Pitääkö 20v naisen sietää työelämässä sellaista "KUULES TYTTÖ"-asennetta?
Kommentit (89)
No riippuu mitä hölmöilet siellä.
Ei, kenenkään naisen ei tarvitse työssään tai muussa tekemisessään sietää tytöttelyä.
Kyllä joo...ohi se menee. Nyt neljävitosena ei kukaan enää tytöttele ;)
Tai pitääkö 20v miehen sietää työelämässä sellaista "KUULES POIKA"-asennetta?
Riippuu miehestä/naisesta, mutta lähtökohtaisesti ei. Pitää olla nöyrä, muttei nöyristellä.
20-vuotias ei ole vielä mies tai nainen vaan tyttö tai poika.
Muttei kannata olla liian tosikkokaan.. ;)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:56"]
[/quote]Kenenkään ei tarvitse sietää alentavaa kohtelua työelämässä. 20-vuotias työntekijä on otettava ihan yhtä vakavasti kuin 40-vuotiaskin.
Mä en ainakaan siedä enää, nyt 21 ja loistava työssäni. Yleensä nämä kommentit tulee mun alalla vanhemmilta miehiltä(65-90) ja ovat tyyliin "osaatkos sinä mitään kun taidat olla opiskeijakin vielä" vastaan yleensä "no en mä taida osata sun täytyynee valitettavasti sitten mennä johonkin muualle tätä palvelua hakemaan." Tollasta ei todellakaan tarvitse sietää. Aina ovat hiljentyneet aiheesta ja mutisseet jotain että kai tämäkin nyt sitten kelpaa. Lopputuloksen nähdessään ihan viimeistään loppuu aliarviointi ja monesta on tullut vakioasiakas. Tärkein juttu on kääntää tytöttelijän ajatusmaailma niin että hän on hävytön ja olet itse syvösti loukkaantunut, vanhemmat miehet menevät tästä noloiksi koska heillä on vielä käytöstapoja muuten eivätkä varmaan loukata halua.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:56"]
[/quote]Kenenkään ei tarvitse sietää alentavaa kohtelua työelämässä. 20-vuotias työntekijä on otettava ihan yhtä vakavasti kuin 40-vuotiaskin.
[/quote]
Miten tää liittyy vakavasti ottamiseen? Joo, kohteliainta on kutsua itse kutakin nimellä, mutta en mä 20-vuotiaana loukkaannu, jos muhun viitataan sanalla tyttö.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:02"]Mä en ainakaan siedä enää, nyt 21 ja loistava työssäni. Yleensä nämä kommentit tulee mun alalla vanhemmilta miehiltä(65-90) ja ovat tyyliin "osaatkos sinä mitään kun taidat olla opiskeijakin vielä" vastaan yleensä "no en mä taida osata sun täytyynee valitettavasti sitten mennä johonkin muualle tätä palvelua hakemaan." Tollasta ei todellakaan tarvitse sietää. Aina ovat hiljentyneet aiheesta ja mutisseet jotain että kai tämäkin nyt sitten kelpaa. Lopputuloksen nähdessään ihan viimeistään loppuu aliarviointi ja monesta on tullut vakioasiakas. Tärkein juttu on kääntää tytöttelijän ajatusmaailma niin että hän on hävytön ja olet itse syvösti loukkaantunut, vanhemmat miehet menevät tästä noloiksi koska heillä on vielä käytöstapoja muuten eivätkä varmaan loukata halua.
[/quote]
Vitun idiootti, asiakkaita ei kohdella noin, vaikka sanoisivat mitä.
Entisessä työpaikassa muuan vanhempi esimies tapasi tytötellä nuoria naisia. Se oli todella ärsyttävää, ja yhden kerran kun hän käytti sanaa "typykkä", sanoin hänelle "ihan oikeesti Martti! Meillä on kaikilla nimet. Jos sun on pakko sanoa naisia tytöiksi niin mä alan kutsua sua Martti-papaksi." Se vaan pääsi mun suusta, kaikki kääntyivät katsomaan ja jotkut tyrskähtelivät naurusta. Tämä Martti meni ihan hämmentyneeksi eikä tainnut enää sen jälkeen tytötellä ketään.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:21"]
Entisessä työpaikassa muuan vanhempi esimies tapasi tytötellä nuoria naisia. Se oli todella ärsyttävää, ja yhden kerran kun hän käytti sanaa "typykkä", sanoin hänelle "ihan oikeesti Martti! Meillä on kaikilla nimet. Jos sun on pakko sanoa naisia tytöiksi niin mä alan kutsua sua Martti-papaksi." Se vaan pääsi mun suusta, kaikki kääntyivät katsomaan ja jotkut tyrskähtelivät naurusta. Tämä Martti meni ihan hämmentyneeksi eikä tainnut enää sen jälkeen tytötellä ketään.
[/quote]
Oikein tehty sinulta!
Olin ennen miesvaltaisella alalla, jolla viihdyin, mutta tapasin useita miehiä, joiden mielestä kaikilla muilla oli nimet paitsi alle kolmekymppisillä naisilla. He olivat tyttöjä, likkoja ja typyjä. Liian usein sai tämän ja muidenkin juttujen kuten kahvinkeittopyyntöjen takia olla muistuttamassa heitä, että "olen kyllä ihan töissä täällä, joten voitaisiinko minua kohdella sen mukaisesti".
Mua tytötellään työssäni asiakkaiden toimesta usein. En siedä. Ilmoitan, etten ole täällä kenenkään tyttö, enkä edes niin nuori, että voisin sitä olla. Tytöttelijä saa tavallista viileämpää kohtelua. Ikää minulla on 37.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:02"]Mä en ainakaan siedä enää, nyt 21 ja loistava työssäni. Yleensä nämä kommentit tulee mun alalla vanhemmilta miehiltä(65-90) ja ovat tyyliin "osaatkos sinä mitään kun taidat olla opiskeijakin vielä" vastaan yleensä "no en mä taida osata sun täytyynee valitettavasti sitten mennä johonkin muualle tätä palvelua hakemaan." Tollasta ei todellakaan tarvitse sietää. Aina ovat hiljentyneet aiheesta ja mutisseet jotain että kai tämäkin nyt sitten kelpaa. Lopputuloksen nähdessään ihan viimeistään loppuu aliarviointi ja monesta on tullut vakioasiakas. Tärkein juttu on kääntää tytöttelijän ajatusmaailma niin että hän on hävytön ja olet itse syvösti loukkaantunut, vanhemmat miehet menevät tästä noloiksi koska heillä on vielä käytöstapoja muuten eivätkä varmaan loukata halua.
[/quote
mitä teet työksesi?
Itse olen myöskin 20-vuotias ja myymäläpäällikkö ammatiltani. Tytöttelyä tulee vain asiakkaiden suunnalta, ei ikinä firman muilta työntekijöiltä. Asiakkaat saavat tytötellä siihen asti että alkavat neuvomaan työni teossa, muilta työntekijöiltä en sitä sietäisi.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:02"]Mä en ainakaan siedä enää, nyt 21 ja loistava työssäni. Yleensä nämä kommentit tulee mun alalla vanhemmilta miehiltä(65-90) ja ovat tyyliin "osaatkos sinä mitään kun taidat olla opiskeijakin vielä" vastaan yleensä "no en mä taida osata sun täytyynee valitettavasti sitten mennä johonkin muualle tätä palvelua hakemaan." Tollasta ei todellakaan tarvitse sietää. Aina ovat hiljentyneet aiheesta ja mutisseet jotain että kai tämäkin nyt sitten kelpaa. Lopputuloksen nähdessään ihan viimeistään loppuu aliarviointi ja monesta on tullut vakioasiakas. Tärkein juttu on kääntää tytöttelijän ajatusmaailma niin että hän on hävytön ja olet itse syvösti loukkaantunut, vanhemmat miehet menevät tästä noloiksi koska heillä on vielä käytöstapoja muuten eivätkä varmaan loukata halua.
[/quote
mitä teet työksesi?
[/quote]
Parturi. Kampaajan homma olisi jo liian vaikea tuollaiselle tytölle.
Olen rekkakuski, 21-vuotiaana ja kolme vuotta töitä tehneenä kohdalle on tullut onneksi vain yksi ääliö. Kyseessä on alle 30-vuotias mies, joka yritti kutsua mua tytteliksi. Olisin saattanut ymmärtää, mikäli tämä kyseinen mieshenkilö olisi itse lähestynyt eläkeikää, mutta meillä taisi olla 5 vuotta ikäeroa...
Usein. Ja oon 34v seitsemän lapsen äiti. Mä aina naureskelen, että vai vielä tyttö, ku suurperheen äiti oon. En jaksa nipottaa, varsinkin miesvaltaisella alalla tytötellään helposti... Sen voi ottaa väheksyntänä tai vitsinä. Tiedän olevani ammattilainen, eikä se muuksi muutu tytöttelyillä. Mun itsetunto kyllä kestää sen.
Mä joudun sietämään sitä tytöttelyä edelleen ja olen 35v
Jos haluaa sietää.