Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin 15 vuotiaan kanssa Triplassa ostoksilla ja meni 405€

Vierailija
28.07.2021 |

Ostettiin tarvittavat asiat kouluun palaamiseen
2 uudet rintaliivit
10 kpl sukkapareja
3 t paitaa
2 farkut
1 lökärit
1 juoksuhousut
Uudet vanssit
2 hupparia
Meikkejä noin 40 €
muutama kynä sekä pyyhekumi.
Ja sit syötiin sushi buffetissa.
Tämä ihmisille joista teinin kasvattaminen on halvempaa kun vauvan koska vauvat tarvitsee uusia vaatteita kokoajan

Kommentit (695)

Vierailija
641/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pojanpojalle ( nyt 3 v taapero) hyviä vaatteita käytettynä. Saa talvihaalarit, välikausi haalarit ja kaikki kengät. Olen aina ostanut, vaikka eläke on lähes 5000 e. Se on viisasta. Uutena vaunut/rattaat ja turvaistuin. 

Vierailija
642/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa hyvältä vaatesetiltä ja ihan järkevältä rahamäärältä! Ja kiva, kun kävitte vielä syömässäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin 15-vuotiaan sugarbabyni kanssa Triplassa ja herttinen, että tuli kalliiksi reissuksi. Mutta silti sen arvoista. ;) -setämies

Ja sitten sä heräsit mamman luota.

On mulla sugarmama myös. Rahat mitä saan siltä käytän sugarbabyyni. Saan milffiä ja teiniä tasapainossa läpi viikon. ;) -setämies

Vierailija
644/695 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on koko kevään käyttänyt samoja farkuja ja paitoja yms niin kai ne kuluu?

Ei vaatteet puolessa vuodessa juurikaan kulu. 

Vierailija
645/695 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lahjot jotain teiniä? 

Yritätkö hyväksikäyttää? 

Entä jos vanhemmat saavat tietää 

Vierailija
646/695 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuulostaa hyvältä vaatesetiltä ja ihan järkevältä rahamäärältä! Ja kiva, kun kävitte vielä syömässäkin.

Joo jos nuo kaikki on tuolla rahalla ostettu ja vielä syötykin, niin ihan on kohtuullista, ei ole mitään kallista merkkivaatetta voinut olla (ellei ole alerekistä löytynyt). Ja pakkohan se on kasvavalle teinille uusia vaatteita ostaa jos entiset jää pieneksi. Kirppikseltä toki saa halvemmalla jos on aikaa ja intoa tonkia siellä. Tai jostain halvimmasta mahdollisesta ultrapikamuotikaupasta. 

Vierailija
647/695 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että useimpien 15-vuotiaiden kanssa saa kyllä kulumaan useamman kerran isomman summan kuin 405 euroa jos sille tielle lähtee.

Itsestähän se on kiinni ja siitä paljonko on valmis käyttämään sekä siitä minkälaisten vaatteiden kenkien jne tarve sillä hetkellä on.  Meillä tyttö vaati 4-vuotiaana delfiiniä.  Se olisi ollut saatava, mutta koska mahdotonta ei sitten delfiiniä hommattu.

Toisaalta 405 euroa ei nykypäivänä ole iso raha eikä sillä pitkälle pötkitä jos kunnollista ostaa.  Roskaahan sillä toki saa ison kasan.

Vierailija
648/695 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uudet rintaliivit liittyvät koulun alkuun? Olisi kai rintsikat ja sukat pitänyt ostaa muutenkin. 

Alushousut eli pikkarit teiltä unohtui ostaa.

Vierailija
649/695 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen omalle teinilleni ostanut viimeisen 2vkon aikana..

Imurin

Paahtimen

Grillimikroaaltouunin

Sängyn+sijauspatjan+petivaatetta+päiväpeitto

Säädettävän työpöydän+tuolin siihen (säädettävä/ergonominen)

Ruokapöydän+4 tuolia

Hyllykön

Sivupöydän (sängyn viereen herätyskellolle yms)

Mattoja x 3

Astiat laseja, mukeja

Aterimet

Kattilan 2 eri kokoa

Paistinpannun

Fiskarsin yleis-ja kynsisakset

Fiskarsin veitsiä 3 eri tarkoitukseen

Keittiövälineistöä

Kaihtimet x 4

Verhot x 4

Wc-tarvikkeita (suihkuverho, pyttyharja jne)

Kylpypyyhkeitä x 4

Käsi pyyhkeitä x4

Keittiöpyyhkeitä x4

+Ruokakaupassa haemme vielä täydennystä tyhjiin kaappeihin esim.pasta, riisi, mausteet, pesuaineet, tonnikalaa, maapähkinä voita, talous-ja wc-paperi jne.jne

Lisäksi maksamme ensivkolla erääntyvät elokuun vuokran asunnostaan.

Siis oikeasti eikö nuoret enää itse osaa hankkia mitään? Itse muutin 19v omilleni ja hankin nuo kaikki kalusteet itse kesätyörahoilla. Passaatte lapsenne piloille. 

Vierailija
650/695 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen omalle teinilleni ostanut viimeisen 2vkon aikana..

Imurin

Paahtimen

Grillimikroaaltouunin

Sängyn+sijauspatjan+petivaatetta+päiväpeitto

Säädettävän työpöydän+tuolin siihen (säädettävä/ergonominen)

Ruokapöydän+4 tuolia

Hyllykön

Sivupöydän (sängyn viereen herätyskellolle yms)

Mattoja x 3

Astiat laseja, mukeja

Aterimet

Kattilan 2 eri kokoa

Paistinpannun

Fiskarsin yleis-ja kynsisakset

Fiskarsin veitsiä 3 eri tarkoitukseen

Keittiövälineistöä

Kaihtimet x 4

Verhot x 4

Wc-tarvikkeita (suihkuverho, pyttyharja jne)

Kylpypyyhkeitä x 4

Käsi pyyhkeitä x4

Keittiöpyyhkeitä x4

+Ruokakaupassa haemme vielä täydennystä tyhjiin kaappeihin esim.pasta, riisi, mausteet, pesuaineet, tonnikalaa, maapähkinä voita, talous-ja wc-paperi jne.jne

Meillä oli mun lisäksi pari sukulaista, jotka osti noita. Työpöytä ja tuoli oli valmiiksi ja ruokapöytätuoleineen tuli käytettynä. Noihin paloi aika lailla rahaa kuitenkin, ois kestänyt nuorelle pitkä aika saada kaikki kasaan.

Vierailija
651/695 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan pojanpojalle ( nyt 3 v taapero) hyviä vaatteita käytettynä. Saa talvihaalarit, välikausi haalarit ja kaikki kengät. Olen aina ostanut, vaikka eläke on lähes 5000 e. Se on viisasta. Uutena vaunut/rattaat ja turvaistuin. 

Käytettyjen kenkien ostaminen ei ole viisasta, jossei nyt kumisaappaista puhuta. Voi tulla toisten kengistä virheasentoja kasvaviin jalkoihin.

Vierailija
652/695 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneen niitä rahojaan käyttäisi, jos ei lapseensa? Minusta on ihanaa ostaa lapsille kaikkea mielekästä ja mielelläni teen kovasti töitä, että saadaan kivat vaatteet, hyvät kännykät ja voidaan reissata. Itsekin nautin shoppailusta ja mukavasta elämästä, miksi nuori ei saisi? Oppii samalla ahkeraksi, käy töissä koulun ohella ja huomaa, kuinka kivaa on, kun saa rahaa jonka voi joko säästää tulevaa ajatellen tai käyttää johonkin mukavaan. Elämän kuuluu olla mukavaa:)

Vierailija
653/695 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerolle 649 tiedoksi, että ei lapsi siitä pilalle mene, vaikka saisi kotoa pois muuttaessa kaikki tavarat uutena. Varsinkaan se ei tee laiskaksi.

Itse lähdin opiskelemaan 1900-luvun lopulla, joten nyt on jo melko kattava käsitys siitä, miten itsellä ja kavereilla on elämä mennyt. Parhaiten on elämässä menestynyt se kaveri, joka oli minimalisti, ja jolle äiti osti niukat mutta laadukkaat kodintarvikkeet. Kaverille olisi ollut ihan sama vaikka olisi juonut vanhasta kurkkupurkista, mutta äitinsä osti Arabiat ja Iittalat ja Marimekot. Ne taitavat olla kaverilla vieläkin.

Minä ekohenkisenä hamstrasin kaiken kirpparilta. Hyvin on mullakin mennyt, mutta huomaan nyt keski-iässä että tavaran kanssa puljaukseen on mennyt aika paljon aikaa. Toisaalta kai sen voi sitten harrastukseksikin katsoa.

Vierailija
654/695 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä siis taidat olla niitä, jotka eivät osaa sanoa ei sille kaikkea vaativalle lellivauvalleen. Olet muuten kusessa sen kanssa jonkun vuoden päästä kun se koittaa itsenäistyä ja huomaakin ettei omat rahat riitäkkään mihinkään kun ei ole mamma maksamassa kaikkea. 

Vierailija
655/695 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on koko kevään käyttänyt samoja farkuja ja paitoja yms niin kai ne kuluu?

Ei vaatteet puolessa vuodessa juurikaan kulu. 

Ei aikuisilla ja vanhuksilla mutta lapsilla ja teineillä kuluu. Varhaisteinit (10-13v.) innostuvat vielä leikkimään niin, että verkkareiden polvet kuluivat puhki ensimmäisellä käyttökerralla kuplahallin tekonurmella. Aikuinen, jonka vaatteet "kuluvat" vain kävellessä ja istuessa on aivan eri sarjassa kirjaimellisesti vaatekuluttajana kuin nämä kiipeilevät, ryömivät. liukuvat ja pyöriskelevät energiaa täynnä olevat pienet ihmiset. Varmasti joku kirjoittaa kasvattaneensa lapsensa niin hyvin, etteivät vaatteet edes likaannu. Tottahan se on, että niinkin voi kasvattaa. En nyt viitsi kirjoittaa, minkä merkkisen haalarin takia eräs äiti ei antanut lapsen mennä polvilleen hiekkalaatikolla. Hyväkuntoisista kun saa vielä nettikaupassa myymällä puolet ainakin takaisin. Lasta kävi sääliksi. Kiva leikkipuistossa käynt,i kun kiertelee lapio kädessä katsomassa toisten leikkejä.

Vierailija
656/695 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä siis taidat olla niitä, jotka eivät osaa sanoa ei sille kaikkea vaativalle lellivauvalleen. Olet muuten kusessa sen kanssa jonkun vuoden päästä kun se koittaa itsenäistyä ja huomaakin ettei omat rahat riitäkkään mihinkään kun ei ole mamma maksamassa kaikkea. 

Minulle vanhemmat ostivat yksiön Helsingistä. Hyvin olen elämässä pärjännyt. Luin itseni lääkäriksi, töitä riittää, hyvä palkka. Nyt vuorostani ostelen vanhemmilleni kaikkea hyvää.

Vierailija
657/695 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juu. Meitä on moneen lähtöön. Itse olen myös akateeminen keskiluokkainen kermaperse joka ei ole kokenut köyhyyttä ja ostan kaikki vaatteet uutena, koska minulle ei ole tärkeää että mulla on jotain vaatetta päällä vaan että vaate sopii juuri minulle, istuu hyvin, on laadukas ja näyttää hyvältä ja on sen tyylinen josta pidän. Siksi ostan vaatteet uusina, koska harvemmin löydän tällaisia kierrätyksestä tai kirpparilta."

Minulla on täysin päinvastainen kokemus. En löydä tavallisista vaatekaupoista mitään kivaa. Melkein kaikki vaatteet pitäisi teettää mittojen mukaan, että ne näyttäisivät hyvältä minun päälläni ja sopisivat omaan tyyliini. Mutta vanhat vintage-vaatteet ovat ihania. Ne ovat laadukkaita, kestäviä, persoonallisia, hyvän näköisiä ja minulle sopivia. Minua ei haittaa, jos vaate on hieman ylisuuri (1 - 2 kokoa yläkanttiin). Laadukas vaate istuu hyvin, vaikka mitoitus ei olekaan sentilleen oikein juuri oman vartaloni nykyisten kurvien mukaan. Pidän hieman reilusta mitoituksesta. Käytän myös usein miesten vaatteita (paidat, takit) vaikka olen perustyyliltäni feminiininen nainen ja rakastan kukkamekkoja. Girl power!

UFF-myymäläketjuun kuuluvat vintage-myymälät ovat lähes ainoa paikka, missä haluan käydä vaateostoksilla. Aina löytyy jotain, mitä kolahtaa. Joudun hillitsemään itseäni, etten ostaisi liikaa. Vaatteet ovat niin halpoja, että tekee mieli shoppailla 10 paitaa ja 10 hametta yhdellä kertaa. Kotona ei kaappitila enää riitä kaikille UFF-löydöille. Säilytän osan vaatteista kakkosasunnolla ja osan loma-asunnolla. Ykkösasunto tuli jo täyteen. 

Vierailija
658/695 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai toi sun teini on ollut vauvakin joskus.

Totuushan on että lapset maksaa, ja paljon.

Sen takia monet tekevät yhden max kaksi.

Tai jättävät tekemättä kokonaan.

Vierailija
659/695 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenkiä ei kannata ostaa käytettynä. Muut kyllä käy.

Vierailija
660/695 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinullako teinin vaatevarasto pitää kokonaisuudessaan uusia parin kuukauden välein? Vauvoillahan se menee niin, kun yksi koko jää pieneksi. 

Vauvojen ja teinien tarpeita ja kulutusta ei voi verrata keskenään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan