Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin 15 vuotiaan kanssa Triplassa ostoksilla ja meni 405€

Vierailija
28.07.2021 |

Ostettiin tarvittavat asiat kouluun palaamiseen
2 uudet rintaliivit
10 kpl sukkapareja
3 t paitaa
2 farkut
1 lökärit
1 juoksuhousut
Uudet vanssit
2 hupparia
Meikkejä noin 40 €
muutama kynä sekä pyyhekumi.
Ja sit syötiin sushi buffetissa.
Tämä ihmisille joista teinin kasvattaminen on halvempaa kun vauvan koska vauvat tarvitsee uusia vaatteita kokoajan

Kommentit (695)

Vierailija
361/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiassa ap on saanut lapsilisän ja sijoittanut lapsen tarvikkeisiin 40 e ja pitää sitä tavattomana määränä, että pitää oikein henkseleitä paukutella asialla. 

Vierailija
362/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittikohan ap että olin 15- vuotiaan kanssa eikä "15 vuotiaan".

Ei hän varmaankaan tarkoittanut, että sinä olet ollut ostoksilla kenenkään kanssa. Hän oli ostoksilla lapsensa kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykääpiö saa kyllä rahaa palamaan "tärkeisiin" ostoksiin kuten ap:sta huomataan.

Miten nuo ei ole tärkeitä?

Muutenkin mä olen huomannut että jos teinit on itsevarmempia itsestään menee koulu paremmin ja tuota itsevarmuutta saadaan juuri uusilla ja hienoilla vaatteilla Yms. T. Yläasteen opettaja

Mikään määrä merkkivaatteita ei auta, kun te ette kitke sitä kiusaamista pois.

Vierailija
364/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittikohan ap että olin 15- vuotiaan kanssa eikä "15 vuotiaan".

No eikö sinulla ole parempaa tekemistä elämässä vai onko sinulla OCD?

Vierailija
365/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdelle lapselle olen kustantanut opiskeluyksiön tarpeiston ja huonekalut. Osa on hankittu käytettynä, osa uutena. Minun mielestä se on tottakai. Ja loput lapset autetaan alkuun samaan tyyliin. Saavat rauhassa keskittyä opiskeluun eikä tulojen hankkimiseen jotta saa kattilan hankituksi.

TÄMÄ!! Arvostan. Juuri näin mekin olemme vanhempina tehneet. Ei ole tarvinnut kattiloiden hankintaa pohtia lapsien, eikä tarvitse jatkossakaan. Jotakin käsittämätöntä traumaa on osalla vanhemmista, jotka ajattelee, että niiden lasten täytyy kaikki kattilat ja lakanat ITSE hankkia tullakseen kunnon kansalaisiksi, jotka osaa elää oikein ja arvostaa rahaa ja muuta soopaa.... Ei se mene näin! 

Kohtuullisen keskituloisen/varakkaan lapsuuden ja nuoruuden eläneenä sain hyvät avut lapsuuden kodista muutaessani. Koulutin itseni hyvään tutkintoon yliopisto-opinnoissa ja nyt olen ollut jo vuosikymmeniä hyvässä virassa, eli uskon niin, että kun se lapsi saa tukea (sekä henkistä, että taloudellista), niin silloin päästään parhaiten eteenpäin ja niihin tavoitteisiin, mitä meillä elämässä on. Meillä on mieheni kanssa kaksi lasta, 17-vuotias lukiolainen ja 20-vuotias ylioppilas, jonka yliopisto-opintojen alkua pyrimme kaikin tavoin tukemaan tulevina kuukausina. Nyt on jo Moccamaster ostettuna! :)

Olen keski-ikäinen, ostin aikanaan astiat, matot, peitot jne. uutena kesätyörahoista, kun muutin omaan asuntoon. Kun oma lapsi muuttaa pois kotoa, en pysty hänelle ostamaan mitään, koska olen köyhä. Lapsi kuulemma vie minulta astiat ja verhot jne. kun muuttaa pois kotoa, mutta senkun.

Vierailija
366/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykääpiö saa kyllä rahaa palamaan "tärkeisiin" ostoksiin kuten ap:sta huomataan.

Juu. Kasvata sä vaan lapsesi niin, että lapsella ei saa yhtään mitään olla, perkele. Kun kaikki on olevinaan jotenkin tarpeetonta. Taatusti kasvaa kieroon, kun köyhän lapsuuden tuomien traumojen vuoksi tulee kaikenlaisia käytöshäiriötä ja alkaa vetämään päihteitä, kun ei kestä paskaa elämää selvinpäin. Tää on niin nähty ilmiö.

Vierailija
367/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole koskaan ostanut teinille yhdellä kertaa tuolla summalla. On tietysti jokunen merkkijuttu, jota käytetään harvemmin, jotta kestää hyvänä pidempään.

Nykyisin suurin ongelma on se, että teini ostaa halvalla muutaman euron rytkyjä. Itse haluaisin satsata laatuun ja pitkäaikaisuuteen.

Vierailija
368/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole rahasta pulaa, vaikkemme mitään miljonäärejä ole.

Pojillamme on edelleen käytösssä vuosia vanhoja vaatteita. Osaa niistä on paikattu.

Pojat eivät mielellään lähde kauppaan ja niitä ei kiiinnosta yhtään merkit. Vain tietynlainen tyyli on ok. Ostaisin niille enemmänkin vaatteita, mutta jos ne ei ole itse valitsemassa, niin kaappiin jää.

Vierailija
369/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole konmaritettu.

Täältä saa mukaansa täyden varustuksen kaikkea huonekaluja myöten, jos vanha vaan kelpaa.

Verhojakin on ullakolla vaikka kuinka paljon. Huonekaluja on ullakolla, aitoissa ja varastossa.

Vierailija
370/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole konmaritettu.

Täältä saa mukaansa täyden varustuksen kaikkea huonekaluja myöten, jos vanha vaan kelpaa.

Verhojakin on ullakolla vaikka kuinka paljon. Huonekaluja on ullakolla, aitoissa ja varastossa.

Laskeskelin, että kolmen huushollin tavarat löytyy.

Vierailija
371/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riitti uusi kassi koulukirjoille.

Kierrän kirppareita ja ostan vaatteita ja käyn myös ostamassa uffasta vaatetta.

Vierailija
372/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän

Vierailija
373/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin rauhotu sitten ja mee ostaa sun muksulle uus Gucci huppari

Vierailija
374/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä pisti silmään kohta "uudet vanssit" muut tuotteet oli ihan omilla nimillään esim. Lökäri. Mitös oot opettanu teinisi liian hienoksi. Taidat vielö olla itsekin teini?

Vierailija
375/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko rahaa olisi mennyt jos teini olisi ollut läski?

Vierailija
376/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko rahaa olisi mennyt jos teini olisi ollut läski?

H/M ei myy läskeille..entäs muut ketjut?

Vierailija
377/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin mä olen huomannut että jos teinit on itsevarmempia itsestään menee koulu paremmin ja tuota itsevarmuutta saadaan juuri uusilla ja hienoilla vaatteilla Yms. T. Yläasteen opettaja

Ensisijaisesti kiusaamisen kitkeminen ei ole koulun tehtävä vaan vanhempien. Itse ajattelen niin, että olen aina ensisijaisesti vastuussa lapsistani ja heidän käytöksestään vaikka he olisivat missä. Eli jos lapseni syyllistyy koulussa kiusaamiseen, vika on ennen kaikkea minun eikä koulun. 

Vierailija
378/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle riitti uusi kassi koulukirjoille.

Kierrän kirppareita ja ostan vaatteita ja käyn myös ostamassa uffasta vaatetta.

Sun on pakko kuvitella että kierrätät..

80-luvulla sua ois kutsuttu köyhäksi ja sulle olisi naurettu.

Nykyään voi olla kierrättävä vegaani

Mutta köyhä oot ja köyhäks jäät.

Vierailija
379/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensisijaisesti kiusaamisen kitkeminen ei ole koulun tehtävä vaan vanhempien. Itse ajattelen niin, että olen aina ensisijaisesti vastuussa lapsistani ja heidän käytöksestään vaikka he olisivat missä. Eli jos lapseni syyllistyy koulussa kiusaamiseen, vika on ennen kaikkea minun eikä koulun. 

Onko m.urhaajan tekemä m.urha sen äitin syy?

Vierailija
380/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsesi perseilevät ..niin miten hoidat syyllisyytesi?

Pyydät anteeksi heiltä että et oo opettanu tavoille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme