Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin 15 vuotiaan kanssa Triplassa ostoksilla ja meni 405€

Vierailija
28.07.2021 |

Ostettiin tarvittavat asiat kouluun palaamiseen
2 uudet rintaliivit
10 kpl sukkapareja
3 t paitaa
2 farkut
1 lökärit
1 juoksuhousut
Uudet vanssit
2 hupparia
Meikkejä noin 40 €
muutama kynä sekä pyyhekumi.
Ja sit syötiin sushi buffetissa.
Tämä ihmisille joista teinin kasvattaminen on halvempaa kun vauvan koska vauvat tarvitsee uusia vaatteita kokoajan

Kommentit (695)

Vierailija
621/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisin vastaavat tai smankaltaiset hankittua satasella käytettyinä.

Juuri niin. Vastaavia tai samankaltaisia ja käytettyjä. Lihaa ostaessa voi ostaa Kobea tai vastaavaa nauta-sika jauhelihaa. Lihaa molemmat. Samankaltaisen auton voi ostaa autoliikkeestä uutena tai jobbarilta käytettynä. Autoja molemmat.

Vierailija
622/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit samat ihmiset kehtaa valittaa työttömistä, että työtön oikeasti tarvitsee 300 ruokaan ja pesuaineisiin!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan lähes kaikki vaatteet käytettyinä. UFF-myymäläketjun Tasarahapäivät ovat minulle vuoden tärkein alekampanja. Kampanjan lopussa myymälät tyhjentävät hyllynsä eli kaikki vaatteet myydään pois 1 - 3 euron kappalehintaan. 

Olen ostanut UFFilta farkkuja, verkkareita (treeniverkkarit, pieruverkkarit), juoksutrikoita, juoksutakkeja, huppareita, collegepaitoja, hameita, T-paitoja, kesämekkoja, puseroita, pitkiä housuja (mustat suorat housut eli toimistohousut), kauluspaitoja, bleisereitä, kesätakkeja (lyhyitä ja pitkiä), talvitakkeja (lyhyitä ja pitkiä), työkenkiä, juhlakenkiä ja laukkuja. 

Uutena ostan vain alusvaatteet (rintaliivit, alushousut) ja sukat. Kenkiä ostan paljon käytettyinä. Vain juoksukengät hankin aina uutena, koska kengän tehtävä on tukea jalkaa pitkien lenkkien aikana.

Olen akateemisesti koulutettu, keskiluokkaan syntynyt kermaperse. En ole koskaan kokenut köyhyyttä. Olen myös kauppiassukua, joten elän periaatteella "Ei se tyhmä ole joka ylihinnalla myy, vaan se joka ostaa." 

Vierailija
624/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ostetaan lähes kaikki vaatteet käytettyinä. UFF-myymäläketjun Tasarahapäivät ovat minulle vuoden tärkein alekampanja. Kampanjan lopussa myymälät tyhjentävät hyllynsä eli kaikki vaatteet myydään pois 1 - 3 euron kappalehintaan. 

Olen ostanut UFFilta farkkuja, verkkareita (treeniverkkarit, pieruverkkarit), juoksutrikoita, juoksutakkeja, huppareita, collegepaitoja, hameita, T-paitoja, kesämekkoja, puseroita, pitkiä housuja (mustat suorat housut eli toimistohousut), kauluspaitoja, bleisereitä, kesätakkeja (lyhyitä ja pitkiä), talvitakkeja (lyhyitä ja pitkiä), työkenkiä, juhlakenkiä ja laukkuja. 

Uutena ostan vain alusvaatteet (rintaliivit, alushousut) ja sukat. Kenkiä ostan paljon käytettyinä. Vain juoksukengät hankin aina uutena, koska kengän tehtävä on tukea jalkaa pitkien lenkkien aikana.

Olen akateemisesti koulutettu, keskiluokkaan syntynyt kermaperse. En ole koskaan kokenut köyhyyttä.

Juu. Meitä on moneen lähtöön. Itse olen myös akateeminen keskiluokkainen kermaperse joka ei ole kokenut köyhyyttä ja ostan kaikki vaatteet uutena, koska minulle ei ole tärkeää että mulla on jotain vaatetta päällä vaan että vaate sopii juuri minulle, istuu hyvin, on laadukas ja näyttää hyvältä ja on sen tyylinen josta pidän. Siksi ostan vaatteet uusina, koska harvemmin löydän tällaisia kierrätyksestä tai kirpparilta. Hyvä että joku kuitenkin löytää kirppareilta mieleistä tavaraa, jotta nekin pysyvät toiminnassa niille jotka niillä haluavat asioida.

Vierailija
625/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu oli ihan ok, mutta meikit turhuutta.

Meidänkin tytön kaverin vanhempien mielestä meikit ovat turhuutta ja vielä pahempaa. Tyttö käyttää kavereiden meikkejä ja pesee ne pois ennen kotiin menoa. Pelkää jos joku tuttu näkee ja kertoo vanhemmille.

Vierailija
626/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sit samat ihmiset kehtaa valittaa työttömistä, että työtön oikeasti tarvitsee 300 ruokaan ja pesuaineisiin!!

Työtön kun ostaisi OMALLA rahallaan niin kaikki olisi hyvin, mutta kun pummi prkl ostelee toisten piikkiin kaiken! Mee kottiis häppeemään siitä!

Vierailija
627/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi emä ei tahdo ostaa pennulle vaatteita? Ensin astuttaa itsensä saadakseen pennun jota ei sitten hoidakkaan itse. Just tämän takia ei pitäisi lapsena lasta saada kun hoitamatta jää kuitenkin.

Vierailija
628/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa vaan kaiken uuden ostaminen ja katsokaa miten paljon konkursseja ja työttömyyttä siitä seuraa! Itse ostan kaiken uutena. Ostan kyllä vähän, koska elän aika minimalisesti mutta ostan kuitenkin jotain. Mielellään hyvälaatuista kotimaista. 

Vierailija
629/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin myös ostoksilla 13-vuotiaani kanssa. Meni 30 euroa ja sain pitkähihaisen, kauluspaidan, lyhythihaisen kesäpaidan sekä t-paidan ja housut. Uutena kaikki kaupasta.

Vierailija
630/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikit ei oo pakollisia, eikä sushibaarissa syöminen.

Niinhän sitä sanotaan, että pakko ei ole kuin köyhän kuolema. Kuolee rikaskin sitten lopulta. Nuoret meikkaa, uskiksetkin salaa.  On takuulla ollut mahtavaa yhdessäoloaikaa ja luksusta arkeen, kun kävivät sushibaarissa syömässä. Niitä jauhelihakastikkeita ja hernesoppia saa syödä ihan kylliksi kotona. Kasvislasagnea ja perunoita ja puuroa myös! Ja parvekkeella kasvatettuja porkkanoita, joita ohjeistetaan viljelemään näissä palstan vinkeissä.

Vierailija
631/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä samat?

Vierailija
632/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä niille viime kevään rytkyille tapahtui ? Farkut,muut housut, hupparit

15v tyttö ei paljon enää kvartaalissa kasva.

Miksei teini voi saada sukkia, paitoja ja alusvaatteita? Just luin ketjua missä -70 luvun lapset kertoivat etteivät saaneet vaatteita vanhemmiltaan ja nyt samat mammat lynkkaavat kun äiti on ostanut teinille vaatteita.

Mä olen pistänyt myös noin 600 euroa menemään tänä kesänä vaatteisiin ja kenkiin, enkä minäkään ole kasvava teini.

Vierailija
633/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin 15-vuotiaan sugarbabyni kanssa Triplassa ja herttinen, että tuli kalliiksi reissuksi. Mutta silti sen arvoista. ;) -setämies

Vierailija
634/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas 😳

Muistan kun sai yläasteella itselleni vaatteisiin kerran 200 markkaa ja se tuntui älyttömän isolta rahalta enkä meinannut millään haluta ja kehdata käyttää sitä vain itseeni.

Missä vaiheessa nuorista tuli tämmöisiä?

Tuo on mun kuukauden vuokra.

Onhan ne merkkivaatteet maksaneet aina. Vuonna -90 kaikilla piti olla Levikset. Maksoivat markoissa noin 500. En saanut vanhemmilta niin kalliita farkkuja. Ostin rippirahoilla ja niin teki kaverikin. 

Vierailija
635/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on aika erikoisia mielipiteitä. Mielestäni ei ole liiallista, että 15-vuotiaalla on kaksi vaatekertaa, toinen päällä ja toinen pesussa. Lisäksi tarvitaan tietenkin kotihousut (lökärit) ja varusteet jumppatunnille (juoksuhousut).

Kokonaishinta kertaostokselle voi toki kuulostaa jollekin isolta, mutta yksittäisten vaatekappaleiden hinta oli varsin kohtuullinen, kun tuolla summalla sai kaiken.

Vierailija
636/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin 15-vuotiaan sugarbabyni kanssa Triplassa ja herttinen, että tuli kalliiksi reissuksi. Mutta silti sen arvoista. ;) -setämies

Ja sitten sä heräsit mamman luota.

Vierailija
637/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

UFF:lla on tasarahapäivät. Olisitte menneet sinne. Kirppareilta saa nykyään hyvää ja laadukasta tavaraa. Ja on myös usein persoonallisempia kuin nuo massateinikaupat.

Vierailija
638/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On teillä rahaa turhaan kulutukseen. Pienituloiset ostaa ne vanhat vaatteet kierrätyksestä tarpeeseen. 

Jep. Se on win-win että hyvätuloiset ostaa uutena, riittää kierrätyksessä hyvää tavaraa köyhemmille (ja piheille kuten minä). 

Olen keskituloinen ja ostan uutena. Olen harkitsevainen ostoksia tehdessäni, ja ostan vain tarpeeseen ja ajattomia malleja. Käytän ostamiani vaatteita ja kenkiä niin kauan kuin ne ovat käyttökuntoisia. Jos joku vaate alkaa olla siinä kunnossa, ettei enää ihmisten ilmoilla kehtaa käyttää, on sillä käyttöikää vielä vuosia koti- ja pihavaatteena. Sitten kun ei enää tohdi enää kotonakaan käyttää, ei siitä ole kierrätykseenkään laitettavaksi. Päätyy lopulta siivousliinoiksi tai matonkuteiksi.

Vierailija
639/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vauvat ei paljon maksa, jos näkee vähän vaivaa ja tyytyy käytettyyn ja syövät äidinmaitoa. Satasella vaunut ja ehkä se satanen vuodessa vaatteisiin. Turvaistuimet ollaan kyllä uutena ostettu, kaukalo oli satasen ja turvaistuin 500. Vaipat kestoina käytettynä, yöllä ja mökkireissuilla kertakäyttöisiä. Eli vauvalla menee ekana vuonna ehkä 500. Teinillä menee pelkkään ruokaan 200 e/kk, vaikka syötäisiin tavallista kotiruokaa. Lisäksi elektroniikka ja vaatteet, käytettynäkin varmaan saa.

Vierailija
640/695 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas 😳

Muistan kun sai yläasteella itselleni vaatteisiin kerran 200 markkaa ja se tuntui älyttömän isolta rahalta enkä meinannut millään haluta ja kehdata käyttää sitä vain itseeni.

Missä vaiheessa nuorista tuli tämmöisiä?

Tuo on mun kuukauden vuokra.

Onhan ne merkkivaatteet maksaneet aina. Vuonna -90 kaikilla piti olla Levikset. Maksoivat markoissa noin 500. En saanut vanhemmilta niin kalliita farkkuja. Ostin rippirahoilla ja niin teki kaverikin. 

Mä mietin tätä just itsekin. 80-90 -lukujen vaihteessa, Levikset oli sen 500 markkaa ja käytin niihin ekan kesätyörahani. Eikä silloin ollut tällaisia aleja kun nykyään. En ole varma, mitä Levikset nykyään maksaa, mutta luulisin että reilun satasen normihinnalla. Itse käytän Hilfigereitä, niiden hinnat 100-150,- ja usein ale -40 - -50%. Kun tuohon huomioi inflaation ja sen, miten paljon kestävämpiä farkut silloin oli ( täyttä puuvillaa, ei lycraa ja muita täyteaineita), niin ainakin farkkujen kohdalla on ihan turha puhua että kun nykyään kaikki on niin hirvittävän paljon kallistunut (100 euroa = n. 594 markkaa), kun palkatkin on vähintään kaksinkertaistuneet, tuntipalkka oli kesätyöntekijällä silloin n. 10-11 markkaa, eli alle 2 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme