H&M ei myy enää lihavien vaatteita myymälöissään.
Iltalehdessä juttua, en osaa linkittää. No, mä aion kyllä olla loppuelämäni lihava. T. Ammattivalittaja
Kommentit (316)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sieltä tahdo edes normaalikokoisena naisena löytää vaatteita. Koot on kuin lastenkokoja riippumatta, mitä lapussa lukee.
Täh? HM:llä? Olen 167/65 eli normaalikokoinen nainen ja ostan tuosta kaupasta kokoa 36. Näin ollen varmasti menee joku 40-koko normaalipainon ylärajalle asti.
En usko yhtään. Painan 51 kg ja HM:llä kokoni on suurin piirtein aina ollut 36, joissain menee 34. Ainoastaan silloin kun painoin hetkellisesti 59-61 kg, niin kokoni oli 38 ja joissain 40. Eli valehtelet kyllä itsellesi tai sitten sulla on makkarankuorivaatteita päällä.
Erikoista, kuinka pitkä olet? Ja puhut nyt oikeasti HM:n vaatteista, et muiden liikkeiden? Vaikea uskoa, koska HM:n vaatteet ovat oikeasti paljon isompia kuin monessa muussa kaupassa. 40-koko menee ihan varmasti kenelle tahansa normaalipainoiselle.
Minulla vaihtuu vaatekoko 34:ksi jos paino menee alle 60 kiloa. Olen vain sen mallinen. Ja olen kyllä tarkka istuvuudesta, en halua mitään tursotuksia.
ei muuten mene koko 40.
olen normaalipainoinen mutta on isot tissit.
isojen rintojen kanssa on vielä sekin ongelma että..
jos vartalon rinnanympärys olisi vaikka metrin, niin ei riitä paita, jonka rinnanympärys on metri..
koska paidoissa on hihat!
En ihan ymmärtänyt pointtiasi. Yritätkö tunkea tissit sinne hihoihin, vai mikä on ongelma?
Hihallisissa vaatteissa ei ole yläosassa liikkumavaraa. Jos puseron edusta nousee, hihat kinnaa.
Eikös Hannes&Moritz ole tarkoitettukin lähinnä teinien tarpeisiin eikä persjalkaisten tanttojen. Toki monet teineistäkin nyk. valitettavan ylipainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltuani töissä useita vuosia H&M:llä ymmärrän kyllä miksi. Kysyntä oli todella pientä ja kun osaston asiakkaalle näytti käytös oli ala-arvoista :
”Jaa on meidät läskit oikein erikseen eritelty tänne myymälään!!”
” Miksi nämä kaikki on tällaisia suuria telttoja!!” (no koko 48+ tai XXXL on aika suuri koko joten vaate ei voi olla samankokoinen kuin S-koko)
”Mitä sinäkin S-kokoinen voit näistä vaatteista mitään ymmärtää!”
Ja niin edelleen. Että mallistoa kaipailevat voivat katsoa peiliin ja miettiä miksi poistettiin, silloin kun se oli myymälöissä sitä ei haluttu ja nyt kun ei ole niin kauhea vääryys on tapahtunut.
Se on ihan ymmärrettävää. Läski on stigma, emme halua ostaa vaatteita normaalien kaupasta. Häpeä on suuri mennä kassalle. Mieluummin tilaan netistä. Ainoa poikkeus on kaupat, joissa on vain läskien vaatteita. Esim Zizzi. Siellä on kiva palvelu, ja ei tarvitse tuntea häpeää, kun menee sinne.
Mä olen tilannut Zalandolta useamman Zizzin paidan ja ne on kyllä hyviä! Parempilaatuista kuin HM:n.
Lisään vielä, että itse ostan vaatteeni pääasiassa netistä koska asun pienellä paikkakunnalla jossa tasan yksi vaatekauppa. Eikä siellä vaatekaupassa oikein ole sellaisia vaatteita jotka mun silmää miellyttää.
Olen pahoillani puolestasi
Onko omistaja Hillevi mummo joka myy 50 luvun varastoaan?
Vai oletko sinä jotenkin niin erityinen ....kaunis uniikki ja originelli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltuani töissä useita vuosia H&M:llä ymmärrän kyllä miksi. Kysyntä oli todella pientä ja kun osaston asiakkaalle näytti käytös oli ala-arvoista :
”Jaa on meidät läskit oikein erikseen eritelty tänne myymälään!!”
” Miksi nämä kaikki on tällaisia suuria telttoja!!” (no koko 48+ tai XXXL on aika suuri koko joten vaate ei voi olla samankokoinen kuin S-koko)
”Mitä sinäkin S-kokoinen voit näistä vaatteista mitään ymmärtää!”
Ja niin edelleen. Että mallistoa kaipailevat voivat katsoa peiliin ja miettiä miksi poistettiin, silloin kun se oli myymälöissä sitä ei haluttu ja nyt kun ei ole niin kauhea vääryys on tapahtunut.
Se on ihan ymmärrettävää. Läski on stigma, emme halua ostaa vaatteita normaalien kaupasta. Häpeä on suuri mennä kassalle. Mieluummin tilaan netistä. Ainoa poikkeus on kaupat, joissa on vain läskien vaatteita. Esim Zizzi. Siellä on kiva palvelu, ja ei tarvitse tuntea häpeää, kun menee sinne.
Mä olen tilannut Zalandolta useamman Zizzin paidan ja ne on kyllä hyviä! Parempilaatuista kuin HM:n.
Lisään vielä, että itse ostan vaatteeni pääasiassa netistä koska asun pienellä paikkakunnalla jossa tasan yksi vaatekauppa. Eikä siellä vaatekaupassa oikein ole sellaisia vaatteita jotka mun silmää miellyttää.
mitä sinä myisit?
Sitä mikä miellyttää silmääsi?
VAI....???? sitä mikä MYY?????
Vierailija kirjoitti:
Eikö paksukaisille riitä vaan jotkut ylisuuret t-paidat tai pontsot? Vahakankaiseen pöytäliinaan jos leikkaa reiän keskelle niin tulee pun kerolle hyvä ja monikäyttöinen asu josta voi ruoantähteet huuhdella pois painepesurilla. Mihin sitten henkkamaukkaa tarvitaan?
Jokainen saa pukeutua esimerkiksi bikineihin.
se on toinen asia kehtaako.
Lihavankin pitää pukeutua
Lihavakin haluaa puolison=näyttää nätiltä
Olen kokoa L tai 42/44 ja kyllähän tämä on maksimi että löytyy ns tavan vaatekaupoista vaatetta. En oikeasti ymmärrä tuota nettikaupoista tilaamista, itselle on tärkeää että vaatetta voi hypistellä, katsoa saumat ja onko virheitä ja tietenkin sovittaa.
Muutaman kerran olen netistä uskaltanut tilata eikä yksikään vaate ollut sopiva, osa oli niin isoja että niihin hukkui ja osa niin pieniä ettei tarvinnut edes kokeilla.
Teinillä on muodikas kroppa
Hoikka ja on lantio ja rinnat
JA SILLÄ EI OLE MITÄÄN MAKUA!!!
Sille voi myydä mitä shaishee vaan
H/M kiittää ja kumartaa
ja pyllistää ja pieraisee aikuisten naisten naamalle...
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihroı11e pitää valmistaa erityisvaatteita? Silloinhan katoaa kokonaan se motivaatio laihduttaa. Normaalien ihmisten vaatteet ovat ıhra11e kuin kuu taivaalla jota kohti voi tavoitella ja unelmoida.
Miksi puhut itsestäsi kolmannessa persoonassa?
Ai niin unohdin..sinähän et ole normaali:)
Vierailija kirjoitti:
H/M:lle saapu lihava 30-40 vee nainen
Vyötärön ymp noin 120 cm
Nainen haluaa laatua ja istuvuutta
Ok hyvä kangas noin 5 egee koska lä.skiin menee paljon kangasta
muotoleikkaukset /kiva prinnti/ taskut menee noin 5 egee
Ok jakku maxaa noin 49 egee
L.äski ajattelee UU ompa kallista
Jakku menee aleen 30 egee (erittäin huono kate)=voitto kauppiaalle isotyttö huutaa kiimasta
Loput jakut joita ei myydä poltetaan ...tämä huonontaa katetta lisää
Sun vanhemmat oli serkuksia keskenään?
Olin 15 vuotiaan kanssa Triplassa ostoksilla ja meni 405€
Vierailija
klo 20:31 | 28.7.2021
Ostettiin tarvittavat asiat kouluun palaamiseen
2 uudet rintaliivit
10 kpl sukkapareja
3 t paitaa
2 farkut
1 lökärit
1 juoksuhousut
Uudet vanssit
2 hupparia
Meikkejä noin 40 €
muutama kynä sekä pyyhekumi.
Ja sit syötiin sushi buffetissa.
Tämä ihmisille joista teinin kasvattaminen on halvempaa kun vauvan koska vauvat tarvitsee uusia vaatteita kokoajan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vyötärön ymp noin 120 cm
Jakku menee aleen 30 egee (erittäin huono kate)=voitto kauppiaalle isotyttö huutaa kiimasta
Ja tiedät tämän koska?
Vierailija kirjoitti:
Olin 15 vuotiaan kanssa Triplassa ostoksilla ja meni 405€
Vierailija
klo 20:31 | 28.7.2021
Ostettiin tarvittavat asiat kouluun palaamiseen
2 uudet rintaliivit
10 kpl sukkapareja
3 t paitaa
2 farkut
1 lökärit
1 juoksuhousut
Uudet vanssit
2 hupparia
Meikkejä noin 40 €
muutama kynä sekä pyyhekumi.
Ja sit syötiin sushi buffetissa.
Tämä ihmisille joista teinin kasvattaminen on halvempaa kun vauvan koska vauvat tarvitsee uusia vaatteita kokoajan
Paljonko rahaa olisi mennyt jos teini olisi ollut läski?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on autoja ihan ylettömät määrät liikenteessä. Tällä on varmasti jotain tekemistä tuon läskiysepidemian kanssa: "Mitä? Sinne on 3 kilometriä, eihän niin pitkää matkaa jaksa kävellä kukaan!".
Enemmän ongelmana kävelyssä on ajan puute. Kun ne tietyt asiat vaan täytyy ennättää tehdä ajallaan niin ei aika yksinkertaisesti riitä jutaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö paksukaisille riitä vaan jotkut ylisuuret t-paidat tai pontsot? Vahakankaiseen pöytäliinaan jos leikkaa reiän keskelle niin tulee pun kerolle hyvä ja monikäyttöinen asu josta voi ruoantähteet huuhdella pois painepesurilla. Mihin sitten henkkamaukkaa tarvitaan?
Miksi lihava haluaa puolison? Minkä ihmeen takia? Normaalia avioelämää eisiitä synny ja riski on suuri että jää vain hoivataakaksi normaalipainoiselle puolisolleen kun ylilihavuus pakottaa vuoteen omaksi. En ymmärrä mosita itsekkyyttä.
Oletko kuullut avioerosta?
googleta..se auttaa ed mainittuun asiaan:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lihava haluaa puolison? Minkä ihmeen takia? Normaalia avioelämää eisiitä synny ja riski on suuri että jää vain hoivataakaksi normaalipainoiselle puolisolleen kun ylilihavuus pakottaa vuoteen omaksi. En ymmärrä mosita itsekkyyttä.
Miksi RENNY HARLIN haluaa puolison? Minkä ihmeen takia? Normaalia avioelämää eisiitä synny ja riski on suuri että jää vain hoivataakaksi normaalipainoiselle puolisolleen kun vanhuus pakottaa vuoteen omaksi. En ymmärrä mosita itsekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"– Minulla opiskelijana ei ole varaa laittaa useaa sataa euroa kiinni tilaukseen. Laskulle maksamisen kannustaminen on minusta kyseenalaista."
Mulla ei olisi ollut varaa syödä itseäni lihavaksi opiskeluaikana. Porkkanalla ja polkupyörällä ei vaan voinut lihota.
Onhan se ihan totta että ylipaino ei ole terveellistä, mutta tänä päivänä halvinta ruokaa on epäterveellinen, epämääräinen höttö ja einekset.
Ostan itse pääsääntöisesti ihan oikeaa ruokaa ja valikoin hedelmät ja vihannekset hinnan ja sesongin mukaan, mutta silti oma kauppalasku on paljon isompi kuin niillä jotka ostaa tyyliin jotain makkaraa, pullamössöleipää ja karkkia.Koskaan ei myöskään näy kasviksia ja hedelmiä -30% tai -50% aleissa, vaikka niistäkin aivan varmasti syntyy hävikkiä. Monet vähävaraiset ja opiskelijat hakee ruokaa kauppojen ilta-alesta.
Jossain kaupoissa on alekoreja, joissa on vihanneksia ja hedelmiä alennuksella esim S-market. Lidlissä olen nähnyt parin euron hävikkiä laatikoita, joissa on vielä ihan käyttökelpoisia kasviksia. Muutenkaan n Lidlissä on hedelmissä ja kasviksista tarjouksia . Lähes kokoajan on ainakin jotain tarjouksessa. Hinnat muutenkin edulliset.
Palattaisko asiaan?
Miksi lihavan rahat eivät kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vyötärön ymp noin 120 cm
Ja tiedät tämän koska?
olet itse sellainen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi RENNY HARLIN haluaa puolison? Minkä ihmeen takia? Normaalia avioelämää eisiitä synny ja riski on suuri että jää vain hoivataakaksi normaalipainoiselle puolisolleen kun vanhuus pakottaa vuoteen omaksi. En ymmärrä mosita itsekkyyttä.
no jotkut miehet ottaa läskin kun ei muuta saa..
Minusta H&M:llä on myymälöissä vaatteita muutenkin aivan liikaa. Miksei ole karsittu ihan joka puolelta? En edes halua asioida siellä, koska kaikenlaista turhaa rättiä esillä niin, ettei seasta löydä mitään ostamisen arvoista. Rekeissä kaikki vaatteet sikin sokin. Varsinkin alen aikana.