Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin 15 vuotiaan kanssa Triplassa ostoksilla ja meni 405€

Vierailija
28.07.2021 |

Ostettiin tarvittavat asiat kouluun palaamiseen
2 uudet rintaliivit
10 kpl sukkapareja
3 t paitaa
2 farkut
1 lökärit
1 juoksuhousut
Uudet vanssit
2 hupparia
Meikkejä noin 40 €
muutama kynä sekä pyyhekumi.
Ja sit syötiin sushi buffetissa.
Tämä ihmisille joista teinin kasvattaminen on halvempaa kun vauvan koska vauvat tarvitsee uusia vaatteita kokoajan

Kommentit (695)

Vierailija
681/695 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit saanut kaikki nämä tavarat edullisemmin netistä tai käymällä alennusmyynnit tarkkaan läpi. Omat lapset (toinen heistä teini) kulkee ovh:ltaan kalliissa merkkivaatteissa joita ostan hänelle netistä ja outleteista. Viisas ostaa samat asiat halvemmalla. Ihan turha valittaa.

On tärkeää, että vielä on olemassa oikeita vaatekauppoja, joihin voi mennä kokeilemaan vaatteita. Vaatteiden kokomerkinnät ovat niin "epäluotettavia" , että niiden perusteella ei pysty ostamaan netistä. Samalla kokomerkinnällä varustetuissa vaatteissa voi olla iso ero. Jos asettaa yhden puseron myymälän pöydälle ja toisen sen päälle, niin näkee, että toinen on leveämpi kuin toinen. Lisäksi vaatteet kutistuvat eri tavalla pesussa. Joku kutistuu paljon, joku ei yhtään ja kolmas mahdollisuus on, että vaate venyy pesussa. Kaikista näistä on kokemusta.

Vierailija
682/695 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

RAHAA ON,ei ongelmaa.

No, miksi jaat tänne kauppalistaasi ja - hintoja.

Ketään ei kiinnosta.

Oletko hullu?

Multa loppuu tänään vessapaperi.

Tilillä on 12.85e  eläkkeeseen (elokuun alku).

Siitä myös ruoka.

Mitä teen?

Ostat jauhoa ja teet siitä puuroa, velliä ja leipäsiä tai sämpylöitä. Oletan että sinulla on suolaa?  Aamupalaksi puuro, lounaaksi velli ja päivällinen pari kolme leipästä johon kyytipojaksi lämmität velliä jota teit lounaaksi reilun kattilallisen. Tällä pärjäät loppukuun mainiosti ja jää rahaa vielä säästöönkin. Jauho on edelleen halpaa, kilohinta noi

Saiturin pörssisstä voi löytää edullista vessapaperia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/695 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotias kävi mun kanssa S-marketissa, meni vähän reilu 3 euroa karkkeihin.

Vierailija
684/695 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykääpiö saa kyllä rahaa palamaan "tärkeisiin" ostoksiin kuten ap:sta huomataan.

Miten nuo ei ole tärkeitä?

Muutenkin mä olen huomannut että jos teinit on itsevarmempia itsestään menee koulu paremmin ja tuota itsevarmuutta saadaan juuri uusilla ja hienoilla vaatteilla Yms. T. Yläasteen opettaja

Mitkä on uudet vanssit? Ei kuulosta tärkeältä.

Ja mitä tulee uusiin vaatteisiin, niin jokainen vanhempi ostaa lapselleen VAIN tulojensa mukaan - luotolla saat vain laskun aikaan, joka sekin on maksettava.

Jos taas teini kapinoi haluamaansa, niin AINA voi ehdottaa teinille omaakin panosta hankintaan (työ).

Jos taas joku sanoo, että on pakko ostaa, niin sanoisin, että ei oo pakko panna paljaalla, jos ei ole varaa kasvattaa jatkossa tulosta.

ps. opettaja ei kirjoita mä tai jätä pilkkuja kirjoituksestaan pois, muuten hän ei ole opettaja. Eikä kirjoitus voi olla yhtä putkea :D

Vierailija
685/695 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vaaditaan täysi ikäisyys kesätöihinkin vakuutusten takia - aika ei siis ole enää 80 lukua.

Vierailija
686/695 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä niille viime kevään rytkyille tapahtui ? Farkut,muut housut, hupparit

15v tyttö ei paljon enää kvartaalissa kasva.

Jos on koko kevään käyttänyt samoja farkuja ja paitoja yms niin kai ne kuluu?

Kuluu ja kuluu. Mulla on päälläni yli 30 vuotta vanha kauluspaita.

Niin. Ennen tehtiin kestävämpiä vaatteita ja kunnollisesta materiaalista.

Vierailija
687/695 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ostanut mun teineille tänä vuonna molemmille kahdet housut käytettyjä vaatteita myyvävästä sellpy - kaupasta (verkkokauppa), maksoi postikuluineen 35€. 

Muuta ei olla ostettu , eikä osteta vain siksi kun koulu alkaa.

Ei ole sitten lapset kasvaneet keväästä. Meillä tuli monta senttiä lisää ja viimesyksyiset kengät eivät mahdu jalkaan. Lenkkaritkin on puhki. Huppari kävisi muuten, mutta siihen tullutta likaläiskää ei saa pestyä pois. Yritetty kyllä on, myös ruokasoodalla. Käyttäköön kotioloissa sitä.

Kannattaa vielä kokeilla sappisaippuaa. Tuttava kertoi pelastaneensa tämän tuotteen avulla monta vaatetta. Sappisaippuaa saa ostaa palasaippuana. Itse ne pitänyt nestemäisestä, jota piti suihkuttaa tahran päälle.

Vierailija
688/695 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään vaaditaan täysi ikäisyys kesätöihinkin vakuutusten takia - aika ei siis ole enää 80 lukua.

Näin on. Turvamääräykset ym.

Vierailija
689/695 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh .. halvalla olet päässyt tuollaisen tavaravuoren kanssa.

Vierailija
690/695 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykääpiö saa kyllä rahaa palamaan "tärkeisiin" ostoksiin kuten ap:sta huomataan.

Miten nuo ei ole tärkeitä?

Muutenkin mä olen huomannut että jos teinit on itsevarmempia itsestään menee koulu paremmin ja tuota itsevarmuutta saadaan juuri uusilla ja hienoilla vaatteilla Yms. T. Yläasteen opettaja

Se on sääli, että nykyaikana pitää ns. olla niitä hienoja (merkkivaatteita) päällään, jotka nuoret sitten pöllivät toisten päältä. Kirpputoriltakin kyllä tehdään uudenveroisia hienoja löytöjä mm. netistä. :)

Vierailija
691/695 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noin pieneen määrään tavaraa saa menemään 400€?

Uudet vanssit

Vierailija
692/695 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kiva kun toisilla tällä palstalla on terveitä nuoria, kun edellisen aloituksen mammalla menee sama raha kuussa teininsä yövaippoihin. Kannattaa ehkä jakaa noita kokemuksia miten niitä lapsia kasvatetaan. Ois varmasti täällä monelle ihan hyvä saada jotain käytännön kokemusta jakoon 👍

teinin yövaippoihin XD huutopierua XDXD äksdee

Vierailija
693/695 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne teinit voi käydä pikkasen lompakon päälle. Sukupolvi jolla niitä teinejä tällä hetkellä on, ovat melko hyvällä todennäköisyydellä lama-ajan lapsia, jolloin ajatus siitä, että ei lapseltani ikinä tule mitään puuttumaan, koska itse en saanut kaikkea voi istua melko tiukassa. Jos teinille nyt vähän hommataan uutta vaatetta, niin se saattaa maksaa helposti muutaman satasen. Hupparit joita iso osa ihmisistä nykyään käyttää voi olla helposti satkun. Tennarit merkistä riippuen toinen satku. Farkutkaan ei ilmasia ole, joten helposti voi maksaa 70-80€. Sen verran säästetään ettei niistä rintsikoista nyt makseta ihan samaa, kun äidin treffi-iltoja varten hommaamat sensuellit liivit. Ja vanhalla Konkkenilla voi vielä mennä kouluun, koska repun kuuluukin olla vähän elämää nähnyt. 

Sitten jos se teini onkin muuttamassa pois himasta. No eihän sitä kadullekkaan voi heittää, vaikka toisinaan on ehkä mieli tehnytkin, hetkenä jolloin se sai sinut raivon valtaan perseilyllään. Onneksi kuitenkin muistit kuka on aikuinen ja mietit hiljaa mielessäsi sitä, että teinien aivot eivät vielä ole täysin kehittyneet ja kaikki tämä on täysin normaalia. No asiaan. Muutossa se teini tarvitsee tietysti apua. Siinä joutuu jopa mahdollisesti vuokraamaan pakun jotta saa koko muuttokuorman kerralla esim toiselle puolelle Suomea. Tai jos muutto on helpompi, eli liikutaan henkilöautoon mahtuvan kuorman kanssa. Ehkä muutto asuntolaan esimerkiksi. No sinnekkin tarvitsee omia kippoja, kattiloita ja kitakapuloita sun muuta sälää. 

Ehkä olet opettanut teiniä kesällä ajamaan autoa ja korttikin on jo taskussa. Tarvitseeko teini auton. Meidän teini ei ainakaan millään tonnin pommilla ajele ihan turvallisuussyistä. Käytettyjen autojen hinnat ovat pilvissä. Kolmeen neljään tonniin alkaa löytyä jo huollot tehtyjä ja hyvillä kilsoilla, vaikkakin kakskytä vuotta vanhoja. 

Pointtini on, että maksaahan lapset aina. Mutta omalta osaltani haluan ainakin tukea sitä kotoa lähtemistä kaikin mahdollisin tavoin. Ja taata sen ettei maitojunalla tulla takasin. Koska meillä alkaa nyt mamman kanssa uusi villi nuoruus jossa lapset on saatettu maailmalle ja me voidaan nauttia toisistamme ja ajastamme niinkuin haluamme ilman keskeytyksiä. 

Vierailija
694/695 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- - -

???

Kertoisitko tarkemmin?

https://duunitori.fi/kesatyo/alle-18-vuotiaat

Vierailija
695/695 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Turvamääräykset ym.

- - - - -

??? + ??

https://duunitori.fi/tyoelama/kesatoita-14-vuotiaille

>>Mikä on kesätyön ikäraja? Jos on 14-vuotias tai täyttää saman kalenterivuoden aikana 14, voi jo aloittaa kevyet kesätyöt. Kerromme, millaista työtä silloin saa tehdä ja miten 14-vuotias voi löytää kesätyöpaikan.

Katso kaikki avoimet kesätyöpaikat alle 18-vuotiaille

Huomaathan, että mikäli olet jo täyttänyt 15 vuotta ja suorittanut peruskoulun, sinuun pätevät 15 vuotta täyttäneille suunnatut ohjeet sekä kesätyöpaikat 1516-vuotiaille.

Nuoren työntekijän on tärkeä tietää omat oikeutensa ja pitää niistä huolta. Tässä voit käyttää apuna Duunitorin kesätyöntekijän muistilistaa.

Ota myös huomioon, että alle 15-vuotiaan työsopimuksen tekemiseen tarvitsee aina huoltajan luvan.<<

- - -

Mistähän tuo useammasta kirjoittajasta kumpuava harhaluulo 'täysi-ikäisyysvaatimuksesta' oikein on peräisin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän