H&M ei myy enää lihavien vaatteita myymälöissään.
Iltalehdessä juttua, en osaa linkittää. No, mä aion kyllä olla loppuelämäni lihava. T. Ammattivalittaja
Kommentit (316)
Hmm…Huonosti tehtyä, rumia ja värittömiä riepuja valmistettu lapsityövoimalla jossain Kiinan hikisessä laittomassa tehtaissa. Massamuoti on aivan järkyttävää ympäristölle sekä ihmisille! En oo edes käyny missään massa paska muoti vaate kauppoissa vuosiiiiin ;) :D ihan turhaaaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sieltä tahdo edes normaalikokoisena naisena löytää vaatteita. Koot on kuin lastenkokoja riippumatta, mitä lapussa lukee.
Täh? HM:llä? Olen 167/65 eli normaalikokoinen nainen ja ostan tuosta kaupasta kokoa 36. Näin ollen varmasti menee joku 40-koko normaalipainon ylärajalle asti.
En usko yhtään. Painan 51 kg ja HM:llä kokoni on suurin piirtein aina ollut 36, joissain menee 34. Ainoastaan silloin kun painoin hetkellisesti 59-61 kg, niin kokoni oli 38 ja joissain 40. Eli valehtelet kyllä itsellesi tai sitten sulla on makkarankuorivaatteita päällä.
Erikoista, kuinka pitkä olet? Ja puhut nyt oikeasti HM:n vaatteista, et muiden liikkeiden? Vaikea uskoa, koska HM:n vaatteet ovat oikeasti paljon isompia kuin monessa muussa kaupassa. 40-koko menee ihan varmasti kenelle tahansa normaalipainoiselle.
Minulla vaihtuu vaatekoko 34:ksi jos paino menee alle 60 kiloa. Olen vain sen mallinen. Ja olen kyllä tarkka istuvuudesta, en halua mitään tursotuksia.
ei muuten mene koko 40.
olen normaalipainoinen mutta on isot tissit.
isojen rintojen kanssa on vielä sekin ongelma että..
jos vartalon rinnanympärys olisi vaikka metrin, niin ei riitä paita, jonka rinnanympärys on metri..
koska paidoissa on hihat!
En ihan ymmärtänyt pointtiasi. Yritätkö tunkea tissit sinne hihoihin, vai mikä on ongelma?
paidoissa ei ole ns tissivaraa
jos sun ympärysmitta on takaa 40 cm ja eestä 60cm, joudut hankkimaan paidan, jonka ympärys on 120cm, jotta se mahtuu päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sieltä tahdo edes normaalikokoisena naisena löytää vaatteita. Koot on kuin lastenkokoja riippumatta, mitä lapussa lukee.
Täh? HM:llä? Olen 167/65 eli normaalikokoinen nainen ja ostan tuosta kaupasta kokoa 36. Näin ollen varmasti menee joku 40-koko normaalipainon ylärajalle asti.
En usko yhtään. Painan 51 kg ja HM:llä kokoni on suurin piirtein aina ollut 36, joissain menee 34. Ainoastaan silloin kun painoin hetkellisesti 59-61 kg, niin kokoni oli 38 ja joissain 40. Eli valehtelet kyllä itsellesi tai sitten sulla on makkarankuorivaatteita päällä.
Erikoista, kuinka pitkä olet? Ja puhut nyt oikeasti HM:n vaatteista, et muiden liikkeiden? Vaikea uskoa, koska HM:n vaatteet ovat oikeasti paljon isompia kuin monessa muussa kaupassa. 40-koko menee ihan varmasti kenelle tahansa normaalipainoiselle.
Minulla vaihtuu vaatekoko 34:ksi jos paino menee alle 60 kiloa. Olen vain sen mallinen. Ja olen kyllä tarkka istuvuudesta, en halua mitään tursotuksia.
ei muuten mene koko 40.
olen normaalipainoinen mutta on isot tissit.
isojen rintojen kanssa on vielä sekin ongelma että..
jos vartalon rinnanympärys olisi vaikka metrin, niin ei riitä paita, jonka rinnanympärys on metri..
koska paidoissa on hihat!
En ihan ymmärtänyt pointtiasi. Yritätkö tunkea tissit sinne hihoihin, vai mikä on ongelma?
paidoissa ei ole ns tissivaraa
jos sun ympärysmitta on takaa 40 cm ja eestä 60cm, joudut hankkimaan paidan, jonka ympärys on 120cm, jotta se mahtuu päälle.
Eihän se sitten sovi takaa?
Vierailija kirjoitti:
"– Minulla opiskelijana ei ole varaa laittaa useaa sataa euroa kiinni tilaukseen. Laskulle maksamisen kannustaminen on minusta kyseenalaista."
Mulla ei olisi ollut varaa syödä itseäni lihavaksi opiskeluaikana. Porkkanalla ja polkupyörällä ei vaan voinut lihota.
Leipäjonon sapuskat on ilmaisia, ja niillä ei vaan voi olla lihomatta.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilta löytyy, Pola suurentaa kokojaan jatkuvasti, pienempi ihminen saa oikeasti tehdä töitä että Tokmannilta löytyisi jotain sopivaa eikä joudu lastenosastolta ostamaan.
Tokmanni on malliesimerkki siitä, että kun suunnitellaan isoja kokoja ja keski-ikäisten vaatteita, on se lopputulos yöpaitamaista muodotonta säkkiä isoilla mauttomilla kuvioilla. Ikään kuin isokokoiset naiset ja vanhemmat naiset eivät haluaisi pukeutua tyylikkäästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidin viimeisilläni raskaani hm:n xs koon vaatetta, joten melko lihava täytyy olla, jos sieltä ei löydä vaatteita lihavana. Vyötärönympäryksen täytyy olla reilusti yli 100 cm.
Henkkamaukan koot vaihtelevat ihan älyttömästi. Osa siellä on tehty ihan pikkuisille teinivartaloisille naisille ja osa on s-koossakin normaalipainoisen päällä roikkuvaa. Niissä ei ole mitään logiikkaa niissä kokomerkinnöissä.
Vähän riippuu liikkeestä, mitä kokoja on hyvin saatavilla. Jos kohderyhmä on teinit ja nuoret aikuiset, niin pieniä kokoja on paremmin saatavilla. Ovat yleensä hoikempia kuin vanhempi väki. Sitten kun kaupitellaan keski-ikäisille tantoille (esim. Tokmanni, Prisma), niin koot ovat isoja ja pieniä vaatteita ei ole saatavilla. Kauppiaat seuraavat kokomenekkiä ja vaatteita on tarjolla myymälässä sen mukaan, millä on myyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Täysin oma valinta jos haluaa olla lihava.
Ei ole aina! Monet sairaudet ja/ tai lääkkeet lihottavat. Myös erityisen stressaavat elämänvaiheet eivät auta normaalipainoisena pysymiseen.
Ketjussa loukataan yhtä ihmisryhmää oikein olan takaa, tulee mieleen kuinka paljon vähemmästä prideimmeiset vetää ihmisiä oikeuteen. Pitäisiköhän tehdä samoin.
Kaikilla ihmisillä on "loukkaamattomuus" oikeus elämään.
Läski on jotenkin todella huono ilmaus ylipainoisesta ihmisestä. Voitaisiin aivan hyvin sanoa jotenkin kauniimmin: isompien mallisto tms. Kaikki kyllä tietää mitä se tarkoittaa.
Jos ajatellaan että nettikauppa on tulevaisuudessa ainoa josta saa isompia kokoja, mennään metsään. Isompiakin ihmisiä on pitkiä ja pätkiä, on omenaa ja päärynää, rintavaa ja vähemmän rintavaa jne.
Kävein liikkeessä viikonloppuna ,ja todellakin oli kokoja 48 asti ainaki, eli on lihaville kampetta edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä pikamuotivermeitä kannata ostaa normaalipainoisenakaan.
H&M on johonkin Sheiniin verrattuna huippulaatua.
H&M-vaatteet ovat halpaa ja huonoa kausimuotia, jota vastuullinen kuluttaja kiertää kaukaa. Olen normaalipainoinen, mutta en koskaan ole ko. liikkeestä erehtynyt ostamaan mitään.
Mutta näistä kommenteista tuli taas mieleeni mottoni: "Parempi läski perseessä kuin korvien väissä!".