Sanokaa mielestänne kolme tärkeintä ammattia.
Omasta mielestäni varmaan lääkäri, maanviljelijä ja poliisi :)
Kommentit (98)
Miten maanviljelijä pärjää, jos häneltä katkeaa käsi, hajoaa kyntökapine tai palaa talo?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:32"]
Miten maanviljelijä pärjää, jos häneltä katkeaa käsi, hajoaa kyntökapine tai palaa talo?
[/quote]
Viljelemällä ruista pärjää aina, siinä ei paljoa katkenneet raajat vaikuta. Tästähän ei tietysti nykyiset EU-tukiaisten varassa puimuroivat muanviljelijät paljoakaan tiedä :/
Maanviljelijä, lääkäri ja kirvesmies.
Miten lääkäri, siis nykyajan lääkäri pärjäisi ilman nettiä, Ipadia ja lääkkeitä? Ei mitenkään? Miten nykyajan lääkäri olisi silloin parempi kuin poppamies? Jos tosiaan yhtäkkiä kaikki häviäisi maan tasalle?
Lääkäri, insinööri ja kirjailija.
1, lähihoitaja
2. lääkäri
3. poliisi
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:32"]Miten maanviljelijä pärjää, jos häneltä katkeaa käsi, hajoaa kyntökapine tai palaa talo?
[/quote]
No maajussit ovat kyllä melkoisen monitaitoista väkeä. Koneet on aina korjattu itse tai keksitty joku keino, jolla hommat jatkuu. Sepällä maksimissaan käytiin uusia osia laitattamassa joskus. Talot rakennettiinkin ennen vanhaan aina itse. Oli vähän sellaista perinnetietoa isältä pojalle. Ja katkenneeseen käteenkin vedettiin ennen vanhan viinaa niin kauan että luutui jonkinnäköiseksi, eikä enää tuottanut niin paljon kipua.
Opettaja, maanviljelijä ja lääkäri.
Tää on ihan lapsellista. Lääkäreistä ei olis paljon iloa jos tehtaat ei pukkais lääkkeitä. Mitä ne poliisit tekis jos oikeuslaitos ei toimisi, veis ihmisiä loputtomasti putkaan tai ampuis kadulle? Mitä kukaan meistä (kaupunkilaisista) tekis jos ei voimalaitokset ja vedenpuhdistamot toimis? Palattais johonkin mehtään, juotais järvestä ja suolattais kalaa. Ai niin kun sitä suolaakin pitäis jonkun kaupparatsun toimittaa.
Tatuoija, meikkaaja/maskeeraaja ja kynsistudion työntekijä. Sit tulee malli, mäkkärin myyjä ja parturikampaaja.
Tullimies, lääkäri ja rakennustarkastaja. Ei maanviljelijöitä tarvita, ruoka voidaan tuoda ulkomailta.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:39"]Tää on ihan lapsellista. Lääkäreistä ei olis paljon iloa jos tehtaat ei pukkais lääkkeitä. Mitä ne poliisit tekis jos oikeuslaitos ei toimisi, veis ihmisiä loputtomasti putkaan tai ampuis kadulle? Mitä kukaan meistä (kaupunkilaisista) tekis jos ei voimalaitokset ja vedenpuhdistamot toimis? Palattais johonkin mehtään, juotais järvestä ja suolattais kalaa. Ai niin kun sitä suolaakin pitäis jonkun kaupparatsun toimittaa.
[/quote]
No suolan kuivaamisen vaikka merivedestä tai suolan ostamisen jostain muualta voi tehdä ilman sen kummenpaa koulutusta. Ymmärsin ap:n aloituksen niin, että mitkä olisivat ne välttämättömimmät ammatit jotka tarvittaisiin yhteiskunnan pyörimiseen - siis taitoja, joita ei noin vain voisi jokainen opetella.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:40"]
Tullimies, lääkäri ja rakennustarkastaja. Ei maanviljelijöitä tarvita, ruoka voidaan tuoda ulkomailta.
[/quote]
Kyllä. Ja sähköä saa kätevimmin pistorasiasta.
Anteeksi nyt vain, mutta oletteko te tänne vauvelipalstalle kirjoittelevat jotenkin tyhmiä tai yksinkertaisia? Olen itse näitä kaikkia, mutta siltikin ihmetyttää että mitä hiton BB-talon asukkeja tänne oikein kirjoittelee?
Kirurgi, palomies ja ensihoitaja.
Prostituoitu, merkonomi (mikä tahansa duuni heillä onkaan) ja ufotutkija
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 23:44"]
Anteeksi nyt vain, mutta oletteko te tänne vauvelipalstalle kirjoittelevat jotenkin tyhmiä tai yksinkertaisia? Olen itse näitä kaikkia, mutta siltikin ihmetyttää että mitä hiton BB-talon asukkeja tänne oikein kirjoittelee?
[/quote]
Oletko uusi tällä palstalla? Tein saman havainnon, kun ensimmäistä kertaa tänne eksyin. Mutta tää on kyllä parasta viihdettä ever.
Emäntä, isäntä ja renki/piika. Yleensä ovat joutuneet olemaan sellaisia sekatyömiehiä että on kursittu kaveria kasaan, rakennettu talot, kasvatettu ja kerätty tahi metsästetty ruoka, vaatteetkin tehty itse ja kengätkin työvälineitä unohtamatta.
Jos siis pitäisi valita 3 ammattia eikä muita ammatteja enää olisi. Harrastuksena sitten musisoidaan, maalaillaan ja veistellään ym.
Miten mahtais karppaajille käydä ilman maanviljelijöitä? Ei ihmiskunta viljelijöitä elääkseen tarvitse.
Hei älkää olko noin tosissanne! Lyödään ihan lekkeriksi koko ketju!