Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettakaa mut meikkaamaan, EN OSAA MITÄÄN!

Vierailija
09.08.2014 |

Eli ongelma on se, etten tiedä meikeistä yhtään mitään.

Mitä pitäisi ostaa ja miten käyttää? Mitkä on jokanaisen perusmeikit / välineet?

Mistä siis ''lähden liikkeelle''?

(Pieni nöyrä kiitos jo etukäteen...)

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on estenomi?

Vierailija
22/62 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette Yves Rocherin meikeistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta hintit, uusi päivä on koittanut!

Vierailija
24/62 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 01:50"]Eli ongelma on se, etten tiedä meikeistä yhtään mitään.

Mitä pitäisi ostaa ja miten käyttää? Mitkä on jokanaisen perusmeikit / välineet?

Mistä siis ''lähden liikkeelle''?

(Pieni nöyrä kiitos jo etukäteen...)

[/quote] Älä huoli, en minäkään mikään mestari ole. :D Mutta sä voisit lähteä liikkeelle ihan ensimmäisenä ripsarista, kulmakynästä, ja puuterista. (Itse siis käytän noita meikkaamisessa.)

Vierailija
25/62 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarkoitukseen haluat käyttää meikkituotteita? Tahdotko näyttää freesimmältä, korostaa tiettyä osaa kasvoissa (esim. silmiä), saada tasaisemman ihon, peittää ikääntymisen ensi merkkejä..tai jotain muuta?

Muista myös ostaa ihotyypillesi sopivat puhdistavat ja kosteuttavat tuotteet, plus silmämeikinpoistoaine. Kuorintavoidettakin kannattaa harkita. Ja toki tarvitset myös meikkisieniä, siveltimiä, vanulappuja ja vanupuikkoja. Jälkimmäisillä saa putsattua näppärästi vaikkapa luomelle sohaistun ripsarin tai silmän alle meikatessa varisseen luomivärin.

BB- tai CC-voiteella saa jo hyviä tuloksia aikaiseksi eli siistin meikkipohjan mikäli sävy on oikea, ei liian tumma/vaalea/kellertävä/punertava. Puuteri, ripsiväri, kulmakarvaväri ja huulikiilto/puna sopivat myös aloittelevan meikkaajan arsenaaliin.

Vierailija
26/62 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 16:32"]Ja suositelkaa hyvää tuuheuttavaa vesiliukoista ripsiväriä. Minulla pitkät kaarevat ripset luonnostaan, tuuheutta haluaisin lisätä

[/quote]

Max Factorin masterpiece, sitä parempaa tuuheuttajaa ei ole marketkosmetiikan puolella. Clarinsilla ja Lancomella on kanssa hyvälaatuiset ja varisemattomat tuuheuttavat ripsarit.

Vierailija
27/62 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 17:10"]

En myöskään tajua, miksi meikkipohja tehdään kategorisesti ennen silmämeikkiä. Eikö kenelläkään muulla tahriinnu se nassu, kun alkaa räplätä maskaran ja muiden silmäjuttujen kanssa? Eikö ole loogista meikata ekaksi silmät ja sitten putsata tuhot ja sitten vasta levittää meikkivoide?

[/quote]

Minä meikkaan pohjan ensin, koska minulle se on meikin tärkein kohta. Sen tehtyäni voin päättää meikkaamisen melkein missä vaiheessa tahansa ja laittaa vain huulipunaa. Jos teen ensin silmämeikin, niin joudun kuitenkin vielä tekemään pohjan. Mahdolliset tuhrut siivotaan jälkikäteen, ja minusta on vaikeampaa levittää meikkivoidetta silmien ympärille sotkematta silmämeikin varjostuksia, koska meikkivoide kuitenkin häivytetään ulospäin, ei silmien suuntaan. Lisäksi toiset meikkivoiteet on helpompi levittää siveltimellä, toiset jollain toisella tavalla ja siveltimiäkin on hyvin erilaisia, toiset parempia kuin toiset.

Vierailija
28/62 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 07:44"]Mihin tarkoitukseen haluat käyttää meikkituotteita?

[/quote]

Olen ihan babyface, lisäksi nenänpielet ja leuka vähän punoittaa. Eli haluaisin tasoittaa ihonväriä ja saada kasvonpiirteitä vähän enemmän esiin, niin ehkä näyttäisin vähemmän lapselta, kun äiti-ihminen kuitenkin olen. :)

Ap

Vierailija
29/62 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 18:42"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 07:44"]Mihin tarkoitukseen haluat käyttää meikkituotteita?

[/quote]

Olen ihan babyface, lisäksi nenänpielet ja leuka vähän punoittaa. Eli haluaisin tasoittaa ihonväriä ja saada kasvonpiirteitä vähän enemmän esiin, niin ehkä näyttäisin vähemmän lapselta, kun äiti-ihminen kuitenkin olen. :)

Ap

[/quote]

Olen 44v nainen ja opetellut pari vuotta meikkaamaan itseni työkuntoon. Tässä minun kokemukseni:

1. Hyvä kosteusvoide meikin alle.

2. Lumenen CC-voide. Pistelen tuubin kärjellä "näppyjä" leukaan, poskille, luomille ja otsaan, sen jälkeen levitän sormilla tasaisesti.

http://www.lumene.com/fi/kasvot/cc/color-correcting-meikkivoide

3. Värjäytän 6 vkon välein kulmat ja ripset (kulmat myös nypitään). Lisään silti ripsaria, sillä saa tuuheutta (esim. Lumenen tuote on hyvä pienine harjoineen).

http://www.lumene.com/fi/sensitive-touch-silmameikit/easy-wash-mascara

4. Rimmelin aurinkopuuterilla sipaisut poskiluun alle, leuan alle  ja hiusrajaan otaan.

Tuo on siis arkimeikki.

Jos lähden juhlimaan, lisään luomiväriä ja rajaan yläluomen.

(Kaipaisin itse jotain luomivärin alle, ettei se kerääntyisi luomivakoon, ehdotuksia?)

Vierailija
30/62 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentista #51, juuri tuollaisia ohjeita kaipailin. :)

Ap

Vierailija
31/62 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 04:16"]

Conchita Wurst opettaa ei tarvitse osata saksaa. Hyvin oppii ja kaunista on.

[/quote]Olipa niin vanhan kusen keltanen video, että silmiin sattu. Esim. näissä on paljon parempi valkotasapaino: Michelle Phan

Vierailija
32/62 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.keepbusy.net/pic.php?id=6251

Minusta tämä oli kaunis eikä suinkaan fail, oli pakko tulla sanomaan.

t. Mies

Vierailija
33/62 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:41"]

http://www.keepbusy.net/pic.php?id=6251

Minusta tämä oli kaunis eikä suinkaan fail, oli pakko tulla sanomaan.

t. Mies

[/quote]

Piirrä itsellesi samanlaiset jos kerta tykkäät.. :)? Omat kulmakarvaat vaan kokonaan pois, ja piirrät puoli otsaa päittävät hakaviivat otsaan, kaunista! :)

Vierailija
34/62 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas Snog Marry Avoidissa lähes kaikki on olleet yllättävän kauniita luonnollistettuina, ja siksi olen aina ihmetellyt, että miksi noin nätti tyttö on tarkoituksella vetänyt ulkomuotonsa niin friikki-överiksi

Vierailija
35/62 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettappa ap vaikka "Karkkipäivä-blogi", siellä on hyviä tutoriaaleja ja vinkkejä

myös NUDE by Erika Naakka ja Saara Sarvaksen blogit on minusta hyviä

Vierailija
36/62 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peitevärillä/puikolla, ripsivärillä ja huulipunalla pääsee jo aika pitkälle. Poskipuna on myös helppo sipaista ja kirkastaa ilmettä sekunnissa! Aloita kuitenkin hyvin luonnollisilla sävyillä.

Vierailija
37/62 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusvälineet varmaan ripsiväri, puuteri, luomiväri, eyeliner, kulmakynä ja meikkivoide? Itse käytän vain ripsiväriä ja puuteria, mutta jokainen tyylillään.

Vierailija
38/62 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 01:55"]

Perusvälineet varmaan ripsiväri, puuteri, luomiväri, eyeliner, kulmakynä ja meikkivoide? Itse käytän vain ripsiväriä ja puuteria, mutta jokainen tyylillään.

[/quote]

Miksi alapeukku?

Vierailija
39/62 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laita kuva sun kasvoista, annan vaikka mun s-postin jos et tänne halua.

Vierailija
40/62 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 02:00"]

No laita kuva sun kasvoista, annan vaikka mun s-postin jos et tänne halua.

[/quote]

mikä pervokekkonen olet. miksi sen pitää laittaa kuva??? laita vielä nimi ja osoite niin pääse murhaamaan ja paloittelemaan protskupirtelöönsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä