On se jännä miten suurin osa palstalaisista on "vaativassa asiantuntijatyössä"
Tai heillä on paksut ja pitkät luonnonkiharat hiukset tai ovat keskimääräistä älykkäämpiä. Näin keskusteluista päätellen.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Mistä täällä olevista keskusteluista noin voi päätellä? Minulla on ihan toisenlainen mielikuva.
Niin mullakin. Ja eikö nyt asiantuntijatyöksi nyt nimitetä lähes kaikkea toimistoissa tehtävää työtä? Niitä ihmisiä on 1,5 miljoonaa tai suurin piirtein sen verran siirtyi kai Koronan alussa etätöihin.
Jotain ojankaivuuta lukuunottamatta suurin osa työstä on asiantuntijatyötä. Ei niitä voi tosta vaan pystymetsästä tehdä vaan pitää osata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin ylipäänsä kaikki yliopistosta valmistuneet on vaativassa asiantuntijatyössä. Diplomi-insinöörit, kauppatieteenmaisterit, psykologit ja arkkitehdit. Kyllähän heitä on paljon.
Miksei kukaan palstalainen ole käynyt vain kansa-, kansalais-, perus- tai ammattikoulua?
Monikin, mutta ei sitä voi paljastaa, koska on "vaativassa asiantuntijatyössä".
Itse olen suunnitteluinsinööri. En minä koe sen olevan vaativaa asiantuntijatyötä. Minulla on siihen koulutus ja nykyään jo pitkä kokemus. Mutta olen jonkun muun kuullut sanovan vastaavan työn olevan asiantuntijatyötä. Minä vain suunnittelen. Tutkimus ja joissain tapauksissa konsultointi, missä pitää etsiä ja tutkia, voisi olla ehkä vaativassa asiantuntijatyötä. Sanoisin, että energiatodistusten laatiminen on ehkä lähellä vaativaa asiantuntijatyötä, sillä siitä koulutuksestakaan ei pääse läpi kuin osa ja se vaatii paljon tutkimista. Erilaisten dokumenttien tekeminen, mikä ennen dokumentointia vaatii alan osaamista ja tutkimustyötä, se on asiantuntijatyötä ja joskus voi olla aika vaativaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vaativaa asiantuntijatyötä on monenlaista. Olen itsekin sellaisessa työssä tällä hetkellä.
Tämä ei ole heikkohermoisten hommaa, vaatii sinnikkyyttä, nopeutta, tilannetajua, empatiakykyä, ihmistuntemusta ja psykologista silmää. Lisäksi täytyy olla rauhallinen, luotettava, iloinen ja äärimmäisen positiivinen
Noita luettelemasi asioita tarvitaan nykyään JOKAISESSA AMMATISSA. Jopa siinä parjatussa lähihoitajan työssä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ja ikinä ei kerrota tarkemmin mitä tuo "vaativa asiantuntijatyö" on.
Johdan erilaisten toimintojen automatisointia. Eli "kuinka asiat tehtäisiin nopeammin, paremmalla laadulla asiakkaille".
palkka 6000 €/kk. Ihan kohtuu korvaus työstäni.
Vierailija kirjoitti:
No mä oon asiantuntijatyössä, jota joku voi ehkä vaativana pitää. Mutta ei ole kyllä paksu luonnonkihara tukka ja älykin ihan keskitasoa.
Mitä työtä teet ihan tarkalleen ottaen?
Ja yleensä se mainitaan ilman että se liittyy aiheeseen millään lailla.
Tällä palstalla voi esiintyä vaikka kuinka vaativassa ammatissa. Siinä mielessä on turhaa esitellä vaativaa "ammattiaan".
Vierailija kirjoitti:
Vaativaa asiantuntijatyötä on monenlaista. Olen itsekin sellaisessa työssä tällä hetkellä.
Tämä ei ole heikkohermoisten hommaa, vaatii sinnikkyyttä, nopeutta, tilannetajua, empatiakykyä, ihmistuntemusta ja psykologista silmää. Lisäksi täytyy olla rauhallinen, luotettava, iloinen ja äärimmäisen positiivinen
Mitä työtä tarkalleen ottaen teet? "Vaativa asiantuntijatyö" ei riitä vastaukseksi.
Kirurgit ovat varmaan sitten siirtyneet hommafoorumille. Vielä pari vuotta sitten heitä oli 70% palstailijoista.
Minä olen pärjännyt aina älykkyystesteissä hyvin, minulla on luonnonkihara tukka ja olen fyysikko. Vaativuus työssä toki on subjektiivista. Ja olen kokenut, että tällä palstalla on älykkäitä ja asiantuntevia keskusteluja, siellä täällä, niiden pähkähullujen seassa. Joten uskon, että täällä on paljon älykkäitä keskustelijoita. Nettikeskustelu nimittäin sopii meille teoreettisesti lahjakkaille mutta sosiaalisesti hieman kömpelömmille erinomaisesti.
Koulutustaso on Suomessa korkea, joten on todennäköistäkin, että täällä palstailee koulutettija ja asiantuntijatyösdä olevia. Minä olen huomannut monia muitakin ammatteja täällä, mutta ehkä ap lukee palstaa valikoiden.
T. Akateeminen, vaativassa asiantuntijatyössä. Joitain kertoja olen kirjoittanutkin ammattini tänne nimeltä, mutta joka ikinen kerta sitä on luultu provoksi, joten en enää viitsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä luulee olevansa keskimääräistä älykkäämpi.
Mutta minä kuulun siihen pieneen vähemmistöön, joka tietää olevansa.
Minä myös ja ihmettelen tämän(kin) keskustelun aloittanutta epäloogista olettamaa.
Kaikki tekevät julkisesti "vaativaa työtä", jolla oikeuttavat liksansa. Itsellä kavereina muutamia yli 10k€/kk tienaavia ja hommat ei ole kuulemma yhtään sen vaativampia/raskaampia kuin jollain kaltaisellani perus toimistorotalla, mutta kulissit "alaspäin" täytyy pitää kunnossa.
kas kun minä en ole huomannut tällaista missään lukemassani ketjussa
yksittäistapaus laajennettu koskemaan kaikkia?
Vierailija kirjoitti:
Ja yleensä se mainitaan ilman että se liittyy aiheeseen millään lailla.
Tämä 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita luettelemasi asioita tarvitaan nykyään JOKAISESSA AMMATISSA. Jopa siinä parjatussa lähihoitajan työssä.
Tiedän :) Puhelinmyyjä tietää aika paljon asioita
Miksei kukaan palstalainen ole käynyt vain kansa-, kansalais-, perus- tai ammattikoulua?