Kuukautishäiriöilmoja nyt Suomessakin
Kommentit (466)
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea koko ketjua, mutta tuo oli jo ennen rokotusta mulla tiedossa, että jotain ylimääräistä lorotusta voi esiintyä. Ei tarvinnut mennä edes salaliittosivuille tuon oppiakseen. Aloin vuotaa pian rokotuksen jälkeen ja kesti ehkä muutaman päivän pidempään kuin normaalisti, mutta ihan normaalisti menkat ovat tulleet nyt.
Hys hys. Ei tässä ketjussa keskustelevia kiinnosta kuin ne rokotteen haittavaikutukset (joita on vain pienellä prosentilla väestöstä).
Vierailija kirjoitti:
Surullista että tässäkin joku kirjoitti että sehän tarkoittaa vain että rokote toimii.. entä jos tulee keskenmeno rokotteesta, toimii silloinkin?
Keskenmenot ovat lähes aina surullinen asia, ja pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille. Mutta ne ovat myös todella tavallinen asia. Julkisessa terveydenhoidossa hoidetaan vuosittain vajaa 10 000 keskenmenoa (10000/365=~27).
On ihan kamalaa varmasti kaikkien mielestä, jos rokote aiheuttaa keskenmenon. Tällä hetkellä Fimea on saanu ilmoituksen 7 keskenmenosta (kaikki alle raskausviikolla 13) Comirnatyn jälkeen. Vielä ei käsittääkseni tunneta, onko näillä keskenmenoilla yhteys rokotuksen, ja se on tietysti tutkittava. Kun tilastot aikanaan valmistuvat, nähdään myös, oliko koronaviruksella tai rokotteella vaikutusta keskenmenojen kokonaismääriin.
En myöskään osaa sanoa, moniko raskaana oleva on ottanut rokotteen, joten siinä mielessä ainoa validi pointti tässä viestissä on, että keskenmenot ovat valitettavasti todella yleisiä ihan "normaalistikin".
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tarkat ja säännölliset menkat, kunnes kävin rokotuksen ottamassa. Mitään häiriöitä ei ole vielä kuukautiskierrossa, vaikka olen jo 46-vuotias. Ei ole minkäänlaista stressiä tai muutakaan ongelmaa elämässä. Päinvastoin.
Ekan rokotuksen otin 22.6. ja silloin olivat menkat just päällä ja lopulta kestivät 12 päivää (normaalisti n. 5-7). Nyt on menkat 12 päivää myöhässä, syystä että...? En tiedä. Muita menkkoihin liittyviä oireita on ollut, mutta itse vuoto on kadoksissa.
Raskaana en voi olla, koska olen harrastanut seksiä viimeksi 10 vuotta sitten. Mitään tulehduksia ja sen sellaisia ei ole, vaan kaikki ok.
Täti kuule... miten ois noi vaihdevuodet? 100 kertaa todennäköisempää.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hysterisoinnilla yritetään vain pelotella nuoret naiset olemaan ottamatta rokotetta.
Piikkiä on tuputettu aivan liikaa joka paikasta ja manipuloitu ottamaan se.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut tarkat ja säännölliset menkat, kunnes kävin rokotuksen ottamassa. Mitään häiriöitä ei ole vielä kuukautiskierrossa, vaikka olen jo 46-vuotias. Ei ole minkäänlaista stressiä tai muutakaan ongelmaa elämässä. Päinvastoin.
Ekan rokotuksen otin 22.6. ja silloin olivat menkat just päällä ja lopulta kestivät 12 päivää (normaalisti n. 5-7). Nyt on menkat 12 päivää myöhässä, syystä että...? En tiedä. Muita menkkoihin liittyviä oireita on ollut, mutta itse vuoto on kadoksissa.
Raskaana en voi olla, koska olen harrastanut seksiä viimeksi 10 vuotta sitten. Mitään tulehduksia ja sen sellaisia ei ole, vaan kaikki ok.
Anteeksi vaan, mutta 46-vuotiaalla kuukautishäiriöiden esiintyminen ei yleensä johdu raskaudesta ja on muutenkin ihan tavallista että niitä tuossa iässä alkaa tulla, vaikka kuinka olisi ollut säännölliset aikaisemmin. Vaikka joku oire ajallisesti sopisi rokotteeseen, se ei tarkoita että se automaattisesti johtuu rokotteesta...
Jeps. Porukka vaahtoaa mahdollisista, muttei tutkituista, koronarokotteen sekoittamista kierroista. Kuinka moni vapaaehtoisesti vetää e-pillereitä jossai muodossa tai on hormonikierukka elimistössään!?!
Ja erityisesti nuoret (jotka pahiten ovat imeneet itseensä salaliittoteoriat pätkääkään mikrobiologiaa lukeneina) käyttävät hormonaalista ehkäisyä.
Hormonaaliset ehkäisytavatko ei sitten aiheuta mitään ongelmia elimistölle? Turhaa liikavouhotusta k-rokotteesta. Ja juu, ei ole sen vaikutuksia vielä 100%tutkittu, mutta mikään muuhan täällä elämässä ei ole 100%varmaa kuin kuolema. Etteikö jollekin voiski tulla ongelmia rokotteen jälkeen.
Mutta järki käteen hyvät ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne minulla: ikää 46, rokotus toukokuun alussa ja seuraavat kuukautiset toukokuun lopusta jäivät kokonaan välistä. Kesäkuun ja heinäkuun lopun kuukautiset tulivat normaalisti. Sain nyt toisen rokotuksen kesken näiden heinäkuun kuukautisten, katsotaan miten käy.
Onko Jessicat oikeesti noin tyhmiä, että nalkuttavat sivukaupalla, että nelikymppisillä on vaan vaihdevuosiongelmia, kun rokotuksen jälkeiset yhdet kuukautiset jäi pois ja jatkuivat seuraavassa kuussa normaalisti?
Vituttaa tuollaiset pissikset.
vaihdevuodet alkavat yleensä 53-vuotiaana, joten nelikymppiselle on turha vinkua vaihdevuosista. VARSINKIN, kun niitä ei ole koskaan aikaisiemmin tai koskaan sen jälkee ilmennyt: vain heti 1.rokotuksen jälkeen.
Teinien on ihan turha kommentoida asioihin, joista eivät mitään tajua!
"Raskaustestien myynnissä ei ole kuitenkaan huomattu kasvua. Tämä selviää Apteekkariliiton tekemästä kyselystä, joka toteutettiin Iltalehden pyynnöstä."
Mitä ihmettä ne on kalliista apteekeista kyselly?? Ei kai kukaan niistä osta testejä, kun testin saa marketista parilla eurolla. Haloo, mitä tutkivaa journalismia.
Huolestuttavaa. Tämä kuukautishäiriöiden yhteys rokotteeseen kertoo riittävästi. En ota rokotetta. Endometrioosia sairastavana en ota riskiä rokotteesta. Elämä on tarpeeksi hankalaa olemassa olevien kipujen ja vuotojen kanssa.
Miten vaikeita haittavaikutuksia tulee vielä ilmi ja niiltä et voi välttyä piikin otettuasi.
Vierailija kirjoitti:
Onko Jessicat oikeesti noin tyhmiä, että nalkuttavat sivukaupalla, että nelikymppisillä on vaan vaihdevuosiongelmia, kun rokotuksen jälkeiset yhdet kuukautiset jäi pois ja jatkuivat seuraavassa kuussa normaalisti?
vaihdevuodet alkavat yleensä 53-vuotiaana, joten nelikymppiselle on turha vinkua vaihdevuosista. VARSINKIN, kun niitä ei ole koskaan aikaisiemmin tai koskaan sen jälkee ilmennyt: vain heti 1.rokotuksen jälkeen.
Puppua suollat! Et tiedä mitään vaihdevuosista.
Vierailija kirjoitti:
Hei vaan Marketta, jos et tiennyt niin premenopaussi alkaa yleensä 5-10 vuotta ennen varsinaista menopaussia juuri sillä että aiemmin säännöllinen kuukautiskierto muuttuu epäsäännölliseksi. Silloin tuo 46-vuotias alkaisi olla kovinkin otollisessa iässä, eikö? T:40v teini
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettava väite asiantuntijoiltakin ettei voi suoraan yhdistää rokotteeseen. No kyllä voi jos on ollut vuosikausia säännölliset menkat ja vain rokote kuukausina menkat tulee viikon myöhässä ja tipputteluvuotoja. Turha lässyttää mistään sattumasta.
Eihän aluksi haluttu yhdistää myöskään nuorten miesten sydänlihastulehduksia rokotteeseen….
No ei niitä kyllä suhteessa rokotusmääriin ehtinyt kauhean montaa olla, kun yhteys jo tunnistettiin ja hyväksyttiin. Ja todettiin, että tämä haittavaikutus on sellainen, että kunhan sen mahdollisuus ymmärretään ja huomioidaan, rokote on turvallinen sen suhteen (tai siis, tapaukset ovat lieviä ja paranevat hoidolla -- muistaakseni iso osa ihan kotihoidossa -- hyvin).
Jep, minä tein ilmon myös. Kuukautiseni ovat olleet kalenterintarkat 10 vuoden ajan. Ekan rokotteen sain kuukautisten aikana, niiden kesto venähti normaalista 5 päivästä seitsemään, ja vuodosta tuli todella runsasta. Käytän kuukuppia joten tota vuodon määrää on helppo seurata. Seuraavat menkat olivat myös erittäin runsaat, jouduin ostamaan isomman kuukupin sen takia. Sitten seuraavasta ovulaatiosta alkoikin tiputteluvuoto, armottomat alaselkä- ja menkkakivut, rintojen arkuus jne. jota jatkui pari viikkoa, ja nyt menkat alkoivatkin sit leppoisasti viikon etuajassa - ja taas erittäin runsaat.
Et varmasti vaikuttaa kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttavaa. Tämä kuukautishäiriöiden yhteys rokotteeseen kertoo riittävästi. En ota rokotetta. Endometrioosia sairastavana en ota riskiä rokotteesta. Elämä on tarpeeksi hankalaa olemassa olevien kipujen ja vuotojen kanssa.
Miten vaikeita haittavaikutuksia tulee vielä ilmi ja niiltä et voi välttyä piikin otettuasi.
Sama. Lisäksi olen erittäin pahasti aneminen, jota saatiin selville vasta työterveyden kautta, kun työnteko ei enää sujunut normaaliin tapaan. En uskalla edes kokeilla, mitä tapahtuisi rokotteen kanssa. Heitetään soppaan vielä pari autoimmuunisairautta ja meillä on kiva venäläinen ruletti kehollani.
Olen seuraillut rokoteuutisia ja kuukautisoireet olivat ensimmäisiä, joita ihmiset alkoivat jakaa kansainvälisesti kokemuksiaan somessa mm. Twitterissä.
Laittakaa ikänne ja rokotemerkki mukaan kun kerrotte mitä teille on käynyt..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Lisäksi olen erittäin pahasti aneminen, jota saatiin selville vasta työterveyden kautta, kun työnteko ei enää sujunut normaaliin tapaan. En uskalla edes kokeilla, mitä tapahtuisi rokotteen kanssa. Heitetään soppaan vielä pari autoimmuunisairautta ja meillä on kiva venäläinen ruletti kehollani.
Olen seuraillut rokoteuutisia ja kuukautisoireet olivat ensimmäisiä, joita ihmiset alkoivat jakaa kansainvälisesti kokemuksiaan somessa mm. Twitterissä.
Sama. Varsinkin nyt viimeisen puolen vuoden aikana on ollut kehossa epätasapainoa näiden takia. En haluaisi yhtään sekoittaa kroppaa enempää tällä hetkellä. Mutta tietysti toisaalta hirvittää myös se, jos saa koronan.
Saavat hedelmöitysklinikat lisää asiakkaita ja rahaa. Kivakiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei liity ainakaan rokotteeseen. Se oli puhdatta valhetta että rokotteen vaikuttava aine kerääntyisi munasarjoihin vaikka rokotteen keksijä siitä varoitti.
Ei mikään kerry munasarjoihin vaan kohdun limakalvo toimii immuunipuolustajana siinä missä muutkin limakalvot. Siinä mielessä voidaan nähdä, että rokote todellakin toimii.
Asian tutkiminen aloitettiin Engalnnissa Royal Imperial Collegessa jo keväällä, joten eiköhän sieltä löydy luotettavaa tietoa Vauvapalstan sijaan.Eikö tällä logiikalla kaikista rokotteista ja sairauksista pitäisi tulla kuukautiskierron häiriöitä? Immuunipuolustus aktivoituu. Kuka rahoitti tutkimuksen?😉 oikeasti nyt ne laput pois silmiltä
No siis kyllä, sairastelut ja lääkehoidot vaikuttavat kuukautiskierron säännöllisyyteen ja mm. myös siihen missä iässä tytöillä kuukautiset ylipäätään alkavat. Eikö kukaan täällä ole perillä siitä miten oma keho toimii? Huolestuttavaa.
Kylä 46 v ikäiselle voi tulla jo vaihdevuosioireet, ei ollenkaan harvinaista