Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H&M ei myy enää lihavien vaatteita myymälöissään.

Vierailija
30.07.2021 |

Iltalehdessä juttua, en osaa linkittää. No, mä aion kyllä olla loppuelämäni lihava. T. Ammattivalittaja

Kommentit (316)

Vierailija
161/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä läskivihaajia vaivaa? Mikä toisen ihmisen painossa riepoo? Läski ei millään lailla kurjista teidän elämäänne, joten miksi ilkutte ja haukutte?

Olen normaalipainoinen liikuntaa harrastava keski-ikäinen nainen. Entisen työpaikkani naisista 3 oli hyvin ylipainoista. Voi sitä piikittelyn ja kiusaamisen määrä aamukahveilla. Paras oli se, kun yksi sanoi minulle, että on todella naurettavaa, kun ”keski-ikäinen kulkee parikymppisen kropassa”. Minulla on kuitenkin vain yksi vartalo, että tässä on kuljettava.

Jännä kun näihin ketjuihin aina sattuu näitä ihmisiä, joille läskit aina piikittelee painosta. Tiedätkö mitä, en usko tätä, koska entisenä läskinä tiedän, että läskit saa kokea niin paljon haukkumista ja halveksuntaa, että eivät varmasti hauku tai arvostele painoa.

Tämä on vain osa tätä fatsheimausta- sen lisäksi, että läskit on läskejä, ne on myös vttumaisia. Ou jee👍

Tämä on todella törkeää normaalipainoisten hoikkien kiusaamista. Kun kerron oman kokemukseni, se sivuutetaan siten, että minut leimataan valehtelijaksi. Loppupäätelmä: hoikkia saa kiusata vapaasti ja rangaista heitä hoikkuudesta. Jos yrittävät jotakin inistä, syytä valehtelusta.

Vierailija
162/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä läskivihaajia vaivaa? Mikä toisen ihmisen painossa riepoo? Läski ei millään lailla kurjista teidän elämäänne, joten miksi ilkutte ja haukutte?

Olen normaalipainoinen liikuntaa harrastava keski-ikäinen nainen. Entisen työpaikkani naisista 3 oli hyvin ylipainoista. Voi sitä piikittelyn ja kiusaamisen määrä aamukahveilla. Paras oli se, kun yksi sanoi minulle, että on todella naurettavaa, kun ”keski-ikäinen kulkee parikymppisen kropassa”. Minulla on kuitenkin vain yksi vartalo, että tässä on kuljettava.

Jännä kun näihin ketjuihin aina sattuu näitä ihmisiä, joille läskit aina piikittelee painosta. Tiedätkö mitä, en usko tätä, koska entisenä läskinä tiedän, että läskit saa kokea niin paljon haukkumista ja halveksuntaa, että eivät varmasti hauku tai arvostele painoa.

Tämä on vain osa tätä fatsheimausta- sen lisäksi, että läskit on läskejä, ne on myös vttumaisia. Ou jee👍

Sinä itse olet kiusaaja. Etkö todella huomaa sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen nillitys nyt tästäkin. Eihän niissä myymälöissä myydä nykyään oikein mitään, urheiluvaatteetkin taitaa nykyisin olla vain netissä?

Vierailija
164/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä tavalla, että korona vie lihavat sairaalaan, mutta sitä ei saa sanoa.

Rokotuspassi vaaditaan sairaalahoidon kuormituksen estämiseksi ja kaikki muut laitetaan kärsimään rokotuksesta, vaikka eivät edes tarvi sitä, koska lihavuutta ei haluta sanoa ääneen syyksi sille, miksi tehohoito- ja kuolemakäyrät ikinä edes nousivat yhtään isoiksi!

Alapeukuttajat huomatkaa, että esitetyt väitteet ovat kiistatta tosia.

Vaikka olisi itsekin ylipainoinen, niin voi silti hyväksyä lääketieteelliset tosiasiat. Se olisi fiksua epidemioiden hyvän hoidonkin kannalta.

Vierailija
165/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveaa fatshamingia

Vierailija
166/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M ongelma on hoikillekin liian kapeaksi kaavoitetut hartiat vaatemallistossa.

Ei tarvitse olla erityisen leveät hartiat, että eivät sovi, ne oon kavoitettu tosi kapeiksi.

Vierailija
167/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miestisu kirjoitti:

hirveaa fatshamingia

Totta!

Ikävää, ilkeää.

Sitten asiallisetkin kommentit vakavan infektion ja ylipainon yhteydestä jäävät sinne haukkumisen alle.

Lopettakaa haukkuminen. Vain sillä tavoin voi alkaa keskustella ylipainon todellisista riskeistä. Ja myös covid-kuormituksen todellisista syistä.

Vierailija
168/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskit on rumia ja tyhmiä.

Itse olet vajaaälyinen, jos sun mielestä läskin määrä korreloi älykkyyden kanssa.

No kyllä on tyhmä, jos lihottaa itsensä syöttöporsaaksi.

Kiitos. 🙂

Mt-lääkitykseni turvottaa minua ja tarvitsen lääkkeitä pysyäkseni hengissä (muitakin lääke- vaihtoehtoja on jo kokeiltu.)

Nähdessäsi minut luokittelisit minut tonnikeiju/mäkkärivalas kategoriaan ja minä taas näin "lihavana" näen, kuin mädäntynyt nyky-yhteiskunta on.

Vierailija
169/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan haluaisi keskustella ylipainosta enää lainkaan. Olen hoikka, mutta loputtoman kyllästynyt tähän keskusteluun. Eniten riepoo se, että hoikkia syyllistetään jatkuvasti. Me muka katsomme ikävästi lihavia ja mitä vielä. Minua ei muiden painot kiinnosta, vain omani. Lasteni painot kiinnostivat, kun olivat alaikäisiä. Tarjosin hyvää ja ravitsevaa ruokaa ja pidin visusti huolen siitä, ettei meillä kotona kukaan kommentoinut toisten perheenjäsenten tai muiden ihmisten painoa millään tavalla. Erityisesti olin tarkka siitä, etten naisena koskaan puhunut omasta painostani , laihdutuksesta tai kehoni muista ominaisuuksista.

Vierailija
170/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivasti meikkiä ja pulleat purjeet niin kyllä minusta on sellainen kuuma nainen.

Aivan typerä logiikka että tietyn vaatekoon yli pitäisi pukeutua verhokankaaseen kietaisemalla. 

Vierailija
171/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikseivät lihavat yksinkertaisesti lopeta ylensyöntiä ja lisää liikuntaa, jolloin luonto automaattisesti muokkaa vartalon oikeanlaiseksi. Ratkeaisivat vaate ja terveys-ongelmatkin. Mutta kun ei, helpompi vain valittaa ja olla katkera, aina on sanottu että lihavat on lepposia mutta mitä vielä. Ansaitsevatkin tämän fatsheimauksen.

Olet hyvin ilkeä ja inhottava, kaiken muun lisäksi tyhmä ja/tai oppimaton.

Vierailija
172/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sieltä tahdo edes normaalikokoisena naisena löytää vaatteita. Koot on kuin lastenkokoja riippumatta, mitä lapussa lukee.

Täh? HM:llä? Olen 167/65 eli normaalikokoinen nainen ja ostan tuosta kaupasta kokoa 36. Näin ollen varmasti menee joku 40-koko normaalipainon ylärajalle asti.

En usko yhtään. Painan 51 kg ja HM:llä kokoni on suurin piirtein aina ollut 36, joissain menee 34. Ainoastaan silloin kun painoin hetkellisesti 59-61 kg, niin kokoni oli 38 ja joissain 40. Eli valehtelet kyllä itsellesi tai sitten sulla on makkarankuorivaatteita päällä.

Erikoista, kuinka pitkä olet? Ja puhut nyt oikeasti HM:n vaatteista, et muiden liikkeiden? Vaikea uskoa, koska HM:n vaatteet ovat oikeasti paljon isompia kuin monessa muussa kaupassa. 40-koko menee ihan varmasti kenelle tahansa normaalipainoiselle.

Minulla vaihtuu vaatekoko 34:ksi jos paino menee alle 60 kiloa. Olen vain sen mallinen. Ja olen kyllä tarkka istuvuudesta, en halua mitään tursotuksia.

No eivät ole isompia. Olen 164/60, rintava, hoikahko vyötärö, hoikat jalat. H&M:llä menee yläosista 40-42, alaosista 38-40 tai tyköistuvista, täysin joustamattomista hameista jopa 42.

Olen verrannut monien liikeiden vaatteita keskenään, ja esim. Seppälän 38 hame oli saman kokoinen kuin H&M 40 ja Promodin 42-44 (ranskalaisethan eivät normalipainon ylärajaakaan hyväksy).

H&M:n 34-38 voisi mahtua minulle vain jos on kyse erittäin oversize-vaatteesta.

Koskahan olet tämän vertailun tehnyt, eihän Seppälää ole ollut vuosikausiin olemassakaan? Itselle menee HM:n farkuista 36, mutta esim. Sinsayltä tai New Yorkerilta pitää olla 38 tai jopa 40.

Minulla on edelleen Seppälän vaatteita, ovat kestäneet käyttöä todella hyvin. Mutta se nyt vain oli esimerkki, pätee myös muihin (paitsi ei Promodin kaltaisiin merkkeihin). H&M:ltä joutuu ottamaan isomman koon kuin tavalliselta saman tason pikamuotikaupalta (Lindex, Reserved, M&S, C&A, Mohito, New Yorker, jne jne). Juuri ostin Reservedistä viskoosimekon koko 38, täydellinen istuvuus. Vastaavan mallinen mekko H&M:llä 40.

Just toisinpäin. HM:llä on useammin väljempi mitoitus kuin esim just Reservedillä.

Vanhojen vaatteiden kanssa ei muuten kannata vertailla, kokoluokitukset vaihtelee paitsi kauppakohtaisesti myös yleisesti ajan kanssa. Niitä väljennettiin just jokunen vuosi takaperin, joten lisää pari kokoa siihen muinaiseen Seppälääsi.

Voisikohan muutenkin olla, että käsityksesi myös HM:n vaatteista olisi päivittämättä? Tuntuu, että moni ketjussa puhuu mielikuvien perusteella ja vasten mitään tietoa koko tarjonnasta.

No viime viikolla niitä mekkoja sovittelin. H&M:llä aina isompia kokoja koppiin. Niin se vain menee.

Vierailija
173/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko teettää vaatteet, niin sopivat varmasti omalle keholle?

Miksi pitäisi ostaa fast fashionia?

Vierailija
174/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikseivät lihavat yksinkertaisesti lopeta ylensyöntiä ja lisää liikuntaa, jolloin luonto automaattisesti muokkaa vartalon oikeanlaiseksi. Ratkeaisivat vaate ja terveys-ongelmatkin. Mutta kun ei, helpompi vain valittaa ja olla katkera, aina on sanottu että lihavat on lepposia mutta mitä vielä. Ansaitsevatkin tämän fatsheimauksen.

Olet hyvin ilkeä ja inhottava, kaiken muun lisäksi tyhmä ja/tai oppimaton.

Kysyppä lääkärisi mielipidettä.

Vierailija
175/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltuani töissä useita vuosia H&M:llä ymmärrän kyllä miksi. Kysyntä oli todella pientä ja kun osaston asiakkaalle näytti käytös oli ala-arvoista :

”Jaa on meidät läskit oikein erikseen eritelty tänne myymälään!!”

” Miksi nämä kaikki on tällaisia suuria telttoja!!” (no koko 48+ tai XXXL on aika suuri koko joten vaate ei voi olla samankokoinen kuin S-koko)

”Mitä sinäkin S-kokoinen voit näistä vaatteista mitään ymmärtää!”

Ja niin edelleen. Että mallistoa kaipailevat voivat katsoa peiliin ja miettiä miksi poistettiin, silloin kun se oli myymälöissä sitä ei haluttu ja nyt kun ei ole niin kauhea vääryys on tapahtunut.

H&M:n isommat vaatteet on ihan hirveitä muodottomia telttoja. Kaula-aukkoa on napaan asti, kun kaikilla lihavilla on isot ryntäät, eikö niin? Oletuksena on selkeä vyötärö, housut on tehty hyvin isopeffaisille. En ole vuosiin edes käynyt katsomassa valikoimaa, kun suunnittelijat eivät kai ole edes nähneet lihavaa ihmistä. Tai sitten ovat katkeria, kun joutuvat suunnittelemaan norsu-osaston vaatteita, eivätkä jotain kivaa hoikemmille.

Onko ketään suunnittelijaa paikalla? Onko tosiaan niin, että vain hoikille halutaan suunnitella? Luulisi, että olisi mielenkiintoista tehdä vaatteita erilaisille vartaloille. Minä ainakin tykkään suunnitella erilaisia rakennuksia mökeistä kauppakeskuksiin.

Vierailija
176/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras olisi kunnon vero vaaleille jauhoille (näistä tehdyille tuotteille), sokerille, kaikille E-xxx numeroisia kemiallisia lisiä sisältäville tuotteille, makkaroille, sipseille, pitkälti teollisesti jalostetuille eineksille ym. 

Kunnon verot myös ulkomaan tuonti vihanneksille ja hedelmille joita voitaisiin Suomessakin kasvattaa. Kotimaisuuden ja lähi-ravinnon tukeminen kaikin tavoin tuottaja, keräilijä, jalostaja portaasta saakka, ettei kaikkea tarvitse laittaa kuluttajahintoihin ja ohjata näin marketissa porukkaa ostamaan espanjan myrkytettyjä monsanto kurkkuja ja tomaatteja jne. 

Tahdosta kiinni, turha ilmastoa syyttää. Hollannissa ja espanjassakin laajalti kasvihuoneet käytössä. Ihan samaa voitaisiin tehdä itse. 

Hyvällä ystävälläni (keski-saksassa) kasvaa omassa kasvihuoneessa kahvi-, banaani,-kirsikat, päärynät, kiwit, avocadot, papaija ja granaattiomena plus monia muita 

Vierailija
177/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltuani töissä useita vuosia H&M:llä ymmärrän kyllä miksi. Kysyntä oli todella pientä ja kun osaston asiakkaalle näytti käytös oli ala-arvoista :

”Jaa on meidät läskit oikein erikseen eritelty tänne myymälään!!”

” Miksi nämä kaikki on tällaisia suuria telttoja!!” (no koko 48+ tai XXXL on aika suuri koko joten vaate ei voi olla samankokoinen kuin S-koko)

”Mitä sinäkin S-kokoinen voit näistä vaatteista mitään ymmärtää!”

Ja niin edelleen. Että mallistoa kaipailevat voivat katsoa peiliin ja miettiä miksi poistettiin, silloin kun se oli myymälöissä sitä ei haluttu ja nyt kun ei ole niin kauhea vääryys on tapahtunut.

H&M:n isommat vaatteet on ihan hirveitä muodottomia telttoja. Kaula-aukkoa on napaan asti, kun kaikilla lihavilla on isot ryntäät, eikö niin? Oletuksena on selkeä vyötärö, housut on tehty hyvin isopeffaisille. En ole vuosiin edes käynyt katsomassa valikoimaa, kun suunnittelijat eivät kai ole edes nähneet lihavaa ihmistä. Tai sitten ovat katkeria, kun joutuvat suunnittelemaan norsu-osaston vaatteita, eivätkä jotain kivaa hoikemmille.

Onko ketään suunnittelijaa paikalla? Onko tosiaan niin, että vain hoikille halutaan suunnitella? Luulisi, että olisi mielenkiintoista tehdä vaatteita erilaisille vartaloille. Minä ainakin tykkään suunnitella erilaisia rakennuksia mökeistä kauppakeskuksiin.

Mitä enemmän vartalo poikkeaa keskimääräisestä, sitä enemmän siinä on variaatiota, johon on todella vaikea varautua massatuotannossa muuten kuin suunnittelemalla säkkejä. Samankin koon sisällä vartalon kilot voivat kasautua vyötärölle, rintoihin, lantiolle, reisiin, käsivarsiin jne. hyvin erilaisilla tavoilla. Sen takia esim. istuva vyötärö pluskokoisessa massatuotantovaatteessa tarkoittaa, että todennäköisesti vaate ei sovi suurimmalle osalle mahdollisista asiakkaista. Tämä yhdistettynä siihen, että pluskokoisten vaatteiden ostajakunta on pienempi kuin normikokojen, tekee eri vartaloille suunnittelusta kaupallisesti aika kannattamatonta.

Kannattaa huomata, että vaikka suuri osa suomalaisista on ylipainoisia, nin suuri osa ei ole  niin ylipainoisia, että tarvitsisivat pluskokoja, vaan enemmän ostetaan niitä normimitoituksen isoimpia kokoja.

Vierailija
178/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sieltä tahdo edes normaalikokoisena naisena löytää vaatteita. Koot on kuin lastenkokoja riippumatta, mitä lapussa lukee.

Nykyinen kehopositiivisuusvillitys on vääristänyt mikä on normaalikoko.

Tai onhan se selvä ylipaino nykyään se "normaalein" eli yleisin koko, mutta ei se ole tervettä.

Vierailija
179/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorit on paikka mistä löytää hyviä vaatteita (myös isoja kokoja) ja kohtuu hintaan.

Vierailija
180/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka ole erikoisliikkeitä isoille ihmisille? Onhan isojalkaisillekkin- ainakin Tampereella. Ei h&m varmaan ole oikea paikka muutenkaan kun se on trendi tietoisten cityihmisten kauppa. Käy tsekkaa Tokmanni, halpahalli ja rusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän