Olin 15 vuotiaan kanssa Triplassa ostoksilla ja meni 405€
Ostettiin tarvittavat asiat kouluun palaamiseen
2 uudet rintaliivit
10 kpl sukkapareja
3 t paitaa
2 farkut
1 lökärit
1 juoksuhousut
Uudet vanssit
2 hupparia
Meikkejä noin 40 €
muutama kynä sekä pyyhekumi.
Ja sit syötiin sushi buffetissa.
Tämä ihmisille joista teinin kasvattaminen on halvempaa kun vauvan koska vauvat tarvitsee uusia vaatteita kokoajan
Kommentit (695)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu aika löysälle ja vanhanaikaiselle teinin kanssa SHOPPAILU jossakin ylihintaisessa ostoskeskuksessa. "Koska TARVITSEE kouluun sitä/tätä/tuota, ja sitten vielä syötiin".
Rahat pois hölmöiltä.
Ostelen itse vaatteet joko käytettynä tai tilaan edullisesti netistä. Oli sitten valitusta tai ei.
Joihinkin käyttö- ja alusvaatteisiin en kyllä millään ilveellä polttaisi neljääsataa euroa. Eihän tuossa ole järjen häivääkään.
Minusta noin paljon vaatteita, niin lasku ei ollut suuri. Ja miksi ostaa 5 t-paidan, kun voi ostaa 50n? Jälkimmäinen on kuitenkin varmasti parempilaatuinen. Ihan turha väittää muuta, koska teen töitä kierrätysvaatteiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas 😳
Muistan kun sai yläasteella itselleni vaatteisiin kerran 200 markkaa ja se tuntui älyttömän isolta rahalta enkä meinannut millään haluta ja kehdata käyttää sitä vain itseeni.Missä vaiheessa nuorista tuli tämmöisiä?
Tuo on mun kuukauden vuokra.200 markkaa= n. 40€. Se nyt on tyly tosiasia, ettei tuolla summalla saa edes yhtä hupparia.
Ai hupparia!? Meillä lukee huppareissa Peak Performance ja 1kpl on sen 120. Tätä samaa settiä lökärit, pari hupparia ja muutama t-paita niin ollaankin jo siinä 400 eurossa. Sit vähän farkkua, joku HellyHansenin kiva syksytakki ja muut kamppeet niin syksyn loppusumma per teini menee yli tonniin että helähtää. Onneksi on vaan pari muksua, muuten tulis kyllä konkurssi näitten kanssa.
Peak ja HH ovat kauheita junttimerkkejä. Okei, ovat todella kestäviä, mutta niistä tulee vibat jostain yleisurheilu tai futiskentän tai muun junttimainen kentän laidalla istuvasta nuorekkaasta mutsista, joka yrittää esittää, että perheestä löytyy kyllä rahaa. Ehkä ne teineillä on vähän vähemmän juntit, vaikka kyllähän niillä silloinkin rikkaan statusta haetaan.
Mulle taas tulee HH:sta välittömästi mielleyhtymä keski-ikäisestä Etelä-Suomalaisesta mökkeilevästä miehestä. Naama kärvähtänyt useammankin kerran, kaulassa paksu hopeinen ketju, maailman omistajan elkeet ja takin selässä lukee isolla HH. Näitä juppeja täällä maakunnissa pyörii palveltavana näin kesäisin ja IKINÄ en ostaisi yhtään Helly Hansenin vaatetta itselleni tai lapsilleni. 😆
Ihan hyvä mielikuva tuokin. :D Me asumme pk-seudun tuntumassa, niin täällä näitä näkyy jatkuvasti.
Totta tosiaan, toisaalta Helly yms. merkit ei ole ihan kaikkien ostettavissa. Hyvät takit kun maksaa yli 300 (meillä niitä ei ole).
Meillä kakarat kulkee kyllä hyvissä kamppeissa ja 5 ja 7 vuotiaat ei ikipäivänä suostuisi pukemaan mitään Tokmannin krääsää päällensä. Itsellä sama juttu, mutta siltikään en mitään vaatteita haukkuisi junttikuteiksi kuten edellä.Joku on kyllä pahasti vialla kasvatuksessa, jos jo alle kouluikäinen on niin merkkitietoinen ettei Tokmanni kelpaa 😳 meillä on saman ikäiset lapset ja hyvät vaatteet heilläkin, mutta todellakin kelpaa myös halppis (oikeastaan paremmin kelpaisi Tokmannin glitteroksennus kuin joku trendikäs mutta tylsä Kaiko). En ikimaailmassa haluaisi opettaa lastani arvostelemaan vaatteita merkin perusteella.
Ei ole pakko olla merkki tietoinen, voi olla vain tiedostava ettei Tokmanni vaatteet kelpaa. Meillä ne ei kelvannut, koska vartalon malli poikkeaa suomalaisesta mitoituksesta. Ollaan siis pitkiä ja siroja. Tokmannin vaatteet on lapsillekin liian leveitä ja lyhyitä.
No, Tokmanni nyt varmaan on vain esimerkki. Minunkin lapsista varsinkin toinen on hoikka (mielestäni hoikkakin on kyllä ihan normaali suomalainen vartalonmalli), eikä lähimainkaan kaikki housut pysy jalassa, mutta kyllä niitä sopivan mallisia löytyy ihan halpamerkeiltäkin. Mutta vastuullisuus on kyllä vain vanhempien valinta, ei noin pienten lasten, eikä lapsille pitäisi opettaa että "Me ei mitään Tokmannin rääsyjä osteta". Itse suosin käytettyä milloin vain mahdollista, sekä ekologisista että taloudellisista syistä.
Tiedostava ei osta halpiskaupasta. Vaan valikoi eettisiä vaatteita. Ne valitettavasti maksaa. Ja täysin eettistä ei ole olemassa. Aina voi valita tarjolla olevista eettisimmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas 😳
Muistan kun sai yläasteella itselleni vaatteisiin kerran 200 markkaa ja se tuntui älyttömän isolta rahalta enkä meinannut millään haluta ja kehdata käyttää sitä vain itseeni.Missä vaiheessa nuorista tuli tämmöisiä?
Tuo on mun kuukauden vuokra.200 markkaa= n. 40€. Se nyt on tyly tosiasia, ettei tuolla summalla saa edes yhtä hupparia.
Ai hupparia!? Meillä lukee huppareissa Peak Performance ja 1kpl on sen 120. Tätä samaa settiä lökärit, pari hupparia ja muutama t-paita niin ollaankin jo siinä 400 eurossa. Sit vähän farkkua, joku HellyHansenin kiva syksytakki ja muut kamppeet niin syksyn loppusumma per teini menee yli tonniin että helähtää. Onneksi on vaan pari muksua, muuten tulis kyllä konkurssi näitten kanssa.
Peak ja HH ovat kauheita junttimerkkejä. Okei, ovat todella kestäviä, mutta niistä tulee vibat jostain yleisurheilu tai futiskentän tai muun junttimainen kentän laidalla istuvasta nuorekkaasta mutsista, joka yrittää esittää, että perheestä löytyy kyllä rahaa. Ehkä ne teineillä on vähän vähemmän juntit, vaikka kyllähän niillä silloinkin rikkaan statusta haetaan.
Mulle taas tulee HH:sta välittömästi mielleyhtymä keski-ikäisestä Etelä-Suomalaisesta mökkeilevästä miehestä. Naama kärvähtänyt useammankin kerran, kaulassa paksu hopeinen ketju, maailman omistajan elkeet ja takin selässä lukee isolla HH. Näitä juppeja täällä maakunnissa pyörii palveltavana näin kesäisin ja IKINÄ en ostaisi yhtään Helly Hansenin vaatetta itselleni tai lapsilleni. 😆
Ihan hyvä mielikuva tuokin. :D Me asumme pk-seudun tuntumassa, niin täällä näitä näkyy jatkuvasti.
Totta tosiaan, toisaalta Helly yms. merkit ei ole ihan kaikkien ostettavissa. Hyvät takit kun maksaa yli 300 (meillä niitä ei ole).
Meillä kakarat kulkee kyllä hyvissä kamppeissa ja 5 ja 7 vuotiaat ei ikipäivänä suostuisi pukemaan mitään Tokmannin krääsää päällensä. Itsellä sama juttu, mutta siltikään en mitään vaatteita haukkuisi junttikuteiksi kuten edellä.Joku on kyllä pahasti vialla kasvatuksessa, jos jo alle kouluikäinen on niin merkkitietoinen ettei Tokmanni kelpaa 😳 meillä on saman ikäiset lapset ja hyvät vaatteet heilläkin, mutta todellakin kelpaa myös halppis (oikeastaan paremmin kelpaisi Tokmannin glitteroksennus kuin joku trendikäs mutta tylsä Kaiko). En ikimaailmassa haluaisi opettaa lastani arvostelemaan vaatteita merkin perusteella.
Ei ole pakko olla merkki tietoinen, voi olla vain tiedostava ettei Tokmanni vaatteet kelpaa. Meillä ne ei kelvannut, koska vartalon malli poikkeaa suomalaisesta mitoituksesta. Ollaan siis pitkiä ja siroja. Tokmannin vaatteet on lapsillekin liian leveitä ja lyhyitä.
No, Tokmanni nyt varmaan on vain esimerkki. Minunkin lapsista varsinkin toinen on hoikka (mielestäni hoikkakin on kyllä ihan normaali suomalainen vartalonmalli), eikä lähimainkaan kaikki housut pysy jalassa, mutta kyllä niitä sopivan mallisia löytyy ihan halpamerkeiltäkin. Mutta vastuullisuus on kyllä vain vanhempien valinta, ei noin pienten lasten, eikä lapsille pitäisi opettaa että "Me ei mitään Tokmannin rääsyjä osteta". Itse suosin käytettyä milloin vain mahdollista, sekä ekologisista että taloudellisista syistä.
Hoikka on normaali. Pitkäraajainen ja siro ei ole. Se vähentää vaatteiden ostoa tehokkaasti, mutta jos löytyy sopivia, se ostetaan kysymättä hintaa.
Sen verran on tullut balettia ja varsinkin kilpailuja seurattua, että hoikka/laiha suomalainen on leveä, verrattuna esim. aasialaisiin.
YsiViisSeiska kirjoitti:
Pojilla vissiin helpompaa.
-Ikivanhat rikkinäiset lenkkarit
-adidaksen lökärit
-harmaa huppari
-suora lippisTälläsellä varustuksella vedin yläasteen ekat 2 vuotta.
Tietojone, kännykkä, läpri sun muut hilavitkuttimet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu aika löysälle ja vanhanaikaiselle teinin kanssa SHOPPAILU jossakin ylihintaisessa ostoskeskuksessa. "Koska TARVITSEE kouluun sitä/tätä/tuota, ja sitten vielä syötiin".
Rahat pois hölmöiltä.
Ostelen itse vaatteet joko käytettynä tai tilaan edullisesti netistä. Oli sitten valitusta tai ei.
Joihinkin käyttö- ja alusvaatteisiin en kyllä millään ilveellä polttaisi neljääsataa euroa. Eihän tuossa ole järjen häivääkään.
Minusta noin paljon vaatteita, niin lasku ei ollut suuri. Ja miksi ostaa 5 t-paidan, kun voi ostaa 50n? Jälkimmäinen on kuitenkin varmasti parempilaatuinen. Ihan turha väittää muuta, koska teen töitä kierrätysvaatteiden kanssa.
Jos ostaa viidenkympin t-paidan ja pitää sitä yhtä kauan kuin vitosen t-paitaa, niin ei mitään järkeä. Mutta jos se viidenkympin t-paita oikeasti kestää kauan ja sitä myös pitää kauan, niin sitten tietenkin mieluummin sellainen. Tai sitten jonkun hylkäämä viidenkympin t-paita vitosella UFFilta, niin vielä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas 😳
Tyly tosiasia on, että 40€ saa helpostikkin kakis hupparia ja tuurin käydessä ale-rekillä jopa neljä hupparia.
Luonnollisestikkaan näissä ei lue Nike,Adidas,David,CAT, tms...
Mutta kyllä halvallakin löytää ihan laadukasta kampetta ja esim. talvikengät kannattaa ostaa
keväällä alesta - 30 -70% hinnoin., jos arveluttaa niin ostaa koon isot ja taas hupsista säästettiin....
Joku jo kirjoittikin ,että meikkejä on repullinen mutta koulutarvikkeita ei lainkaan..
Tästä tulee surulliseksi ,kun kasvojen kiillotus voittaa yhä useammalla reippaasti oppimisen ja sivistyksen.
Siis jopa omaan tulevaisuuteen vaikutukset ovat suuret. Varsinkin vanhemmat jotka tätä oikein ylpeilevät
ja tähän kannustavat saavat minut surulliseksi..
Kyllä mun mielestä halvemmaksi tulee teinin kasvattaminen, kun ei koulu maksa mitään. Kahdesta muksusta aikanaan päivähoitomaksut oli melkein 500 euroa kuukaudessa ja esim vakuutusmaksut olivat silloin aivan pilvissä. Nekin tippuvat iän myötä.
Mulla on tilillä 2,05€ ja jääkaapissa on avattu maitotölkki, jossa noin 1 desi maitoa. Kaapista löytyy pussi makaronia ja vähän spagettia. Kuinka pärjätä loppukuu?
Vierailija kirjoitti:
Älykääpiö saa kyllä rahaa palamaan "tärkeisiin" ostoksiin kuten ap:sta huomataan.
Ja vielä kalleimpaan paikkaan TRIPLAAN! Äly hoi, älä jätä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykääpiö saa kyllä rahaa palamaan "tärkeisiin" ostoksiin kuten ap:sta huomataan.
Ja vielä kalleimpaan paikkaan TRIPLAAN! Äly hoi, älä jätä!
Sitäpaitsi tämä on vanha ketju!
EI pidä hinnat enää paikkaansa!
Vierailija kirjoitti:
Vauvalle saa halpoj vaatteita kirppparilta, mutta varusteet ja vaipat on kalliita.
Meillä on nyt teinejä. Paljon kuluu rahaa.
Saa kirpparilta vaatteet teinillekin alusvaatteita lukuunottamatta, jotka saa halvemmalla verkkokaupoista.
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuo ollut oikeasti paljon. Minä ostin triplan Marimekolta vaatteet meidän teinille.. summa oli huomattavasti isompi.
Nehän on kauheita !
Ei ole ollut koskaan varaa käydä vielä Triplassa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ap:lla mennyt edes mitenkään suhteettoman iso summa, shoppailivat teinille ihan reilusti käyttötavaraa joilla pärjää jonkin aikaa.
lapsilisät onkin tarkoitettu lapsen hyvinvointiin
Lökärit? Mitä minä mummeli juuri luin?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mielestä halvemmaksi tulee teinin kasvattaminen, kun ei koulu maksa mitään. Kahdesta muksusta aikanaan päivähoitomaksut oli melkein 500 euroa kuukaudessa ja esim vakuutusmaksut olivat silloin aivan pilvissä. Nekin tippuvat iän myötä.
Vakuutusmaksut?
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas 😳
Tuo on mun kuukauden vuokra.
Samanlaista se on ollut aina, toiset ostaa isommilla summilla kuin toiset. En saanut koskaan Micmacin farkkuja, jotka maksoi 300 markkaa 2980-luvun alkupuolella, mutta aika moni kaveri sai.
Omat lapseni eivät myöskään saaneet mitään merkkivaatteita, mutta aika moni heidän kavereistaan sai (nykyään lapseni ovat jo aikuisia ja ostavat itse vaatteensa).
Vans-merkkiset kengät. Vanssilla on muitakin vaatteita, mutta kengistä puhutaan pelkästään vansseina.