Olin 15 vuotiaan kanssa Triplassa ostoksilla ja meni 405€
Ostettiin tarvittavat asiat kouluun palaamiseen
2 uudet rintaliivit
10 kpl sukkapareja
3 t paitaa
2 farkut
1 lökärit
1 juoksuhousut
Uudet vanssit
2 hupparia
Meikkejä noin 40 €
muutama kynä sekä pyyhekumi.
Ja sit syötiin sushi buffetissa.
Tämä ihmisille joista teinin kasvattaminen on halvempaa kun vauvan koska vauvat tarvitsee uusia vaatteita kokoajan
Kommentit (695)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas 😳
Muistan kun sai yläasteella itselleni vaatteisiin kerran 200 markkaa ja se tuntui älyttömän isolta rahalta enkä meinannut millään haluta ja kehdata käyttää sitä vain itseeni.Missä vaiheessa nuorista tuli tämmöisiä?
Tuo on mun kuukauden vuokra.
200 markkaa= n. 40€. Se nyt on tyly tosiasia, ettei tuolla summalla saa edes yhtä hupparia.
Riippuu ajakohdasta, minkä arvoinen 200 markkaa on.
Vuoden 1993 rahamäärää 200,00 markkaa vastaava rahamäärä vuonna 2023 oli 56,72 euroa.
Vuoden 2001 rahamäärää 200,00 markkaa vastaava rahamäärä vuonna 2023 oli 50,17 euroa.
Vuoden 1983 rahamäärää 200,00 markkaa vastaava rahamäärä vuonna 2023 oli 89,28 euroa.
Mene, AP, ostamaan tukevaa hamppuköyttä, vaseliinia ja jakkara. Sitten kirjaston kautta kotiin ja lainaat kirjan 1001 solmua.
Me teineinä maksettiin omat menot kesätyön tieneisteillä. Tai lahjarahoilla. Ei ikinä olisi ollut varaa perheellä laittaa tommoseen reissuun.
Mä en ole koskaan ostanut kerralla noin paljoa vaatteita. En vauvalle, en taaperolle, en teinille enkä itselleni. Jos ollaan menty lasten kanssa vaateostoksille, niin se on yleensä mennyt niin, että max yksi paita ja yhdet housut. Itsellekin ostan kerralla aina vain yhden vaatteen. Olen pihi sekä tuntuu pröystäilyltä tai jotain, jos ostaa kassikaupalla ja ns ylimääräistä. Tullaan aika vähällä vaatemäärällä toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Älykääpiö saa kyllä rahaa palamaan "tärkeisiin" ostoksiin kuten ap:sta huomataan.
Juu,ostaa kaiken kahtena kappaleena niin kai sitä rahaa menee.
Äläs nyt.
Tuttava pariskunnan penskat vaatii isältään seuraavaksi työsuhde autoksi teslan eikä mitään köyhien autoa.
Pitkille löytyy nihkeästi mistään vaatteita.
D mitoituksella senkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas 😳
Muistan kun sai yläasteella itselleni vaatteisiin kerran 200 markkaa ja se tuntui älyttömän isolta rahalta enkä meinannut millään haluta ja kehdata käyttää sitä vain itseeni.Missä vaiheessa nuorista tuli tämmöisiä?
Tuo on mun kuukauden vuokra.
niin, yli 24 vuotta sitten moni asia oli halvempi..ja 400e ei kyllä ainakaan pk-seudulta saa edes yksiötä vuokralle. Tervetuloa tälle vuosikymmenelle.
Minä saan koko kuukaudeksi 650€/kk, josta asumis- ja lääkekulut, ruoka, laskut, en saa tukia, koska oma asunto tein joskus kahta työtä, nyt ei työtä, vain sairaus!
mutta tuo summa vaatteisiin on liikaa, kirpparille ostoksille, äläkä enää pröystäile!
Tottakai sitä lastaan auttaa niin paljon kuin voi. Kyllä meidän teini rahan arvon ymmärtää ja tienaa kesätöissä rahaa. Mutta pitäköön rahansa tilillään sillä me vanhemmat haluamme hänelle parasta. Siispä ostamme vaatteet, maksamme kalliit harrastukset ja matkustelemme yhdessä. Meillä vanhemmilla molemmilla köyhä lapsuus mutta nyt kohtuu hyvät tulot niin kyllä siitä piisaa jälkikasvulle jakaa. Jos meillä on mistä antaa niin mitä sitä pihtaamaan, parempi vaan että saa nuori nauttia niistä asioista mitä me emme tuon ikäisinä saaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on koko kevään käyttänyt samoja farkuja ja paitoja yms niin kai ne kuluu?
Minä aikuinen olen käyttänyt samoja farkkuja kolme vuotta, euvätkä ole vielä käyttökelvottomiksi kuluneet
Vierailija kirjoitti:
Lökärit? Mitä minä mummeli juuri luin?
Koti- ja kouluvaatteet on erikseen. Kotona vaihdetaan mukaviin vaatteisiin, ei kotona olla farkut jalassa.
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo ollut oikeasti paljon. Minä ostin triplan Marimekolta vaatteet meidän teinille.. summa oli huomattavasti isompi.
En tiedä yhtäkään teiniä joka suostuisi Marimekon vaatteisiin pukeutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan koko kuukaudeksi 650€/kk, josta asumis- ja lääkekulut, ruoka, laskut, en saa tukia, koska oma asunto tein joskus kahta työtä, nyt ei työtä, vain sairaus!
mutta tuo summa vaatteisiin on liikaa, kirpparille ostoksille, äläkä enää pröystäile!
Jos mulla on varaa ostaa viidellä sadalla uusia vaatteita niin sitten ostan, minkä ihmeen takia ostaisin kirppikseltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykääpiö saa kyllä rahaa palamaan "tärkeisiin" ostoksiin kuten ap:sta huomataan.
Ja vielä kalleimpaan paikkaan TRIPLAAN! Äly hoi, älä jätä!
Sitäpaitsi tämä on vanha ketju!
EI pidä hinnat enää paikkaansa!
Ei varmaan pidäkkään. Niitä hintojahan hilataan kokoajan ylöspäin. Mukana myös "Triplalisä" Esim. Triplassa olisi maksanut rannekellon patterin vaihto 38 euroa vuonna - 23. (sikamaista ryöstöä) Meninpä Vantaalle, maksoi 8 euroa. Tripla saa pitää "tunkkinsa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo ollut oikeasti paljon. Minä ostin triplan Marimekolta vaatteet meidän teinille.. summa oli huomattavasti isompi.
Nehän on kauheita !
Älä muuta virka, ja vielä Marimekolta, hyi hyi ja hyi.
Vierailija kirjoitti:
Me teineinä maksettiin omat menot kesätyön tieneisteillä. Tai lahjarahoilla. Ei ikinä olisi ollut varaa perheellä laittaa tommoseen reissuun.
Aloitus on vuodelta 2021, mutta silti.. Kyllä tuon kaiken saa satasellakin. Ei tarvii ostaa vansin tossuja + muita merkkivaatteita tai meikkejä. Juoksuhousut tarpeettomat... Lisäksi Tripla lisä. Vähän ulkopuolelta stadin saisi heti edullisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ostettiin vauvalle kaksi tuotetta ja meni liki tonni. Jos siis nyt oli tarkoitus vertailla teinin hintaa vauvan hintaan.
Eli puhutaanko esim rattaista ja turvaistuimesta?
Huono vertaus. Teinille ostetaan myös jossain vaiheessa varmaan puhelin, kuulokkeet, nämä tuli ensimmäisenä mieleen
Vierailija kirjoitti:
Kesätöitä esim tänä kesänä esim pk-seudulla on ollut vaikea saada.
Aika halvalla selvisit.