H&M ei myy enää lihavien vaatteita myymälöissään.
Iltalehdessä juttua, en osaa linkittää. No, mä aion kyllä olla loppuelämäni lihava. T. Ammattivalittaja
Kommentit (316)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihroı11e pitää valmistaa erityisvaatteita? Silloinhan katoaa kokonaan se motivaatio laihduttaa. Normaalien ihmisten vaatteet ovat ıhra11e kuin kuu taivaalla jota kohti voi tavoitella ja unelmoida.
No tälleen normaaliälyisenä tulee mieleen vaikka sellainen juttu kuin markkinatalous. Että joku yritys haluaa ennemmin tehdä rahaa kuin motivoida laihdutukseen. Voi olla toki hankala ajatus, jos normaalipaino on kovakin saavutus ja liiketalous on täysin tuntematon käsite.
ihmiset ovat ostoskäytöksellään muokanneet valikoimat.
Jos läskit olisi ostaneet tarpeeksi, valikoimia ei olisi poistettu H/M:ltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sieltä tahdo edes normaalikokoisena naisena löytää vaatteita. Koot on kuin lastenkokoja riippumatta, mitä lapussa lukee.
Itse pidin viimeisilläni raskaani hm:n xs koon vaatetta, joten melko lihava täytyy olla, jos sieltä ei löydä vaatteita lihavana. Vyötärönympäryksen täytyy olla reilusti yli 100 cm.
Joidenkin ei kannattaisi lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
H&m:ssä on tavallisiakin kokoja usein xl-kokoon asti, ja nyt on paljon näitä over size ja loose fit - vaatteita niin luulisi jotain löytyvän isommillekin. Jos ei ole kysyntää paljon noille kaikkein isoimmille vaatteille niin turha niitä on siellä liikkeessä pitää pölyyntymässä.
Lihavana täytyy hyväksyä se, että vaatteita on rajallisesti saatavilla, kun tosi isot vaatekoot eivät kuitenkaan ole niin yleisiä. Epäreilua minusta verrata raskausvaatteisiin, että niitäkin on enemmän kuin lihavien vaatteita. Raskausajan vaatteille ehkä sitten on enemmän kysyntää? Ei tarvitse ottaa kaikkea henkilökohtaisesti...
Ei voi kyl olla kyse siitä, ettei kysyntää olis kun Suomessakin reilusti yli puolet ihmisistä on ylipainoisia. Puhumattakaan maailmanlaajuisesti.
Sinulta meni alkuperäisen kommentin pointti täysin ohi... Kovin moni ei ole niin ylipainoinen etteikö nuo H&M:n L- ja XL-kokoisetkaan vaatteet mahtuisi. Nyt varsinkin on paljon kaikenlaisia jättikaapuja, joista S-kokokin saattaa olla tosi väljä. Pitää olla todella isokokoinen, jos mitään ei löydy, ja niin lihavana on tosiaan hyväksyttävä, että vaihtoehtoja on vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa. Nyt taas mahtuu kulkemaan vaatetelineiden välistä, kun tiellä ei ole hieltä haisevia sotanorsuja. Iso käsi H&M:lle!
Vian ei tarvitse olla iso kun se on päässä. Säälittävää. Kommentointidi kertoo sinusta paljon. Eikä valitettavasti mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä HM! Mielestäni terveellinen kehityssuunta ja toivottavasti muut ketjut ja myymälät seuraavat perässä. Jos ilman vaatteita jääminen suitsisi lihavat pudottamaan painoaan, niin kansantalous, ilmasto ja hyvin monet muut tahot ja ulottuvuudet kiittävät.
En ole koskaan tajunnut miksi muita riepoo lihavan lihavuus. Miten lihava ärsyttää sua? Miten se huonontaa sun elämää? Itse olen hoikka joten ei nyt auta läskiksi haukkuminen.
Tunnen useita lihavia ja he ovat tosi ihania ihmisiä ja mua ei niiden paino rassaa yhtään. Miksi sinua rassaa?
Yleensä näillä ihmisillä on heikko itsetunto ja tyytymättömyys omaan ulkonäköön. Täysipäiselle ihmiselle on toisten ulkonäkö ja muoto yhdentekevää. Näillä on kokoajan pelko perseessä ettei itse kelpaa, siksi maalitetaan helppoa kohderyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sieltä tahdo edes normaalikokoisena naisena löytää vaatteita. Koot on kuin lastenkokoja riippumatta, mitä lapussa lukee.
Täh? HM:llä? Olen 167/65 eli normaalikokoinen nainen ja ostan tuosta kaupasta kokoa 36. Näin ollen varmasti menee joku 40-koko normaalipainon ylärajalle asti.
Höpö höpö. Tossa painossa olet pullukka ja36 vaate menee päälle vain unelmissa . Itse saman pituisena painan 52 kg ja koko 36 on liian tiukka plus lyhyet lahkeet ja hihat.
Sillä ei ole mitään merkitystä paljonko ihminen painaa, vaan sillä mitkä on ympäryysmitat. Uskokaa nyt, että kun kaavoittaja tekee kaavat ei-joustavalla kankaalle hän tekee ne senttien perusteella ja sitten sille annetaan se numero.
Joten jos heidän kokotaulukko sanoo, että koko 36 on tehty ihmisille jonka mitat ovat ry 84cm, vy 68cm ja lantio 92cm.
Niin sillä ei ole väliä, jos joskus tämä ihminen saa laitettua venyvästä kankaasta päälleen vaikka lasten 122cm vaatteet tai painat 70 kiloa.
Pakostihan sen painon täytyy jossain kohtaa runkoa olla . Vai meinaatko, että joillain on liian hakset lyijystä? Vai onko ylipaino päänupissa ja nilkoissa niin ettei osu noihin ympärysmittoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä HM! Mielestäni terveellinen kehityssuunta ja toivottavasti muut ketjut ja myymälät seuraavat perässä. Jos ilman vaatteita jääminen suitsisi lihavat pudottamaan painoaan, niin kansantalous, ilmasto ja hyvin monet muut tahot ja ulottuvuudet kiittävät.
No jos ei meille lihaville enää vaatteta tehdä, kuljen sitten alasti. Ap
Siinäs kuljet. Ei se minua haittaa, kuvaan kameralle ja naureskellaan sulle, jaan ehkä sosiaaliseen mediaan.
Läskipukeutuminen siitä helppoa koska uusia kuoseja ja malleja ei julkaista kuin joka viides vuosi. Ei tarvitse miettiä tulevan kauden hittejä ja uutuuksia, pudistelee vain pölyt edellisvuotisista ja rukoilee että ne vielä menevät päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa. Nyt taas mahtuu kulkemaan vaatetelineiden välistä, kun tiellä ei ole hieltä haisevia sotanorsuja. Iso käsi H&M:lle!
Vian ei tarvitse olla iso kun se on päässä. Säälittävää. Kommentointidi kertoo sinusta paljon. Eikä valitettavasti mitään hyvää.
Siirtyminen pelkkään postimyyntiin on perusteltua siksi että vaaterekkien välit ovat suunnitellut niin että kaksi normaalikokoista asiakasta mahtuvat kohteliaasti ohittamaan toisensa.
Esillemahtuva tavaramäärä on paljon suurempi kuin jos rekkivälit mitoitettaisiin läskeille. Kysymys on myös asiakaskokemuksesta. H&M omistajat eivät halua että potentiaaliset normaalikokoiset asiakkaat profiloisivat heidät "läskiliikkeeksi johon ei viitsi mennä kun siellä on niin ahdasta."
Kappahl on hyvä esimerkki myymäläasettelusta. Ovesta sisäänmennessä esillä on toinen toistaa houkuttelevampia uutuuksia kooissa 36-40. XL-vaatteet ovat liikkeen takanurkassa josta läskit asiakkaat eivät näy käytävälle ja ne vuodesta toiseen muuttumattomat vaatemallit esim. 50-koon mustat suorat housut ja mummun viltin näköiset kietaisuneuleet ovat vähänkuin häpeämässä.
Idiootti!!!
Olisitte tyytyväisiä, että jättivaatteita saa nykyisin edes verkkokaupoista. Vielä vuosikymmen pari sitten ylipainoiset joutuivat tekemään verkkosukkahousutkin itse kalaverkosta.
Vierailija kirjoitti:
Teinillä on muodikas kroppa
Hoikka ja on lantio ja rinnat
JA SILLÄ EI OLE MITÄÄN MAKUA!!!
Sille voi myydä mitä shaishee vaan
H/M kiittää ja kumartaa
ja pyllistää ja pieraisee aikuisten naisten naamalle...
Auuuts!! Nyt taisi sattua kipeästi sinne keskivartaloon?
Maukka Perusjätkällä oli jo 1980-luvulla hyvä neuvo: "kuka käski olla läski, tsemppaa!"
Tummaihoiset otetaan pois mainoksista, 80% asiakkaista häviää pöyristyneenä ja liike tekee konkurssin. Läskit dumpataan nettiin, ketään kiinnosta pätkääkään.
Yleensäkin isoille tytöille on tosi huonosti tarjolla kauniita vaatteita. Zizzistä kylläkin alennuksesta löytää hyvin vaatteita.
Kävin tuolla Henkkamaukassa välillä livenä plaraamassa isojen tyttöjen osastolla, mutta ei sieltä yleensä löytynyt mitään kivaa. Netistä käyn välillä katsomassa , virtuaalishoppailemassa. Ei sielläkään ole oikein mitään kivaa. On jotain lyhyitä paitoja, ja sitten niissä on joku sormiaan haistelevan Minnin kuva. Missähän nekin sormet on ollut joo.
Olen monta kertaa miettinyt, että minun pitäisi alkaa vaatesunnittelijaksi, koska minulla on todella hyvä tyylitaju ja olen itsekin iso tyttö. Voisin olla myös sisäänostaja.
Mitkään napapaidat eivät lihavalle sovi, vaan ns. perseenpeittävä paita tai tunika on hyvä.
Toivoisin, että oloiluun ja arkeen, liikuntaan suunnattuja vaatteita suunniteltaisiin lihaville enemmän. Ja tarkkana niissä kuoseissa ja teksteissä, saman toiveen voisi esittää myös laihojen ja normaalipainoisten vaatteiden puolelle. Eikö tosiaan löydy nykyverbaalikkojen joukosta tarpeeksi pätevää jätkää keksimään fiksuja tekstejä. Ja taiteen eri aloille koulutetaan jatkuvasti sakkia. Eikö heillekin voisi luoda työpaikkoja esim. kuosien suunnitteluun ? Marimekon kuosit ovat kyllä pääpiirteittäin hienoja mutta ihmettelen esim. uutta heppateemaa, siinä ei ole näkemystä. Samanlainen hutihan on se Gugguu- malliston mörköläinen, mikälie isotassu.
Näkisin, että vaateteollisuudessa on kohtaanto- ongelma. Tekijäksi ja toteuttajaksi pääsee liian harvoin todellisia visionäärejä, estetiikan ja muotokilen tositaitajia.
Nämä ovat minun mielipiteitäni.
Haluan ja alan vaatesuunnittelijaksi, meanwhile ; jatkan löntystelyä kotona Aatamin Eevan asussa.
En halua ostaa HM:ltä mitään. Paskaa laatua kerskakuluttajille: vaatteet hajoavat viimeistään ensimmäisessä pesussa.
Läskeillä on sisäinen tiedotusverkko ns. läskiystävällisistä kaupoista. Kun joku läski löytää Prismasta sopivia tunikoita, vinkkaa hän fb-ryhmässä muille läskeille asiasta. Läskit tuntevat toistensa maun, isoilla ketjuilla on varmasti oma sisäänostaja 3-5XL vaatteille koska he tietävät kaikki maailman niksit ja kuminuhojen ja laskosten paikat joilla linjojaan voi piilotella.
Enpä tuollaisessa HomoMaurissa käy muutoinkaan. Yleensäkin ottaen koomista kyllä, Lidl on ainoa paikka mistä löytyy edes jossain määrin oikeasti isoja vaatekokoja nimenomaan leveyssuuntaan. Ellokselta tilasin 4XL kauluspaidan, niin lähes 10 cm jäi väliä nappien ja vastakkaisen puolen nappireikien välille, eli paita ei ollut lähelläkään kiinnimenoa. Lidlissä 4XL vaatteet ovat oikeasti reilun kokoisia.
Amerikkalaisista verkkokaupoista saa hyvin läskien vaatteita koska siellä kaikki, varsinkin naiset, ovat läskejä.
Paljon melua tyhjästä, niiden koot ovat muutenkin jo 48 saakka. Kait noista jo löytyy isolle vaatetta.
No tälleen normaaliälyisenä tulee mieleen vaikka sellainen juttu kuin markkinatalous. Että joku yritys haluaa ennemmin tehdä rahaa kuin motivoida laihdutukseen. Voi olla toki hankala ajatus, jos normaalipaino on kovakin saavutus ja liiketalous on täysin tuntematon käsite.