Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epävarmojen miesten yksinäisyyden tragedia

Vierailija
12.08.2014 |

Usein puhutaan siitä, että miesten on vaikea saada seksiä ja parisuhdetta. Pieni joukko alfauroksia saa suuren osan naisista kiinnostumaan ja isolle osalle miehiä on saavutus, jos pari naista vuodessa kiinnostuu  hänestä vakavasti. Pelkän seksiseuran saaminen on toki vielä vaikeampaa, jos ei ole niitä alfan (etenkin henkisiä) ominaisuuksia. Tämä ilmiö on täysin turha siinä mielessä, että se ei ole mikään välttämättömyys. Toki naiset tulevat aina suosimaan jotain julkkismiehiä yli muiden, mutta sen jälkeen kenttä on avoinna kaikille ja ulkonäöllä saavutetut edut ovat loppupeleissä aika marginaalisia.

Iso ongelma on se, että suomalaisen miehen itsetunto on pahasti pielessä. Miehen nyt vain on oltava jotain muuta kuin nössö, joka juuri ja juuri taitaa peruskommunikoinnin läheisten ihmisten kanssa ja uskaltaa vastata jos tuntematon ihminen kysyy jotain. Sellaista miestä ei kukaan kaunis nainen halua. Täällä Suomessa kasvatus perustuu usein häpeään, sosiaalisten pelkojen luomiseen ja pakoon juoksemiseen. Kukaan ei opeta poikia pitämään puolia normaalielämässä ja ottamaan omaa paikkaansa. Kukaan ei opeta, että mitään paskaa ei tarvitse hyväksyä toisilta. "Älä välitä kiusaajista" on ehkä huonoin ohje ikinä, koska ei se saa lasta mitenkään ajattelemaan kiusaajia luusereina ja itseään hyvänä tyyppinä. Pitäisi opettaa lasta käyttäytymään sillä tavalla, miten itseään loistavana tyyppinä pitävä käyttäytyisi.

Niillä pojilla, jotka pärjäävät miesten seurassa, on usein kuitenkin ongelmana alisteinen suhtautuminen naisiin. Pojalle on opetettu tällaisia neronleimauksia:

- parempi tossun alla kuin taivasalla

- nainen tykkää sinusta kun teet hänelle palveluksia

- nainen tykkää kun piirität häntä pakkomielteisesti

- nainen kiinnostuu sinusta ja dumppaa sen koviksen kunhan osoitat hänelle miten syvällinen tyyppi olet ja kuinka te kaksi olette sielunkumppaneita

- naisille pitää olla mukavampi ja kiltimpi kuin miehille

Osan näistä miehet kuulevat suoraan, osa on sellaista mitä ovat hollywood-leffat, piirretyt sun muut täynnä (mies lepyttelemässä oikuttelevaa naista jne.) Seurauksena on, että vain kourallinen miehiä, jotka syystä tai toisesta (luultavasti taustalla ainakin terve itsetunto ja äitisuhde) ovat nähneet etteivät naiset ole mitenkään erilaisia tai miestä parempia olentoja, joita pitäisi jotenkin hurmata tai joihin pitäisi tehdä nöyristellen vaikutus, saavat naiset laajasti kiinnostumaan itsestään. Sitten poikaporukalla ihmetellään, että mikä siinä jätkässä on kun ei se ole edes niin komean näköinen? Sen jälkeen taas porukalla suunnitellaan, miten kaverin x kannattaa piirittää naista ja olla hänen "kaverinsa" että saa hänet ihastumaan. Tällaista ei-seksuaalista, kuohittua lähestymistapaa pidetään sitten kovinkin fiksuna, vaikka se tekee miehestä lähinnä naisen tyttökaverin.

Suurin syy, miksi puhutaan alfauroksista, joista suuri osa naisista kiinnostuu ja sitten muista miehistä, jotka eivät osaa naista hurmata ja jotka saavat naisia kiinnostumaan vain silloin kun mies on naisen "tyyppiä", on se että miehille ei opeteta nuorena juuri mitään asioita, joista olisi hyötyä naisten kanssa. Itsetunto päin vittua, ymmärrys siitä miten naiset miehistä kiinnostuvat ihan päin vittua (mies luulee että epätoivoinen käytös on seksikästä) ja siihen vielä päälle madonna-huora-kompleksi epävakaan äitisuhteen tuloksena. 

Kaikki tämä on ihan turhaa. Naisten kiinnostuminen ei ole mikään mystinen juttu. Se voi syntyä todella nopeasti ja usein myös mieheen, joka ei ole mitenkään itsestäänselvästi "se puuttuva palanen", vaan usein jopa täysin päinvastainen kuin nainen itse. Naiset kiinnostuvat miehistä aika usein, niistä tietyistä miehistä. Sitten taas naiset kiinnostuvat niistä toisenlaisista miehistä aniharvoin, toki tässä on eri asteita ja perussosiaalinen, ei täysin pompoteltavissa oleva hauska mies saa enemmän kiinnostusta kuin joku pelokas nörtti. Kuitenkin tapahtuu selvä hyppäys siinä kohtaa, kun mies tietää miten toimia naisten kanssa ja ei tunne kovinkaan usein kovinkaan voimakasta tarvetta tehdä vaikutusta naisiin. Kaksi miestä voivat olla muuten lähes identtisiä, mutta toinen tuntee että hänen on aina sanottava/tehtävä jotain hauskaa/kiinnostavaa saadakseen naisen kiinnostumaan ja toinen vain luottaa siihen, että riittää sellaisena kuin on. Toinen kaveri voi olla jopa fiksumpi, hauskempi ja komeampi, mutta koska hän on aina hermostuneesti tekemässä vaikutusta, vie toinen naiset hänen nenänsä edestä.

Tämä on se täysin typerä ja turha, yksinäisyyttä, pakkoselibaattia ja itsetunnon heikkenemistä aiheuttava ilmiö. Naisilla on naisten halut ja ne eivät muuksi muutu. Miesten tulee muuttua, mutta miehet eivät itse tiedä millaiseksi ja naisia asia ei juuri kosketa tai sitten äidit eivät tiedä miten kasvattaa pojista oikeanlaisia. Kommentteja? Lassukkaksi haukkumista? Antaa tulla.

Kommentit (249)

Vierailija
241/249 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 01:37"]

"Ulkonäöllä saavutetu edut ovat marginaalisia"

Onkin tämän takia on paljon helpompaa olla mies kuin nainen, kun naiset eivät aseta miehille korkeita ulkonäkövaatimuksia.

[/quote]

Totta, on helpompaa olla keskivertomies kuin keskivertonainen, jos tietää miten kehittää itsetuntoaan. Harva vain tietää. Lapsena pitäisi nämä asiat hoitaa kuntoon, ettei tarvitse aikuisena puskea päätään seinään, kun sinne mielen perukoille on kertynyt kasapäin vääränlaisia ajatuksia ja pahaa oloa.

ap

Vierailija
242/249 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 01:43"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 01:37"]

"Ulkonäöllä saavutetu edut ovat marginaalisia"

Onkin tämän takia on paljon helpompaa olla mies kuin nainen, kun naiset eivät aseta miehille korkeita ulkonäkövaatimuksia.

[/quote]

Totta, on helpompaa olla keskivertomies kuin keskivertonainen, jos tietää miten kehittää itsetuntoaan. Harva vain tietää. Lapsena pitäisi nämä asiat hoitaa kuntoon, ettei tarvitse aikuisena puskea päätään seinään, kun sinne mielen perukoille on kertynyt kasapäin vääränlaisia ajatuksia ja pahaa oloa.

ap

[/quote]

Höpö höpö taas. Millä tavoin keskivertomiehellä on muka helpompaa, Suomessa siis?

Nämä itsetunnonkehittämishöpinät voi tunkea sisäisten sankarien hanureihin. Olet muuten vähän ajastasi jäljessä. Itsetunto oli ysäriä, nykyään taikasana on sosiaaliset taidot. (mikä ei tarkoita yhtään mitään, mutta joka nyt on yleisessä puheessa saanut lähes taivasten valtakunnan avaimien aseman).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/249 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:13"]

Niin, huomaatko että tässäkin miehet ovat vain ihmisiä, huomaavat että naisessa on jotain isompaa vikaa ja kiinnostus lopahtaa. Kyllä kuitenkin naiset kokevat oikeudekseen "pettyä miehiin". Mä en taas ole missään sanonut, että olisi naisten vika tai vastuulla, että miehet kokevat pettymyksiä. Olen sanonut että miehiä pitäisi varustaa paremmin naisten kohtaamiseen, että saisivat useammin niitä kipinöitä aikaiseksi (myös ne jotka eivät ole syntyjään minkäänsortin naistenmiehiä). Silti mä olen se joka täällä saa henkilökohtaista paskaa niskaansa. Mä olen koulukiusaaja, naisvihaaja, pillunnälkäinen ruikuttaja jolle ei mikään riitä jne. Vaikken ole kertonut edes itsestäni täällä mitään ja todellisuus on jotain ihan muuta kuin mitä täällä on kukaan esittänyt. Menkää ihmiset itseenne prkl

ap

[/quote]

Minä en mielestäni ole syytänyt mitään henkiilökohtaista paskaa niskaasi, enkä yleensäkään puuttunut henkilökohtaisuuksiin. Joten sinä tässä nyt lipeät siitä vaatimastasi asiallisesta keskustelusta, syytellen minua siitä, mitä joku toinen täällä on sanonut. Minä olen pyrkinyt keskustelemaan mielipiteiden tasolla, vai tarkoitatko, että mielipiteitäsikään ei saa kritisoida?

Kenties et itse huomaa, mutta siinä, missä näet miehissä epävarmuutta ja arkuutta ja peräät miehille parempia varusteluita kohdata naiset, naisissa näet "jotain isompaa vikaa".

Ei se vaan niin ole. Naiset, jotka usein ovat joutuneet pettymään rakkaudessa, eivät yleensä ole sen viallisempia kuin miehetkään, jotka eivät saa kipinää aikaiseksi. Ainakaan naiset, joita minä tunnen, eivät ole. Kysehän on juuri siitä: nämä naiset suuresti ihmettelevät, miksi he, tavalliset ihan mukavat naiset, eivät saa kenessäkään miehessä sitä kipinää syttymään, vaan muutaman hetken seksikerran jälkeen mies toisensa  jälkeen toteaa, että kiva joo.

Kenties kaikkia ihmisiä pitäisi varustaa kohtaamaan paremmin toiset ihmiset?

[/quote]

En mä syyttänyt sua. Lähti vähän sivupoluille siinä mielessä. Enkä myöskään tarkoittanut että näissä naisissa olisi välttämättä oikeasti jotain vikaa ns. ihmisenä. Toki joissain on, kuten on myös joissain miehissä. En myöskään sano etteikö myös epävarmaa miestä voida pitää naisten näkökulmasta viallisena. Sanoja voidaan tulkita monella tapaa.

ap

Vierailija
244/249 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:13"]

En usko, että kukaan nainen haluaa koskaan kasvattaa omasta pojastaan miehen, jolle nainen on vain hyödyke. Jolle ainoastaan kaunis nainen on tutustumisen arvoinen.

[/quote]

Mitä tarkoitat että tustumisen arvoinen? Voin sanoa että mun äiti on ainakin opettanut kohtaamaan ihmiset ihmisinä, ulkonäöstä, rahasta tai statuksesta riippumatta ja olen aina tullut hyvin juttuun myös esim. hyvinkin ylipainoisten naisten kanssa. Mutta se ei kerro inhimillisyydestäni mitään, jos en halua seksuaaliseen kanssakäymiseen lihavan tai ruman naisen kanssa. Enhän mä pane miehiäkään tai vanhoja naisia vaikka kuinka pitäisin heistä ihmisinä.

ap

Vierailija
245/249 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:43"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 11:11"]

Kiinnostaisi tietää että milloin feministit kiinnostuvat siitä, että pojat kasvatetaan ihan päin persettä? Ei tule varmaan tapahtumaan meidän elinaikanamme.

[/quote]

Miten ne pojat kasvatetaan päin persettä? Meillä pojat kasvatetaan päin aktiivista ja iloista elämää, jossa läheisistä pidetään huolta, mitens teillä?

[/quote]

Kohtaamaan kauniskin nainen tasavertaisena ihmisenä, eikä jonakin Jumalan Lahjana johon pitää tehdä vaikutus. Että poikia opetettaisiin suhtautumaan kriittisesti naisiin, kuten tyttöjä opetetaan suhtautumaan kriittisesti miehiin. Että pojille opetettaisiin hyödyllisiä asioita naisten oikuista, kuten naisille opetetaan miesten oikuista.

Hyvän itsetunnon opettaminen molemmille sukupuolille on toki itsestäänselvyys, johon varmasti kaikki täyspäiset vanhemmat tähtäävät. Ehkä sellainen yleinen tragedia on, että lasten ja nuorten huonoon itsetuntoon ja yksinäisyyteen ei puututa koululaitoksessa eikä heille anneta mitään eväitä selvitä esimerkiksi kiusaamisesta, ennen kuin ovat tyyliin pohtimassa itsemurhaa ja joutuvat pakkohoitoon. Yksinäinen ja neuroottisesti käyttäytyvä lapsi pitäisi oikeasti laittaa ammattilaisen puheille ja opettaa hänelle, että hänellä on oikeus puolustautua ja ottaa oma tilansa tässä maailmassa. Tulisi kertoa että hänen ei tarvitse alistua, vaan että hän voi suhtautua päinvastoin halveksien jokaiseen, joka painaa häntä alas ja yrittää rajoittaa hänen oikeuttaan olla oma itsensä. Nykyään tuntuu että kehotetaan kääntämään sitä toista poskea niin kauan, että ollaan mielisairaalan porteilla.

ap

Vierailija
246/249 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:45"]

Monen minun tuntemani naisen tragedia on se, että kun tutustuu arkaan, epävarmaan mieheen, aloittaa suhteen (tai siis, kuvittelee aloittavansa suhteen), mies pyörii kuvioissa juuri sen verran, että se ihailtu itsevarmuus kasvaa. Ja kun se kasvaa, todetaankin, että mitäs minä tämän tavan tallukan kanssa pyörin, tuollahan on maailma täynnä seksikkäämpiä ja haluttavampia (lue: toisetkin haluavat) naisia.

[/quote]

Tämäkin on sellainen homma, ettei rajoitu vain miehiin. Samalla tavalla joku reilusti laihduttanut nainenkin alkaa usein katsoa, että jatkanko mä tuon heikkoitsetuntoisen perässä vedettävän nörtin kanssa, vai olisko kuitenkin joku niistä lätkäpelaajista, jotka on alkanut osoittaa kiinnostusta. Olen näitä itse nähnyt ja muistan kun kerroin eräästä lähipiirin tapauksesta, jossa kaverini äiti oli laihduttanut paljon. Kerroin äidilleni että siellä on nyt vähän jotain ongelmia kaverini vanhempien liitossa. Äitini sanoi, että voi olla että vanha mies ei enää kelpaa kun nainen on laihtunut noin paljon. Myöhemmin paljastui, että oikeassahan äitini oli, uusi mies oli kuvioissa.

ap

Vierailija
247/249 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:"Ainoa paikka missä itsensä pitää myydä, on työelämä. Kaikkialla muualla se kusee vain omaan nilkkaan."

...etkös juuri aikaisemmin kirjoittanut, että nössöille miehille pitää mielestäsi opettaa itsevarmuutta ja naisten kanssa puhumista? Tiedätkö itsekään mitä enää selität? Teksteissäsi ei ole ollut järjen hiventä moneen sivuun.

Oletko koskaan ajatellut olla ihmisille...mukava? Saattaisit tavata mukavia naisia sillä tavallla. Sinulla on todella kummallinen käsitys siitä, että kaikki naiset olisivat jonkinlaista tasaista massaa, jotka ajattelevat ja toimivat samoin. Ei ihme, että olet yksinäinen: ei kai nyt kukaan halua olla sellaisen kanssa, joka luulee tietävänsä mitä toinen ajattelee ja kehittelee yksikseen ihmeellisiä ajatuskoukeroita "pahoista pojista" ja naisen kuvitellusta ylivallasta.

Vierailija
248/249 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteiden ongelma ei tosiaankaan ole se, että asioista neuvotellaan, kysytään toisen mielipidettä ja huomiodaan vaikutukset perheelle sekä puolisolle. Se on pikemmin juuri ne suhteet, jossa toinen tulee ja menee juuri niinkuin itse haluaa, sanomatta mitään, joissa noita ongelmia syntyy.

En tiedä mikä on sinulle yhteiskunta ja siinä keskusteleminen? Se että kerron, mikä minusta on oikea tapa kasvattaa poikia on sinusta aiheen ulkopuolella. Se, kun sinä kerrot, mikä sinusta on oikea tapa, ei taas ole. Niinkö? Itsekeskeytesi on mainittavaa ja itsevarmuudessasi ei näytä olevan vikaa.

Jos sinusta maailma pyörii pilden ympärillä, niin minusta se pyörii kyllä eniten rahan. Toisilla valitettavasti huumeiden, joillakin lasten ja joillakin kuuluisuuden tai matkustamisen jne.ympärillä. Sinä kuitenkin todistat sen,että jollakin se pyörii myös pilden ympärillä ja itsensäkehittämisen pääasiallinen tarkoitus on juuri sen saannin takaaminen ja lisääminen.

Tosille naisille mies, jonka pääasiallinen arvo on pilde, ei tule koskaan olemaan haluttava, vaikka hän olisi kuinka itsevarma tahansa.

Se mitä sinä halveksit, se että miehet keskustelevat ja ottavat huomioon myös naisen, saattaa olla juuri se syy miksi heidät on ylipäätään hyväksytty suhteeseen. Se jos muuttuu, niin kenkää tulee. Yhdenillan jutuissa asia on tietenkin toinen, koska ne perustuvat lähes aina fyysiseen vetovoimaan ja kestävät juuri sen , mihin se kantaa. Jollei muuta tule tilalle, niin homma loppuu siihen.

Minusta pikemmin, tytöille pitäisi opettaa vielä enemmän itsevarmuutta, jotta osaisivat jättää miehet, joiden arvot pyörivät pilden ympärillä, sinne missä niihin törmäävät.

Ihmeellistä tosin miten tuo miesten itsevarmuuden puute, ei näy muissa keskusteluissa. Ehkä se ettei nainen saa parisuhdetta, johtuu sekin vain itsevarmuuden puutteesta?

Vierailija
249/249 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko, ap, tiivistää kolmeen virkkeeseen sen mitä haluat sanoa ja mihin perustat väitteesi? En ymmärrä mitään noista pitkistä kirjoituksistasi.

(Vinkki: epäselvästi sanottu on epäselvästi ajateltu)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme