään vaan kyseessä on aina joku ihmeellinen kilpailuasetelma. Sitten ollaan kateellisia tai mustasukkaisia.
Vastaisin siihen päivitykseen nasevasti.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 17:43"]
Nainen on naiselle susi... Näin miehen näkökulmasta naiset eivät tule koskaan toimeen keskenään vaan kyseessä on aina joku ihmeellinen kilpailuasetelma. Sitten ollaan kateellisia tai mustasukkaisia.
[/quote]
Missä viidakossa oikein elät?
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 23:31"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 10:53"]
Joidenkin ihmisten kanssa on vain mahdoton tulla toimeen. Jatkuva omaan napaan tuijottelu ja oman erinomaisuuden korostaminen muiden kustannuksella karkottaa kenet tahansa.
[/quote]
Noin, korjasin sen sulle.
[/quote]
Niin tällaisia ihmisiä on myös naisissa ja tässä ketjussa puhutaan naisista. Ihan turhaan korjasit, mutta epäilen kyllä että sinun kanssasi ei kyllä tultaisi kasvotusten toimeen. Sinun tapasi ajatella ei nimittäin ole se ainoa oikea, eikä siis kannata korjata toisten ihmisten ajatuksia tai mielipiteitä omalla kiiltokuvalla.
[/quote]
No, itseasiassa sen oli tarkoitus olla sellainen kevyt, vitsikäs heitto kun ketjussa oli kuitenkin kyse juuri tästä miesten/maskuliinisuuden nostamisesta jalustalle alentamalla naisia vain siksi että he ovat naisia, ja kommenttisi jotenkin osui silmääni juuri sellaisena - mitä hyötyä on sanoa tällaisessa keskustelussa että jotkut naiset ovat ikäviä (pitää toki paikkansa, en sitä kiellä) kun ihan samalla tavalla niitä ikäviä henkilöitä on miehissäkin?
[/quote]
Varmaan se hyöty, että ihmiset etsivät jotain selitystä sille miksi eivät tule jonkun kanssa toimeen. Sellaista selitystähän ei välttämättä ole. Joidenkin kanssa on mahdoton tulla toimeen, vaikka yrittäisi itse olla kuinka ystävällinen tahansa.