Epävarmojen miesten yksinäisyyden tragedia
Usein puhutaan siitä, että miesten on vaikea saada seksiä ja parisuhdetta. Pieni joukko alfauroksia saa suuren osan naisista kiinnostumaan ja isolle osalle miehiä on saavutus, jos pari naista vuodessa kiinnostuu hänestä vakavasti. Pelkän seksiseuran saaminen on toki vielä vaikeampaa, jos ei ole niitä alfan (etenkin henkisiä) ominaisuuksia. Tämä ilmiö on täysin turha siinä mielessä, että se ei ole mikään välttämättömyys. Toki naiset tulevat aina suosimaan jotain julkkismiehiä yli muiden, mutta sen jälkeen kenttä on avoinna kaikille ja ulkonäöllä saavutetut edut ovat loppupeleissä aika marginaalisia.
Iso ongelma on se, että suomalaisen miehen itsetunto on pahasti pielessä. Miehen nyt vain on oltava jotain muuta kuin nössö, joka juuri ja juuri taitaa peruskommunikoinnin läheisten ihmisten kanssa ja uskaltaa vastata jos tuntematon ihminen kysyy jotain. Sellaista miestä ei kukaan kaunis nainen halua. Täällä Suomessa kasvatus perustuu usein häpeään, sosiaalisten pelkojen luomiseen ja pakoon juoksemiseen. Kukaan ei opeta poikia pitämään puolia normaalielämässä ja ottamaan omaa paikkaansa. Kukaan ei opeta, että mitään paskaa ei tarvitse hyväksyä toisilta. "Älä välitä kiusaajista" on ehkä huonoin ohje ikinä, koska ei se saa lasta mitenkään ajattelemaan kiusaajia luusereina ja itseään hyvänä tyyppinä. Pitäisi opettaa lasta käyttäytymään sillä tavalla, miten itseään loistavana tyyppinä pitävä käyttäytyisi.
Niillä pojilla, jotka pärjäävät miesten seurassa, on usein kuitenkin ongelmana alisteinen suhtautuminen naisiin. Pojalle on opetettu tällaisia neronleimauksia:
- parempi tossun alla kuin taivasalla
- nainen tykkää sinusta kun teet hänelle palveluksia
- nainen tykkää kun piirität häntä pakkomielteisesti
- nainen kiinnostuu sinusta ja dumppaa sen koviksen kunhan osoitat hänelle miten syvällinen tyyppi olet ja kuinka te kaksi olette sielunkumppaneita
- naisille pitää olla mukavampi ja kiltimpi kuin miehille
Osan näistä miehet kuulevat suoraan, osa on sellaista mitä ovat hollywood-leffat, piirretyt sun muut täynnä (mies lepyttelemässä oikuttelevaa naista jne.) Seurauksena on, että vain kourallinen miehiä, jotka syystä tai toisesta (luultavasti taustalla ainakin terve itsetunto ja äitisuhde) ovat nähneet etteivät naiset ole mitenkään erilaisia tai miestä parempia olentoja, joita pitäisi jotenkin hurmata tai joihin pitäisi tehdä nöyristellen vaikutus, saavat naiset laajasti kiinnostumaan itsestään. Sitten poikaporukalla ihmetellään, että mikä siinä jätkässä on kun ei se ole edes niin komean näköinen? Sen jälkeen taas porukalla suunnitellaan, miten kaverin x kannattaa piirittää naista ja olla hänen "kaverinsa" että saa hänet ihastumaan. Tällaista ei-seksuaalista, kuohittua lähestymistapaa pidetään sitten kovinkin fiksuna, vaikka se tekee miehestä lähinnä naisen tyttökaverin.
Suurin syy, miksi puhutaan alfauroksista, joista suuri osa naisista kiinnostuu ja sitten muista miehistä, jotka eivät osaa naista hurmata ja jotka saavat naisia kiinnostumaan vain silloin kun mies on naisen "tyyppiä", on se että miehille ei opeteta nuorena juuri mitään asioita, joista olisi hyötyä naisten kanssa. Itsetunto päin vittua, ymmärrys siitä miten naiset miehistä kiinnostuvat ihan päin vittua (mies luulee että epätoivoinen käytös on seksikästä) ja siihen vielä päälle madonna-huora-kompleksi epävakaan äitisuhteen tuloksena.
Kaikki tämä on ihan turhaa. Naisten kiinnostuminen ei ole mikään mystinen juttu. Se voi syntyä todella nopeasti ja usein myös mieheen, joka ei ole mitenkään itsestäänselvästi "se puuttuva palanen", vaan usein jopa täysin päinvastainen kuin nainen itse. Naiset kiinnostuvat miehistä aika usein, niistä tietyistä miehistä. Sitten taas naiset kiinnostuvat niistä toisenlaisista miehistä aniharvoin, toki tässä on eri asteita ja perussosiaalinen, ei täysin pompoteltavissa oleva hauska mies saa enemmän kiinnostusta kuin joku pelokas nörtti. Kuitenkin tapahtuu selvä hyppäys siinä kohtaa, kun mies tietää miten toimia naisten kanssa ja ei tunne kovinkaan usein kovinkaan voimakasta tarvetta tehdä vaikutusta naisiin. Kaksi miestä voivat olla muuten lähes identtisiä, mutta toinen tuntee että hänen on aina sanottava/tehtävä jotain hauskaa/kiinnostavaa saadakseen naisen kiinnostumaan ja toinen vain luottaa siihen, että riittää sellaisena kuin on. Toinen kaveri voi olla jopa fiksumpi, hauskempi ja komeampi, mutta koska hän on aina hermostuneesti tekemässä vaikutusta, vie toinen naiset hänen nenänsä edestä.
Tämä on se täysin typerä ja turha, yksinäisyyttä, pakkoselibaattia ja itsetunnon heikkenemistä aiheuttava ilmiö. Naisilla on naisten halut ja ne eivät muuksi muutu. Miesten tulee muuttua, mutta miehet eivät itse tiedä millaiseksi ja naisia asia ei juuri kosketa tai sitten äidit eivät tiedä miten kasvattaa pojista oikeanlaisia. Kommentteja? Lassukkaksi haukkumista? Antaa tulla.
Kommentit (249)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 11:49"]
"Onhan se ongelma jos mies kelpaa vain naisille joita ei itse pidä viehättävinä ja ainoa syy tähän on se, että miehen itsetunto on kuralla. Kumpaa suosittelet tällaiselle miehelle, että ottaa epäviehättävän naisen vai tekee jotain itsetunnolleen?"
No toki voi yrittää tehdä jotain itsetunnolleen. Ja kiva jos saa sitten sellaisen naisen jota pitää ulkoisesti viehättävänä. Mutta paljon on myös miehiä joilla ei ole itsetunnossa mitään vikaa mutta eivät silti saa ns. kauniita naisia. Joten on ihan mahdollista että tyyppi päätyy tähän ryhmään myös. Silloin pitää valita joko yksinolon tai vähemmän kauniin väliltä, ja tämä valinta on tietysti täysin vapaa.
Itse en kyllä ihan ymmärrä tätä ulkoiseen viehättävyyteen keskittymistä siinä mielessä, että ainakin minulle aina on mennyt asiat niin, että vaikka aluksi toisen ulkonäkö ei miellyttäisi ollenkaan, niin jos ihmisen oppii tuntemaan ja ihastuu persoonaan, myös se ulkonäkö alkaa miellyttää silmää.
"Siinäkin on eroa miten piiritetään (ujosti "kaverimielessä" vai aggressiivisesti ja romanttisin elkein), onko kohteliaisuudet mallia avaat oven vai että olet aina valmis kännikuskiksi naiselle ilman palkkaa. Ei kukaan hurmaa ketään tarkoituksella. Mies on viehättävimmillään kun on mitä on, ei silloin kun yrittä tuoda itsestään tarkoituksella esiin tiettyjä puolia. Miehen ei koskaan pidä alkaa nöyristellä ja kohtelemaan naista kuin ylempiarvoista."
No jaa, en oikein usko että asia on kategorisesti noin. On kovin monia tapoja löytää mieleisensä kumppani, ei näissä asioissa ole tuollaisia juttuja että koskaan joku ei toimi ja aina joku tapa toimii. Ainakin kun etsitään vakikumppania, niin tärkeintä on se että toisesta tulee tunne että jotenkin sovittaisiin yhteen. Jos tämä tunne jostain ihmisestä tulee, niin häneen haluaa tutustua, vaikka hän ei käyttäytyisikään tietyllä tavalla jota ehkä toivoisi, esim. vaikka hän olisi ujo ja vaivautunut tai toisaalta yrittäisi vähän liikaa esittää hurmatakseen.
"Lähestymistapa jota ohjaa pelko, ei tule koskaan toimimaan naisen kanssa, ellei nainen sitten ole kovin epätoivoinen. Jos mies on asenteella "mä vähän heitän läppää naiselle ja jos tulee pakit niin elämä jatkuu ja siirrytään seuraavaan naiseen", voi odottaa hieman erilaisia reaktioita."
Toki pelko voi mennä ihan liialliseksikin ja jopa estää lähestymiset kokonaan, ja silloin siitä on varmasti haittaa. Mutta paljon, paljon tiedän miehiä jotka ovat onnistuneesti pariutuneet vaikka ovat esimerkiksi olleet ujoja ja epävarmoja luonteita varsinkin suhteissaan naisiin. Olen itse IT-alalla ja kyllä täälläkin nämä monet sulkeutuneimmat hiljaiset nörttityypitkin on naisia löytäneet itselleen ja lisääntymäänkin päässeet. Nuorena eivät ole suosittuja, mutta kun kolmenkympin paikkeilla naisia alkaa kiinnostaa perheen perustaminen niin kas, luotettavat, rauhalliset kotityypit jotka ennen tuntuivat tylsiltä, onkin kovaa valuuttaa parisuhdemarkkinoilla.
[/quote]
"mutta kun kolmenkympin paikkeilla naisia alkaa kiinnostaa perheen perustaminen niin kas, luotettavat, rauhalliset kotityypit jotka ennen tuntuivat tylsiltä, onkin kovaa valuuttaa parisuhdemarkkinoilla."
Kyllä, mikäli nämä rauhalliset tyypit ansaitsevat tarpeeksi rahaa. Köyhä rauhallinen mies saa jatkaa yksineloaan koko ikänsä ellei sitten omaa muuta korkeaa statusta.
[/quote]
Miehet eivät ole valmiita tinkimään ulkonäkövaatimuksista, joten miksi naisen pitäisi luopua työnkäyntivaatimuksesta?
[/quote]
Hahaa...kyllä miehet huolivat vaikka millaisen possun, tai ainakin joku mies aina huolii. Puhe miesten korkeista ulkonäkövaatimuksista ei pidä paikkaansa. Siitä todisteena ovat suomalaiset naiset. Hekin ovat kelvanneet ja kelpaavat vaikka ulkonäkö on Euroopan kehnoin.
[/quote]
Täällä nyt yritetään käydä vakavaa keskustelua, teikäläisen viestit on lähinnä kiusallisia.
ap
[/quote]
Haista sinä vittu.
[/quote]
No mä sentään pystyn tekemään sen käymättä pankkiautomaatilla tai syyllistymättä rikokseen.
ap
Te oletatte oudosti, että ihmiset eivät tajua lainkaan tilastotiedettä tai edes perusmatematiikkaa. Itse ainakin olin nuorempana ns. tavallisen näköinen nainen, joskin hoikka ja suht älykäs. En koskaan ole halunnutkaan mitään 'alfaurosta', koska tajusin jo varhain niiden olevan usein ääliöitä ja lisäksi minulle mahdottomia pitää vaikka olisin saanutkin jonkun huijattua matkaani, koska en ole koskaan ollut tarpeeksi tyhmä ns. alfanaaraaksi. Niinpä minulla oli runsaasti valinnanvaraa niiden fiksujen ja joskus jopa kohtuullisen hyvännäköisten miesten välillä, joilla oli joku mitätön puute, joka esti heitä pitämästä itseään 'alfoina' ja siten ääliöitymästä. Joku oli liian älykäs, toinen liian herkkä, yhdellä oli pieni fyysinen vamma (ja myös liian korkea ÄO). Ulkonäön ja tilin saldon tuijottelijat saavat varmasti juuri sitä mitä tilaavat, mutta en käsitä miksi tätä porukkaa pidetään jonain 'alfa'-sakkina. 'Alfahan' sanana viittaa heidän ylemmyyteensä muihin nähden. Todellisuudessa nämä tissien, perseiden, varakkuuden ja lihasten ihailijat ovat tyhmintä porukkaa pariutumismarkkinoilla.
Ei helvetti mitä shittiä.
Voit tietenkin ihan rauhassa uskotella itsellesi, että kaikki naiset kuolaavat jotain julkkismiestä ja huippumalleja eivätkä siksi kiinnostu sinusta. Ihan ymmärrettävä erehdys, kun naiskuvasi perustuu täysin elokuviin ja sarjoihin.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:21"]
Te oletatte oudosti, että ihmiset eivät tajua lainkaan tilastotiedettä tai edes perusmatematiikkaa. Itse ainakin olin nuorempana ns. tavallisen näköinen nainen, joskin hoikka ja suht älykäs. En koskaan ole halunnutkaan mitään 'alfaurosta', koska tajusin jo varhain niiden olevan usein ääliöitä ja lisäksi minulle mahdottomia pitää vaikka olisin saanutkin jonkun huijattua matkaani, koska en ole koskaan ollut tarpeeksi tyhmä ns. alfanaaraaksi. Niinpä minulla oli runsaasti valinnanvaraa niiden fiksujen ja joskus jopa kohtuullisen hyvännäköisten miesten välillä, joilla oli joku mitätön puute, joka esti heitä pitämästä itseään 'alfoina' ja siten ääliöitymästä. Joku oli liian älykäs, toinen liian herkkä, yhdellä oli pieni fyysinen vamma (ja myös liian korkea ÄO). Ulkonäön ja tilin saldon tuijottelijat saavat varmasti juuri sitä mitä tilaavat, mutta en käsitä miksi tätä porukkaa pidetään jonain 'alfa'-sakkina. 'Alfahan' sanana viittaa heidän ylemmyyteensä muihin nähden. Todellisuudessa nämä tissien, perseiden, varakkuuden ja lihasten ihailijat ovat tyhmintä porukkaa pariutumismarkkinoilla.
[/quote]
Mä olen puhunut itsevarmoista ja itsensä kanssa sinut olevista miehistä, jotka ovat ainakin henkisten ominaisuuksien puolesta niitä naisten eniten himoitsemia, toisin kuin nuo kuvaamasi jersey shore -tyypin douchebagit.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:22"]
Ei helvetti mitä shittiä.
Voit tietenkin ihan rauhassa uskotella itsellesi, että kaikki naiset kuolaavat jotain julkkismiestä ja huippumalleja eivätkä siksi kiinnostu sinusta. Ihan ymmärrettävä erehdys, kun naiskuvasi perustuu täysin elokuviin ja sarjoihin.
[/quote]
Sanoin jo aikasemmin että voitaisiinko lukea tekstiä tekstinä ja jättää pois nämä meikäläisen naismenestystä koskevat (mahdollisesti hyvin virheelliset) arvailut? Keskustellaan kuin aikuiset tai sitten toivon että painut vittuun.
ap
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:47"]isolle osalle miehiä on saavutus, jos pari naista vuodessa kiinnostuu hänestä vakavasti.
[/quote]
Jätin tekstin lukemisten ylläolevaan lauseeseen. Monenko naisen sitten pitäisi kiinnostua miehestä vakavasti yhden vuoden aikana?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:28"]
[/quote]
Mä olen puhunut itsevarmoista ja itsensä kanssa sinut olevista miehistä, jotka ovat ainakin henkisten ominaisuuksien puolesta niitä naisten eniten himoitsemia, toisin kuin nuo kuvaamasi jersey shore -tyypin douchebagit.
[/quote]
Jaa, ei nuo minun kokeilemani miehet erityisen itsevarmoja olleet. Joukossa oli joku neitsytkin. Silti oli vaan ajan kysymys milloin joku vähän älykkäämpi nainen olisi napannut ne. Itse olen tullut siihen tulokseen, että ns. pariutumismarkkinoilla inhottavin tilanne on luonnostaan seksikkäillä naisilla, joille se ulkonäkö on typerysmagneetti. He joutuvat usein valitsemaan douchebagien välillä, koska fiksummat miehet eivät edes yritä heitä, vaikka kauniillakin naisella voi olla fiksuutta ja herkkyyttä. Sitten keski-ikäisenä douchebag-mies jättää rupsahtavan vaimonsa ja etsii nuoremman tilalle. Sama kirous on rikkailla miehillä. Jos heidän tulonsa/omaisuutensa on kaikkien tiedossa, kävelevät tissipersetelineet helposti saartavat heidät, ja voi olla vaikea löytää naista, joka vastaisi myös henkisiin tarpeisiin. Tämä on siis kirous niille, joita kiinnostaisi myös henkiset ominaisuudet, mutta he jäävät pinnallisten määritteidensä uhreiksi.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:47"]isolle osalle miehiä on saavutus, jos pari naista vuodessa kiinnostuu hänestä vakavasti.
[/quote]
Jätin tekstin lukemisten ylläolevaan lauseeseen. Monenko naisen sitten pitäisi kiinnostua miehestä vakavasti yhden vuoden aikana?
[/quote]
No itse asiassa vakavasti oli huono sana. Tarkoitin tuolla ihastumista/rakastumista. Tuon sanan "vakavasti" voi ymmärtää useammalla eri tavalla. En mä osaa sanoa mikä on tarkasti se riittävä määrä, mutta paljon enemmän kuin mitä sitä nyt tapahtuu keskivertomiehelle. Mun mielestä 10 naista vuodessa (aktiivista sosiaalista elämää viettävälle) ei ole mikään kovin isokaan luku.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:09"]
Ja mitä tulee tuohon, että jotkut ovat kolmekymppisenä suosittuja ja aiemmin tylsiä... toivoisitko että oma poikasi olisi tällainen, vai että moni nainen olisi kiinnostunut hänestä jo kun hän on 20-vuotias? Itse en ainakaan haluaisi katsoa kun oma poika saa lähinnä pettymyksiä naissuhteissa läpi teini-iän ja varhaisten aikuisvuosien, jos mahdollisuuksia olisi paljon parempaan.
[/quote]
Toki sitä toivoisi että ei poika joutuisi syrjityksi, ei kaverien suhteen eikä naisten suhteen. Toisaalta kurjempiakin kohtaloita voi olla kuin se että on vähän vanhemmaksi yksin mutta löytää hyvän naisen itselleen kolmekymppisenä kumminkin. Itsekin olin lapsena ja nuorena kiusattu ja hyljeksitty, mikä toki on ikävää, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Ja mieluummin näin kuin että olisin esim. miesten ihailusta riippuvaiseksi tullut pelailija, joka nyt murehtisin ikää ja rupsahtamista, että kuinka kauan vielä pintaliitomiehiä minulle riittää...
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:28"]
[/quote]
[/quote]
Jaa, ei nuo minun kokeilemani miehet erityisen itsevarmoja olleet. Joukossa oli joku neitsytkin. Silti oli vaan ajan kysymys milloin joku vähän älykkäämpi nainen olisi napannut ne. Itse olen tullut siihen tulokseen, että ns. pariutumismarkkinoilla inhottavin tilanne on luonnostaan seksikkäillä naisilla, joille se ulkonäkö on typerysmagneetti. He joutuvat usein valitsemaan douchebagien välillä, koska fiksummat miehet eivät edes yritä heitä, vaikka kauniillakin naisella voi olla fiksuutta ja herkkyyttä. Sitten keski-ikäisenä douchebag-mies jättää rupsahtavan vaimonsa ja etsii nuoremman tilalle. Sama kirous on rikkailla miehillä. Jos heidän tulonsa/omaisuutensa on kaikkien tiedossa, kävelevät tissipersetelineet helposti saartavat heidät, ja voi olla vaikea löytää naista, joka vastaisi myös henkisiin tarpeisiin. Tämä on siis kirous niille, joita kiinnostaisi myös henkiset ominaisuudet, mutta he jäävät pinnallisten määritteidensä uhreiksi.
[/quote]
Tämä on ihan totta kyllä. Normaalit miehet ovat usein liian epävarmoja yrittääkseen kaunista naista ja siksi heidän kimpussaan ovat vain isoegoiset douchebagit.
ap
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:51"]
[/quote]
[/quote]
No itse asiassa vakavasti oli huono sana. Tarkoitin tuolla ihastumista/rakastumista. Tuon sanan "vakavasti" voi ymmärtää useammalla eri tavalla. En mä osaa sanoa mikä on tarkasti se riittävä määrä, mutta paljon enemmän kuin mitä sitä nyt tapahtuu keskivertomiehelle. Mun mielestä 10 naista vuodessa (aktiivista sosiaalista elämää viettävälle) ei ole mikään kovin isokaan luku.
[/quote]
Ja samaan aikaan naisesta ei välttämättä ole kukaan mies kiinnostunut vakavasti vuodenkaan aikana (tai useamman). Ei saa sekoittaa seksuaalista kiinnostumista ihastumiseen tai muuhun vakavampaan kiinnostumiseen.
[/quote]
[/quote]
Joo, tämä myös pisti silmään. Aika hyvin on asiat, jos jo pari naista aidosti kiinnostuu vuoden mittaan yhdestä miehestä. Kuinkahan moni mies kiinnostuu aidosti vaikka siitä missistä vuoden mittaan, eikä etsi pelkkää panoseuraa? Veikkaisin prosenttiluvuiksi, että 80% etsii pelkkää kaatoa, 15% jotain siltä väliltä ja 5% näistä sitä parisuhdetta tämän kanssa.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:52"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:09"]
Ja mitä tulee tuohon, että jotkut ovat kolmekymppisenä suosittuja ja aiemmin tylsiä... toivoisitko että oma poikasi olisi tällainen, vai että moni nainen olisi kiinnostunut hänestä jo kun hän on 20-vuotias? Itse en ainakaan haluaisi katsoa kun oma poika saa lähinnä pettymyksiä naissuhteissa läpi teini-iän ja varhaisten aikuisvuosien, jos mahdollisuuksia olisi paljon parempaan.
[/quote]
Toki sitä toivoisi että ei poika joutuisi syrjityksi, ei kaverien suhteen eikä naisten suhteen. Toisaalta kurjempiakin kohtaloita voi olla kuin se että on vähän vanhemmaksi yksin mutta löytää hyvän naisen itselleen kolmekymppisenä kumminkin. Itsekin olin lapsena ja nuorena kiusattu ja hyljeksitty, mikä toki on ikävää, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Ja mieluummin näin kuin että olisin esim. miesten ihailusta riippuvaiseksi tullut pelailija, joka nyt murehtisin ikää ja rupsahtamista, että kuinka kauan vielä pintaliitomiehiä minulle riittää...
[/quote]
Toki on kurjempiakin kohtaloita, mutta tämä nyt on asia jolle olisi paljonkin tehtävissä, jos ihmiset kiinnittävät siihen huomiota. Toisekseen, vuosikausien yksinäisyys ei ole hyvä lähtökohta parisuhteen perustamiselle. Kun mies tietää ettei kovin monelle kelpaa (ja sinkkuus johtaisi taas pitkään yksinäisyyteen) ja kun hänen itsetuntonsa on muutenkin huono, hän herkemmin tarrautuu naiseen. Nainen taas ei pidä tarrautuvaa miestä viehättävänä. Ja mies taas tarrautuessaan ja huonossa itsetunnossaan hyväksyy naiselta huonompaa käytöstä kuin pitäisi.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja samaan aikaan naisesta ei välttämättä ole kukaan mies kiinnostunut vakavasti vuodenkaan aikana (tai useamman). Ei saa sekoittaa seksuaalista kiinnostumista ihastumiseen tai muuhun vakavampaan kiinnostumiseen.
[/quote]
Kuten olen sanonut, naisilla on omat ongelmansa ja niistä on hyvä keskustella, mutta se on oma keskustelunsa. Mä en väitä etteikö olisi naisia joiden tilanne olisi vielä huonompi.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:55"]
[/quote]
[/quote]
Joo, tämä myös pisti silmään. Aika hyvin on asiat, jos jo pari naista aidosti kiinnostuu vuoden mittaan yhdestä miehestä. Kuinkahan moni mies kiinnostuu aidosti vaikka siitä missistä vuoden mittaan, eikä etsi pelkkää panoseuraa? Veikkaisin prosenttiluvuiksi, että 80% etsii pelkkää kaatoa, 15% jotain siltä väliltä ja 5% näistä sitä parisuhdetta tämän kanssa.
[/quote]
Hyvin on asiat? Siis jos oletetaan että niistä naisista jotka miehestä kiinnostuvat, merkittävä osa (oletetaan vaikka puolet) on ulkonäöllisesti ja/tai luonteeltaan paljon vähemmän viehättäviä kuin mitä miehellä on kohtuudella varaa odottaa, niin se tarkoittaa että todellisia mahdollisuuksia löytää kumppani on todella vähän (ellei sitten ota "kaikki kelpaa" -asennetta).
ap
Montakohan miestä keskivertonaisesta on kiinnostunut vuoden aikana, siis vakavasti? Itselläni oli mielestäni aika hyvä tilanne, ja vakavasti kiinnostuneita on tainnut olla koko elämässä 3 tai 4. En nyt laske tähän kaikkia kännisiä rakkaudentunnustuksia puolituntemattomilta, koska nämä eivät varmasti olleet vakavissaan.
Se on hassua miten tämä usein nähdään vain miesten itsekkäänä valittamisena. Oikeastihan kun miesten itsetunto ja kyky olla itsevarmoja naisten seurassa paranee, on seurauksena se että:
- miehet uskaltavat tehdä enemmän aloitteita, jolloin myös naisten valinnanvara paranee ja yksinäisyys vähenee
- miehet käyttäytyvät miehekkäämmin, kypsemmin ja tasapainoisemmin parisuhteessa (ei enää niin paljoa tossun alla olemista, marttyyriasennoitumista, mustasukkaisuutta, väkivaltaisuutta, päihde-ongelmia jne.), mikä parantaa molempien sukupuolten elämänlaatua
- miehet kykenevät olemaan tasapainoisempia isähahmoja, eli pitävät kuria (vrt. kaveri-isät), ovat kärsivällisempiä ja ohjaavat lapsiaan järkeville poluille ilman tyrannin elkeitä. Seurauksena on tasapainoisempia tyttö- ja poikalapsia.
ap
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:55"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hyvin on asiat? Siis jos oletetaan että niistä naisista jotka miehestä kiinnostuvat, merkittävä osa (oletetaan vaikka puolet) on ulkonäöllisesti ja/tai luonteeltaan paljon vähemmän viehättäviä kuin mitä miehellä on kohtuudella varaa odottaa, niin se tarkoittaa että todellisia mahdollisuuksia löytää kumppani on todella vähän (ellei sitten ota "kaikki kelpaa" -asennetta).
ap
[/quote]
Mitäs oletat niistä missistä kiinnostuneiden miesten olevan? Ja mitä oletat, että sitä missiä kiinnostaa? Aika narsistista olettaa, että 10 naista vuodessa rakastuu suhun palavasti vuoden sisällä ja vielä typerämpää ja itseriittoisempaa olettaa näiden olevan niitä missejä. Valitat turhasta, haluat kai olla joku Cheek tms.
Kuule ap, se riittää että yksi nainen elämässä kiinnostuu vakavasti. Ei pari kertaa vuodessa tai enemmän. Ja jos sitten sattuisi erotilaston huonommalle puolelle niin toivotaan, että jostain löytyy toinen.
En tajua näitä miehiä, joilla on joku pakkomielle mittailla ja teoretisoida menekkiään. Harvalle sitä vientiä riittää aina vaan ja uudestaan ja sen tason viennistä harva edes on kiinnostunut.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 12:25"]
Miesten ulkonäkövaatimukset on ihan mahdottomia. Naisen luonteella ei ole mitään merkitystä miehelle. Paitsi tietysti olisi hyvä olla neitsyt ja sitten taas ekalla kerralla olla kuin pornohuora lassukkansa kanssa. Ja tottahan toki ne kaikkein kauneimmat naiset ovat neitsyitä, eihän heitä halua panna kuin kaikki miehet. Seksi, seksi ja seksi, naiset ovat liikkuvia pumpattavia barbaroja.
[/quote]
Täällä yritetään käydä rakentavaa keskustelua.
ap