Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö 20v naisen sietää työelämässä sellaista "KUULES TYTTÖ"-asennetta?

Vierailija
12.08.2014 |

Hyväksyä normaalina käytöksenä.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 22:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:54"]Meillä oli kerran töissä nainen, joka oli aivan onneton työssään. Kukaan ei tytötellyt mutta yksi vanhempi miestyöntekijä oli kuulemma käynyt sanomassa "kun sä et kerran mitään osaa niin laita edes minihame päälle niin on susta edes silmäniloa kun muuta iloa ei olekaan". Erosi aika nopeasti, eikä viimeiseen 8 vuoteen ole naisia käynyt edes työhaastattelussa kun on niin miesvaltainen ala.

Mutta ei kyllä tytöteltäisi, vaikka nuoria naistyöntekijöitä tulisikin, olisihan se vaihtelua! T. Mies

[/quote]

Ai kauheeta jos tulis tuollainen vastaan, olen pian valmistumassa miesvaltaiselle alalle. Tuos menis hetkeksi työilo.

[/quote]

Muista osata tehdä kaikki täydellisesti ja todistella osaamistasi sukupuolesi takia. Virheesi johtuvat siitä, että olet nainen.

Vierailija
82/89 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 17:50"]

Miksi kaikki pitävät tytöttelyä halventavana tai alentavana tai aliarvioivana? Onko siinä jotain vikaa, että on tyttö eikä poika? Tai nuori eikä vanha? Uransa alkupuolella eikä loppusuoralla?

ei teidän ammattitaitoa kukaan vähättele. Tytöttely ei ole  ammatillinen arvioo, se on pikemminkin tapa puhua ihmisistä sosiaalisina sukupuoleen ja ikään perustuvina ryhminä. On tödit, tytöt ja mummot, on sedät, pojat  ja papat. Sit on nuoret ja etabloituneet. Olisi kuitenkin hyvä, kun tunnistaisitte, että tekin tulette tietämään työstänne vielä nykyistä enemmän sitten kun olette tehneet sitä kauemmin ja nähneet useammanlaisia tilanteita. Muutenhan elämä olisi aika tylsää. 

[/quote] Olen tehnyt töitä jo kauan ja minulla on korkeampi koulutus ja monesti pidempi työkokemus kuin minua tytöttelevillä.[/quote]

No siellä on sitten hyvin vähäisellä työkokemuksella olevia ihmisiä tai vain vähän sinua vanhempia ihmisiä. Jollakin 45-50-vuotiaalla voi helposti olla työkokemusta jo siltä ajalta lähtien kun sinä ja muut samanikäisesi olitte vielä vaipankasteluiässä ja jopa ajalta ennen kuin olit edes syntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstäkin, jossain asiakaspalvelussa ollaan kyllä arveluttavilla vesillä jos aletaan ojentamaan asiakkaita siitä, miten he kutsuvat työntekijää. Ja ehkä niinkin voi olla etteivät kaikki vanhemmat ihmiset sitä miellä mitenkään erityisen halveeraavaksi, ja käyttävät tuota, mutta parikymppisestä vastaanottajasta se siltä saattaa tuntua. 

Vierailija
84/89 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:02"]Mä en ainakaan siedä enää, nyt 21 ja loistava työssäni. Yleensä nämä kommentit tulee mun alalla vanhemmilta miehiltä(65-90) ja ovat tyyliin "osaatkos sinä mitään kun taidat olla opiskeijakin vielä" vastaan yleensä "no en mä taida osata sun täytyynee valitettavasti sitten mennä johonkin muualle tätä palvelua hakemaan." Tollasta ei todellakaan tarvitse sietää. Aina ovat hiljentyneet aiheesta ja mutisseet jotain että kai tämäkin nyt sitten kelpaa. Lopputuloksen nähdessään ihan viimeistään loppuu aliarviointi ja monesta on tullut vakioasiakas. Tärkein juttu on kääntää tytöttelijän ajatusmaailma niin että hän on hävytön ja olet itse syvösti loukkaantunut, vanhemmat miehet menevät tästä noloiksi koska heillä on vielä käytöstapoja muuten eivätkä varmaan loukata halua.

[/quote]

Vitun idiootti, asiakkaita ei kohdella noin, vaikka sanoisivat mitä.

[/quote]

kuulostat niin assi aasi asiakkaalta. Mä kohtelen paska asiakkaita tylysti myös! Ei kaikkea ole pakko ottaa nöyränä vastaan. Enkä ole tämän asenteeni vuoksi koskaan joutunut töissä ongelmiin, vaan torjunut pahan mielen, jonka pelle asiakas olisi tahtonut antaa.

N21

Vierailija
85/89 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne parikymppisethän tytöt ovat nuoria tyttöjä/typyköitä/likkoja ja pojat nuoria poikia/poitsuja/kundeja. Mikä on ongelma?

Vierailija
86/89 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilta naisilta siedän sitä, jos äänensävy ei ole sellainen "voi kuules tyttö, toi sun tapasi ei kyllä tule ikinä toimimaan niin kuin tämä minun tapani jota on käytetty täällä 30 vuotta" vaan sellainen yhteisöllinen tytöttely tyyliin "vietetäänkös me tytöt tänään tauko yhdeltätoista". Olen miesvaltaisella alalla ja inhoan sitä, jos mies sanoo minua tytöksi, missään tilanteessa. Se on halventava, alentava eikä ole verrattavissa sanaan "poika".

Vierailija
87/89 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 01:46"]

Vanhemmilta naisilta siedän sitä, jos äänensävy ei ole sellainen "voi kuules tyttö, toi sun tapasi ei kyllä tule ikinä toimimaan niin kuin tämä minun tapani jota on käytetty täällä 30 vuotta" vaan sellainen yhteisöllinen tytöttely tyyliin "vietetäänkös me tytöt tänään tauko yhdeltätoista". Olen miesvaltaisella alalla ja inhoan sitä, jos mies sanoo minua tytöksi, missään tilanteessa. Se on halventava, alentava eikä ole verrattavissa sanaan "poika".

[/quote]

Minusta olisi oudompaa, jos minua sanottaisiin naiseksi?

Vierailija
88/89 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulen aina välillä tätä tytöttelyä ja muutenkin kohdellaan jotenkin niin, etten osaisi töitäni ja kyllä se ärsyttää. Ikää itselläni on 25 ja olen tehnyt työtäni nyt 7- vuotta.

Juuri viime viikolla olin opastamassa vähän reilu 40- vuotiasta opiskelijaa ja meille tuli juuri silloin huoltomies käymään. Avasin hänelle oven ja kerroin ongelmasta. Tämän jutun hoidossa tuli kuitenkin ongelma ja huoltomies tuli kysymään neuvoa. Hän ohjasi kysymyksensä suoraan tälle opiskelijalle ja sivuutti minut kokonaan. Siinä sitten opiskelija kertoi olevansa vasta ensimmäistä päivää täällä töissä ja jos vaikka tämän vieressä oleva nuori vakituinen työntekijä osaisi kertoa enemmän.

Ainakin omalla alallani pahimmat tytöttelijät ovat yleensä vähän vanhempia naisia.

Vierailija
89/89 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 01:51"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 01:46"]

[/quote]

Minusta olisi oudompaa, jos minua sanottaisiin naiseksi?

[/quote]

En tiedä sinusta mutta minä olen saanut vanhemmiltani nimen, jota saa kyllä käyttää, ei se siitä kulu miksikään