Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautishäiriöilmoja nyt Suomessakin

Kommentit (466)

Vierailija
321/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä palstan “lääkärit” voisivat myös kertoa sen, mistä johtuu, että vaihdevuodet jo kauan sitten ylittänyt nainen saa yhtäkkiä pari-kolme päivää rokotteen ottamisen jälkeen verenvuotoa kohdusta? Ilman minkään valtakunnan hormonikorvaushoitoja tms.

Ja koska tarkoissa tutkimuksissa, koepaloissa yms. ei löydetty mitään syytä sille, päätyi ihan oikeakin lääkäri syyttämään rokotusta, jonka sivuvaikutuksena vuoto alkoi.

Asiaahan on jo keväällä tutkittu Royal Imperial Collegessa, mutta eihän tietysti tällaiset huippuyliopiston tutkijat ole mistään kotoisin, ainakaan Vauva-palstan lääkärien mielestä, vai mitä?

Vierailija
322/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaan ei liity kuukautishäiriöt mutta rokotuksen jälkeen niitä on monilla. Muutenhan rokote voi aikaansaada koronan kaltaisia oireita.

Mihin rokotuksen mekaniikkaan tää liittyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut tarkat ja säännölliset menkat, kunnes kävin rokotuksen ottamassa. Mitään häiriöitä ei ole vielä kuukautiskierrossa, vaikka olen jo 46-vuotias. Ei ole minkäänlaista stressiä tai muutakaan ongelmaa elämässä. Päinvastoin.

Ekan rokotuksen otin 22.6. ja silloin olivat menkat just päällä ja lopulta kestivät 12 päivää (normaalisti n. 5-7). Nyt on menkat 12 päivää myöhässä, syystä että...? En tiedä. Muita menkkoihin liittyviä oireita on ollut, mutta itse vuoto on kadoksissa.

Raskaana en voi olla, koska olen harrastanut seksiä viimeksi 10 vuotta sitten. Mitään tulehduksia ja sen sellaisia ei ole, vaan kaikki ok.

Oot jo vaihdevuosi-iässä.

46-vuotias on normaalisti vielä hedelmällisessä iässä. -eri

Kuukautisten tulo EI OLE = raskaaksitulo on mahdollista

Vaikka 46v voi olla kuukautiset niin raskaaksituloon on vain 0.5 % mahdollisuus

Vierailija
324/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut tarkat ja säännölliset menkat, kunnes kävin rokotuksen ottamassa. Mitään häiriöitä ei ole vielä kuukautiskierrossa, vaikka olen jo 46-vuotias. Ei ole minkäänlaista stressiä tai muutakaan ongelmaa elämässä. Päinvastoin.

Ekan rokotuksen otin 22.6. ja silloin olivat menkat just päällä ja lopulta kestivät 12 päivää (normaalisti n. 5-7). Nyt on menkat 12 päivää myöhässä, syystä että...? En tiedä. Muita menkkoihin liittyviä oireita on ollut, mutta itse vuoto on kadoksissa.

Raskaana en voi olla, koska olen harrastanut seksiä viimeksi 10 vuotta sitten. Mitään tulehduksia ja sen sellaisia ei ole, vaan kaikki ok.

Hö pö hö pö

"25-vuotiaana raskauden mahdollisuus on 25 prosenttia yhden kierron aikana. 35-vuotiaana se laskee 12 prosenttiin. 40-vuotiaana mahdollisuus on enää 6 prosenttia ja 45-vuotiaana 0,5 prosenttia, Poranen täsmentää"

https://aamuset.fi/artikkeli/4745605/Ika+ei+tunne+armoa+yha+useampi+40v…

Vierailija
325/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitä en ymmärrä, että miten rokotteella voisi olla pitkäaikaisia vaikutuksia kuukautisiin ja kumpi se vaikutus sitten pidemmässä juoksussa olisi, anovulaatio vai pitkittyneet kuukautiset?

Rokoteen aineet ovat tutkimuksessa varastoituneet, kertyneet naisilla munasarjoihin - joista on näitä kuukautishäiriöitä seurannut. Tutkimus siis nosti esiin riskin siitä, että rokote vaikuttaa hedelmällisyyteen. Ihan aiheesta.

Vierailija
326/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Tämä on psykosomaattista jo mammat. Jäitä hattuun! Itse omilla p a s k o i l l a epäterveillä elämänvalinnoilla pilaatte kiertonne. Älkää syyttäkö rokotetta.

Vierailija
327/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta tuo oli jo ennen rokotusta mulla tiedossa, että jotain ylimääräistä lorotusta voi esiintyä. Ei tarvinnut mennä edes salaliittosivuille tuon oppiakseen. Aloin vuotaa pian rokotuksen jälkeen ja kesti ehkä muutaman päivän pidempään kuin normaalisti, mutta ihan normaalisti menkat ovat tulleet nyt.

Vierailija
328/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuosikausia ollut kellontarkka kierto.

28päivää, tasan 5pvä kestää vuoto. Ei ikinä, siis ikinä ole ollut mitään tiputteluvuotoa. Aina jos päivänkin menkat myöhässä niin raskaustesti näyttänyt positiivista. Myös keskenmenon ja kohdun tyhjennyksen jälkeen kierto samantien tasan 28pvä.

Ei ole vaikuttanut stressi, elämäntavat, laihduttaminen, raju alipaino, raju ylipaino, sairastelu, masennus, huumeiden käyttö, tai mikään muukaan vielä kiertoon. Olen 31v eli vaihdevuodet ei lähelläkään.

Jos mulle tulis kiertohäiriöitä rokotteen jälkeen niin tottakai yhdistäisin ne rokotteeseen. Nyt tosin olen raskaana ja vielä harkitsen otanko rokotetta.

Vierailija
329/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole, vaan esivaihdevuodet ellei jo ihan vaihdevuodet on jo käsillä noin iäkkäällä. Kuukautiset alkaa tulla epäsäännöllisesti, ja pian hiipuu kokonaan.

Tuon ikäisellä naisella kuukautiset voivat tulla aivan normaalisti vielä kymmenen vuotta. "Noin iäkkäällä", "pian hiipuu", ja pah.

Kyllä, mutta kuukautisten tuleminen ja hedelmöitysmahdollisuus eivät kulje käsi kädessä. Ja 46v naisella on jo vaihdevuodet suuressa vauhdissa!

_

Naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Sari Ahonkallio Terveystalo:

"vaihdevuosiin kuuluva siirtymävaihe on usein 45-vuotiaalla jo hyvässä vauhdissa"

https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi-hyvin/terveys/naistentautie…

_

"”Hedelmällisyys jatkuu niin kauan kuin kuukautiset jatkuvat” ja 5 muuta väärinkäsitystä, jotka lapsettomuuslääkäri oikaisee"

https://www.is.fi/terveys/art-2000005899682.html

_

Kuukautiset tulee, mutta 46v naisen raskaaksitulomahdillisuus on luokkaa 0.5 %!

_

"Turun Felicitas Mehiläisen asiantuntijalääkäri Anna-Kaisa Poranen kohtaa vastaanotollaan yhä useammin 40-vuotiaita naisia, jotka ovat päättäneet sittenkin haluta lapsen. Turussa noin 20 prosenttia naisista ovat täyttäneet 40, kun he tulevat lapsettomuusklinikalle. Hedelmällisyysasioissa ikä on kuitenkin armoton. 40-vuotiaana raskauden mahdollisuus on enää 6 prosenttia.

– 25-vuotiaana raskauden mahdollisuus on 25 prosenttia yhden kierron aikana. 35-vuotiaana se laskee 12 prosenttiin. 40-vuotiaana mahdollisuus on enää 6 prosenttia ja 45-vuotiaana 0,5 prosenttia, Poranen täsmentää.

Mediassa esiin nostetut, yli 40- tai jopa 50-vuotiaat tuoreet äidit antavat vääristyneen kuvan siitä, miten helppoa raskaaksi on tulla ”vanhemmalla iällä”. Usein näissä jutuissa jää kertomatta, että raskaus ei välttämättä ole onnistunut ilman apua, kuten ilman luovutettuja munasoluja.

– Osa yli 40-vuotiaista pitää hedelmällisyyttään yhtä hyvänä kuin yleistä terveydentilaansa."

https://aamuset.fi/artikkeli/4745605/Ika+ei+tunne+armoa+yha+useampi+40v…

No onpa minulla sitten kovin onnekkaita tuttavia, kun niin moni on saanut lapsia - esikoisiakin - yli 40-vuotiaina.

Pitänee kysellä heiltä lottonumeroita.

Sinuunhan ja sun tuttuihinhan me täällä luotetaan ENNEMMIN kuin noihin linkattuihin asiantuntijalääkäreiden kommentteihin ja tieteellisten tutkimusten tuloksiin!

Eiks niin.

Osa naista rokoteUSKOVAISISTA on todella niin sekaisin, ettei lääkrinkään sana paina mitään! Ei tutkimusfakta eikä mikään!

T. KORONArokotevastainen - EI rokotevastainen (olenkin saanut KAIKKI kansallisen rokoteohjelman rokotteet ja enemmänkin)

Ei tarvi luottaa minuun tai minun tuttaviini, kunhan huomautin, että minulla on kovin onnekkaita tuttavia.

Eli sanaasi pitäisi edelleen luottaa enemmän kuin linkattuihin asiantuntijafaktaan"!

Heh

Vierailija
330/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viruksen tehtävähan on tyhmistää ja vähäväkistää länsimaalaisia kilpailijoita.

Vierailija
331/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitä en ymmärrä, että miten rokotteella voisi olla pitkäaikaisia vaikutuksia kuukautisiin ja kumpi se vaikutus sitten pidemmässä juoksussa olisi, anovulaatio vai pitkittyneet kuukautiset?

Rokoteen aineet ovat tutkimuksessa varastoituneet, kertyneet naisilla munasarjoihin - joista on näitä kuukautishäiriöitä seurannut. Tutkimus siis nosti esiin riskin siitä, että rokote vaikuttaa hedelmällisyyteen. Ihan aiheesta.

Rokotteen aineet eivät kerry yhtään minnekään, vaan keho harjoittaa sen parissa viikossa ihan osana normaalia toimintaa.

Vierailija
332/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä turhia häiriöilmoituksia. Kun rokotuksen piikkiin laitetaan pieninkin kolotus ja särky. Tottakai pistoskohta kipeytyy ja kättäkin voi särkeä vaikka yön yli. Näin kävi minulla 1 rokotteen kanssa, 2 rokote aiheutti vielä vähemmän haittaa.

Ja naisena voin todeta, että kuukautishäiriöitä aiheuttaa monet muutkin tekijät kuten jatkuva hellerasitus tai vaikka antibioottikuuri. Tai jo aiemmin kuukautiset ovat vaihdelleet, nyt on vain helppo syyttää rokotetta.

Ah, kuinka ihanan alentuvaa. Ikävää, kun sinua on luonto siunannut epäluotettavalla elimistöllä, jonka toimintaa et tunne itsekään. Näin NAISENA voin itse kertoa, että kiertoni on erittäin ennustettava, luotettava, eikä siihen ole ikinä vaikuttaneet mitkään helteet, antibiootit, stressi, ei jäykkäkouristusrokotusten uusiminen, ei hepatiittipiikit, ei malarianestolääkitys, tai mitä nyt päässäsi taas kuvitteletkaan.... ennen kuin tuli koronarokote, ja vieläkään ei ole normaalikiertoa. Ihmettelen tuota asennettasi- kuin olisit tarkoituksella typerä.

Luojan kiitos en saanut siitä piikistä rytmihäiriöitä tai allergiareaktioita. Palstalla eivät sadat tunnu käsittävän, että haittavaikutukset ovat todellisia ja vakavia. Kyse on vaan siitä, onko saatu hyöty suurempi, lutta edes sen verran kriittistä ajattelua soisi kehittävän tämänkin kommentoijan, että tajuaa, että tällä rokotteella on vakaviakin seurauksia jo lyhyellä aikavälillä.

Vierailija
333/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vaimolle sanoin, että pitää ma mennä työterveyteen epäsäännöllisten kk takia.

Vierailija
334/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tosin olen raskaana ja vielä harkitsen otanko rokotetta.

Kannattaakin harkita tarkkaan....

Vierailija
335/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kuukautiskierto ”viallinen” pitkän syömishäiriötaustan takia eli normaalisti kierto kestää noin 90 päivää ja jos menee yli 100 pv niin joudun aloittamaan ne lääkkeillä. Rokotteen jälkeen kiertoni palasi normaaliin eikä kukaan tiedä tai ymmärrä miten.

Vierailija
336/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä linkistä!

Ihmettelin keväällä kuukautisten poisjääntiä. Minulla on päivälleen tarkka ja säännöllinen kierto normaalisti. Tuo poisjäänti oli 1. rokotuksen jälkeen.

Hyvä saada selitys.

Jos olisin vielä lapsentekoaikeissa, en olisi rokotusta ottanut - niin kevyesti (ehdollisin luvin) rokotukset aloitettiin, eikä mitään pitkäaikaistietoa haitoista ollut.

Vierailija
337/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Tämä on psykosomaattista jo mammat. Jäitä hattuun! Itse omilla p a s k o i l l a epäterveillä elämänvalinnoilla pilaatte kiertonne. Älkää syyttäkö rokotetta.

Nyt kun tulee jatkuvasti ikäviä tietoja rokotteesta niin rokoteuskovaisten perustelut on ”höpöhöpö”

Ja itse asiasta, monella tutulla mennyt kierto sekaisin piikistä, on myös tuttuja joilla ei. Tai ainakaan eivät sanoneet, intiimi asiahan se on. Mutta ne joille tullut isoja häiriöitä niin eivät toista piikkiä ota, etenkin kun kolmas jo lähes varma ja sitten taas alusta joka vuosi.. niin kuka etenkin hedelmällisessä iässä oleva, jos haluaa lapsia, tietoisesti ottaisi riskin sotkea kierto yhä uudelleen ja uudelleen?

Vierailija
338/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua, mutta tuo oli jo ennen rokotusta mulla tiedossa, että jotain ylimääräistä lorotusta voi esiintyä. Ei tarvinnut mennä edes salaliittosivuille tuon oppiakseen. Aloin vuotaa pian rokotuksen jälkeen ja kesti ehkä muutaman päivän pidempään kuin normaalisti, mutta ihan normaalisti menkat ovat tulleet nyt.

Tämä! On tiedossa etetä rokotteilla on sivuvaikutusia eli mikä tässä on ongelmana? Mietittekö että rokote pitäisi jättää ottamatta sen takia että tulee vuotohäiriöitä? Tai lihaskipuja? Lämpöilyä? Minusta nuo ovat pieni hinta siitä että saataisiin epidempiaa hillittyä ja että pääsisi elämään vapaammin.

Vierailija
339/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I do not run kirjoitti:

Näitä ilmoituksia alkoi tulla, kun asia mainittiin lehdessä.

No just tää. Jos olisi juttu että rokote aiheuttaa päänsärkyä, alkaisi yhtäkkiä sadella niitä ilmoituksia vaikka ihmisellä olisi ollut pää kipeä viikoittain koko ikänsä. Mutta yhtäkkiä siitä sitten tuleekin rokotteen aiheuttamaa.

Ei mulle kyllä tullut mieleenkään, että kuukauden kestävät menkat voisi johtua rokotteesta (varsinkin kun alkoivat vasta muutama viikko piikin jälkeen, ihan ajallaan). Ehdin tässä jo kuvitella itselleni ties minkä syövän. Gynekin on lomalla, eikä kiinnosta mennä jollekin vieraalle, mutta nyt kun tämä selvisi, niin voin odotella rauhassa.

Vierailija
340/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla pyörittelen rottien munasarjoja ja koitan yhtäläisyyttä etsiä..PEG-nano saattaa olla syyllinen.. 

https://www.vauva.fi/keskustelu/3682368/aiotko-ottaa-korona-rokotteen-k…