Olin 15 vuotiaan kanssa Triplassa ostoksilla ja meni 405€
Ostettiin tarvittavat asiat kouluun palaamiseen
2 uudet rintaliivit
10 kpl sukkapareja
3 t paitaa
2 farkut
1 lökärit
1 juoksuhousut
Uudet vanssit
2 hupparia
Meikkejä noin 40 €
muutama kynä sekä pyyhekumi.
Ja sit syötiin sushi buffetissa.
Tämä ihmisille joista teinin kasvattaminen on halvempaa kun vauvan koska vauvat tarvitsee uusia vaatteita kokoajan
Kommentit (695)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me teineinä maksettiin omat menot kesätyön tieneisteillä. Tai lahjarahoilla. Ei ikinä olisi ollut varaa perheellä laittaa tommoseen reissuun.
Aloitus on vuodelta 2021, mutta silti.. Kyllä tuon kaiken saa satasellakin. Ei tarvii ostaa vansin tossuja + muita merkkivaatteita tai meikkejä. Juoksuhousut tarpeettomat... Lisäksi Tripla lisä. Vähän ulkopuolelta stadin saisi heti edullisemmin.
Ehkä teini halus just ne Vanssin kengät. Miksi joitakin loukkaa niin syvästi se että joku ostaa jotain mitä haluaa sen sijaan, että ostaisi halvalla?
En osta käytettyjä kenkiä. Uffista teen löytöjä välillä, vaatteet.
Oma kokemus on, että teinit vie valtavasti enemmän rahaa ihan peruselämisessä, ehkei kaikilla sitten ole niin. Olin lasten kanssa kotona yhteensä kuusi vuotta eli näitä vanhempainvapaita ja kotihoidontukia ja jopa puolisen vuotta ilman mitään tukia (paitsi lapsilisä). Hyvin tultiin toimeen niillä ja miehen palkalla. Nyt ei olisi enää mitään jakoa.
Millä prosentilla 15-vuotias osallistui? Kesätöissä varmaan ollut tai on ainakin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvalle saa halpoj vaatteita kirppparilta, mutta varusteet ja vaipat on kalliita.
Meillä on nyt teinejä. Paljon kuluu rahaa.
Pojalla kului rahaa elektroniikkaan
KORTSUIHIN, valkovaseliiniin ja FLESUUN.
Hirveä määrä vaatetta... Toivottavasti ei sentään joka vuosi samanlaista määrä ostella?
Itsellä menossa nyt 4. vuosi yksillä farkuilla. Collegehousuja nyt menee yhdet per vuosi kun polvet kuluu puhki. Uudet verkkarit joutuu ostamaan muutaman vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mun teinit pystyy palaamaan kouluun niillä vanhoillakin vaatteilla. Harrastuksiin sen sijaan menee parisataa joka kuukausi.
Mun teini (15v) ei pysty. Kesäkuun puolivälissä ostin hänelle vaatteet rippijuhliin. Mietin housun lahkeita, että pitääkö lyhentää. Päätin, että saa kelvata sellaisena, kun ei kuitenkaan kenkien kanssa maata viistä. Heinäkuun puolivälissä oli juhlat, ja housunlahkeet olivat jo vähän liian lyhyet.
Viime kevään kouluhousuista monien lahkeet yltävät hädin tuskin puoleen pohkeeseen. Paitavarastokin meni lähes kokonaan uusiksi.
Saa nähdä, pärjääkö jouluun asti niillä vaatteilla, mitkä viime viikolla kävi isänsä kanssa ostamassa.
Kannattaisi ostaa sen verran isompi koko että on kasvun varaa.
Itsellä meni peruskouluaikaan useampi vuosi samoilla vaatteilla helposti.
Olisin luullut, että tuon listan ostokset olisivat maksaneet vielä enemmän.
Mitä vauvoihin tulee, rahaa saa menemään tietysti paljon, jos joka vimpain, vekotin, lelu ja vaate pitää välttämättä ostaa uutena ja tietyn merkkisinä, mikä nyt sattuu milloinkin trendinä olemaan. Jos taas käytetty kelpaa, niin huomattavasti halvemmalla pääsee, kun ei ne vaatteet edes ehdi juuri kulua, ja käytettyä vauvanvaatetta totisesti on tarjolla vaikka kuinka.
Se on vähän eri juttu teinin vaatteiden kanssa. Jotain voi tietysti saada kelvollisena kirppareilta, mutta ei vaikkapa rintaliivejä, muita alusvaatteita, sukkia, ei oikeastaan kenkiä tai t-paitojakaan. Teineille menee rahaa sitten tietysti puhelimiin, harrastuksiin, meikkeihin ja sen sellaiseen, jotka eivät toki ole aivan välttämättömiä mutta tavallaan kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen omalle teinilleni ostanut viimeisen 2vkon aikana..
Imurin
Paahtimen
Grillimikroaaltouunin
Sängyn+sijauspatjan+petivaatetta+päiväpeitto
Säädettävän työpöydän+tuolin siihen (säädettävä/ergonominen)
Ruokapöydän+4 tuolia
Hyllykön
Sivupöydän (sängyn viereen herätyskellolle yms)
Mattoja x 3
Astiat laseja, mukeja
Aterimet
Kattilan 2 eri kokoa
Paistinpannun
Fiskarsin yleis-ja kynsisakset
Fiskarsin veitsiä 3 eri tarkoitukseen
Keittiövälineistöä
Kaihtimet x 4
Verhot x 4
Wc-tarvikkeita (suihkuverho, pyttyharja jne)
Kylpypyyhkeitä x 4
Käsi pyyhkeitä x4
Keittiöpyyhkeitä x4
+Ruokakaupassa haemme vielä täydennystä tyhjiin kaappeihin esim.pasta, riisi, mausteet, pesuaineet, tonnikalaa, maapähkinä voita, talous-ja wc-paperi jne.jne
18-19v on teini ja moni aloittaa tuon ikäisenä yliopiston
-ohis
"Vai että TEINI menee YLIOPISTOON. Taitaa olla sitten ihmelapsi kyseessä, kun teinejä ei yleensä yliopistossa ole."
Kun minä aloitin yliopiston, olin 18-vuotias eli teini, kuten suurin osa vuosikurssillani. Paljon ihmelapsia siis! Täytin syksyllä 19, eli olin teini vielä koko ensimmäisen opiskeluvuodenkin ajan.
Minuta tuo on myös aika kohtuu setti, koska saat myös joka kuukausi hänestä lapsilisän; vielä. Kaikki oli varmasti tarpeellista ja on mukava aloittaa koulu uusilla kamppeilla. Tuskin tarvitsee pian uutta.
Vierailija kirjoitti:
RAHAA ON,ei ongelmaa.
No, miksi jaat tänne kauppalistaasi ja - hintoja.
Ketään ei kiinnosta.
Oletko hullu?
Multa loppuu tänään vessapaperi.
Tilillä on 12.85e eläkkeeseen (elokuun alku).
Siitä myös ruoka.
Mitä teen?
Pelkästään teinin käsilaukkuun meni 400€
Minä pistin oman teinityttäreni siivoamaan vaatekaappinsa. Ja yks kaks yllättäen sieltä löytyi paljon unohtuneita vaatteita. "Ai niin, mulla oli tämmöinenkin". Eipä tarvitse ostaa kuin alusvaatteita ja ehkä kengät syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään teinin käsilaukkuun meni 400€
Kallis logo taisi olla logossa
18-vuotias on nuori aikuinen, ei teini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin 5v tosi hyvät cubuksesta ostin. 20€ töihinkin mennään ilman uusia vaatteita 0)
Suomeksi siis: "Minäkin viisivuotias ostin tosi hyvät Cubuksesta. 20 euroa. Töihinkin mennään ilman uusia vaatteita. Reikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me teineinä maksettiin omat menot kesätyön tieneisteillä. Tai lahjarahoilla. Ei ikinä olisi ollut varaa perheellä laittaa tommoseen reissuun.
Aloitus on vuodelta 2021, mutta silti.. Kyllä tuon kaiken saa satasellakin. Ei tarvii ostaa vansin tossuja + muita merkkivaatteita tai meikkejä. Juoksuhousut tarpeettomat... Lisäksi Tripla lisä. Vähän ulkopuolelta stadin saisi heti edullisemmin.
Ehkä teini halus just ne Vanssin kengät. Miksi joitakin loukkaa niin syvästi se että joku ostaa jotain mitä haluaa sen sijaan, että ostaisi halvalla?
Vanssit maksaa n.70€, kestävämmät peruslenkkarit halpamarketista 50€, eli ei paljoa säästöä jos yhdet kestää vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykääpiö saa kyllä rahaa palamaan "tärkeisiin" ostoksiin kuten ap:sta huomataan.
Miten nuo ei ole tärkeitä?
Muutenkin mä olen huomannut että jos teinit on itsevarmempia itsestään menee koulu paremmin ja tuota itsevarmuutta saadaan juuri uusilla ja hienoilla vaatteilla Yms. T. Yläasteen opettaja
Lol, sellainen mielikuvitusope sieltä sitten.
Pojalla kului rahaa elektroniikkaan