Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H&M ei myy enää lihavien vaatteita myymälöissään.

Vierailija
30.07.2021 |

Iltalehdessä juttua, en osaa linkittää. No, mä aion kyllä olla loppuelämäni lihava. T. Ammattivalittaja

Kommentit (316)

Vierailija
241/316 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin loppui juuri 2 vaateliikettä, ja sitä ennen on loppunut parin vuoden sisällä 8.

Itse ostan kirpputorilta vaatteet, 1,6 miljoonaa eläkeläistä, käytettyä tavaraa tulee myyntiin pilvin pimein. Ihanaa

Vierailija
242/316 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpatyöt yleistyy, ei nuoremmalla sukupolvella ole sellaisia rahoja kuin eläkeläisten sukupolvella, suurin osa vaatekaupoista loppuu. 10 vuoden päästä ei moni nyt eläkkeellä oleva enää käy ostoksilla ja meillä nuoremmilla ei ole rahaa, ostetaan paljon kirpputorilta. 1,6 miljoonaa eläkeläistä joten paljon tulee varmaan käytettyjä vaatteita, astioita, verhoja ja muuta tavaraa myyntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/316 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani 110kg /170cm ( eri todella tuhti), mahduin vielä ihan hyvin HM XL kokoon normi osastolta. Näitä isojen mallistoja tarvitsee kuitenkin todella harva, ja varmaan mieluummin sovittavat kotona. Nyt olen 78kg/170 ja HM koko S-M, eli normipainoisena olisin kokoa XS :O

Vierailija
244/316 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollessani 110kg /170cm ( eri todella tuhti), mahduin vielä ihan hyvin HM XL kokoon normi osastolta. Näitä isojen mallistoja tarvitsee kuitenkin todella harva, ja varmaan mieluummin sovittavat kotona. Nyt olen 78kg/170 ja HM koko S-M, eli normipainoisena olisin kokoa XS :O

Jännä, miten eri kokoisia samaa vaatekokoa käyttävät voivat olla. Itse käytän myös HM kokoa S-M, ja oon 172/63.

Vierailija
245/316 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla h&m l/ xl ja painan 98kg 166 pitkä. Että kyllä ainakin tälläselle lihavalle löytyy.

Vierailija
246/316 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään mitä olen henkkamaukan vaatteita katsellut verkkokaupassa,  useimmissa on maininta, että saatavana vain verkkokaupasta.

Trendi on jo kauan ollut kohti verkkokauppaa - oli kyseessä minkä tahansa kokoisen vaatteet.

Vierailija
247/316 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sieltä tahdo edes normaalikokoisena naisena löytää vaatteita. Koot on kuin lastenkokoja riippumatta, mitä lapussa lukee.

Täh? HM:llä? Olen 167/65 eli normaalikokoinen nainen ja ostan tuosta kaupasta kokoa 36. Näin ollen varmasti menee joku 40-koko normaalipainon ylärajalle asti.

Höpö höpö. Tossa painossa olet pullukka ja36 vaate menee päälle vain unelmissa . Itse saman pituisena painan 52 kg ja koko 36 on liian tiukka plus lyhyet lahkeet ja hihat.

Ei nyt vedetä mutkia suoriksi :D  Pituus/paino-suhde ei kerro vartalon mallista mitään. Kyllä 167/65 voi olla ihan normaalivartaloinen tai jopa hoikan näköinen. Riippuu siitä, kuinka paino on jakautunut.

H&M:llä on hyviä perus t-paitoja, joita on kiva käyttää paitapuseron tai muun puseron alla. T-paidat ovat puuvillaa, vähän elastisuutta mukana eivätkä ahdista, vaikka ovat ihonmyötäisiä. 

T-paitojen lisäksi olen ostanut H&M:ltä käsipyyhkeitä, jotka nekin ovat yllättävän hyvälaatuisen oloisia hintaansa nähden.  Muuten heillä on turhan paljon tekokuituvaatteita, joista en pidä ollenkaan vaikka koko löytyisikin.

H&M vaatteet hajoavat heti ensimmäisen pesun jälkeen. T-paidoista tulee napapaitoja. Nykyään en käy siellä muuten kuin miehen kanssa jolle löytyy vielä vaatteita.

Vierailija
248/316 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkkamaukalta katoaa sitten yksi asiakasryhmä ja sen myötä muitakin asiakkaita.

No ei varmaan ole hirveästi vaikutusta tämän yrityksen liikevaihtoon. Mikäli pluskokojen myynti liikkeissä olisi ollut kannattavaa, olisi yritys jatkanut niiden myyntiä. Selvästi ei ollut tuottoisaa joten yrityksen näkökulmasta pelkkä onlinemyynti riittää ja on kannattavampaa käyttää myymälätilat sellaisten vaatteiden esillepanoon joita menee enemmän kaupaksi.

Moni kiertelee vaateliikkeissä, mutta lähtee pois kun ei ole sopivaa kokoa. Vaateliikkeet eivät halua rahaa.

Vierailija
249/316 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkkamaukalta katoaa sitten yksi asiakasryhmä ja sen myötä muitakin asiakkaita.

No ei varmaan ole hirveästi vaikutusta tämän yrityksen liikevaihtoon. Mikäli pluskokojen myynti liikkeissä olisi ollut kannattavaa, olisi yritys jatkanut niiden myyntiä. Selvästi ei ollut tuottoisaa joten yrityksen näkökulmasta pelkkä onlinemyynti riittää ja on kannattavampaa käyttää myymälätilat sellaisten vaatteiden esillepanoon joita menee enemmän kaupaksi.

Moni kiertelee vaateliikkeissä, mutta lähtee pois kun ei ole sopivaa kokoa. Vaateliikkeet eivät halua rahaa.

Juuri loppui 2 vaateliikettä, myyjät jää työttömäksi asuntolainojensa kanssa.

250/316 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämän ketjun ikävät ihmiset ovat pärjänneet elämässä paremmin kuin vaikka Martti Ahtisaari. Selkeästi ylipainoinen ja Nobel voittaja.

Marahan on varsin hoikka, jos vertaa siihen mitä marketeilla nykyään näkee.

Mara ja Haloska ovat suht samaa kaliiperia.

Vierailija
251/316 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sieltä tahdo edes normaalikokoisena naisena löytää vaatteita. Koot on kuin lastenkokoja riippumatta, mitä lapussa lukee.

Täh? HM:llä? Olen 167/65 eli normaalikokoinen nainen ja ostan tuosta kaupasta kokoa 36. Näin ollen varmasti menee joku 40-koko normaalipainon ylärajalle asti.

Höpö höpö. Tossa painossa olet pullukka ja36 vaate menee päälle vain unelmissa . Itse saman pituisena painan 52 kg ja koko 36 on liian tiukka plus lyhyet lahkeet ja hihat.

Ei nyt vedetä mutkia suoriksi :D  Pituus/paino-suhde ei kerro vartalon mallista mitään. Kyllä 167/65 voi olla ihan normaalivartaloinen tai jopa hoikan näköinen. Riippuu siitä, kuinka paino on jakautunut.

H&M:llä on hyviä perus t-paitoja, joita on kiva käyttää paitapuseron tai muun puseron alla. T-paidat ovat puuvillaa, vähän elastisuutta mukana eivätkä ahdista, vaikka ovat ihonmyötäisiä. 

T-paitojen lisäksi olen ostanut H&M:ltä käsipyyhkeitä, jotka nekin ovat yllättävän hyvälaatuisen oloisia hintaansa nähden.  Muuten heillä on turhan paljon tekokuituvaatteita, joista en pidä ollenkaan vaikka koko löytyisikin.

Harrastin nuorempana lajia, jossa tuli isot lihakset sekä reisiin että peppuun. Jouduin sairaalaan ja lääkkeen annostelua varten minut piti punnita. Hoitajat pähkivät pitkään, voinko todella painaa 62 kiloa kuten vaaka näytti. Silmämääräisesti olivat arvioineet painoksi 55. Siihen haettiin vielä yksi hoitaja lisää punnitsemaan ennenkuin uskoivat ja lääke uskallettiin annostella. Pituutta 165.

Vierailija
252/316 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään mitä olen henkkamaukan vaatteita katsellut verkkokaupassa,  useimmissa on maininta, että saatavana vain verkkokaupasta.

Trendi on jo kauan ollut kohti verkkokauppaa - oli kyseessä minkä tahansa kokoisen vaatteet.

Varmasti totta, minäkin olen huomannut. Mutta toisaalta ihmettelen kun usein vaikka olisikin tuo maininta että pitäisi olla saatavana vain verkkokaupasta, niin niitä samoja saattaa kuitenkin näkyä kun käy paikanpäällä liikkeessä. Ettei ole siis aina täysin luotettava tieto.

Vierailija
253/316 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri loppui 2 vaateliikettä, myyjät jää työttömäksi asuntolainojensa kanssa.

Saako vaatekaupan myyjä muka asuntolainaa?

Vierailija
254/316 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa siirtyy verkkoon, ja kaupassa (en hm) työskennelleenä tiedän, että plussakokoja menee paljon juuri verkossa, jo ennen kuin tuli korona. Plussakoon asiakkaita käy MURTO-OSA muun kokoisiin nähden, mutta verkossa plussakoon vaatteet kulkevat hyvin.

Ja mitä mitoitukseen tulee, niin tietysti on kauppakohtaisia eroja. Kerran ostin samana päivänä iltamekon hm:stä, koko oli 40. Ja teepaidan Tokmannilta, koko 36. Kerran jouduin ostamaan mökkipaikkakunnalla Tokmannilta uikkarit ja isorintaisena mietin, että mitähän mahtaa löytyä… no nehän kaikki uikkarit oli vähintään kokoa 42 ja siitä ylöspäin, ja roikkuivat päällä. ostin pienimmän ja tein sit solmut olkaimiin. Ilmeisesti kaikki pienikokoisimmat ostaa biksut ja uikkarit muualta.

Vierailija
255/316 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

H&m:ssä on tavallisiakin kokoja usein xl-kokoon asti, ja nyt on paljon näitä over size ja loose fit - vaatteita niin luulisi jotain löytyvän isommillekin. Jos ei ole kysyntää paljon noille kaikkein isoimmille vaatteille niin turha niitä on siellä liikkeessä pitää pölyyntymässä.

Lihavana täytyy hyväksyä se, että vaatteita on rajallisesti saatavilla, kun tosi isot vaatekoot eivät kuitenkaan ole niin yleisiä. Epäreilua minusta verrata raskausvaatteisiin, että niitäkin on enemmän kuin lihavien vaatteita. Raskausajan vaatteille ehkä sitten on enemmän kysyntää? Ei tarvitse ottaa kaikkea henkilökohtaisesti...

Ei voi kyl olla kyse siitä, ettei kysyntää olis kun Suomessakin reilusti yli puolet ihmisistä on ylipainoisia. Puhumattakaan maailmanlaajuisesti.

Vierailija
256/316 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ! Ehkä mammat tajuaisivat alkaa laihduttamaan. Ovat ylen ihraa.

Tokmannin vaatekoot ainakin hämärtää käsitystä ylipainosta. Jos Tokmannin S-koon vaate on sopiva L-kokoiselle, niin eihän sitä tajua kohta olevansa mitenkään iso.

Vierailija
257/316 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltuani töissä useita vuosia H&M:llä ymmärrän kyllä miksi. Kysyntä oli todella pientä ja kun osaston asiakkaalle näytti käytös oli ala-arvoista :

”Jaa on meidät läskit oikein erikseen eritelty tänne myymälään!!”

” Miksi nämä kaikki on tällaisia suuria telttoja!!” (no koko 48+ tai XXXL on aika suuri koko joten vaate ei voi olla samankokoinen kuin S-koko)

”Mitä sinäkin S-kokoinen voit näistä vaatteista mitään ymmärtää!”

Ja niin edelleen. Että mallistoa kaipailevat voivat katsoa peiliin ja miettiä miksi poistettiin, silloin kun se oli myymälöissä sitä ei haluttu ja nyt kun ei ole niin kauhea vääryys on tapahtunut.

Se on ihan ymmärrettävää. Läski on stigma, emme halua ostaa vaatteita normaalien kaupasta. Häpeä on suuri mennä kassalle. Mieluummin tilaan netistä. Ainoa poikkeus on kaupat, joissa on vain läskien vaatteita. Esim Zizzi. Siellä on kiva palvelu, ja ei tarvitse tuntea häpeää, kun menee sinne.

Mä olen tilannut Zalandolta useamman Zizzin paidan ja ne on kyllä hyviä! Parempilaatuista kuin HM:n.

Vierailija
258/316 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltuani töissä useita vuosia H&M:llä ymmärrän kyllä miksi. Kysyntä oli todella pientä ja kun osaston asiakkaalle näytti käytös oli ala-arvoista :

”Jaa on meidät läskit oikein erikseen eritelty tänne myymälään!!”

” Miksi nämä kaikki on tällaisia suuria telttoja!!” (no koko 48+ tai XXXL on aika suuri koko joten vaate ei voi olla samankokoinen kuin S-koko)

”Mitä sinäkin S-kokoinen voit näistä vaatteista mitään ymmärtää!”

Ja niin edelleen. Että mallistoa kaipailevat voivat katsoa peiliin ja miettiä miksi poistettiin, silloin kun se oli myymälöissä sitä ei haluttu ja nyt kun ei ole niin kauhea vääryys on tapahtunut.

Se on ihan ymmärrettävää. Läski on stigma, emme halua ostaa vaatteita normaalien kaupasta. Häpeä on suuri mennä kassalle. Mieluummin tilaan netistä. Ainoa poikkeus on kaupat, joissa on vain läskien vaatteita. Esim Zizzi. Siellä on kiva palvelu, ja ei tarvitse tuntea häpeää, kun menee sinne.

Mä olen tilannut Zalandolta useamman Zizzin paidan ja ne on kyllä hyviä! Parempilaatuista kuin HM:n.

Lisään vielä, että itse ostan vaatteeni pääasiassa netistä koska asun pienellä paikkakunnalla jossa tasan yksi vaatekauppa. Eikä siellä vaatekaupassa oikein ole sellaisia vaatteita jotka mun silmää miellyttää.

Vierailija
259/316 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, kun minä olin 170 cm ja 110 kg (tai vähän allekin), en todellakaan mahtunut HM:n normaalimallistoon. Noh, ehkä johonkin hihattomaan toppiin joskus, mutta ei toivoakaan, että olisin saanut takapuolet ja reidet tai käsivarret sopimaan mihinkään normimalliston HM-vaatteeseen. Plussapuolelle oli mentävä.

Vierailija
260/316 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

H/M kohderyhmä on teinit .10-14 vee

Niillä on 10-max 40 egee taskussa 

Harva tuon ikäinen on leveämpi kuin 100 cm vyötäröltä

Kangasta  M koon vaatteeseen menee 50 cntin arvosta siihen printti: AWWW CUTE

sit rahastamaan  hinta 39 huu kallista

sit aleen 19 egee teinit ostaa puolet paidoista.

Sit lisä ale paita maxaa 10 egee

Paidat lentää hyllystä:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi