Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin 15 vuotiaan kanssa Triplassa ostoksilla ja meni 405€

Vierailija
28.07.2021 |

Ostettiin tarvittavat asiat kouluun palaamiseen
2 uudet rintaliivit
10 kpl sukkapareja
3 t paitaa
2 farkut
1 lökärit
1 juoksuhousut
Uudet vanssit
2 hupparia
Meikkejä noin 40 €
muutama kynä sekä pyyhekumi.
Ja sit syötiin sushi buffetissa.
Tämä ihmisille joista teinin kasvattaminen on halvempaa kun vauvan koska vauvat tarvitsee uusia vaatteita kokoajan

Kommentit (695)

Vierailija
341/695 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän toi oo mitään. Itse kävi rengasliikkeessä ja meni 620e enkä saanut muuta kuin uuden kesärenkaat autoon.

Vierailija
342/695 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo noin mäkin teen niinkuin ap. Kerralla paljon, ei tartte kokoajan juosta ostoksilla, uuvuttavaa!

Tytön kanssa kävin ostoksilla: ostettiin parit farkut,neule, 2hupparia ja leggingsit ja pari urheilu paitaa., koulutarvikkeita, hiusponnari juttuja. Tyttö ei vaadi mitään merkkejä ihan normi lindexin farkkuja.... Yms. Alestakin löytyi sopivasti. Mutta aika 4 tuntia kun ei osaa päättää....

Pojan kanssa meen huomenna se on urheilukauppa joku yksi vaatekauppa ja jostain koulutarvikkeet varmaan tunnissa selviää😀. Suostuu ehkä kokeilee yhden vaatteen, loput voi ottaa samaa kokoa kuulemma😃. Luetteli jo mitä haluaa, sano että voin käydä ostaa ne ilman häntäkin. No en todellakaan voi, itse pitää sen verran nähdä vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/695 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdelle lapselle olen kustantanut opiskeluyksiön tarpeiston ja huonekalut. Osa on hankittu käytettynä, osa uutena. Minun mielestä se on tottakai. Ja loput lapset autetaan alkuun samaan tyyliin. Saavat rauhassa keskittyä opiskeluun eikä tulojen hankkimiseen jotta saa kattilan hankituksi.[/quote]

TÄMÄ!! Arvostan. Juuri näin mekin olemme vanhempina tehneet. Ei ole tarvinnut kattiloiden hankintaa pohtia lapsien, eikä tarvitse jatkossakaan. Jotakin käsittämätöntä traumaa on osalla vanhemmista, jotka ajattelee, että niiden lasten täytyy kaikki kattilat ja lakanat ITSE hankkia tullakseen kunnon kansalaisiksi, jotka osaa elää oikein ja arvostaa rahaa ja muuta soopaa.... Ei se mene näin! 

Kohtuullisen keskituloisen/varakkaan lapsuuden ja nuoruuden eläneenä sain hyvät avut lapsuuden kodista muutaessani. Koulutin itseni hyvään tutkintoon yliopisto-opinnoissa ja nyt olen ollut jo vuosikymmeniä hyvässä virassa, eli uskon niin, että kun se lapsi saa tukea (sekä henkistä, että taloudellista), niin silloin päästään parhaiten eteenpäin ja niihin tavoitteisiin, mitä meillä elämässä on. Meillä on mieheni kanssa kaksi lasta, 17-vuotias lukiolainen ja 20-vuotias ylioppilas, jonka yliopisto-opintojen alkua pyrimme kaikin tavoin tukemaan tulevina kuukausina. Nyt on jo Moccamaster ostettuna! :)

Vierailija
344/695 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ostaa alesta ja vaikka tyytyy vaatimattomimpiin merkkeihin, kyllä kaikki maksaa.

Paljon ostan kirppiksiltä, mutta jos teini ei satu olemaan standardikokoinen (pituus/paino/kengännumero/vartalonmuoto) niin kauppojakin on käytettävä.

Ja totta on sekin, että teinit haluavat ilmaista itseään vaatteilla, eivätkä täysin tyydy äidin Lidl-löytöihin.

Vierailija
345/695 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä lapsia pitää TEHDÄ eli SIITTÄÄ tähän maailmaan ja sitten kauhistella hintaa ja hiilijalanjälkeä?

Vierailija
346/695 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo nyt mikään säästöbudjetti ollut, mutta saahan sitä rahaa käyttää kun sitä kerran on.

Vierailija
347/695 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittikohan ap että olin 15- vuotiaan kanssa eikä "15 vuotiaan".

Vierailija
348/695 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myisitte ylikuluttavat lapset johonkin kibbutsiin orjatyöhön.

Vierailija
349/695 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 2 huonetta hotellissa 2 yötä. Hinnaltaan 448e. Hieman enemmän kuin ap.n ostokset. Ihan normaalia muelestäni. Saatiin mielestäni huoneet edullisesti.

Vierailija
350/695 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykääpiö saa kyllä rahaa palamaan "tärkeisiin" ostoksiin kuten ap:sta huomataan.

Miten nuo ei ole tärkeitä?

Muutenkin mä olen huomannut että jos teinit on itsevarmempia itsestään menee koulu paremmin ja tuota itsevarmuutta saadaan juuri uusilla ja hienoilla vaatteilla Yms. T. Yläasteen opettaja

Sinä et ole opettajaa nähnytkään sitten peruskoulun. Opettaja ei moista sontaa kirjoittaisi.

Peruskoulun opettajan pitäisi tietää ainakin se, ettei yläastetta ole olemassakaan.

Ohis, mutta kyllä joidenkin yläkoulujen nimissä on vielä sana yläaste. Googlaa vaikka "yläasteen koulu".

Vierailija
351/695 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykääpiö saa kyllä rahaa palamaan "tärkeisiin" ostoksiin kuten ap:sta huomataan.

Miten nuo ei ole tärkeitä?

Muutenkin mä olen huomannut että jos teinit on itsevarmempia itsestään menee koulu paremmin ja tuota itsevarmuutta saadaan juuri uusilla ja hienoilla vaatteilla Yms. T. Yläasteen opettaja

Sinä et ole opettajaa nähnytkään sitten peruskoulun. Opettaja ei moista sontaa kirjoittaisi.

Peruskoulun opettajan pitäisi tietää ainakin se, ettei yläastetta ole olemassakaan.

Ohis, mutta kyllä joidenkin yläkoulujen nimissä on vielä sana yläaste. Googlaa vaikka "yläasteen koulu".

Ohis myös: vaikka koulun nimessä olisikin, niin koulumuotona ei ole asteita ollut aikoihin. Yläkoulu, se on käytössä. Yläasteen opettajaa ei siis ole. Tuskin kukaan sanoisi olevansa Helsingin opettaja…

Vierailija
352/695 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen aloitus, rahaa menee just niin paljon kun tekee ostoksia, tuossakin listassa suurin osa turhia.

Vierailija
353/695 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kalliilta vaikutti. Itse olen ostanut ihan laadukkaita työ farkkuja esim. Prismasta 14 eurolla. Kun ostat kalliiden merkkien vaatteita niin maksat vain näiden brändien mainos budjetteja, muuten on lähes kaikki tehty samoissa Aasian hikipajoissa. Naomi Kleinin kirjoittama No logo muutti aikoinaan suhtautumistani vaatteiden ostoon voimakkaasti.

Vierailija
354/695 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ostoksia teitte, mukava aloittaa koulu kun on hankinnat kunnossa. Tulee mieleen omat, pihit vanhemmat, joiden takia jouduin ostamaan perusjuttuja kesätyörahoista 14-vuotiaasta alkaen. Lukiokirjat maksettiin kyllä. Siinä ei ole mitään kasvattavaa, jos joutuu stressaamaan perustarpeista.

Vierailija
355/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vansit vai kaupan oma merkki? kirjoitti:

Aika kalliilta vaikutti. Itse olen ostanut ihan laadukkaita työ farkkuja esim. Prismasta 14 eurolla. Kun ostat kalliiden merkkien vaatteita niin maksat vain näiden brändien mainos budjetteja, muuten on lähes kaikki tehty samoissa Aasian hikipajoissa. Naomi Kleinin kirjoittama No logo muutti aikoinaan suhtautumistani vaatteiden ostoon voimakkaasti.

Harvemmin ne Prisman omat merkit istuu teinin päälle sillä tavalla kuin teini toivoo. Ne on suunniteltu enemmän aikuisille naisille. Nuoret on hyvä opettaa tiedostavaksi ja puhua näistä asioista yhdessä, mutta ei heitä tarvitse pakottaa pukeutumaan tätivaatteisiin. On paljon nuorillekin sopivia keskihintaisia merkkejä, joilla ympäristö- ja eettinen puoli otetaan tuotannossa huomioon. Esim. Levi’s.

Ja merkkivaatteet saa yleensä myytyä kirpparilla eteenpäin paremmin kuin halpisvaatteet, jolloin vaatteen elinkaari on pidempi. Halpisvaatteet täytyy yleensä viedä kirppariyrityksen jälkeen uffille, kun kukaan ei niitä halua. Siksi emme niitä nykyisin edes osta.

Vierailija
356/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen myös katsomaan emmy.fi käytettyjen kaupan ( palautusoikeus! ). Ostin juuri itselleni asun töihin, HugoBoss hame, Tiger of Sweden samettipaita ja Sand villatakki, kaikki näyttävät uusilta kun sain ne. Hintaa 29 euroa yht, sis pkt. Olen sen ikäinen että arvosta laatua ja ajattomuuta, eli musta-valkoinen-beige-sininen ja hyvät materiaalit.  Lapset saavat pukeutua niin kuin haluavat, eli kuten kaverinsa, siinä ei meidän tarvitse säästää. Asutaan hyväosaisten lintukodossa, eikä täällä kukaan kilpaile merkkivaatteilla koska se on näille lapsille ihan arkipäivää.

Vierailija
357/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä niille viime kevään rytkyille tapahtui ? Farkut,muut housut, hupparit

15v tyttö ei paljon enää kvartaalissa kasva.

Jos on koko kevään käyttänyt samoja farkuja ja paitoja yms niin kai ne kuluu?

Kun ostaa laatua, ei tarvitse monta kertaa vuodessa uutta. 

Ehkä ei, mutta omat teinit kasvaa. Sekä pituutta, että lihakset kasvaa. Aika vauhdilla. Pienempänä samalla treenimäärällä ei lihakset kasvaneet, niin että vaikuttivat vaatteiden kokoon. Nyt teininä asia alkaa käymään ongelmaksi. Lihastenkasvu siis.

Vierailija
358/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin urheiluvaatekaupasta lukion aloittavalle pojalle vaatteita. 70 eurolla sai kahdet collegehousut, paketillisen alushousuja ja sukkia sekä pari t-paitaa. Uutta hupparia ei nyt kuulemma tarvinnut, eikä muutenkaan olisi mitään isoja logoja halunnut.

Vierailija
359/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään teineistä.

Vierailija
360/695 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suosittelen myös katsomaan emmy.fi käytettyjen kaupan ( palautusoikeus! ). Ostin juuri itselleni asun töihin, HugoBoss hame, Tiger of Sweden samettipaita ja Sand villatakki, kaikki näyttävät uusilta kun sain ne. Hintaa 29 euroa yht, sis pkt. Olen sen ikäinen että arvosta laatua ja ajattomuuta, eli musta-valkoinen-beige-sininen ja hyvät materiaalit.  Lapset saavat pukeutua niin kuin haluavat, eli kuten kaverinsa, siinä ei meidän tarvitse säästää. Asutaan hyväosaisten lintukodossa, eikä täällä kukaan kilpaile merkkivaatteilla koska se on näille lapsille ihan arkipäivää.

Persaukiset yrittää olla isokenkäisiä vaikka rahat ei riitä edes uusiin vaatteisiin. On se kyllä kumma, kun pitää esittää parempaa vaikka ei ole rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi