Ärsyttääkö ketään muuta naapurin kakaroitten huutaminen/kiljuminen?
Asun rivarissa, mua ärsyttää kaikista eniten naapurin lapsien jatkuva kiljuminen ja huutaminen. Ei haittaa koiran haukkuminen, ei kenenkään riitely, ei liikenteen melu, vaan tuo perke***n huuto ja itku vielä lapsen kimeällä äänellä. Tälle tulee varmaan tosi paljon alapeukkuja juuri niiltä kiljuvan lapsen äideiltä, sillä "eihän meidän kultamussukka sarimarisara ärsytä ketään, hänhän on niin suloinen lapsikainen niih!"
noni, nyt tuolla alkoi taas kiljuminen ja huutaminen, joka jatkuu taas koko päivän ilta kahdeksaan kun "kultamussukat" menee nukkumaan. ÄRSYTTÄÄ!!!!
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä asuu naapurissa onneksi mahtava äiti. Heillä ei hirveän usein lapset huuda, joskus kyllä. Tällä äidillä on kuitenkin paras auktoriteetti mitä olen nähnyt. Karjaisee lapsille kerran hiljaa, niin ovat loppu päivän huutamatta. Sama äityli saa hiljennettyä pihan lapset kerta karjaisulla, jos mölyävät ihmeellisiin aikoihin.
Näitä vanhan ajan rouvia kaipaa kyllä. Siinä voi samalla karjaista ukonkin hiljaiseksi, jos ei vähä-älyinen muuten ymmärrä.
Toi mamma kykenee myös siihen. Harmi etten vuokralaisena pääse katsomaan miten hallituksen kokoukset sujuu. Varmaan pistää hallituksen änkyrätkin ruotuun :D
ikinä ei uskoisi, kun pihalla näkee millainen matami toi on. Sellainen aika hiirulaisen näköinen ja oloinen. Leikkii paljon lasten kanssa pihalla ja näyttävät olevan miehensä kanssa oikein tyytyväisiä elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun ok-talossa, ja ulos kuuluu kiljuminen, onneksi vaimeasti kun ovat parinsadan metrin päässä. Sisälle ei sentään kuulu ollenkaan. No, on niilä koira joka haukkuu kaikki ohikulkijat, sen louskutus sisällekin kuuluu vaimeasti.
Mä en jaksa näitä koiria. Lapset ei sentään tee tarpeitaan pihalle. Meillä laiska naapuri päästää kaikki koiransa ovesta pihalle asioilleen. Kyllä taas tuoksu kivalta kevätauringon sulattaessa lumikasat heidän pihaltaan. Haukkuvat myös ohikulkijoita aamuvarhaisesta iltamyöhään. Kiva kuunnella koko päivän tätä.
Asut varmaan meidän äidin naapurissa. Huutako se naapurin akka niin kuin hinaaja? Sitten on taatusti meidän äiti. Niitä räkyttäviä piskejä vihaa koko suku. Ja ovat tietysti chihuahuoja, että elävät mahdollisimman pitkään.
Pahoittelen, ettei äitini ole osannut kouluttaa koiriansa edes alkeellisille tavoille. Toivotaan yhdessä niille koirille pikaista ja kivutonta poistumaa, jottei koko naapuruston ja suvun tarvitse kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Kiljunnan lisäksi minua ärsyttää ainainen hyppiminen, se kun kuuluu alakerran asuntoon varmasti paljon kovempana ryminänä kuin heille itselleen. Askeläänieriste on tehty eristämään askelääniä, ei hyppimisääniä.
Mulla on noita monta yläkerrassa. Tuntikausia juoksemista, hyppimistä ja huutoa. Suuttuivat ja uhkasivat poliisilla, kun kävin sanomassa.
Olen alkanut kutsua kavereita bileisiin vastalahjana. Musaa ja dokaamista. Aluksi aattelin, että oon hiljaa ja hyvä naapuri, mutta muutin käsityksen.
Valittivat mun musiikista isännöitsijälle. Valitin takaisin möykästä yläkerrassa ja kerroin, että yritän peittää hermoja raastavan tömistelyn musiikilla ja viettämällä iltaa ystävieni kanssa. En jaksa kuunnella hiljaa sitä riehumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää kaikkien penskojen rääkyminen ja kirkuminen, mutta vielä enemmän minua ärsyttävät näiden vanhemmat, jotka eivät lotkauta korvaansakaan lastensa huonolle käytökselle. Kunpa edes joskus kuulisi, että joka vanhempi kieltäisi kiljumisen, mutta ei, lapsiahan ei saa kieltää, kun voi tulla paha mieli.
Itse isänä pidän tarvittaessa " kovaa koulua" jos meno ei rauhoitu.
Ja välillä tulee kovalla bassolla vähän karjastuakin, eipä siinä, naapurin nuori lapseton akka tehnyt jo 6 lasua minusta.
Nykyään ei saa katsos mitenkään rajoittaa lapsiaan, enkä puhu väkivallasta yms 60 luvun vyönsolki-pedagokiasta, vaan ihan normaali rajaamisesta ja nuhteluista.
Tämä on kyllä oikeasti ongelma. Kun naapurit valittaa kiljumisesta, mutta tekee lasun jos yrität rajoittaa. Ensinnäkin koko lapsen kasvatus on ihan mahdotonta jos ääntä ei saa ikinä korottaa. Koska lasten kanssa sitä on päivittäin syystä tai toisesta korotettava. Sitten kun ne kakarat kiljuu samat lasunaapurit inisee isännöitsijälle lasten äänistä. Suo siellä ja vetelä täällä. Heti kun on rahaa muutetaan omakotitaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä asuu naapurissa onneksi mahtava äiti. Heillä ei hirveän usein lapset huuda, joskus kyllä. Tällä äidillä on kuitenkin paras auktoriteetti mitä olen nähnyt. Karjaisee lapsille kerran hiljaa, niin ovat loppu päivän huutamatta. Sama äityli saa hiljennettyä pihan lapset kerta karjaisulla, jos mölyävät ihmeellisiin aikoihin.
Näitä vanhan ajan rouvia kaipaa kyllä. Siinä voi samalla karjaista ukonkin hiljaiseksi, jos ei vähä-älyinen muuten ymmärrä.
Toi mamma kykenee myös siihen. Harmi etten vuokralaisena pääse katsomaan miten hallituksen kokoukset sujuu. Varmaan pistää hallituksen änkyrätkin ruotuun :D
ikinä ei uskoisi, kun pihalla näkee millainen matami toi on. Sellainen aika hiirulaisen näköinen ja oloinen. Leikkii paljon lasten kanssa pihalla ja näyttävät olevan miehensä kanssa oikein tyytyväisiä elämäänsä.
Tulee oma mummu mieleen. Pisti sekä kakarat että ukot kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on ollut pitkään ihmeen hiljaista...
Ei ole luonnollista. Olet onnistunut jotenkin sellaisessa, mikä on lähes mahdotonta näiden apinoiden kanssa.
Pääkaupunkiseudulla suosittelen aina asuntoa katsottaessa tarkistamaan rapun asuntokohtaisesta nimiluettelosta nimet. Enempää en sano, mutta paljastaa melko paljon, jos haluaa olla rauhassa. Vähentää muutenkin kodin läheisyydessä pelkokerrointa.
Eihän nimilistoja enää tietosuojalain vuoksi saa olla.
Tarkoitatko rappukäytävän nimitaulua seinällä ulko-oven luona?
Mutta sitten kun vanhempi kieltää tai huutaa et loppu isi tuo kiljuminen ja sit pääsee kirosanoja kun vanhempi ihan väsynyt niin naapurit soiitelee lastensuojeluun kun ajatellaan että lapsella ei ole kaikki hyvin
Meidän naapurit puhuu kovalla äänellä terassillaan, oikein kailottaa. Lisäksi niitten kakrut ja mitä lie kadulta poimittuja lisälapsia mukana, kaikki kiljuu (paitsi yksi lapsi joka varmaan kärsii tuosta). Juoksevat ympäri pihaa kiljumassa.
Ne vanhemmat kovaan ääneen puhuu ja haukkuu muiden ihmisten autoja tms. Mut ne on jotai johtajia tms. pitävät itseään paljon muita parempina.
Vihaan niitä. Oikeasti vihaan. Kun ne ei ota muita huomioon, kukaan muu ei saa rentoutua pihallaan. Ja se, että itsellä on hienompaa ei ole syy haukkua muita.
Seinänaapurin toinen lapsi on kova kiljumaan ja metelöimään noin muutenkin, mutta niin perheen äitikin pesee pyykkiä keskellä yötä sekä välillä huutaa kurkku suorana lapsilleen. Toinen lapsista on sentään hiljentynyt, kun koulu ottaa oman veronsa eikä jaksa enää valvoa puolille öin.
Toinen mikä ärsyttää näin helteillä on mopoilevat teinit, jotka viritetyillä mölykoneilla tuolla menevät yöaikaan ja ei voi itse pitää ikkunoita auki, kun havahduin unesta samantien.
Vierailija kirjoitti:
Seinänaapurin toinen lapsi on kova kiljumaan ja metelöimään noin muutenkin, mutta niin perheen äitikin pesee pyykkiä keskellä yötä sekä välillä huutaa kurkku suorana lapsilleen. Toinen lapsista on sentään hiljentynyt, kun koulu ottaa oman veronsa eikä jaksa enää valvoa puolille öin.
Toinen mikä ärsyttää näin helteillä on mopoilevat teinit, jotka viritetyillä mölykoneilla tuolla menevät yöaikaan ja ei voi itse pitää ikkunoita auki, kun havahduin unesta samantien.
Ratkaisin vastaavan problematiikan hankkiutumalla eroon asunnoista ja pysymällä kaukana ihmisistä. Jos melskaajia tulee silti lähistölle, vaihdan maisemaa, vaikka keskellä yötä. Nyt vuosien mittaan olen sen verran syrjässä jo valmiiksi, ettei häiritsijöitä esiinny kuin korkeintaan hyvällä säällä kesäloma-aikaan.
Toisaalta tässä ratkaisussa on haittansakin, työnteko täytyi lopettaa ja ruokaa täytyy joskus käydä ostamassa ihmisten ilmoilta.
Koiralenkin varrelle on muuttanut perhe, jossa akka istuu (ehkä vähän kännissä) terassilla ja kailottaa kovalla äänellä puhelimeen. Sinne terassille näkee tien vierestä. Pentulauma juoksee ja kiljuu, kuuluu nitinää (jossain ehkä tramppakin). Koirat hermostuu siinä kohdassa aina, vaikka muuten ovat tosi rauhallisia.
Siitä on aika ärsyttävä mennä ohi, mutta enpä oo tajunnu mitä kidutusta tuo mahtaa olla niille naapureille.
Kyllä. Taas alkanut tramppakausi ja naapurit ei yhtään rajoita lastensa huutoa. Monta kakaraa samaan aikaan trampalla. Ärsyttäviä kerrassaan. Toinen naapuri juuri sanoi, että miten ne voi olla tuollaisia, ettei lapsia käsketä olemaan hiljaa. On vielä niiden rajalla (törkeää siihen laittaa) se tramppa.
Tälläkin hetkellä pihan täydeltä kiljuu kakaroita. Liekö vanhemmat lykkimässä lisää alulle sisällä ????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun ok-talossa, ja ulos kuuluu kiljuminen, onneksi vaimeasti kun ovat parinsadan metrin päässä. Sisälle ei sentään kuulu ollenkaan. No, on niilä koira joka haukkuu kaikki ohikulkijat, sen louskutus sisällekin kuuluu vaimeasti.
Mä en jaksa näitä koiria. Lapset ei sentään tee tarpeitaan pihalle. Meillä laiska naapuri päästää kaikki koiransa ovesta pihalle asioilleen. Kyllä taas tuoksu kivalta kevätauringon sulattaessa lumikasat heidän pihaltaan. Haukkuvat myös ohikulkijoita aamuvarhaisesta iltamyöhään. Kiva kuunnella koko päivän tätä.
Kyllä lapsetkin tekevät tarpeitaan pihalle. Näin kun naapurinpoika kusi kukkapenkkiin ja nauroi päälle. Tämä ns hyvällä alueella Espoossa.
Ei kakarat, mutta aikuisten ihmisten huutopuhetta on aivan v tun rasittavaa kuunnella omassa kodissa😤