Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H&M ei myy enää lihavien vaatteita myymälöissään.

Vierailija
30.07.2021 |

Iltalehdessä juttua, en osaa linkittää. No, mä aion kyllä olla loppuelämäni lihava. T. Ammattivalittaja

Kommentit (316)

Vierailija
201/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä läskivihaajia vaivaa? Mikä toisen ihmisen painossa riepoo? Läski ei millään lailla kurjista teidän elämäänne, joten miksi ilkutte ja haukutte?

Ympäristöhaitta.

On ne muutakin. Kuormittaa terveydenhoitojörjestelmää. Minusta nämä lihavat saisi maksaa kaksin- tai kolminkertaiseksi terveydenhoitomaksun ja veroja enemmän. Miksi ette tee jotain itsellenne? Olette rasite koko yhteiskunnalle.[/quote

Lihavat pitäisi velvoittaa laihduttamaan itsensä tai maksamaan huomattavasti korkeampaa veroa. Oma syynne. 943

Lihava maksaa veroja kaikesta mistä muutkin. Suomi on maa, jossa pitäisi periaatteessa hoitaa kaikkia. On lihavia, jotka ovat viimeksi olleet koululääkärintarkastuksessa yläkoulussa. On laihoja, joilla on koko ajan terveysongelmia. Ei kannata siis leimata ihmisryhmää omien ennakkoluulojensa vuoksi.

Vierailija
202/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tuo juttu. Sinänsä tosiaan vanhaa tietoa - mä huomasin plussaosaston kadonneen kivijalkamyymälöistä jo vuosia sitten, vuonna 2016. Ilmeisesti tosiaan meitä "plussapalloja" ei haluta trendipiiojen shoppailureissua rumentamaan tms.

Totesin jo silloin, että jos mun rahani eivät kelpaa kivijalkamyymälässä, niin tuskinpa niitä kaivataan menkkahaukan verkkokaupassakaan. Ostan vaatteeni joko toisesta kivijalasta tai sitten firmalta, jolla kaikki löytyy vain ja ainoastaan netistä, asiakkaan kokoon katsomatta.

"Ruotsalainen vaateketju H&M on poistanut kaikista myymälöistään H&M+ -malliston, eli pluskokoisten asiakkaiden malliston. Mallisto siirrettiin kokonaisuudessaan verkkokaupan puolelle.

H&M:ltä kerrotaan Iltalehdelle, että muutos tapahtui jo vuonna 2020.

Muutosta perustellaan sillä, että malliston kysyntä siirtyi enemmän verkkokauppaan, joten ketju päätti siirtää sen kokonaan sinne."

"Jaakkolalle ei tullut yllätyksenä, että nyt koko mallisto siirrettiin nettiin.

– Totta on, että nettikauppa yleistyy kaikkialla, eli plus-malliston siirtäminen kivijalkamyymälästä on looginen, muttei tasa-arvoinen kehityskulku."

"Ihmeellistä on myös Jaakkolan mukaan se, että jopa raskaana oleville tarjotaan eri myymälöissä enemmän vaihtoehtoja ja tilaa kuin lihaville.

– Lihavat ihmiset nähdään persoonattomina. Lihavuutta pidetään väliaikaisena tilana."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5842caea-6297-4dab-be02-afb3449e7ab2

"Muutosta perustellaan sillä, että malliston kysyntä siirtyi enemmän verkkokauppaan, joten ketju päätti siirtää sen kokonaan sinne."

Ei hele--- 

Totta hemmetissä "malliston kysyntä siirtyi enemmän verkkokauppaan", jos sieltä fyysisestä kaupasta ei enää saa niitä vaatteita! 

Omassa kotikaupungissani tämä +osasto oli koko olemassaolonsa aikana jo ankea ilmestys. Rekkejä ehkä 4x4m alalla, jossain takanurkassa. Pelkkää farkkua ja mustaa ja harmaata neuletakkia, oli vuodenaika mikä hyvänsä. Netissä ollut aina paremmat valikoimat ja sieltä tilannut jos jotain kivaa löytänyt.

Onkohan HM ajamassa alas muutenkin kivijalkakauppoja? Todella monen tuotteen kohdalla lukee, ettei ole saatavilla myymälöistä. Tarkoitan nyt naistenvaatteita ja sisustustuotteita.

Lasten vaatteissa myös. Yleensä ne halvimmat loimet roikkuu henkareissa, näyttävämmät tuotteet joutuu tilata. Äänestin jo jaloillani, kilpailijan voitto.

Saanko udella, mistä ostat nyt lastenvaatteet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tuo juttu. Sinänsä tosiaan vanhaa tietoa - mä huomasin plussaosaston kadonneen kivijalkamyymälöistä jo vuosia sitten, vuonna 2016. Ilmeisesti tosiaan meitä "plussapalloja" ei haluta trendipiiojen shoppailureissua rumentamaan tms.

Totesin jo silloin, että jos mun rahani eivät kelpaa kivijalkamyymälässä, niin tuskinpa niitä kaivataan menkkahaukan verkkokaupassakaan. Ostan vaatteeni joko toisesta kivijalasta tai sitten firmalta, jolla kaikki löytyy vain ja ainoastaan netistä, asiakkaan kokoon katsomatta.

"Ruotsalainen vaateketju H&M on poistanut kaikista myymälöistään H&M+ -malliston, eli pluskokoisten asiakkaiden malliston. Mallisto siirrettiin kokonaisuudessaan verkkokaupan puolelle.

H&M:ltä kerrotaan Iltalehdelle, että muutos tapahtui jo vuonna 2020.

Muutosta perustellaan sillä, että malliston kysyntä siirtyi enemmän verkkokauppaan, joten ketju päätti siirtää sen kokonaan sinne."

"Jaakkolalle ei tullut yllätyksenä, että nyt koko mallisto siirrettiin nettiin.

– Totta on, että nettikauppa yleistyy kaikkialla, eli plus-malliston siirtäminen kivijalkamyymälästä on looginen, muttei tasa-arvoinen kehityskulku."

"Ihmeellistä on myös Jaakkolan mukaan se, että jopa raskaana oleville tarjotaan eri myymälöissä enemmän vaihtoehtoja ja tilaa kuin lihaville.

– Lihavat ihmiset nähdään persoonattomina. Lihavuutta pidetään väliaikaisena tilana."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5842caea-6297-4dab-be02-afb3449e7ab2

"Muutosta perustellaan sillä, että malliston kysyntä siirtyi enemmän verkkokauppaan, joten ketju päätti siirtää sen kokonaan sinne."

Ei hele--- 

Totta hemmetissä "malliston kysyntä siirtyi enemmän verkkokauppaan", jos sieltä fyysisestä kaupasta ei enää saa niitä vaatteita! 

Omassa kotikaupungissani tämä +osasto oli koko olemassaolonsa aikana jo ankea ilmestys. Rekkejä ehkä 4x4m alalla, jossain takanurkassa. Pelkkää farkkua ja mustaa ja harmaata neuletakkia, oli vuodenaika mikä hyvänsä. Netissä ollut aina paremmat valikoimat ja sieltä tilannut jos jotain kivaa löytänyt.

Onkohan HM ajamassa alas muutenkin kivijalkakauppoja? Todella monen tuotteen kohdalla lukee, ettei ole saatavilla myymälöistä. Tarkoitan nyt naistenvaatteita ja sisustustuotteita.

Lasten vaatteissa myös. Yleensä ne halvimmat loimet roikkuu henkareissa, näyttävämmät tuotteet joutuu tilata. Äänestin jo jaloillani, kilpailijan voitto.

Näyttää olevan nyt korona-aikana tullut käytäntö ,että muillakin on tuotteita, joita saa vain netistä.

Ehkä haluavat siirtää (tai pitää jatkossakin) kauppaa netissä isona, ja tehdä siitä sen tavallisimman kaupankäyntimuodon.

Kaupan kehitystä arvioitaessa (ennen korona-aikaa jo). arveltiin, että kalliista kauppapaikoista pyritään eroon ja kaupat muuttuisivat vain ikäänkuin näyttelytiloiksi.   Ei siis enää varastoja tai myyntiä, ainoastaan tuotteita näytteillä, joko niin, että voi sovittaa kokoa ja sitten tilata netistä tai ihan vaan niin, että kaikista vaikeimmin hahmotettavat, kalleimmat tai huonosti kaupaksi menneet olisivat siellä liikkeessä näytillä ja sitten ihmiset tilaisivat haluamansa netistä.   Tällä tavoin vähittäiskaupan vuokramenot kutistuisivat, koska varastot ja lähettämöt voisivat olla vaikka keskellä ei mitään,missä ne eivät maksaisikaan mitään (no, pitäisi olla tietysti riittävästi sitä postitusväkeä).

Vierailija
204/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihmiset joutuvat maksamaan osan lihavienkin ihmisten vaatteista kun kangasmäärä on 2 tai 3 kertaa suurempi mutta kumpikin muuten samanlaisista tuotteista maksaa asiakkaalle saman.

Ihmiset siis joutuvat kompensoimaan lihavien ylimääräisen raaka-aine kustannuksen.

Tehtaassa kankaat asetellaan alakaan ja kaavat päälle siten, että syntyy mahdollisimman vähän hukkaprosenttia. Se hukkaprosentti lasketaan aina vaatteen hintaan mukaan. Se lasketaan myös pienikokoisten vaatteiden hintojen mukaan.

Ymmärrät varmaan, ettei pienikokoiseen vaatteeseen kannata tehdä neljää hihaa hukkaprosentin vähentämiseksi? Sen vuoksi ei synny kovinkaan suurta hukkaprosenttieroa kokojen XS ja 3XL välillä.

Terveisin Teollinen pukusuunnittelija

Vierailija
205/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eipä myydä enää L-koon vaatteita. L tarkoittaa siis lihavaa tai englanniksi large.

Vierailija
206/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä HM! Mielestäni terveellinen kehityssuunta ja toivottavasti muut ketjut ja myymälät seuraavat perässä. Jos ilman vaatteita jääminen suitsisi lihavat pudottamaan painoaan, niin kansantalous, ilmasto ja hyvin monet muut tahot ja ulottuvuudet kiittävät.

Eli alastikko pitäisi olla?

Ompelijat tekevät ihan minkä kokoisen vaatteen tahansa. Heidän palveluidensa käyttämien on suuri ilmastoteko. Saa mieleisen, ei Kiinassa tehtyä ja kalliimpaa tuotetta arvostaa enemmän ja pitää siitä parempaa huolta.

Eli koskee vain läskejä. Muut voi ihan rauhassa ostaa rätti sä näistä halpaketjuista, se ei rasita ilmastoa👍

Minä en kirjoittanut niin, koska en kirjoittanut tuota ekaa viestiä. He tekevät vaatteita ihan kaikille kaikissa koossa . Olet sitten itse se ompelija tai joku toinen, niin aina saa sopivaa, minkä kokoisena tahansa ja minkä kokoisena tahansa se auttaa siinä, ettei Kiinasta tarvitse kuskata vaatteita saastuttavilla laivoilla. Vai eikö tämä pidä paikkaansa kaikkien kohdalla?

Vai onko ongelma ettei saa vaatteita halpakaupasta? Ei niinkään se ettei saa vaatteita?

Vierailija
207/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihmiset joutuvat maksamaan osan lihavienkin ihmisten vaatteista kun kangasmäärä on 2 tai 3 kertaa suurempi mutta kumpikin muuten samanlaisista tuotteista maksaa asiakkaalle saman.

Ihmiset siis joutuvat kompensoimaan lihavien ylimääräisen raaka-aine kustannuksen.

Tehtaassa kankaat asetellaan alakaan ja kaavat päälle siten, että syntyy mahdollisimman vähän hukkaprosenttia. Se hukkaprosentti lasketaan aina vaatteen hintaan mukaan. Se lasketaan myös pienikokoisten vaatteiden hintojen mukaan.

Ymmärrät varmaan, ettei pienikokoiseen vaatteeseen kannata tehdä neljää hihaa hukkaprosentin vähentämiseksi? Sen vuoksi ei synny kovinkaan suurta hukkaprosenttieroa kokojen XS ja 3XL välillä.

Terveisin Teollinen pukusuunnittelija

No, kyllähän siitä 200m kangasta saa useampia xs ja s kokoisia vaatteita, kun jos ne olisi kaikki XL ja XXL kokoisia. Joten jos noita pieniä saa siitä tehtyä 175 vaatetta ja suuria kokoja vain 130 kpl, niin onhan tuossa nyt eroa 45 kpl vaatteita ja kerro se sitten hinnalla niin kyllähän se kannattaa tehdä pienempiä vaatteita. Mitä kalliimpi kangas sen kannattavampaa.

Vierailija
208/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä HM! Mielestäni terveellinen kehityssuunta ja toivottavasti muut ketjut ja myymälät seuraavat perässä. Jos ilman vaatteita jääminen suitsisi lihavat pudottamaan painoaan, niin kansantalous, ilmasto ja hyvin monet muut tahot ja ulottuvuudet kiittävät.

Kyllä, nöyryyttäminen ja häväiseminen on aina tosi tehokkaita tapoja kannustaa ihmisiä positiiviseen muutokseen ja huolehtimaan itsestään.

Aika monet tahot ja ulottuvuudet kiittäisivät, jos löytyisi edes sen verran empatiaa, että ymmärtäisi että useimmat lihavat eivät ole lihavia siksi, että haluaisivat olla. Ja että ymmärtäisi, että pienempi painoindeksi ei tarkoita samaa kuin parempi ihminen.

Läskit nyt vaan on joka mittapuulla huonompia ihmisiä : itdekuri puuttuu, tyhmiä, ahneita jne.

Näitä mainitsemiasi luonteenpiirteitä löytyy ihan joka koon ihmisistä. Puuttuuhan sinultakin itsekuria kun et voi olla pilkkaamatta. Se se vasta tyhmyyttä onkin. Ahneutta on ratsastaa vahingonilolla ja pilkalla.

Vierailija
209/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 3 hengen edestä menee kangasta yhteen vaatekappaleeseen, niin tottakai materiaali kustannukset ovat isommat. Ja rahtimaksut ja myymälään tarvitaan ennemmän neliöitä jotta 3XL:t saadaan mahtumaan esille.

Vierailija
210/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Covidin aikana on mahdollisesti otettu huomioon ylipainoisten kuuluminen covidin riskiryhmään.

Ylipainoisten tilatessa netistä ehkäistään riskiryhmien liikkumista vaatekaupoissa.

86% covid-tehohoito potilaista on ollut ylipainoisia.

29.7.2021 , HUS:

"Yhden rokotteen läpi sairastuneita on ollut 12,5 prosenttia ja kahden rokotteen läpi myös 12,5 prosenttia."

"Viimeisen kolmen viikon aikana Husin alueella on ollut 45 aikuispotilasta koronan vuoksi. Näihin lukuihin ei sisälly teho-osastoilla olleita potilaita. Tällä hetkellä teho-osastolla ei Husissa ole yhtään potilasta koronan takia.

45 potilaasta perusterveitä on ollut 56 prosenttia.

”Osalla heistä on kuitenkin merkittävä ylipaino, joka on tunnistettu riskitekijä vakavalle koronainfektiolle”, Ruotsalainen kertoo."

Läskejä ei pitäisi hoitaa, jos saavat koronan. Oma valinta. Pitäisi säästää koronahpito vain nuorille ja nornmaslipainoisille ihmisille.

Olen samaa mieltä.

Kunnes tulet keski-ikään ja huomaat että et voikaan asialle mitään, paino vain nousee ja nousee, syöt eli et. Tai sairastut. Olisinpa näkemässä sen ällistyksen ja kauhun kun tuon itse toteat :D ja vielä senkin kuinka hemmetin vaikeaa on siihen saada apua. Sitten kuuntelisit vuosikymmeniä ala-arvoista moittimista ja pilkkaa ja lopuksi vielä sen että et ole edes koronaan sairastuttuasi saman arvoinen kuin hoikemmat kanssaeläjät vaan ansaitsisit kuolla.

Suomalaiset uskovat tiukasti, että ikä sanelee painon. Näin ei tarvitse olla. Tottakai energiankulutus vähenee iän myötä, mutta liikunnan harrastaminen on hyvä tapa lisätä energiankulutusta. Ainakin omalla kohdallani ruokahalukin on vähentynyt iän myötä. Itselle paino ei ole muuttunut raskauksia lukuunottamatta 20-ikävuoden jälkeen. Mutta katsotaan. Kun tulen keski-ikään. Nyt olen vasta 56 v.

Vierailija
211/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit on rumia ja tyhmiä.

Tämä lause kuvastaa hyvin tämän ns keskustelun ala-arvoista tasoa!

Miksi tänne Tullaan tämmöstä sontaa laataamaan😮!

En ole aikoihin palstalla käynyt enkä mitään ole missanut!

Vierailija
212/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon 172/92 (laihdutan) ja mulle menee henkkamaukalta usein XL ja koot 46-48. ja juuri oversize vaatteet, yksi mama-vaate meni jopa koossa M. yksi vakosamettipaita on L-kokoa. Kyllä sieltä löytyy , mullakin on kuitenkin ylipainoa aika paljon.

Vierailija
213/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iso, enkä koskaan muutenkaan ostaisi noiden liikkeiden kuraa. Hop kaikki nyt vaan ostamaan eettistä suomalaista, kestävän kehityksen muotia.

Vierailija
214/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi! Ei siellä ne vaatteet sovi kun , tytöille , ja teineille. Itse olen ollut

nykysin kokoa 40- 44 ja mä toissa

vuonna sovitin , H& M : n Kaikki mahdolliset housut, ( kesähousut )

yhdessä liikkeessä 40: ä eteenpäin Ei

mahtunut, Kyllä ne Ei suomalaisten naisten mittoihin ole tehty.

Joku voi, kirjoittaa eri mielipidettä

enkä tarkoittanut, loukata Ketään

mutta , niin minusta tuntuu.

Että ne on tehty Kiinalaisten mukaan ,

joku pienen kokoinen aikuinen nainen voi mahtua niihin vaatteisiin mutta ei ison kokoinen.

Vierailija
215/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"– Minulla opiskelijana ei ole varaa laittaa useaa sataa euroa kiinni tilaukseen. Laskulle maksamisen kannustaminen on minusta kyseenalaista."

Mulla ei olisi ollut varaa syödä itseäni lihavaksi opiskeluaikana. Porkkanalla ja polkupyörällä ei vaan voinut lihota.

LIHOTA 😑😑😑😑😑😑 Idiootti.

Vierailija
216/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne Henkkamaukan vaatteet vaan aina olleet tiukkaa mitoitusta verrattuna muuhun. Ostan pääosin 36-kokoa tai s tai M. mut Hm:ltä vien koppiin aina L-kokoa, mikä tympii sillä en ole large

Vierailija
217/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen iso, enkä koskaan muutenkaan ostaisi noiden liikkeiden kuraa. Hop kaikki nyt vaan ostamaan eettistä suomalaista, kestävän kehityksen muotia.

Miksi sitten syödä kuraa?

Vierailija
218/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi! Ei siellä ne vaatteet sovi kun , tytöille , ja teineille. Itse olen ollut

nykysin kokoa 40- 44 ja mä toissa

vuonna sovitin , H& M : n Kaikki mahdolliset housut, ( kesähousut )

yhdessä liikkeessä 40: ä eteenpäin Ei

mahtunut, Kyllä ne Ei suomalaisten naisten mittoihin ole tehty.

Joku voi, kirjoittaa eri mielipidettä

enkä tarkoittanut, loukata Ketään

mutta , niin minusta tuntuu.

Että ne on tehty Kiinalaisten mukaan ,

joku pienen kokoinen aikuinen nainen voi mahtua niihin vaatteisiin mutta ei ison kokoinen.

Eikös Hannes&Moritz ole tarkoitettukin lähinnä teinien tarpeisiin eikä persjalkaisten tanttojen. Toki monet teineistäkin nyk. valitettavan ylipainoisia.

Vierailija
219/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä muuten ole Gina Tricotillakaan myymälöissä pluskokoa, eikä New Yorkerilla, ei Vilalla tai Carlingsilla... Mutta H&M jostain syystä kelpaa tikunnokkaan. No, toivottavasti ihmiset ymmärtäisivät yleisesti boikotoida jokaista pikamuotiliikettä, ihan samanlaisia saastuttajia jokainen. 

Eivät halua lihavien käyvän myymälöissään pilaamassa esteettistä vaikutelmaa.

Vierailija
220/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M&M taas palvelee hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi