Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se jännä miten suurin osa palstalaisista on "vaativassa asiantuntijatyössä"

Vierailija
29.07.2021 |

Tai heillä on paksut ja pitkät luonnonkiharat hiukset tai ovat keskimääräistä älykkäämpiä. Näin keskusteluista päätellen.

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ja ikinä ei kerrota tarkemmin mitä tuo "vaativa asiantuntijatyö" on.

Vierailija
2/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tiedät, millaisia suurin osa palstalaisista on? Sitä en myöskään ihan ymmärrä, miksi joitakuita niin kauheasti mietityttää se, millaisia muut palstalaiset ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin! Varsinkin kun katsoo keskustelujen tasoa. Ihan ”vähän” epäilyttää minkäänalan asiantuntijuus….

Vierailija
4/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä luulee olevansa keskimääräistä älykkäämpi.

Vierailija
5/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta minä kuulun siihen pieneen vähemmistöön, joka tietää olevansa.

Vierailija
6/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ehkä itselle vaativaa asiantuntijatyötä, jos neuvoo valtion viraston työntekijöille miten taulukkolaskennalla tehdään kaava tms. Usein kyse on oikeasti tämän tason hommista. Jotkut ovat kouluttajia, mutta kouluttajissa on taso sangen kirjavaa. Se on suhteellista, mikä on asiantuntija. Kokemusasiantuntija esim. alkoholistiparantolassa = raitistunut ex-alkoholisti. 

Vierailija
7/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dunning–Kruger-efekti

Vierailija
8/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon asiantuntijatyössä, jota joku voi ehkä vaativana pitää. Mutta ei ole kyllä paksu luonnonkihara tukka ja älykin ihan keskitasoa.

Vierailija
9/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä täällä olevista keskusteluista noin voi päätellä? Minulla on ihan toisenlainen mielikuva.

Vierailija
10/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät, millaisia suurin osa palstalaisista on?

Kuten aloituksessa sanoin, keskusteluista. Mutta epäilen vastausten todenperäisyyttä koska ei suurin osa todellakaan voi olla mainitsemassani työssä / omata ko. ominaisuuksia. Ap

Vierailija
11/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativaa asiantuntijatyötä on monenlaista.  Olen itsekin sellaisessa työssä tällä hetkellä. 

Tämä ei ole heikkohermoisten hommaa, vaatii sinnikkyyttä, nopeutta, tilannetajua, empatiakykyä, ihmistuntemusta ja psykologista silmää. Lisäksi täytyy olla rauhallinen, luotettava, iloinen ja äärimmäisen positiivinen

Vierailija
12/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten aloituksessa sanoin, keskusteluista. Mutta epäilen vastausten todenperäisyyttä koska ei suurin osa todellakaan voi olla mainitsemassani työssä / omata ko. ominaisuuksia. Ap

Ja olen siis palstaillut vuosia. Liikaa siis. Ap

Vierailija
13/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loogista. Ei muilla ole samalla tavalla aikaa palstailla ja asiantuntijatyössä seikkailevilla on suurempi pätemisen tarve, kommentoivat todennäköisemmin mainiten ammattinsa.

Vierailija
14/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta unohdit, mikä oli viimeinen sana, "päätellen". Sä oot itse päätellyt. Sä oot lukenut jostain keskustelusta, että joku kertoo olevansa "vaativassa asiantuntijatyössä" ja se on ärsyttänyt sua. Sitten oot keksinyt, että kaikki palstalla väittävät olevansa vaativassa asiantuntijatyössä. Jos taas luet ketjuja, joissa ihmiset kertovat, mitä tekevät työkseen, niin aikamoinen ammattien kirjo on.

Mutta rajasit kokonaan viestistäni aika tärkeän osan: miksi täytyy pohtia niin paljon muita palstalaisia? Mikä se juttu oikein on?

Vierailija
15/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja ikinä ei kerrota tarkemmin mitä tuo "vaativa asiantuntijatyö" on.

Laitappa tutkinnot ja meriitit pöydälle niin vertaillaan.

-asiantuntija

Vierailija
16/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai keskimääräistä parempi kuski.

Vierailija
17/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin ylipäänsä kaikki yliopistosta valmistuneet on vaativassa asiantuntijatyössä. Diplomi-insinöörit, kauppatieteenmaisterit, psykologit ja arkkitehdit. Kyllähän heitä on paljon.

Vierailija
18/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen jolla on koulutus on jonkin alan asiantuntija. Vaativuuskin on suhteellista. Joten perus parturi-kampaajakin voidaan luokitella vaativaksi asiantuntijatyöksi.

Vierailija
19/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta unohdit, mikä oli viimeinen sana, "päätellen". Sä oot itse päätellyt. Sä oot lukenut jostain keskustelusta, että joku kertoo olevansa "vaativassa asiantuntijatyössä" ja se on ärsyttänyt sua. Sitten oot keksinyt, että kaikki palstalla väittävät olevansa vaativassa asiantuntijatyössä. Jos taas luet ketjuja, joissa ihmiset kertovat, mitä tekevät työkseen, niin aikamoinen ammattien kirjo on.

Mutta rajasit kokonaan viestistäni aika tärkeän osan: miksi täytyy pohtia niin paljon muita palstalaisia? Mikä se juttu oikein on?

En tiedä, palstailen kai liikaa. Tämä siis vastaus viimeiseen kysymykseesi. Ap

Vierailija
20/128 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa huomannut, myös muilla anonyymeilla keskustelupalstoilla. 

Toisaalta pitää olla iloinen koska on tärkeää että ihminen kokee työnsä olevan tärkeää ja mielekästä.

Itse olen hevosenhoitaja,  työni on (fyysisesti) melko vaativaa ja tarvitsen alani asiantuntijuutta päivässä monta kertaa. Lapan siis sontaa kärryyn ja teen vaativaa asintuntijatyötä ;)