Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se jännä miten suurin osa palstalaisista on "vaativassa asiantuntijatyössä"

Vierailija
29.07.2021 |

Tai heillä on paksut ja pitkät luonnonkiharat hiukset tai ovat keskimääräistä älykkäämpiä. Näin keskusteluista päätellen.

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin ylipäänsä kaikki yliopistosta valmistuneet on vaativassa asiantuntijatyössä. Diplomi-insinöörit, kauppatieteenmaisterit, psykologit ja arkkitehdit. Kyllähän heitä on paljon.

Miksei kukaan palstalainen ole käynyt vain kansa-, kansalais-, perus- tai ammattikoulua?

Vierailija
22/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä täällä olevista keskusteluista noin voi päätellä? Minulla on ihan toisenlainen mielikuva.

Niin mullakin. Ja eikö nyt asiantuntijatyöksi nyt nimitetä lähes kaikkea toimistoissa tehtävää työtä? Niitä ihmisiä on 1,5 miljoonaa tai suurin piirtein sen verran siirtyi kai Koronan alussa etätöihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ojankaivuuta lukuunottamatta suurin osa työstä on asiantuntijatyötä. Ei niitä voi tosta vaan pystymetsästä tehdä vaan pitää osata.

Vierailija
24/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin ylipäänsä kaikki yliopistosta valmistuneet on vaativassa asiantuntijatyössä. Diplomi-insinöörit, kauppatieteenmaisterit, psykologit ja arkkitehdit. Kyllähän heitä on paljon.

Miksei kukaan palstalainen ole käynyt vain kansa-, kansalais-, perus- tai ammattikoulua?

Monikin, mutta ei sitä voi paljastaa, koska on "vaativassa asiantuntijatyössä".

Vierailija
25/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suunnitteluinsinööri. En minä koe sen olevan vaativaa asiantuntijatyötä. Minulla on siihen koulutus ja nykyään jo pitkä kokemus. Mutta olen jonkun muun kuullut sanovan vastaavan työn olevan asiantuntijatyötä. Minä vain suunnittelen. Tutkimus ja joissain tapauksissa konsultointi, missä pitää etsiä ja tutkia, voisi olla ehkä vaativassa asiantuntijatyötä. Sanoisin, että energiatodistusten laatiminen on ehkä lähellä vaativaa asiantuntijatyötä, sillä siitä koulutuksestakaan ei pääse läpi kuin osa ja se vaatii paljon tutkimista. Erilaisten dokumenttien tekeminen, mikä ennen dokumentointia vaatii alan osaamista ja tutkimustyötä, se on asiantuntijatyötä ja joskus voi olla aika vaativaakin. 

Vierailija
26/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaativaa asiantuntijatyötä on monenlaista.  Olen itsekin sellaisessa työssä tällä hetkellä. 

Tämä ei ole heikkohermoisten hommaa, vaatii sinnikkyyttä, nopeutta, tilannetajua, empatiakykyä, ihmistuntemusta ja psykologista silmää. Lisäksi täytyy olla rauhallinen, luotettava, iloinen ja äärimmäisen positiivinen

Noita luettelemasi asioita tarvitaan nykyään JOKAISESSA AMMATISSA. Jopa siinä parjatussa lähihoitajan työssä.

Vierailija
27/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja ikinä ei kerrota tarkemmin mitä tuo "vaativa asiantuntijatyö" on.

Johdan erilaisten toimintojen automatisointia.  Eli "kuinka asiat tehtäisiin nopeammin, paremmalla laadulla asiakkaille".

palkka 6000 €/kk.  Ihan kohtuu korvaus työstäni.

Vierailija
28/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä oon asiantuntijatyössä, jota joku voi ehkä vaativana pitää. Mutta ei ole kyllä paksu luonnonkihara tukka ja älykin ihan keskitasoa.

Mitä työtä teet ihan tarkalleen ottaen?

Vierailija
29/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensä se  mainitaan  ilman että se liittyy aiheeseen millään lailla.

Vierailija
30/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla voi esiintyä vaikka kuinka vaativassa ammatissa. Siinä mielessä on turhaa esitellä vaativaa "ammattiaan". 

Vierailija
31/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaativaa asiantuntijatyötä on monenlaista.  Olen itsekin sellaisessa työssä tällä hetkellä. 

Tämä ei ole heikkohermoisten hommaa, vaatii sinnikkyyttä, nopeutta, tilannetajua, empatiakykyä, ihmistuntemusta ja psykologista silmää. Lisäksi täytyy olla rauhallinen, luotettava, iloinen ja äärimmäisen positiivinen

Mitä työtä tarkalleen ottaen teet? "Vaativa asiantuntijatyö" ei riitä vastaukseksi.

Vierailija
32/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgit ovat varmaan sitten siirtyneet hommafoorumille. Vielä pari vuotta sitten heitä oli 70% palstailijoista.

Vierailija
33/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pärjännyt aina älykkyystesteissä hyvin, minulla on luonnonkihara tukka ja olen fyysikko. Vaativuus työssä toki on subjektiivista. Ja olen kokenut, että tällä palstalla on älykkäitä ja asiantuntevia keskusteluja, siellä täällä, niiden pähkähullujen seassa. Joten uskon, että täällä on paljon älykkäitä keskustelijoita. Nettikeskustelu nimittäin sopii meille teoreettisesti lahjakkaille mutta sosiaalisesti hieman kömpelömmille erinomaisesti.

Vierailija
34/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutustaso on Suomessa korkea, joten on todennäköistäkin, että täällä palstailee koulutettija ja asiantuntijatyösdä olevia. Minä olen huomannut monia muitakin ammatteja täällä, mutta ehkä ap lukee palstaa valikoiden.

T. Akateeminen, vaativassa asiantuntijatyössä. Joitain kertoja olen kirjoittanutkin ammattini tänne nimeltä, mutta joka ikinen kerta sitä on luultu provoksi, joten en enää viitsi

Vierailija
35/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä luulee olevansa keskimääräistä älykkäämpi.

Mutta minä kuulun siihen pieneen vähemmistöön, joka tietää olevansa.

Minä myös ja ihmettelen tämän(kin) keskustelun aloittanutta epäloogista olettamaa.

Vierailija
36/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tekevät julkisesti "vaativaa työtä", jolla oikeuttavat liksansa. Itsellä kavereina muutamia yli 10k€/kk tienaavia ja hommat ei ole kuulemma yhtään sen vaativampia/raskaampia kuin jollain kaltaisellani perus toimistorotalla, mutta kulissit "alaspäin" täytyy pitää kunnossa.

Vierailija
37/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monen äidinkielen taidosta näkee tyhmäkin koulutuksen tason.

Vierailija
38/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kas kun minä en ole huomannut tällaista missään lukemassani ketjussa

yksittäistapaus laajennettu koskemaan kaikkia?

Vierailija
39/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja yleensä se  mainitaan  ilman että se liittyy aiheeseen millään lailla.

Tämä 🤣

Vierailija
40/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita luettelemasi asioita tarvitaan nykyään JOKAISESSA AMMATISSA. Jopa siinä parjatussa lähihoitajan työssä.

Tiedän :) Puhelinmyyjä tietää aika paljon asioita