Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 40-vuotiaana uuteen ammattiin valmistuminen; saako vielä töitä?!

Vierailija
09.08.2014 |

Olen harkinnut vakavasti uuteen ammattiin opiskelua. Tällä hetkellä olen tehnyt 15 vuotta sairaanhoitajan työtä ja alan olla aika täynnä kiirettä, työolosuhteita, jatkuvasti kovenevia vaatimuksia jne jne... Jos nyt lähtisin opiskelemaan niin olisin reilu 40-vuotias, kun valmistuisin. Onko työmarkkinoilla sen ikäiselle, uudelle työntekijälle vielä kysyntää vai menisikö opiskelu "hukkaan"? En haluaisi vain "tyytyä kohtalooni" ja jäädä työhön, jossa taatusti palan joko loppuun tai kyynistyn lopullisesti :/

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelet lääkäriksi, niin varmaan töitä riittää.

Vierailija
2/14 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovenevat vaatimukset ei sinänsä haittaa, sen kestän. Sairaanhoitajan työssä nämä vaatimukset ovat kuitenkin sellaisia, että niistä on usein inhimillisyys kaukana. Pitäisi olla rajattomasti venyvä ja jaksava kaikin puolin. Toki tällaisessa venymisessä on vissi ero eri ammattialojen välillä; esim. kaupan- tai mainosalalla se toki tarkoittaa ihan muuta kuin hoitoalalla!

Olen kiinnostunut toimintaterapeutin töistä, myös sosiaalitiede/sosiologia yliopisto-opiskeluna kiinnoistaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisellä alallasikin varmasti olisi toisentyyppisiä töitä. Esimerkkinä vaikka mm. Kelassa sairaanhoitajia työskentelee paljonkin, toki itse hoitotyötä se ei enää olisi. Mutta ei olisi ainakaan fyysisesti raskasta ja säännöllinen päivätyö.

Vierailija
4/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oiskohan noi ap:n vaatimukset lähinnä pään sisällä.. Jos on niin ei ne vaatimukset ammattia vaihtamalla muutu.

Vierailija
5/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijöistä on monin paikoin pulaa, ja pääset alkuun opinnoissa vaikka avoimen yliopiston sosiaalityön kursseilla. Sitä en mene takaamaan, ettei työ olisi vielä pahempaa kuin sairaanhoitajana.

Sitä paitsi sinä varmaan pääsisit takaisin sairaanhoitajaksi, jos uusi ura ei urkenisi, ja ehkä voisit valita mielekkäämpiä tehtäviä, jos olisi enemmän koulutusta muullekin alalle.

Vierailija
6/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan mahdollista vaihtaa alaa vielä tuon ikäisenä. Tiedän paljon alaa vaihtaneita tyytyväisiä ihmisiä. Terapiapuolella ikä on enemmänkin plussaa kuin haitta. Tee vaan elämästäsi juuri sellaista kuin haluat äläkä jää alisuoriutumaan tai kyynistymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, hoitoalalta. Suomea täydellisesti puhuvat ovat kovaa huutoa. Sä taas olet lähdössä sieltä joten en tiedä.

Vierailija
8/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat tämän ketjun vastaajista eivät ole tainnet tehdä hoitoalan töitä päivääkään. Ymmärrän sinua ap. Terv. Alaa vaihtamassa oleva sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos opiskelisit jonkin toisen sairaanhoitajan suuntautumisvaihtoehdon tai täydennyskoulutuksena vaikka terveydenhoitajaksi? Tai sitten tosiaan hakeutuisit Kelaan, vakuutusyhtiöön, johonkin järjestöön tms.

Itse olen psykiatriaan suuntatunut sairaanhoitaja ja nautin todella työstäni :)

Vierailija
10/14 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän alastakin? Millaiset työllisyysnäkymät yleisesti uudella alallasi olisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ammatista.

Vierailija
12/14 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös sairaanhoitajankin työn kuva muutu riipuen työpaikasta. Äiti jaksoi olla vanhustyössä mukana yli 30 vuotta, kunnes jäi eläkkeelle. Siellä oli toki kiirettä jne, mutta takuulla ei ole samanlaista jossain toisessa paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovenevia vaatimuksia lienee vähän joka alalla, että niitä et pääse pakoon.

Vierailija
14/14 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 11:41"]

Useimmat tämän ketjun vastaajista eivät ole tainnet tehdä hoitoalan töitä päivääkään. Ymmärrän sinua ap. Terv. Alaa vaihtamassa oleva sh

[/quote]

 

Kiitoksia kommentistasi. Olen kyllä kova tekemään töitä ja osittain perfektionistikin, joista ei varmasti hoitoalalla ole haittaa piirteinä muuta kuin itselle... Mutta kyllähän se totta on, että ala on yksi henkisesti sekä fyysisesti kuormittavimmista. Ja en todellakaan halua muuttua yhdeksi niistä kyynistyneistä ja kyllästyneistä hoitoalan edustajista, joita niitäkin on tullut nähtyä. Se ei palvele ketään!

Kartoittelen edelleen kiinnostuksen kohteena olevia aloja ja eiköhän hakupaperitkin lähde menemään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi