Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin teillä ostetaan maitoa (ellei ole lapsiperhe)?

Vierailija
11.08.2014 |

Lapsiperheet ymmärrän, mutta mihin esim. kahden aikuisen talous käyttää maitoa? Ruoanlaitossa käytämme mieluummin ruokakermaa. Emme juo maitoa sellaisenaan emmekä käytä kahvin kera. Leipomiseen on joskus tarvittu muutama desi mutta sitä tapahtuu tooosi harvoin :D

Mihin te lapsettomat käytätte maitoa?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies juo maitoa ruuan kanssa. Molemmat käytetään maitoa kahvissa. Lisäksi menee leivontaan, aika vähän tosin. Ai niin, syödäänhän meillä myös maitoon keitettyä manna- ja riisipuuroa joskus.

Vierailija
42/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa käytetään meillä ruokajuomaksi, aamupuuroon, palautusjuomaan sekä ruuanlaittoon ja leivontaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Drinkkeihin.

Vierailija
44/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkovenäläisiä kuluu. Vaihtelun vuoksi välillä kaakao- välillä kahviliköörillä.

Vierailija
45/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele että suomalaiset tykkääväät mauttomasta ruuasta jos se kitataan maidon kanssa alas. Varmana neutraloituu maku. Ja vielä jossain häissäkin pahimmillaan maito, vesi, mehu ja kotikalja. Anna mun kaikki kestää.

Vierailija
46/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 08:57"]Kevytmaito ruokajuomana on sama kun joisi cokista tai bisseä energian puolesta, vielä vähän pahempaa itseasiassa. Luulen että iso osa ihmisestä ei tajua paljonko päivän kokonaisenergiamäärästä tulee maidosta kun sitä vedetään 5dl-1l päivässä ja tällä on teoriani mukaan yhteys myös ihmisten ylipainoon.

[/quote]

Ööö...kuka juo maitoa ruuan kanssa 0,5 - 1 litraa??? Siis koko hemmetin tölkin! Meillä juomalasit on ainakin sellaisia 2-3 desin laseja ja ne täytetään vajaasti sillä ruokajuomalla (mitä kukakin nyt sitten käyttää: vettä, maitoa, piimää...) Janoon juodaan sitten ihan vettä.

Vierailija
47/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 11:48"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 08:57"]Kevytmaito ruokajuomana on sama kun joisi cokista tai bisseä energian puolesta, vielä vähän pahempaa itseasiassa. Luulen että iso osa ihmisestä ei tajua paljonko päivän kokonaisenergiamäärästä tulee maidosta kun sitä vedetään 5dl-1l päivässä ja tällä on teoriani mukaan yhteys myös ihmisten ylipainoon.

[/quote]

Ööö...kuka juo maitoa ruuan kanssa 0,5 - 1 litraa??? Siis koko hemmetin tölkin! Meillä juomalasit on ainakin sellaisia 2-3 desin laseja ja ne täytetään vajaasti sillä ruokajuomalla (mitä kukakin nyt sitten käyttää: vettä, maitoa, piimää...) Janoon juodaan sitten ihan vettä.

[/quote]

Tiedän itse useamman miespuolisen kaverin jotka vetävät helpolla yli tölkin päivässä, viimeistään kun iltapalana on ruisleipää ja kylmää maitoa!

Piti aiemmin jo sanoa että ainut hyvä käyttötarkoitus maidolle ovat valkovenäläiset aamulla krapulassa.

Vierailija
48/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:48"]Kieltämättä ihmetyttää vähän monien suomalaisten "maitoriippuvuus", mutta en siis tuomitse. Käytän itse maitotuotteita aika paljon juuston ja turkkilaisen jugurtin muodossa, mutta maitoa tulee ostettua niin harvoin, ja litra on turhan iso pakkauskoko.

Meillä ei tule tehtyä yhtään ruokaa johon tarvitsisi maitoa, vaikka puuroa, makaronilaatikkoa ja lasagnea syödäänkin. Tottumiskysymyksiä.

[/quote]

No ihan samalla tavalla "maitoriippuvaisia" eli tottuneita maidon käyttöön ollaan muissakin maissa, joissa on maidontuotantoa. Eli esim. tietyissä osissa USAa, Australiassa, Ruotsissakin ja nyt Venäjälläkin ollaan ihan hädissään kun Valion tuotteita ei tulekaan enää kauppoihin ja käydään itse niitä hamstraamassa täältä.

Vierailija
49/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 11:48"]

[/quote]

[/quote]

Tiedän itse useamman miespuolisen kaverin jotka vetävät helpolla yli tölkin päivässä, viimeistään kun iltapalana on ruisleipää ja kylmää maitoa!

Piti aiemmin jo sanoa että ainut hyvä käyttötarkoitus maidolle ovat valkovenäläiset aamulla krapulassa.

[/quote]

Maito on hyvä palautusjuoma, urheilijatkin käyttävät sitä palji. Mutta eihän nuokaan tietämäsi miehet käytä sitä sitten ruokajuomana jos kerran illalla vetäisevät jonkun ruisleivän kanssa. Sitä paitsi se, onko tölkillinen maitoa jonkun energiantarpeesta kolmasosa, riippuu kyllä ihan henkilön itsensä energiankulutuksesta. Naiselle saattaa hyvinkin olla, mutta aika hintelä mies saa kyllä olla että maitopurkki täyttäisi kolmasosan päivittäisestä energiantarpeesta.

Vierailija
50/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvimaidoksi on miehelle kokoajan kaapissa yksi purkki. Juon itse satunnaisesti sieltä lasin tai pari jos tekee mieli maitoa tai kaakaota. Sitten toki ruokiin ja leivontaan menee. Laatikkoruoat, letut, pullat, yms. Ei niitä toki kokoaikaa tehdä.

Vierailija
51/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juodaan maitoa ruuan kanssa, puuron kera ja laitetaan kahviin. Kahden hengen taloudessa kuluu vähintään 6 litraa rasvatonta maitoa viikossa. Itselleni maito ja maitotuotteet, kuten jugurtit, vanukkaat ja rahkat ovat välttämättömyys. Ne myös neutralisoivat liian hapokasta mahaani.

Vierailija
52/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 01:14"]Laktoosi-intoleranssi on ihmiselle normaali tila, josta on saatu Valion kaltaisten maitotuotteita tuottavien firmojen myötävaikutuksella sairaus, johon tarvitaan omia maitovalmisteita ja lääkkeitä. Ihminen ei tarvitse maitoa mihinkään, paitsi oman äitinsä maitoa vauva-aikana. 

[/quote]

No ei tarvitse mutta saa kai sitä juoda jos haluaa - myös laktoosi-intolerantikot. Ei maitoon ole mitään ostopakkoa kuitenkaan. Maitotuotteita ihminen kuitenkin tarvitsee ravintoaineiden vuoksi, joten miksi näitä ravintoaineita ei joku saisi hankkia maidosta halutessaan.

Vierailija
53/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saa maidosta helposti sen 1/3 päivän energiasta ja proteiinistä. Aikuisella prosentit ei yleensä ole tuota luokkaa, ainakaan kun puhutaan pelkästään maidosta.

Vierailija
54/86 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviin. Joskus harvoin tekee mieli juoda lasillinen.

Vierailija
55/86 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nykyään on lapsia mutta sillon ennen...kahviin, leivontaan, juomiseen.

Vierailija
56/86 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juo mies ja lapsi, minä käytän murojen ja kahvin kanssa.

Vierailija
57/86 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon ruuan kanssa aina maitoa, paitsi pitsan kanssa cokista. Ei ruokaa voi syödä veden kanssa, ei se ruokakaan maistu sitten kuin vetiseltä. Rasvatonta maitoa on juotu jo yli 10 vuotta, tavallinen tuntuu nyt tosi rasvaiselta, kun aluksi rasvaton tuntui vetiseltä.

Vierailija
58/86 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttää kahvin seassa ja juo myös paljon maitoa. Ite käytän leipomisessa. Meillä menee aika paljon maitoa miehen vuoksi :)

Vierailija
59/86 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juodaan maitoa :D ja paljon!

Vierailija
60/86 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviin ja sitten kun päiväys lähenee juon ruuan kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi