Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihme tää nyt on kun kokoajan teinit tarjoaa siivous- lastenvahti- tai valokuvauspalveluitaan?

Vierailija
19.11.2022 |

Mikä ihmeen villitys oikein on menossa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se ole hyvä jos yrittävät tienata työtä tekemällä? Ainahan sitä valitetaan nykyajan nuorison saavan rahaa vanhemmiltaan mitään tekemättä.

Vierailija
2/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teinit ole tehneet tuollaisia pikkutöitä taskurahan toivossa vuosikymmeniä? Valokuvaus nyt ehkä tämän vuosikymmenen ilmiö, mutta kyllä mä muistan, että mummini rivitalopihasta leikkasi nurmikon joku naapurin teini pientä seteliä vastaan jo joskus vuonna 2000. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat taskurahaa

Vierailija
4/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheiltä rahat loppu, teinit yrittävät tienata rahaa itse. Esim. opiskelumateriaalit melko kalliita.

Vierailija
5/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarvitsisin ainakin tietotekniikka apua. Nuoret voisi myös auttaa näin vanhuksia ja saisivat palkkaa siitä.

Vierailija
6/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niin, mutta eihän tämmöstä touhua ollut esim. silloin 3 vuotta sit tämmösessä laajuudessa. - AP

Vierailija
7/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tarvitsisin ainakin tietotekniikka apua. Nuoret voisi myös auttaa näin vanhuksia ja saisivat palkkaa siitä.

Käytä Linuxia kuten kaikki fiksut tekevät niin ei kone enää temppuile 💪

Vierailija
8/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin niin, mutta eihän tämmöstä touhua ollut esim. silloin 3 vuotta sit tämmösessä laajuudessa. - AP

No ehkä se on sitten tämä tiukkeneva taloustilanne, hinnat ovat kallistuneet ja nuorilla rahahanat käännetty ehkä vähän pienemmälle. Itse en tosin ole eroakaan oikein huomannut, noissa kaupunginosaryhmissä ja puskaradioissa on tarjottu just lastenhoitoa, koiran ulkoilutusta ja jotain kausitöitä (ikkunanpesut, renkaanvaihdot) niin kauan kuin muistan. 

Vierailija
9/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimen kanssa osaisivat ehkä auttaa. Tietokoneiden kanssa ovat surkeita.

Vierailija
10/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä Linuxia kuten kaikki fiksut tekevät niin ei kone enää temppuile 💪

Luuletko että joku joka ei osaa käyttää edes perus Windows konetta osaisi tehdä mitään Linuxilla?

Vierailija
11/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni siis tulee näiltä nuorilta kaiken maailman itse tehtyjä lappuja postiluukusta vaikka olen selvästi laittanut että EI MAINOKSIA.

- ap

Vierailija
12/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

noissa kaupunginosaryhmissä ja puskaradioissa on tarjottu just lastenhoitoa, koiran ulkoilutusta ja jotain kausitöitä (ikkunanpesut, renkaanvaihdot) niin kauan kuin muistan. 

Ei. Ei. Ei ollut esim. 5 vuotta sitten. Ei ollut. Jos olikin niin ehkä 1-3 ilmoitusta vuodessa. Nykyään tulee parhaimmillaan 1-3 päivässä.

Vierailija
13/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin seutukunnan facessa on jatkuvasti, jonkun pitäisi ruotia linjauksia että mitä oikein voi edellyttää ja kuka vastaa jos tulee jotain häikkää.

Vierailija
14/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

noissa kaupunginosaryhmissä ja puskaradioissa on tarjottu just lastenhoitoa, koiran ulkoilutusta ja jotain kausitöitä (ikkunanpesut, renkaanvaihdot) niin kauan kuin muistan. 

Ei. Ei. Ei ollut esim. 5 vuotta sitten. Ei ollut. Jos olikin niin ehkä 1-3 ilmoitusta vuodessa. Nykyään tulee parhaimmillaan 1-3 päivässä.

Jotain maalittamista, ilmoita poliisille.

Vierailija
15/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni siis tulee näiltä nuorilta kaiken maailman itse tehtyjä lappuja postiluukusta vaikka olen selvästi laittanut että EI MAINOKSIA.

- ap

Lukutaidottomia moukkia, ei kannat palkata, ja jos palkkaa, maksu vasta sitten kun työn laatu on tarkistettu.

Vierailija
16/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loistavaa, että teinit opppivat työntekoa ja itse pääsee kotitöistä helpommalla. Ja hinta on halpa ja siitä vielä siivu pois kotitalousvähennyksen ansiosta.

Vierailija
17/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti vielä kirjoittaa, että ei alle 18 vuotiaita. Mielummin maksaisin sellaiselle joka tietää tietokoneista jotain.

Vierailija
18/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaistahan työn jälkikin näillä on kun oletan että hommaa on pakko kuvata ja tehdä joku perseilyvideo johonkin tiktokiin

Vierailija
19/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluavat taskurahaa

Onko kokoajalla teinejä, juu voi olla että haluavat taskurahaa.

(Sanajärjestys, sanajärjestys)

Vierailija
20/23 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan luvat ja vastuuvakuutukset kunnossa verojen maksusta puhumattakaan?