Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö ketään muuta naapurin kakaroitten huutaminen/kiljuminen?

Vierailija
10.08.2014 |

Asun rivarissa, mua ärsyttää kaikista eniten naapurin lapsien jatkuva kiljuminen ja huutaminen. Ei haittaa koiran haukkuminen, ei kenenkään riitely, ei liikenteen melu, vaan tuo perke***n huuto ja itku vielä lapsen kimeällä äänellä. Tälle tulee varmaan tosi paljon alapeukkuja juuri niiltä kiljuvan lapsen äideiltä, sillä "eihän meidän kultamussukka sarimarisara ärsytä ketään, hänhän on niin suloinen lapsikainen niih!"

noni, nyt tuolla alkoi taas kiljuminen ja huutaminen, joka jatkuu taas koko päivän ilta kahdeksaan kun "kultamussukat" menee nukkumaan. ÄRSYTTÄÄ!!!!

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vihaa lapsia, päin vastoin pidän näistä, eikä minua häiritse normaali puhe tai leikkimisen ääni, eikä ehkä kiljaisukaan silloin tällöin. Mutta edellisen asuntoni taloyhtiössä oli lapsia, jotka huusivat ihan taukoamatta aamusta iltaan. Ja ihan oikeasti huusivat. En pysty ymmärtämään, miten lapsista voi lähtä sellainen meteli ja vielä niin kauan, että ainoa hiljainen hetki oli suurin piirtein lounasaikana, jolloin lapset käskettiin sisälle. Ikää penskoilla riitti varmasti jo ala-asteelle asti, joten aivan ymmärtämättömistä pikkulapsista ei ollut kyse.

Kaikki mahdollinen puhe huudettiin ja kiljuttiin, jollei mitään puhuttavaa ollut niin kiljuttiin silti. Mitään ei voinut leikkiä ilman aivan jäätävää kirkumista. Lapset vielä leikkivät juuri sisäpihalla ikkunoiden alla, joten huuto vielä kaikui entistä kovemmaksi talojen seinistä. Välillä joku saattoi ryhtyä itkemään, ja en vain yksinkertaisesti pysty käsittämään miten lapsi voi pitää sellaista ääntä. Aivan kuin olisi kovaäänistä sikaa tapettu. Asuin 1. kerroksessa joten ääni kuului erityisen hyvin asuntooni, vaikka olisi ollut ikkuna kiinni. Eikö vanhempiaan itseään häiritse se, että lapset huutavat suoraa kurkkua? 

Nykyisin asun taloyhtiössä, jossa asuu vain nuoria aikuisia ja eläkeläisiä, joten hiljaista riittää.

Vierailija
42/96 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia häiritsee toisten aiheuttama tahallinen meteli, eniten niitä, jotka väittävät että lasten äänet eivät häiritse, koska nämä ihmiset yleensä usuttavat lapsensa omien ikkunoiden alta pois muiden vaivoiksi.

Itse pidän- tai pidin aiemmin- lapsista. Ei häiritse koliikit tai uhmat kaupoissa tai ravintelleissa tai teinien ovien paiskomiset, koska näitä lapsia yleensä yritetään kasvattaa. Sen sijaan riekkuminen ja hauskanpito joka aiheuttaa muille ihmisille sen, että pihallaan ei voi olla, on perseestä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ärsytä! lasten äänet on elämän ääniä. paljon paljon enemmän mua ärsyttää kahden meidän naapurien koirat jotka karkailee, ovat vähän väliä meidän pihalla. toinen niistä(iso sekarotuinen) tekee jokaikinen kerta isot hätänsä meidän pihalle. 

Vierailija
44/96 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 14:16"]

Lapset, nuo yhteiskunnan syöpä. Kunpa niitä ei ois ollenkaan. Tai kunpa ne edes kaikki ois just sellasia kun MINÄ haluan. Tai asuis tosi kaukana MINUSTA. 

[/quote]

Tai sitten ne voitaisiin kasvattaa olemaan ihmisiksi.Saahan sitä leikkimisen ääniä kuulua,mutta miksi on pakko KILJUA?

[/quote]Minä en tunne yhtään lasta joka kiljuisi tai huutaisi aamusta iltaan, av:ta kun lukee niin saa kuvan että olis kamalan yleistäkin tuommonen. Meidän talossa on yli puolissa asunnoissa lapsia eikä niistä yksikään ole aina pihassa kiljumassa ja huutamassa, nytkin on ihan hiljasta. 

Kyllä mä uskon että on niitäkin perheitä jonka lapset oikeasti kiljuu koko ajan (vaikka kai nekin joskus nukkuu) mutta ei varmasti tässä määrin kun täältä lukiessa vois ymmärtää. Osa lapsista nykypäivänäkin on ihan normaaleja lapsia, ne nauraa ja huutaa kun ne leikkii mutta ei ne ole huonosti kasvatettuja kun ne niin tekevät. Ne on vaan lapsia. 

Vierailija
45/96 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kymmeneltä nukkumaan. Meillä ne kiljukaulat vanhempineen tulee pihalle vasta silloin ja huuto jatkuu puoleen yöhön ja jopa yli. Ja juu, omakotitalossa. Mitään ei voi tehdä. Aivan sitä keltaista on vanhempien päät täynnään ja pyörivät niin oman navan ympärillä, että mitään mitä tekevät ei saa kukaan tulla kommentoimaan, kun ovat aina oikeassa ja omalla pihalla saa kuulema tehdä mitä vain.

Vierailija
46/96 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, tosin asutaan ok-talossa maalla, joten eipä nuo naapurit ihan iholla olekaan. Joskus kuuluu pihalta kimakkaa lasten ääntä, joskus naurua ja joskus itkua, ei häiritse. Outoa, jos lapset koko ajan huutaa ja itkee, pitäisköhän sun ap mennä kysymään, että onko siellä joku hätänä ja kertoa sitten, että sua häiritsee jatkuva meteli, eihän se ole normaalia. Meillä on omat lapset jo lähes aikuisia ja eivät he kyllä pienenä mitään ihmeellistä meteliä pitäneet, normaalia ääntä tietysti lapsista lähtee. 

Sensijaan mua ärsyttää suunnattomasti nuo naapurien rakit, jotka räksyttää usein koko päivän pihalla. Yhdellä on 5 piskiä, toisella 6 ja kolmannella 4. Ja olen asiasta huomauttanut, mutta sillä ei ole juurikaan ollut vaikutusta. On meilläkin koira, mutta ei se hauku kuin joskus satunnaisesti ilosta. Meidän koira kyllä onkin suurimman osan ajasta sisällä, eikä pihalla louskuttamassa. 

Vierailija
47/96 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt neljä tuntia kuunnellut naspurin kiljukauloja. Asutaan lapsettomassa rivarissa, vaan viereiselle tontille rakensivat kaksi omakotitaloa, jossa kummassakin alle kouluikäisiä. Varsinkin n.4-v kiljuu siis koko tuon neljä tuntia, niin että karvat nousee pystyyn. Tämä joka iltaista, kun tulevat töistä. Ei koko kesänä toivoakaan olla ulkona nauttimassa kauniista kesäillasta omassa pihassa. Mikä näillä lapsilla on hätänä?

Vierailija
48/96 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/96 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mepä asumme kerrostalossa, jossa on vain kaksioita. Ei lapsia kenelläkään, ihanan hiljaista!

Vierailija
50/96 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan minäkin tähän aiheeseen joka on uudelleen avattu...ja hyvä niin.

En ole lapsivihamielinen,olen viiden lapsen mummo,ja hoidan heitä aikas usein.Niin viikolla,vanhempien työn vuoksi välillä ja n.kerran kuussa pyrin pitkään viikonloppuhoitoon.

Mutta ne kiljujat,oikeasti,se on kamalaa.Miksei lapset voi leikkiä iloisia leikkejä,nauraa,hihkua,mutta tuollainen järjetön kiljuminen,yhtäsoittoa.

Meillä oli tässä juuri tilanne:partsin ovi ja ikunat kiinni niin karmea kiljuminen kaikui ihan ikkunan alla tuntitolkulla.

Asumme luhtitalossa,vieressä on myös pari kerrostaloa.Pihassamme on koristepuita,joita muksulauma on tuhonnut jo toista vuotta katkoen isoja oksia,riipien lehtiä,hakkaamalla paksuilla kepeillä oksia ym.ym.

En tosiaan vihaa lapsia,ja omatkin lapsenlapseni ovat kiivenneet lähipuuhun useinkin,mutta sanoin heti kun halusivat niin tehdä,että oksia ei katkota eikä lehtiä revitä.

Kaikki sujui hyvin eikä kukaan joutunut valittamaan.Puut kyllä kestävät lasten kiipeämisen oksille istumaan,mutta ei tuota tuholaisarmeijaa.

Muutenkin nämä lapset,joista kukaan ei asu luhtitalossa,tulevat aina pyörimään siihen meidän ovien eteen.

Juoksevat raput ylös ylätasanteelle ja ravaavat ovien takana.Minultakin utelevat:missä asut,mihin menet,mitä nyt teet ym ym.

Hiekkaa kannettiin portaillemme pikkuämpäritolkulla.En ole viitsinyt siivota eikä kukaan muukaan meistä.

Ei kyllä kuulu meille siivota talossa asumattomien pentujen sotkuja.

Tässä kun oli oikein kovat helteet,alakerran naapurimme piti ulko-oveaan välillä auki,että sisällä vaihtui ilma.Eikösnämä"kullanmurut" hyppineet hänen ovellaan,melkein tunkivat sisälle.

Samoinen naapurimme huomautti yhdelle siitä puiden repimisestä.Sai vihaisen isän kimppuunsa,joka tuli naukumaan,kuinka taloyhtiö ei kiellä puissa kiipeilyä.

No ei varmaan kielläkään,mutta repimisen kieltää.

Olemme niin kurkkua myöten täynnä näitä,teemme isännöitsijälle valituksen.Saa nähdä,mitä poikii.

51/96 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosuojaimet kirjoitti:

Olen nyt neljä tuntia kuunnellut naspurin kiljukauloja. Asutaan lapsettomassa rivarissa, vaan viereiselle tontille rakensivat kaksi omakotitaloa, jossa kummassakin alle kouluikäisiä. Varsinkin n.4-v kiljuu siis koko tuon neljä tuntia, niin että karvat nousee pystyyn. Tämä joka iltaista, kun tulevat töistä. Ei koko kesänä toivoakaan olla ulkona nauttimassa kauniista kesäillasta omassa pihassa. Mikä näillä lapsilla on hätänä?

Amerikkalaisissa lastenohjelmissa kiljutaan. Koko ajan.

Mutta siellä amerikassa lapset eivät kuitenkaan huuda, koska rikosoikeudellinen ikäraja on 6 ja harvoin lapsia viedään toisten koteihin, on paksut muurit talojen ympärillä ja lukot. Siellä koulussa väitellään asioista, keskustellaan, mutta ei kiusata.

Vierailija
52/96 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi sietää ihmisiä en aikuisia enkä lapsia ja vanhukset ne vasta turhia on rasittaa vaan valtion taloutta haisee on rumia sotii housuun ym.

T. Hoitoalan työn tekijä ylivieskasta

Vierailija
53/96 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän kiljuu. Ei ne koko elämäänsä kilju. Itse kuunnellut nyt melkein vuosikymmenen naapurista kantautuvaa alkoholistien spurguörinää.

Vierailija
54/96 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän kiljuu. Ei ne koko elämäänsä kilju. Itse kuunnellut nyt melkein vuosikymmenen naapurista kantautuvaa alkoholistien spurguörinää.

Kiva. Hetken päästä joku kuolee ja loput lähtee lusikan. Saat nauttia hiljaisuudesta

Vierailija
55/96 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä omakotitalo alueella lapset huutavat ja kirkuvat sen minkä suusta lähtee. Meteli on jatkuvaa.

Vierailija
56/96 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kakaroiksi lasketaan "aikuistumassa" olevat miehen alut, jotka kiljuvat puoleen yöhön kuin pikku tytöt, kiroilevat kovaäänisesti kuin 6-luokkalaiset, jotka ovat juuri oppineet muutaman rivon sanan, ja puhuvat kykenemättä säätelemään äänenvolyymiaan. Ja joka välissä huudetaan kuin pikku lapset tai pikemminkin kuin sikaa tapettaisi. Ja aika kuluu kuten teinipojilla pelaten, vaikka ikää on säälittävän reilusti jo yli.

Vierailija
57/96 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää! Muutin omakotitaloon syrjäiselle seudulle, niin eiköhän kohta muuttanut naapuritaloon 5-lapsinen le s taperhe.. Isäntä karjuu pihalla, 5 penikkaa kiljuu pihalla. Perheen äiti on ilmeisesti mykkä kun ei sano koskaan mitään. Lapset ovat oppineet huutamalla kommunikoinnin isältään kai sitten. Oli tarkoitus tehdä etätöitä kotona mutta noiden kiljukaulojen takia täysi mahdottomuus, huuto kuuluu sisälle asti. Kuljen sitten töissä yli 20 km päässä. Äiti on lasten kanssa kotona 24/7, isä sentään käy päivät töissä huutamassa. Kävisivät edes joskus lomalla tms mutta ilmeisesti kotona on nii kivaa riehua että eivät viitsi. Omalla pihalla ei voi oleskella lainkaan, ja sisälläkin saa tunkea korvatulpat korviin jos meinaa pystyä nukkumaan. Odotin sadepäiviä että menisivät edes sitten sisälle huutamaan, mutta mitä vielä, sateen alkaessa koko kersalauma kirmaa ulos huutamaan. Nyt odottelen 20 asteen pakkasia sitten, josko sitten hieman hiljenisi... Että terveisiä vaan sinne naapuriin, prkl.

Vierailija
58/96 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sietää järjetöntä käyttäytymistä kuten kakaroiden jatkuvaa huutamista. Aikuisistahan tämä johtuu kun eivät kasvata kakaroitaan. Olen seurannut omassa taloyhtiössäni tätä lasten huutamista ja heidän touhuissaan ei ole mitään järkeä. Huutavat ja kiroilevat ja tekevät pahaa. Jotain on todellakin vialla. Ja todellakin niin päin että jos käytöstapoja ei ole niin tällaisten henkilöiden on syytä muuttaa jonnekin missä voivat huutaa joka päivä kurkku suorana. 35

Vierailija
59/96 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden naapuriperheen lasten kiljuminen. Äiti laittaa nyt kesällä lapset leikkimään parvekkeiden eteen. Asuvat itse ylimmässä ja kiljuvat sekä äiti että lapset toisilleen. Siis äiti ylhäällä kotona ja lapset leikkimässä alhaalla. Leikkimässä=kiljumassa. Jos laitetaan talon muut lapset yhteen, niin niistä ei lähde yhteensäkään yhtä paljon ääntä. Tänään vanhempi lapsi kiljui nuoremmalle, "et voi lähteä, koska sinulla on korona". En tiedä oliko leikkiä vai totta.

Vierailija
60/96 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se kiljumishelvetti taas alkaa vapun koittaessa. Naapurin pihalle on kaivettu jostain manalan syövereistä trampoliini  15 metrin päähän meidän takapihastamme. Naapureilla itsellään on kolme alle kymmenvuotiasta riiviötä, ja niiden lisäksi trampoliinilla huutaa vieraita kakaroita. Mikäli ei aivan ihmeitä tapahdu, kesästä tulee  yhtä helvettiä. Ikkunoita ei voi pitää auki metelin takia lainkaan, ja huuto kuuluu sisälle, vaikka ikkuna olisi kiinni. Sellaista se on ollut jo ainakin kahtena edellisenäkin kesänä.

Toivoisin vain, että voisin lukea ja rentoutua ja vaikka ottaa torkut hellepäivinä aurinkotuolissa omalla pihalla. Mutta eihän sellainen tule kuuloonkaan. Ne kirotut riiviöt juoksevat tai ajelevat fillarilla taloyhtiötä ympäri niin, ettei hiljaista ole hetkeäkään missään. Kun ostimme tämän asunnon, teimme valintamme sillä perusteella, että tämä oli hiljainen ja rauhallinen soppi. Muutamassa vuodessa tänne on muuttanut monilapsisia perheitä ja rauha on kadonnut kokonaan. Meidän on varmaankin muutettava pois ja jotenkin yritettävä varmistaa, että seuraavassa ja luultavasti viimeiseksi jäävässä kodissa olisi mahdollisuus rauhaan.

Kotirauhaa ei nykyään kannata pyytää. Jos erehtyy pyytämään, saa kuulla olevansa lastenvihaaja tai hankala tyyppi, joka ei siedä normaaleja elämisen ääniä. Sellaisen, joka huutaa ja mesoaa, ei tarvitse perustella käytöstään ollenkaan. Se on olevinaan normaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi