Summat kehiin eli kuinka paljon kumppanisi on sinusta keskimäärin vuodessa hyötynyt?
Suhde ilmeisesti jonkinlaisen persoonallisuushäiriöisen kanssa loppunut. Teen juuri (terapiamielessä, asiaa käsitelläkseni) laskelmaa siitä, paljonko suhteeseen investoin ja mitä jäi käteen. Millaisia rahallisia hyötyjä olette kumppanillenne mahdollistanut? Otetaan vaikkapa yksi vuosi mittariksi keskiarvoiselle kustannukselle. Voitte myös avata sitä, mitä summa on pitänyt sisällään.
Pahoittelut kylmästä lähestymistavastani mutta jollekin tässä absurdissa erotilanteessa pitää voida nauraa.
Kommentit (70)
Naisen pito käy kalliiksi. Kun aloin seurustelemaan nykyisen kanssa kasvoi menot 400 € kuukaudessa. Eli noin 5 000 € vuodessa. Koko ajan pitää toimia maksumiehenä. Naiset tunnetusti olettaa että mies maksaa joka käänteessä. Nyt on muutama vuosi oltu yhdessä. En aio muuttaa yhteen kun nyt jo maksaa enemmän kuin mihin minulla oikeasti on varaa. Tätähän en hänelle tietenkään mene kertomaan.
Vierailija kirjoitti:
Naisen pito käy kalliiksi. Kun aloin seurustelemaan nykyisen kanssa kasvoi menot 400 € kuukaudessa. Eli noin 5 000 € vuodessa. Koko ajan pitää toimia maksumiehenä. Naiset tunnetusti olettaa että mies maksaa joka käänteessä. Nyt on muutama vuosi oltu yhdessä. En aio muuttaa yhteen kun nyt jo maksaa enemmän kuin mihin minulla oikeasti on varaa. Tätähän en hänelle tietenkään mene kertomaan.
No ei tietenkään pidä kertoa. Se on pinpin saanti heti katkolla, ja maksaa sen jälkeen enemmän kuin ennen.
Asumme miesystäväni kanssa omissa asunnoissamme. Miesystäväni hyötyy minusta ruoat ja juomat, ostan ruoat ja valmistan sen. Olen ammatiltani ravintolakokki. Hän ei maksa minulle ruokakuluja. Muutin systeemiä pari vuotta sitten, nyt hän joutuu ostamaan viikonlopun toiset ruoat ja valmistamaan ne.
Minä hyödyn miesystävästäni tekojen puolesta: vaihdamme yhdessä auton ja pyörän renkaat, hän auttaa minua mökillä ja käy välillä kastelemassa kukkani (yhden) kun olen reissussa.
Vuosia sitten sain entiseltä miesystävältäni laskun (siis kun erosimme), johon hän oli summamutikassa ynnännyt paljonko oli kuluttanut rahaa meidän yhteisiin menoihimme, jotka hän oli vaatinut saada maksaa. Hän halusi syödä usein ravintoloissa ja ajella vaan ympäriinsä. Hän tykkäsi ostaa kukkia minulle. Kaikki nämä olivat laskulla. Maksoin laskun (1.500) ja lykkäsin vielä pari sataa päälle ettei vahingossakaan tule sanomista. Myöhemmin hän antoi rahat mulle takaisin mutta palautin saman tien ne hänelle. Muuten en olisi koskaan päässyt hänestä eroon. Maksoin iloisena ja lähdin kävelemään. Olimme yhdessä noin vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohi aiheesta, mutta asumme miesystäväni kanssa omissa asunnoissamme. Hän yritti ottaa suhteen alussa tavaksi viettää viikonloput perjantai-illasta sunnuntai-iltapäivään minun luonani.
Vaadin kuitenkin, että ollaan vuorotellen kummankin asunnossa. Miesystävä olisi hyötynyt koko vuoden viikonloppujen ruuat ja puilla lämmitetyt lauantaisaunat, jos olisin suostunut. Eli olisin joutunut kokkaamaan ja passaamaan miestä joka viikonloppu. Pitää itse saada suunsa auki.
Hmmm. Me vietämme usein aikaa miesystävän luona, mutta sovimme. Miten kustannukset jaetaan. Yleensä toinen ostaa ruokatarpeet ja toinen viinit. Ruoan teemme aina yhdessä.
Vaikea eritellä kuinka paljon menee naiseen ja kuinka paljon lapsiin, mutta koko paketti maksaa mulle vuodessa n. 40 000 euroa. Aikaisemmin sinkkuna pärjäsin hyvin pienellä (alle 10 000 euroa vuodessa), mutta perheen kanssa menee reilut 50 000 euroa.
En valita, oma valinta ja olen tyytyväinen.
No eipä ole tullut mieleenkään laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tienaan kolminkertaisesti sen mitä mieheni. Kaksi kolmannesta tuloistani menee yhteiseen kassaan, kolmanneksen säästän ja sijoitan. Siitä kun laskee niin noin 15 000 e enemmän per vuosi maksan miestäni enemmän elämisestämme. Jos lisäksi laskuttaisin häneltä kodinhoitopalveluista, summa kasvaisi huomattavasti. Mutta eipä meillä ole hintalappua tekemisissä ja olemisissa, yhteistä hyvää ja keskinäistä rakkautta tässä vaalitaan.
Maksat enemmän JA teet kotityöt..?
Oikea miesten unelma. Pääse loisimaan naisen rahoilla eikä tarvitse itse pistää tikkua ristiin yhteisen huushollin eteen. Tämähän on parempi kuin äiti, sillä antaa vielä plluakin ilmaiseksi.
Ei toki miesten, vain tämän yhden. Siihen on syynsä. ❤️
Hyötyy tuhansia euroja vuodessa, mutta on pieniruokainen eikä vaadi paljoa. Hyvästä kannattaa maksaa joka tapauksessa, mulla on muutoin jo kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta 10v takana ADHD miehen kanssa. Töitä on tehnyt tänä aikana ehkä pisimpään 5kk putkeen. Aina välissä useita kuukausia työttömänä ennen kuin jaksaa mennä takaisin töihin. Saa kyllä siltä ajalta työmarkkinatukea, mutta se ei ole paljoa yhdistettynä ADHD implulsiiviseen shoppailuun. Joten olen lähes tulkoon maksanut kaiken koko yhdessä olo ajan. Maksaa 1/3 osan vuokrasta (ei saa asumistukea kun minä saan sen verran paljon palkkaa siksi maksaa 1/3.) Sekä puolet sähköstä. Kaikki muu on minun maksettavana, eli 2/3 vuokrasta, puolet sähköstä, vakuutus, lemmikit, ruuat, yllättävät menot, ylimääräiset yhteiset huvit ja muut jatkuvat kulut. Ei ole lapsia, eikä ole tulossa.
En edes halua laskea paljon on mennyt. Parempi kun en edes yritä ajatella summaa. Palkkani kummiskin mahdollistaa ihan normaalin elämisen vaikka jaan sen toisen kanssa, ruokaa on, katto pään päällä, joskus voi käydä vaikka syömässä ulkona tai käydä reissussa, niin tämä riittää minulle.
N27
olet vielä nuori, mutta kannattaa tosissaan miettiä mitä sä saat siitä suhteesta eikä miettiä näitä toisen diagnooseja. 10v päästä voi tulla katumus että olisi voinut olla mahdollisuus normaaliin tasavertaiseen perhe-elämään jonkun kanssa tässä kun se holtittomuus jo estää sen.
Tämä. Olin 20 vuotta exäni kanssa ja hiukan parempituloisena maksoin vakuutukset, koko porukan vaatteet, lasten harrastukset, auton kulut jne. Asuntolaina oli puoliksi. Jouduin myös usein maksamaan mieheltä maksamatta miehen laskuja siinä vaiheessa, kun tuli jo ulosottomiehen kirje. Jälkeenpäin ajatellen olin tyhmä, kun varjeluun hänen luottotietojaan. Rahaa hön pyysi lainaksi noin 200 kuukaudessa, eikä tietysti koskaan maksanut lainojaan takaisin. Jälkeenpäin selvisi, että miehellä oli peliongelma. Ero tuli, kun hän jäi kiinni suhteesta toiseen naiseen. Kyllä minua on harmittanut, että maksoin niin paljon enemmän perheen kuluja. Hiukan ennen eroa ostin hiukan paremman auton perintörahoillani. Ilmeisesti ex oli ajeluttanut salasuhdettaan autollani ja väittänyt sitä omakseen, sillä sain muutama kuukausi raivopuhelun miehen uudelta naiselta. Hän vaati minua välittömästi palauttamaan auton exälle. Taisi olla ukolla selitettävää. Tuon puhelun jälkeen myönnän olleeni vahingoniloinen.
Vierailija kirjoitti:
enemmän tienaava maksoin enemmän ja exä kyllä pyrki luistamaan peruskuluissakin + kodin hankinnat oli pääosin mun vastuulla eli kyllä siinä n. 10t per vuosi mentiin enemmän mun piikkiin, olipa kallis opetus :D ei ollut opiskelija eikä työtön, nettopalkan erokaan ei kovin suuri ollut. Naiset loisii miesten kustannuksella taitaa olla enemmänkin myytti nykyään, tuttavapiirissäni ainakin osunut monelle tollanen lokkimies.
Naiset miehen lompakolla, olla osa naisvihaajamiesten suurta kertomusta naisista.
Vierailija kirjoitti:
Korjasin kommenttisi:
Minulle naisen pito käy aina kalliiksi, kun valitsen aina naisen, joka haluaa hyötyä minusta taloudellisesti. Kun aloin seurustelemaan nykyisen kanssa, kasvoi menot 400 e kuukaudessa. Eli noin 5 000 e vuodessa, koska minulle sopii toimia maksumiehenä. Valitsemani naiset olettavat, että mies maksaa joka käänteessä ja sehän minulle sopii. Nyt on muutama vuosi oltu yhdessä. Sen verran passiivisaggressiivinen ja katkera omista valinnoistani olen, että en aio muuttaa yhteen mutta en myöskään kerro sitä hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään pidä kertoa. Se on pinpin saanti heti katkolla, ja maksaa sen jälkeen enemmän kuin ennen.
En tiedä kumpi on nolompaa, se että joku ihan oikeasti saa pinpiä vain maksamalla vai se, että jonkun mielestä tuollaisilla jutuilla naiset saadaan näkymään negatiivisessa valossa, vaikka todellisuudessahan miehet ovat tuossa tarinan pellejä.
12000-13000 euroa, 250 k€ yhteensä 20 vuoden aikana.
Hänellä (tradenomi, 3500 €/kk) ei olisi koskaan varaa nykyiseen elintasoon ilman minun tulojani (ins/DI/sähköarska, 13000 €/kk).
Käypi hänelle kylmät muutaman vuoden kuluessa kun otan eron, loppuu se rahoillani elostelu tyyliin "me tarvitaan tätätota ja lomamatkakin..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kumpi on nolompaa, se että joku ihan oikeasti saa pinpiä vain maksamalla vai se, että jonkun mielestä tuollaisilla jutuilla naiset saadaan näkymään negatiivisessa valossa, vaikka todellisuudessahan miehet ovat tuossa tarinan pellejä.
"Avioliitto on vain prostituution laillistettu & sosiaalisesti hyväksytty muoto" - joku kuuluisa rocktähti tms.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä (tradenomi, 3500 €/kk) ei olisi koskaan varaa nykyiseen elintasoon ilman minun tulojani (ins/DI/sähköarska, 13000 €/kk).
Käypi hänelle kylmät muutaman vuoden kuluessa kun otan eron, loppuu se rahoillani elostelu tyyliin "me tarvitaan tätätota ja lomamatkakin..."
Vai tuollaisia summia jotkut miehet tienaa... Ja silti heistä on ok maksattaa vähintään puolet kaikista perheen kuluista kymppitonnin vähemmän tienaavilla vaimoillaan, myös äitiyslomien ja vanhempainvapaiden aikana. Nättiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai tuollaisia summia jotkut miehet tienaa... Ja silti heistä on ok maksattaa vähintään puolet kaikista perheen kuluista kymppitonnin vähemmän tienaavilla vaimoillaan, myös äitiyslomien ja vanhempainvapaiden aikana. Nättiä.
Kysymys onkin siitä, että minulle olisi kelvannut hänen tulotasonsa mukainen elintaso, hänelle ei. Ts hän rahoittaa huomattavan nousunsa minun tuloillani pitäen itsestään selvänä että "me" halutaan yhtä sun toista. Ja kun sanon ettei haluta, niin seuraavat 2-4 viikkoa sellaista "siperian ilmapiiri"-kiukuttelua että penskatkin alkavat kärsimään. Joten lopulta "joku" maksaa "meidän" haluamiset. Toistaiseksi.
Mies tutkitusti elää pitempään, jos on onnellisessa parisuhteessa. Nainen lyhempään. Ei voi mitata rahassa.
Vierailija kirjoitti:
Mies tutkitusti elää pitempään, jos on onnellisessa parisuhteessa. Nainen lyhempään. Ei voi mitata rahassa.
Tutkimukset eivät ole koskaan ottaneet kantaa sosiaaliluokkien sisällä tapahtuva vertailua, vaan on aina verrattu naimaton vs naimisissa. Elämänhallintansa menettänyt mies ei edes pääse "terveystakuun" piiriin, joten joku vetää mutkay suoraksi.
Entäs jos vertaillaan vaikkapa koulutetut sinkkumiehet vs koulutetut aviomiehet, alkaapi olla ihan eri tulosta käsillä stressin, painon, yleisen energisyyden osalta,eikä vielä edes puhuttu rahasta.
Mutta kaakattakaapa vaan lisää "tutkimustulosta", kun tuoreempaakin on saatavilla. Trendi on selkeä, muutaman vuoden kuluessa sinkkumiesten terveystaso ohittaa aviomiesten.
Täällähän on ihania miehiä. Mistä tuollaisia aarteita oikein löytyy. Mitä te naisen kanssa olette? Käyttäisitte maksullisia niin ei tarvitsisi täällä itkeä.
Vähän hankala on kumppanin hyötyä, kun sellaista ei ole. Eikä ole ikinä ollut. Eikä tule.