Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin 15 vuotiaan kanssa Triplassa ostoksilla ja meni 405€

Vierailija
28.07.2021 |

Ostettiin tarvittavat asiat kouluun palaamiseen
2 uudet rintaliivit
10 kpl sukkapareja
3 t paitaa
2 farkut
1 lökärit
1 juoksuhousut
Uudet vanssit
2 hupparia
Meikkejä noin 40 €
muutama kynä sekä pyyhekumi.
Ja sit syötiin sushi buffetissa.
Tämä ihmisille joista teinin kasvattaminen on halvempaa kun vauvan koska vauvat tarvitsee uusia vaatteita kokoajan

Kommentit (695)

Vierailija
561/695 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinullako teinin vaatevarasto pitää kokonaisuudessaan uusia parin kuukauden välein? Vauvoillahan se menee niin, kun yksi koko jää pieneksi. 

Vauvojen vaatteita saa ilmaiseksi ja hyvin halvalla. Teinille ei Ja tässä on vasta vaatteet. Tarvitseehan se teini kaikenlaista muutakin: kännykän, puhelinliittymän, pyörän, bussilla kulkemiseen rahaa, sukset, luistimet jne jne Harrastukset maksaa monta tonnia vuodessa. Ei taida vaiva kovin paljoa maksaa, kun lähdetään vertailemaan. Ja vaikka ostaisit ne kaikki vauvanvaatteet uutena, niin halvemmaksi tulee silti. 

Vierailija
562/695 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vai että TEINI menee YLIOPISTOON. Taitaa olla sitten ihmelapsi kyseessä, kun teinejä ei yleensä yliopistossa ole."

Kun minä aloitin yliopiston, olin 18-vuotias eli teini, kuten suurin osa vuosikurssillani. Paljon ihmelapsia siis! Täytin syksyllä 19, eli olin teini vielä koko ensimmäisen opiskeluvuodenkin ajan. 

Suurin osa 18 v? Höpsis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/695 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin 5v tosi hyvät cubuksesta ostin. 20€ töihinkin mennään ilman uusia vaatteita 0) 

Suomeksi siis: "Minäkin viisivuotias ostin tosi hyvät Cubuksesta. 20 euroa. Töihinkin mennään ilman uusia vaatteita. Reikä.

Siis, että mitä???? 

Vierailija
564/695 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä. Lapsi sai kaikkea tarpeellista.

Vierailija
565/695 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noin pieneen määrään tavaraa saa menemään 400€?

Minä ostin juuri tweed-puolihameen ja siihen sopivan jakun ja meni enemmänkin. Silkkipusero päälle 200e.

Toki olen aikuinen, ja nuo kestää lopun ikääni. Paitsi pusero, se kestää luultavasti vain 5 vuotta.

Vierailija
566/695 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkille löytyy nihkeästi mistään vaatteita.

D mitoituksella senkin edestä.

? Itselläni kyllä juuri päin vastainen kokemus. Farkkuja ostaa niin kaikki tuntuu olevan pitkille kapeajalkaisille hujopeille mitoitettu.

Samoin kauluspaidoissa kun löytyy malli jossa hartioille on tilaa, niin hihat on sitten 10 cm liian pitkät, tai malli sitten on D jolloin se on mahan ja rinnan kohdalta valtava säkki

Vierailija
567/695 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä ostaa. Farkkuja saa 15 eurolla , liike on 147. Kenkiä parilla kympillä Stadium outlet. 

Vierailija
568/695 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsia hankkineille tullu yllätyksenä, että rahaa kuluu 100.000 per suu ennen kuin ollaan 18v. Mukana on myös asumiskulut.

Paljousalennusta tulee toki vähän.

Vierailija
569/695 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pistin oman teinityttäreni siivoamaan vaatekaappinsa. Ja yks kaks yllättäen sieltä löytyi paljon unohtuneita vaatteita. "Ai niin, mulla oli tämmöinenkin". Eipä tarvitse ostaa kuin alusvaatteita ja ehkä kengät syksyllä. 

Minä laitan myös teinit tekemään tätä. Lisäksi tykkäävät kirppiksistä ja vaihtelevat kavereiden kanssa vaatteita. 

Vierailija
570/695 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi oli minusta halpaa, jos rahalla on syötykin. Onneksi mun 18v sai kesätöitä, vaikka lyhyen, niin on vähän omaa rahaa jo ostoksiin. 2 teiniä olen yksin rahoittanut ja kasvattanut, summat on yleensä hirveitä. Varro kun se haluaa Tukholmaan Taylor Swift - konserttiin tms niin sitten rahaa palaakin ( perustuu todelliseen kokemykseen).

Vierailija
571/695 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostat teinille meikkejä? Säästää kuukausirahastaan. Uudet farkut, kengät ja urheiluvaatteet ymmärrän mikäli uudet tarvitsee.

Mäkin ajattelin että miksi teinejä hemmotellaan pilalle. Joutuuko ne itse tekemään yhtään mitään rahan eteen, tajuavatko kuinka ison työn takana tuommoinen summa on?

Syytä ap vain itseäsi kun muksu ei muuta omaan kotiin ja sit kun muuttaa niin on jatkuvasti kinuamassa ja käsi ojossa olettaen että mamma betalar.

Tai sitten opiskelee itsensä pitkälle, koska haluaa aikuisenakin pitää yllä lapsuuden elintasoaan. Kaikissa perheissä ei ole pulaa rahasta. 

Vierailija
572/695 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä määrä vaatetta... Toivottavasti ei sentään joka vuosi samanlaista määrä ostella?

Itsellä menossa nyt 4. vuosi yksillä farkuilla. Collegehousuja nyt menee yhdet per vuosi kun polvet kuluu puhki. Uudet verkkarit joutuu ostamaan muutaman vuoden välein.

Voin luvata, että ne farkut eivät enää näytä hyviltä, vaikka periaatteessa ehjät saattavat ollakin. 

Vierailija
573/695 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut varaa hankkia enempää lapsia. Jos lapsista saisi vaikkapa verohelpotusta, syntyisi Suomessa enemmän lapsia. Nyt tilanne on se, ettei edes hyvätuloisilla ole varaa, varsinkaan pks 

Vierailija
574/695 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinityttö tykkää tehdä "ostoksia" mun vaatekaapilla ja varastossa. Sopii mulle, kun enää ei hukkaostokset harmita ;)

Vierailija
575/695 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vai että TEINI menee YLIOPISTOON. Taitaa olla sitten ihmelapsi kyseessä, kun teinejä ei yleensä yliopistossa ole."

Kun minä aloitin yliopiston, olin 18-vuotias eli teini, kuten suurin osa vuosikurssillani. Paljon ihmelapsia siis! Täytin syksyllä 19, eli olin teini vielä koko ensimmäisen opiskeluvuodenkin ajan. 

Jos ei armeijaa käy välissä, niin yliopiston ehtii normaalitahdilla aloittamaan lukion/ammattikoulun jälkeen samana vuonna kun täyttää 19.

Mutta... Suurin osa miehistä käy armeijan, ja lisäksi suurin osa suomalaisista on syntynyt ennen elokuuta, joten en kyllä usko että suurin osa vuosikurssistasi olisi 18 vuotiaana aloittanut vaikka se teoriassa olisi mahdollista.

Vierailija
576/695 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveä määrä vaatetta... Toivottavasti ei sentään joka vuosi samanlaista määrä ostella?

Itsellä menossa nyt 4. vuosi yksillä farkuilla. Collegehousuja nyt menee yhdet per vuosi kun polvet kuluu puhki. Uudet verkkarit joutuu ostamaan muutaman vuoden välein.

Voin luvata, että ne farkut eivät enää näytä hyviltä, vaikka periaatteessa ehjät saattavat ollakin. 

Kuluneet farkuthan on muotia nykypäivänä.

Vierailija
577/695 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä se Aina täysillä mäntyjä päin bloggaaja?

Vierailija
578/695 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva abi pääsee sisään yliopistoon 1.yrityksellä. Itse olin 23, ja omassa ryhmässäni ei ollut yhtään sen vuoden ylioppilasta.

Vierailija
579/695 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään teinin käsilaukkuun meni 400€ 

Jymäytetty.

Se oli COOP:in uusi malli.

Oli se tyhmä.

Vierailija
580/695 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei koskaan "mene" tai "kulu". Me ihmiset käytämme sitä ihan omien valintojemme pohjalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän