Olin 15 vuotiaan kanssa Triplassa ostoksilla ja meni 405€
Ostettiin tarvittavat asiat kouluun palaamiseen
2 uudet rintaliivit
10 kpl sukkapareja
3 t paitaa
2 farkut
1 lökärit
1 juoksuhousut
Uudet vanssit
2 hupparia
Meikkejä noin 40 €
muutama kynä sekä pyyhekumi.
Ja sit syötiin sushi buffetissa.
Tämä ihmisille joista teinin kasvattaminen on halvempaa kun vauvan koska vauvat tarvitsee uusia vaatteita kokoajan
Kommentit (695)
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas 😳
Muistan kun sai yläasteella itselleni vaatteisiin kerran 200 markkaa ja se tuntui älyttömän isolta rahalta enkä meinannut millään haluta ja kehdata käyttää sitä vain itseeni.Missä vaiheessa nuorista tuli tämmöisiä?
Tuo on mun kuukauden vuokra.Ajat muuttuvat ja kyllä minusta teinien on kiva saada koulun alkuun vaatteita ja tarvikkeita. Kohottaa mielialaa ja kyllä ne vaatteet sitten varmasti koko lukuvuoden ellei enemmänkin, palvelee.
Itse osta kolmas luokkalaiselle myös vaatteita, kaikkea mitä tarvitsee. Penaalit ja kynät yms ovat säilyneet ensimmäisestä luokasta niin hyvin että ei tarvitse mutta vaatteet ovat osittain käyneet pieniksi. Kesän t paidat ja shortsit menee liikuntatunneille.
Minulle ei kotoa ostettu noista mitään, kun olin 15. Piti pienestä palkastani (piikana) yrittää sinnitellä, että sai vaatteita. Onneksi olin lautarintainen, niin ostin eka liivit, kun olin 15 v. Asuin omillani, mutta ei edes lapsilisärahojani minulle annettu. Repikää siitä, valittajat. Nyt minulla on noin 50 paria alkkareita, 10 rintsikat, 25 paria kenkiä jne. Niin ja olen 79 v. Muuten hyvin, mutta kaikenlaista krämppää tuppaa olemaan.
Opettaja, joka ei tunne pisteitä ja pilkkuja!
Olisit saanut kaikki nämä tavarat edullisemmin netistä tai käymällä alennusmyynnit tarkkaan läpi. Omat lapset (toinen heistä teini) kulkee ovh:ltaan kalliissa merkkivaatteissa joita ostan hänelle netistä ja outleteista. Viisas ostaa samat asiat halvemmalla. Ihan turha valittaa.
Acneiho vaatii meikkivoidetta??? Suosittelen mieluummin käyntiä ihotautilääkärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveä määrä vaatetta... Toivottavasti ei sentään joka vuosi samanlaista määrä ostella?
Itsellä menossa nyt 4. vuosi yksillä farkuilla. Collegehousuja nyt menee yhdet per vuosi kun polvet kuluu puhki. Uudet verkkarit joutuu ostamaan muutaman vuoden välein.
Voin luvata, että ne farkut eivät enää näytä hyviltä, vaikka periaatteessa ehjät saattavat ollakin.
Kuluneet farkuthan on muotia nykypäivänä.
Mutta ne eivät roiku takapuolesta tai polvista.
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo ollut oikeasti paljon. Minä ostin triplan Marimekolta vaatteet meidän teinille.. summa oli huomattavasti isompi.
Teinille Marimekolta?
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään teinin käsilaukkuun meni 400€
Pahasti viiraa, jos tuollaisia summia menee johonkin käsilaukkuun!
Vierailija kirjoitti:
Olisit saanut kaikki nämä tavarat edullisemmin netistä tai käymällä alennusmyynnit tarkkaan läpi. Omat lapset (toinen heistä teini) kulkee ovh:ltaan kalliissa merkkivaatteissa joita ostan hänelle netistä ja outleteista. Viisas ostaa samat asiat halvemmalla. Ihan turha valittaa.
Tietenkin noin, mutta ilmeisesti ap:lla ei ole rahasta pulaa ja tuollainen shoppailureissu on kivaa yhteistä aikaa. Itsekin olen alennusmyyntien ja kirppisvaatteiden suosija, mutta ymmärrän ettei kaikkia kiinnosta käyttää aikaa netin koluamiseen. Hyvä vaan, että jotkut myös käy siellä kivijalkakaupassa ja ostaa vaatteet normihinnalla, eihän ne muuten pysyisi pystyssä.
Itse asia, eli teinin elättämiseen menee enemmän rahaa kuin vauvan, pitää kyllä toki paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveä määrä vaatetta... Toivottavasti ei sentään joka vuosi samanlaista määrä ostella?
Itsellä menossa nyt 4. vuosi yksillä farkuilla. Collegehousuja nyt menee yhdet per vuosi kun polvet kuluu puhki. Uudet verkkarit joutuu ostamaan muutaman vuoden välein.
Voin luvata, että ne farkut eivät enää näytä hyviltä, vaikka periaatteessa ehjät saattavat ollakin.
Kyllä ne takapuolesta roikkuvat on just muotia. Muutamaa kokoa liian isot että roikkuu lanteilla.
On teillä rahaa turhaan kulutukseen. Pienituloiset ostaa ne vanhat vaatteet kierrätyksestä tarpeeseen.
Minä olen ostanut mun teineille tänä vuonna molemmille kahdet housut käytettyjä vaatteita myyvävästä sellpy - kaupasta (verkkokauppa), maksoi postikuluineen 35€.
Muuta ei olla ostettu , eikä osteta vain siksi kun koulu alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RAHAA ON,ei ongelmaa.
No, miksi jaat tänne kauppalistaasi ja - hintoja.
Ketään ei kiinnosta.
Oletko hullu?
Multa loppuu tänään vessapaperi.
Tilillä on 12.85e eläkkeeseen (elokuun alku).
Siitä myös ruoka.
Mitä teen?
Ostat jauhoa ja teet siitä puuroa, velliä ja leipäsiä tai sämpylöitä. Oletan että sinulla on suolaa? Aamupalaksi puuro, lounaaksi velli ja päivällinen pari kolme leipästä johon kyytipojaksi lämmität velliä jota teit lounaaksi reilun kattilallisen. Tällä pärjäät loppukuun mainiosti ja jää rahaa vielä säästöönkin. Jauho on edelleen halpaa, kilohinta noin euron luokkaa ja se on riittoisaa ja energiapitoista ravintoa.
Vessa-asioissa en ala aikuista ihmistä opettamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne takapuolesta roikkuvat on just muotia. Muutamaa kokoa liian isot että roikkuu lanteilla.
Lanteilla? Ei todellakaan riitä, pitää olla puolivälissä reittä housun vyötärö. Alushousuina pojat suosii nykyään boksereita ja ne saa näkyä melkein kokonaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä niille viime kevään rytkyille tapahtui ? Farkut,muut housut, hupparit
15v tyttö ei paljon enää kvartaalissa kasva.Jos on koko kevään käyttänyt samoja farkuja ja paitoja yms niin kai ne kuluu?
No varmaan jos on jotain Temu-tavaraa niin ei montaa kuukautta kestäkään.
Ja miksi Marimekolta?
Eikä halvemmalla löytynyt?
pröystäilyä, meillä onneksi lapsille kelpasi vaate kuin vaate kunhan olivat ehjiä ja puhtaita. kyllä lapsista tulee itsevarmoja ilman uusia vaatteitakin, ja oppivat hyvät ammatit.
Itse en ole ostanut vuosiin uusia farkkuja kaupoista, vaan olen ostanut farkkuni Kierrätyskeskuksesta. Ison osan kohdalla on näyttänyt siltä kuin niitä ei olisi koskaan käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lanteilla? Ei todellakaan riitä, pitää olla puolivälissä reittä housun vyötärö. Alushousuina pojat suosii nykyään boksereita ja ne saa näkyä melkein kokonaan
Jep. Täsmälleen sama muoti kuin omina teiniaikoina 20v sitten. Muistan miettineeni miten sen yhden luokkakaverin housut pysyi jalassa kun housujen vyötärö oli oikeasti perseen alapuolella ja bokserit näkyi melkein kokonaan.
Normaalilta kuulostaa. 500e minimi mitä menee, jos kunnolla ostoksille lähtee.