Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin teillä ostetaan maitoa (ellei ole lapsiperhe)?

Vierailija
11.08.2014 |

Lapsiperheet ymmärrän, mutta mihin esim. kahden aikuisen talous käyttää maitoa? Ruoanlaitossa käytämme mieluummin ruokakermaa. Emme juo maitoa sellaisenaan emmekä käytä kahvin kera. Leipomiseen on joskus tarvittu muutama desi mutta sitä tapahtuu tooosi harvoin :D

Mihin te lapsettomat käytätte maitoa?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviin. Ostan yleensä iskukuumennnettua maitoa koska se säilyy hyvin. Mikään ei ärsytä enempää, jos kahvimaito on loppu aamulla.

Vierailija
22/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevytmaito ruokajuomana on sama kun joisi cokista tai bisseä energian puolesta, vielä vähän pahempaa itseasiassa. Luulen että iso osa ihmisestä ei tajua paljonko päivän kokonaisenergiamäärästä tulee maidosta kun sitä vedetään 5dl-1l päivässä ja tällä on teoriani mukaan yhteys myös ihmisten ylipainoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee noin litra maitoa päivässä kun teemme maitokefiiriä. Joskus laitetaan maitoa kahviin.

Vierailija
24/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 08:57"]

Kevytmaito ruokajuomana on sama kun joisi cokista tai bisseä energian puolesta, vielä vähän pahempaa itseasiassa. Luulen että iso osa ihmisestä ei tajua paljonko päivän kokonaisenergiamäärästä tulee maidosta kun sitä vedetään 5dl-1l päivässä ja tällä on teoriani mukaan yhteys myös ihmisten ylipainoon.

[/quote]

Juon maitoa ruokajuomana ja tajuan kyllä sen energian. Ei ihmiset yleensäkään ole idiootteja. Jokainen vain tekee omia valintoja ja mikään ei ole absoluuttisen oikein. En usko että maidonjuonti johtuu tyhmyydestä vaan geeneistä. Juon ja sulattelen maitoa ihan hyvällä omallatunnolla ja vatsalla. 

Vierailija
25/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviin. Ja sitten ihan juomiseen, minä näet tykkään juoda maitoa :) esimerkiksi lämpimän kotiruuan kanssa se on hyvää. Rasvatonta siis juon. Joskus iskee himo isoon maitolasilliseen jos sitä ei ole pitkään aikaan juonut, ah. Myös jos esim. silloin kaksi kertaa vuodessa kun juon kaakaota teen sen maitoon. piimää taas en koskaan osta, mutta esimerkiksi vanhemmillani on sitä aina koska isäni juo sitä joka päivä. on kuulemma hyvä palautusjuomakin. :D

Vierailija
26/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:29"]

[/quote]

Juon maitoa ruokajuomana ja tajuan kyllä sen energian. Ei ihmiset yleensäkään ole idiootteja. Jokainen vain tekee omia valintoja ja mikään ei ole absoluuttisen oikein. En usko että maidonjuonti johtuu tyhmyydestä vaan geeneistä. Juon ja sulattelen maitoa ihan hyvällä omallatunnolla ja vatsalla. 

[/quote]

Sinä varmasti tajaut mutta kysein ihan huvikseni ihmisiltä tässä ympäriltä asiaa ja hei eivät sitä tajunneet että maitolitrasta saat helposti kolmanneksen päivän energiasta.

Vierailija
27/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

59 jatkaa että juon kyllä tuhat kertaa enemmän vettä kuin maitoa. Ei se jos joskus ruuasta riippuen juo maitoa ruuan kanssa tarkoita etteikö osaisi juoda ihan tavallista vettäkin :)

Vierailija
28/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 08:57"]Kevytmaito ruokajuomana on sama kun joisi cokista tai bisseä energian puolesta, vielä vähän pahempaa itseasiassa. Luulen että iso osa ihmisestä ei tajua paljonko päivän kokonaisenergiamäärästä tulee maidosta kun sitä vedetään 5dl-1l päivässä ja tällä on teoriani mukaan yhteys myös ihmisten ylipainoon.

[/quote]

No sun teoria menee metsään. On tutkittu että rasvatonta maitoa juovat ovat lihavempia ja lihovat helpommim. kevytmaitoa juovilla on vähemmän ylipaino ongelmia.

ja tuolle joka sano että maito on terveydelle vaarallista liikaa nautittuna..sanopa mikä EI olis vaarallista liikaa nautittuna? Kaikessa syömisessä pitää muistaa kohtuus ja monipuolisuus.

Vierailija
29/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa maissa ei juoda maitoa. Olimme italiassa ja mies ja lapset halusivat ravintolassa juomaksi maitoa. Tarjoilija katseli ihmeissään ja sitten tuotiin mukeissa kuuma maito, mukissa lusikka ja vieressä sokeri.

Vierailija
30/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään punaista maitoa leivontaan, ruuanlaittoon ja kahvin kanssa. Mies juo ruokajuomana sitten rasvatonta ja minä joskus lasillisen tiettyjen ruokien kanssa (esim. hernekeitto).

Vierailija
31/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me joilla ei asu lapsia kotona enää, käytämme maitoa puuroon ja sellaisenaan juotavaksi, mies myös kahvin kanssa. Me tykkäämme maidosta, siksi juomme sitä. Vesi on tylsä ruokajuoma eikä maitokaan ole epäterveellistä. Itse en ymmärrä jotain sokerimehun juomista ruuan kanssa.

Vierailija
32/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 08:57"]Kevytmaito ruokajuomana on sama kun joisi cokista tai bisseä energian puolesta, vielä vähän pahempaa itseasiassa. Luulen että iso osa ihmisestä ei tajua paljonko päivän kokonaisenergiamäärästä tulee maidosta kun sitä vedetään 5dl-1l päivässä ja tällä on teoriani mukaan yhteys myös ihmisten ylipainoon.

[/quote]

No sun teoria menee metsään. On tutkittu että rasvatonta maitoa juovat ovat lihavempia ja lihovat helpommim. kevytmaitoa juovilla on vähemmän ylipaino ongelmia.

ja tuolle joka sano että maito on terveydelle vaarallista liikaa nautittuna..sanopa mikä EI olis vaarallista liikaa nautittuna? Kaikessa syömisessä pitää muistaa kohtuus ja monipuolisuus.

[/quote]

Näin. Mitään ei saa syödä tai juoda liikaa. Se ei tarkoita etteikö sitä voisi syödä tai juoda ollenkaan. Ihan vettäkin voi juoda liikaa. Aika monta litraa saa kyllä juoda mutta silti.

Vierailija
33/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juon maitoa ja olen hoikka. Juon vielä kevytmaitoa enkä rasvatonta. Olen synnyttänyt ja 40v eli ei ole mitään nuoruuden hoikkuutta. Joten minun geeneille maito sopii.  Juon maitoa ruokajuomaksi en jano juomaksi. Siinä on eroa. Voi juoda viiniäkin ruokajuomaksi, siinäkin on kaloreita. Onneksi ei tarvitse laskea joka lasillista tai suupalaa. 

Vierailija
34/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä ihmetyttää vähän monien suomalaisten "maitoriippuvuus", mutta en siis tuomitse. Käytän itse maitotuotteita aika paljon juuston ja turkkilaisen jugurtin muodossa, mutta maitoa tulee ostettua niin harvoin, ja litra on turhan iso pakkauskoko.

Meillä ei tule tehtyä yhtään ruokaa johon tarvitsisi maitoa, vaikka puuroa, makaronilaatikkoa ja lasagnea syödäänkin. Tottumiskysymyksiä.

Vierailija
35/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsi, mutta myös me vanhemmat juomme pääsääntöisesti maitoa ruokajuomana arkisin. Juomme ykkösmaitoa ja olemme hoikkia, emmekä saa maidosta vatsavaivoja, kuten 90 % muista aikuisista (erityisesti naisista) tuntuu saavan. Tai sitten emme vain jokaista vatsan nipistystä huomaa ja rekisteröi...

Vierailija
36/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito on paras palautusjuoma http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288339144349.html

Latteen tarvitsen itse. Hyvä munakas kaipaa lorauksen. Riisipuuroon. Ja sitten Jalumbaan.

Vierailija
37/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahviin, kaakaoon ja muroihin. ilman ei pärjää.

Vierailija
38/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviin. Syön myös puuron maidon kera. Ruoan kanssa juon piimää tai en mitään, mies juo vettä. Maitoa menee 3-4 litraa/viikko.

Vierailija
39/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:39"]

Me joilla ei asu lapsia kotona enää, käytämme maitoa puuroon ja sellaisenaan juotavaksi, mies myös kahvin kanssa. Me tykkäämme maidosta, siksi juomme sitä. Vesi on tylsä ruokajuoma eikä maitokaan ole epäterveellistä. Itse en ymmärrä jotain sokerimehun juomista ruuan kanssa.

[/quote]

Ja käytän maitoa myös palautusjuomana salin jälkeen kotona. Ja voin kertoa olleeni 20 kg ylipainoinen eikä ylipaino todellakaan johtunut maidosta vaan viinistä, sipseistä, vaaleasta leivästä, pastasta jne.

Vierailija
40/86 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee maidosta itse jugurttia ja myös juo, itse käytän muroihin, kahviin ja viilin tekoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme