Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se jännä miten suurin osa palstalaisista on "vaativassa asiantuntijatyössä"

Vierailija
29.07.2021 |

Tai heillä on paksut ja pitkät luonnonkiharat hiukset tai ovat keskimääräistä älykkäämpiä. Näin keskusteluista päätellen.

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DI+KTM, teen mm. kymmenien miljoonien eurojen investointilaskelmia suuryhtiön ylimmille johtajille. Onko riittävän vaativa asiantuntijatyö?

Niin minäkin teen.

miksi tuon koulutuksen nostit tässä keskustelussa. Se sinun koulutuksesi ei kerro että onko työsi vaativaa asiantuntijatyötä vai ei. Toki oikealla koulutuksella on helpompi näihin hommiin päästä.

T:merkonomi.

Vierailija
62/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät, millaisia suurin osa palstalaisista on?

Kuten aloituksessa sanoin, keskusteluista. Mutta epäilen vastausten todenperäisyyttä koska ei suurin osa todellakaan voi olla mainitsemassani työssä / omata ko. ominaisuuksia. Ap

Niin, mutta unohdit, mikä oli viimeinen sana, "päätellen". Sä oot itse päätellyt. Sä oot lukenut jostain keskustelusta, että joku kertoo olevansa "vaativassa asiantuntijatyössä" ja se on ärsyttänyt sua. Sitten oot keksinyt, että kaikki palstalla väittävät olevansa vaativassa asiantuntijatyössä. Jos taas luet ketjuja, joissa ihmiset kertovat, mitä tekevät työkseen, niin aikamoinen ammattien kirjo on.

Mutta rajasit kokonaan viestistäni aika tärkeän osan: miksi täytyy pohtia niin paljon muita palstalaisia? Mikä se juttu oikein on?

Pohdithan säkin tässä ap:n toimintaa. El iet ole sen kummempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja ikinä ei kerrota tarkemmin mitä tuo "vaativa asiantuntijatyö" on.

Laitappa tutkinnot ja meriitit pöydälle niin vertaillaan.

-asiantuntija

Yleensä nämä palstan "vaativissa asiantuntijatyössä" olevat ovat kaikenlisäksi AMK koulutuksella olevia. Työelämässä näihin ei kyllä juurikaan julkisella sektorilla törmää.

Vierailija
64/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DI+KTM, teen mm. kymmenien miljoonien eurojen investointilaskelmia suuryhtiön ylimmille johtajille. Onko riittävän vaativa asiantuntijatyö?

Pitäiskö olla vaikuttunut?

Vierailija
65/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttaa se, että vaativassa asiantuntijatyössä olevalla on aikaa kirjoitella arkipäivänä työajalla tälle palstalle.

Vierailija
66/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan kaikki virkamiehet roikkuvat täällä töitä tehdessään, joten ei mikään ihme, että näitä asiantuntijoita on täällä niin paljon. 

Koskaan kuullut kesälomista? Vapaapäivistä? Lounas- ja kahvitauoista? Työmatkoista ja niihin liittyvistä odotteluhetkistä vaikkapa lentokentillä?

Asiantuntijatyöhön liittyy olennaisesti kokonaistyöaika ja se, että töitä tehdään tavallaan koko hereilläoloaika, mutta myös se, että keskellä päivää voidaan pitää tauko ja tehdä jotain muuta.

Vierailija
67/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja ikinä ei kerrota tarkemmin mitä tuo "vaativa asiantuntijatyö" on.

Laitappa tutkinnot ja meriitit pöydälle niin vertaillaan.

-asiantuntija

Yleensä nämä palstan "vaativissa asiantuntijatyössä" olevat ovat kaikenlisäksi AMK koulutuksella olevia. Työelämässä näihin ei kyllä juurikaan julkisella sektorilla törmää.

Korjaan. työelämässä törmää, julkisella ei.

Työelämässä tulokset ratkaisevat, julkisella puoluekirja ja muodollinen pätevyys.

Vierailija
68/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaativassa asiantuntijatyössä

Mäkkärin tiskillä

Hah! Minä teen salaatit.

Vierailija
69/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vaativassa asiantuntijatyössä (IT-alalla), on paksut ja pitkät luonnonkiharat hiukset ja saatanpa olla keskimääräistä älykkäämpikin. Hassua, että mulle on tullut pikemminkin kuva, että kaltaiseni ovat täällä vähemmistöä.

Vierailija
70/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä oon asiantuntijatyössä, jota joku voi ehkä vaativana pitää. Mutta ei ole kyllä paksu luonnonkihara tukka ja älykin ihan keskitasoa.

Mitä työtä teet ihan tarkalleen ottaen?

Teen lainvalmistelua ministeriössä.

no se selittääkin nämä jatkuvat kävyt nykyisissä uusissa laessa...

Ja varmaan ne ohuet elottomat liruhiukset lisäävät niitä käpyjä niihin lakeihin.

Vierailija
71/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ollaan asiantuntijoita jollain tavalla.

Minulle ne oikeat vaativan alan asiantuntijat  on  sitten niitä jotka hyppää koneeseen  kun jossain Kiinassa  tehdas  menee jumiin tms.

Konttoreissa olevat on ihan normi duunareita.

Kirurgiassakin on niitä jotka sitten kutsutaan apuun kun ei muut osaa.

Että sinulle sitten se työskentelypaikka kertoo ammatin vaativuuden... köh köh, kannattaisikohan pitää pienempää suuta, jos älykkyys on tuota luokkaa...!

Vierailija
72/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttaa se, että vaativassa asiantuntijatyössä olevalla on aikaa kirjoitella arkipäivänä työajalla tälle palstalle.

Me vaativaa asiantuntijatyötä olevat olemme heinäkuun yleensä lomilla. Tämä siksi että työssä tarvitaan monesti yhteistyötä usean eri alueen asiantuntijan kesken tulosten saavuttamiseksi. On parempi että kaikki lomailee yhtä aikaa, kuin että projektit seisoo koko lomakauden avainhenkilöiden lomaillessa eri aikoihin.

Vierailija
73/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vaativassa asiantuntijatyössä (IT-alalla), on paksut ja pitkät luonnonkiharat hiukset ja saatanpa olla keskimääräistä älykkäämpikin. Hassua, että mulle on tullut pikemminkin kuva, että kaltaiseni ovat täällä vähemmistöä.

Koetko olevasi parempi kuin muut? Koska tuota humblebragia näkee täällä myös.

Vierailija
74/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaativassa asiantuntijatyössä

Mäkkärin tiskillä

Hah! Minä teen salaatit.

Ja minä omistan ne Mäkkärit.

Ihanasti merituuli nyt hulmuttelee pitkiä, paksuja luonnonkiharia kullanvaaleita hiuksiani täällä purjeveneessä Välimerellä.

Vierailija
75/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että vaativa asiantuntijatyö tarkoittaa 8 tunnin liukuhihnatyötä, jossa ei ole taukoja? Vaativassa asiantuntijatyössä tauot ovat täysin välttämättömiä ja tauoilla voi surffailla netissä, käydä ulkona kävelyllä, juoda kahvia, jutella kavereiden kanssa yms. Itselläni ei ole mitään työaikoja, joten olen rytmittänyt työni niin, että kun teen työtä niin se on tehokasta ja kun työteho alkaa laskea (esim. keskittymiskyky), niin pidän taukoja.

Vierailija
76/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rehellisesti tunnustan teille, en tee vaativaa asiantuntijatyötä vaan olen rehellisesti itsensä oravapyörästä syrjäyttänyt elämänkallu. Älykkyysosamääräni alittaa myös keskiverto palstalaisen ÄO:n, 160, muutamalla kymmenellä pisteellä. En myöskään täytä kaikkia muitakaan keskiverto palstalaisen ominaisuuksia. En juokse Cooperin testissä 3800 metriä, 3100:ssa metrissäkin oli aikoinaan töitä. Omaisuuteni ei myöskään saavuta keskiverto palstalaisen omaisuutta, miljoonaa euroa, vaan jää tätä huomattavasti pienemmäksi. Toivon kuitenkin, että myös me vähäisemmät siskot ja veljet saisimme kirjoittaa palstalle. Olemme kyllä nöyriä ja tiedostamme mitättömyytemme.

Vierailija
77/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan sisäinen ammattinimikkeeni on ratkaisuasiantuntija, mitä tuli aikoinaan palkatessa naurettua, että miten voi olla asiantuntija kun ei mitään osaa aloittaessaan... Mutta kyllä se asiantuntijuus sieltä sitten vuosien saatossa kehittyi ja nykyään tykkään työstäni nimenomaan siksi, että siinä on hyvin vaihtelua rutiinin ja sen vaikean homman välillä. Aina on uutta opeteltavaa, kun lakipykälät ja niiden tulkinnat ja etenkin soveltaminen muuttuvat jatkuvasti. Rutiinihommat saa tehtyä parissa minuutissa, vaativimpiin tehtäviin voi upota monta tuntia työajasta. Olen myös opastanut uusia työntekijöitä, eli lasketaanko vaativaksi asiantuntijatehtäväksi?

Ei haittaa, jos ei lasketa, kun on meillä niitä ihan oikeita asiantuntijoitakin, jotka sitten osaavat ns. "kaikesta kaiken" ja kouluttavat muita ihan säännöllisesti.

Siihen nähden, minkä verran on opeteltavaa ja minkä verran vastuuta on päätöksen teossa, ei palkka päätä huimaa, mutta ainakin on mielekästä puuhaa, kun pääsee käyttämään aivojaan. Vaativuuden takia työstäni tykkäänkin, päivät menee nopeammin kuin rutiinitöitä jynssätessä.

On minulla myös pitkä ja paksu tukka, vaikka ei luonnonkiharaa olekaan. Ydinfyysikko en ole, mutta olettaen ihan fiksu kuitenkin, tai en muuten pärjäisi työssäni.

Vierailija
78/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että vaativa asiantuntijatyö tarkoittaa 8 tunnin liukuhihnatyötä, jossa ei ole taukoja? Vaativassa asiantuntijatyössä tauot ovat täysin välttämättömiä ja tauoilla voi surffailla netissä, käydä ulkona kävelyllä, juoda kahvia, jutella kavereiden kanssa yms. Itselläni ei ole mitään työaikoja, joten olen rytmittänyt työni niin, että kun teen työtä niin se on tehokasta ja kun työteho alkaa laskea (esim. keskittymiskyky), niin pidän taukoja.

Esim. hoitoalalla usein EI EHDI pitämään taukoja vaikka työteho laskisikin, monesti menee koko työpäivä 8-10h ilman taukoja. Se jos mikä on vaativaa työtä. Kokemusta on sekä julkiselta että yksityiseltä työnantajalta, yksityisellä tilanne on huonompi.

Vierailija
79/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. hoitoalalla usein EI EHDI pitämään taukoja vaikka työteho laskisikin, monesti menee koko työpäivä 8-10h ilman taukoja. Se jos mikä on vaativaa työtä. Kokemusta on sekä julkiselta että yksityiseltä työnantajalta, yksityisellä tilanne on huonompi.

😂

Hieman erityyppisestä hommasta kyse, kuin ”vaativasta asiantuntijatyöstä”.

Vierailija
80/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koetko olevasi parempi kuin muut? Koska tuota humblebragia näkee täällä myös.

Olen eri, mutta koetko henkilön jolle vastasit, itsellesi uhaksi? Tuota "ELÄ LUULE OLEVASI PAREMPI KUIN MUUT!" näkee myöskin paljon eri keskustelupalstoilla ja se on aina vain kuin huutomerkki kommentoijan epävarmuudesta. Se, että kertoo itsestään jotain positiivisia ominaisuuksia, ei sulje pois sitä samaan aikaan tiedostaa ne negatiiviset ominaisuudet. Ne eivät vain kuulu tämän ketjun aihepiiriin, niin miksi pitäisi kirjoittaa essee itsestään, ettei kukaan vain tunne alemmuutta?