Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautishäiriöilmoja nyt Suomessakin

Kommentit (466)

341/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut tarkat ja säännölliset menkat, kunnes kävin rokotuksen ottamassa. Mitään häiriöitä ei ole vielä kuukautiskierrossa, vaikka olen jo 46-vuotias. Ei ole minkäänlaista stressiä tai muutakaan ongelmaa elämässä. Päinvastoin.

Ekan rokotuksen otin 22.6. ja silloin olivat menkat just päällä ja lopulta kestivät 12 päivää (normaalisti n. 5-7). Nyt on menkat 12 päivää myöhässä, syystä että...? En tiedä. Muita menkkoihin liittyviä oireita on ollut, mutta itse vuoto on kadoksissa.

Raskaana en voi olla, koska olen harrastanut seksiä viimeksi 10 vuotta sitten. Mitään tulehduksia ja sen sellaisia ei ole, vaan kaikki ok.

Oisko esivaihdevuodet?

Vierailija
342/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua, mutta tuo oli jo ennen rokotusta mulla tiedossa, että jotain ylimääräistä lorotusta voi esiintyä. Ei tarvinnut mennä edes salaliittosivuille tuon oppiakseen. Aloin vuotaa pian rokotuksen jälkeen ja kesti ehkä muutaman päivän pidempään kuin normaalisti, mutta ihan normaalisti menkat ovat tulleet nyt.

Tämä! On tiedossa etetä rokotteilla on sivuvaikutusia eli mikä tässä on ongelmana? Mietittekö että rokote pitäisi jättää ottamatta sen takia että tulee vuotohäiriöitä? Tai lihaskipuja? Lämpöilyä? Minusta nuo ovat pieni hinta siitä että saataisiin epidempiaa hillittyä ja että pääsisi elämään vapaammin.

Ei rokotetta nuorille. Montako nuorta on kuollut koronaan? Rokotteeseen on julkisuuteen annettu että 2nuorta siis Suomessa, ja niitähän voi olla enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut kaksi rokotetta, helmikuussa ja toukokuussa. Minulla on tullut välivuotoja. Ovulaation aikana ei ole koskaan ennen tullut niin paljon vuotoa kuin nyt viimeksi. Yleensä on ollut pikku tippa valkovuodon seassa. Nyt oli ihan punaista vuotoa. Lisäksi nyt kuukautiset on alkamassa etuajassa tai tämäkin on jotain välivuotoa. Maha on kipeä vaikka minulla ei ole ollut koskaan kipuja ennen kuukautisia. Ovulaation aikana oli hormonaalinen migreeni, vaikka se on pysynyt estolääkityksellä poissa yli vuoden.

Sattumaa tai ei, tämä on alkanut rokotusten jälkeen. Olen ollut teinistä asti siitä onnekas, että kuukautiseni ovat olleet aina säännölliset ja kivuttomat. Migreeni on ollut ainoa murheeni. Olen ollut enemmän ja vähemmän stressaantunut monta vuotta ja ollut sairauslomallakin uupumuksen ja masennuksen takia - sillä ei ole ollut mitään vaikutusta kuukautisiin.

En ole rokotevastainen enkä hysteerinen, mutta tunnen oman kehoni. Ottaisin rokotukset edelleenkin. Uskon, että kuukautishäiriöt menevät ohi.

Minulla koronaviruksen sairastaminen vaikutti päinvastoin: hormonaalinen migreeni jäi pois n. 8 kk:ksi. Siitä saakka, kun menkat 9-vuotiaana alkoi, olen siitä kärsinyt joka kuukausi. Sairastin koronan vuosi sitten keväällä ja kuukautiset ovat edelleen epäsäännölliset, vuotopäiviä voi olla mitä tahansa viiden ja kahdentoista välillä, kun ennen koronaa niitä oli neljästä seitsemään. Kierron pituus heittelee myös, vaikka ennen ollut lähes kellontarkka. Lisäksi ovulaation jälkeen alkavat uudet, ihanat pms-oireet huimaus ja hengitysvaikeudet (tuntuu, etten saa vedettyä henkeä tarpeeksi syvään ja joudun haukkomaan happea). Näitä ei ollut koskaan ennen koronaa.

Jännästi ei kiinnosta ottaa rokotetta ja kokeilla, mitä muita kivoja uusia oireita saisi.

Vierailija
344/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut tarkat ja säännölliset menkat, kunnes kävin rokotuksen ottamassa. Mitään häiriöitä ei ole vielä kuukautiskierrossa, vaikka olen jo 46-vuotias. Ei ole minkäänlaista stressiä tai muutakaan ongelmaa elämässä. Päinvastoin.

Ekan rokotuksen otin 22.6. ja silloin olivat menkat just päällä ja lopulta kestivät 12 päivää (normaalisti n. 5-7). Nyt on menkat 12 päivää myöhässä, syystä että...? En tiedä. Muita menkkoihin liittyviä oireita on ollut, mutta itse vuoto on kadoksissa.

Raskaana en voi olla, koska olen harrastanut seksiä viimeksi 10 vuotta sitten. Mitään tulehduksia ja sen sellaisia ei ole, vaan kaikki ok.

Miten ois vaihdevuodet alkamassa?

Vierailija
345/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava väite asiantuntijoiltakin ettei voi suoraan yhdistää rokotteeseen. No kyllä voi jos on ollut vuosikausia säännölliset menkat ja vain rokote kuukausina menkat tulee viikon myöhässä ja tipputteluvuotoja. Turha lässyttää mistään sattumasta.

Vierailija
346/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"”Pitkäaikaista tai pysyvää muutosta kuukautisiin ei rokotteen ottamisesta kuitenkaan seuraa.”

Ja mistäköhän se tiedetään tässä vaiheessa?

Niinpä. Kohta edessä handmaids tale, kun syntyvyys laskee rokotteen ottaneilla nuorilla. Raskaaksi tulo vaikeutuu jne. Toivottavasti ei, mut kukapa sen tietää. Aika näyttää…..

Vierailija
347/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paaso Raimo nimellä löytyy fbssä tekstit ja kuvat hänen nuoren tyttärensä vakavista oireista rokotteen jälkeen. Näitä on eikä valtamedia uutisoi.

Vierailija
348/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta akat, menkää lukioon. Opiskelkaa biologiaa! Rokote vaikuttaa solun rna-lähettiin, joka opettaa soluille, kuinka torjua virusta. Koronarokote ei edes sisällä sitä itse virusta. Olen sairastanut koronan, olen rokotettu, ja olen synnyttänyt terveitä lapsia korona-aikana. Ei ole tullut keskenmenoja, ei sairaita lapsia. Päinvastoin. 

Menkää rokotukseen, te kouluttamattomat akat. Älkää hankkiutuko raskaaksi siitä syystä, että tämä maailma ei tarvitse teitä rokotevastaisia tyhmiä eukkoja! 

Säälin sun lapsia…..

Vierailija
349/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettava väite asiantuntijoiltakin ettei voi suoraan yhdistää rokotteeseen. No kyllä voi jos on ollut vuosikausia säännölliset menkat ja vain rokote kuukausina menkat tulee viikon myöhässä ja tipputteluvuotoja. Turha lässyttää mistään sattumasta.

Eihän aluksi haluttu yhdistää myöskään nuorten miesten sydänlihastulehduksia rokotteeseen….

Vierailija
350/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta akat, menkää lukioon. Opiskelkaa biologiaa! Rokote vaikuttaa solun rna-lähettiin, joka opettaa soluille, kuinka torjua virusta. Koronarokote ei edes sisällä sitä itse virusta. Olen sairastanut koronan, olen rokotettu, ja olen synnyttänyt terveitä lapsia korona-aikana. Ei ole tullut keskenmenoja, ei sairaita lapsia. Päinvastoin. 

Menkää rokotukseen, te kouluttamattomat akat. Älkää hankkiutuko raskaaksi siitä syystä, että tämä maailma ei tarvitse teitä rokotevastaisia tyhmiä eukkoja! 

Säälin sun lapsia…..

Toivottavasti niitä ei oikeasti ole, tuollaisella ulosannilla ei voi olla paljon tarjottavaa lapsille.

Vierailija
351/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"”Pitkäaikaista tai pysyvää muutosta kuukautisiin ei rokotteen ottamisesta kuitenkaan seuraa.”

Mä en ole ottanut rokotetta, juurikin koska vaikutuksia ei oo selvitetty, kumminkin työssäni joutunut päivittäin asioimaan työtehtävissä korona polilla ja osastoilla. Ei oo iskenyt, ja mitä lintu influenssan ja se rokote mitä siitä tuli, silloinkin jätin rokotteen ottamatta, tuona aikana työskentelin PK seudulla bussikuskina, ei iskenyt muu kun keväällä katupöly.

Luotu hysteria ja laumakäyttäytyminen tekee kysynnän rokotteelle

Vierailija
352/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua, mutta tuo oli jo ennen rokotusta mulla tiedossa, että jotain ylimääräistä lorotusta voi esiintyä. Ei tarvinnut mennä edes salaliittosivuille tuon oppiakseen. Aloin vuotaa pian rokotuksen jälkeen ja kesti ehkä muutaman päivän pidempään kuin normaalisti, mutta ihan normaalisti menkat ovat tulleet nyt.

Tämä! On tiedossa etetä rokotteilla on sivuvaikutusia eli mikä tässä on ongelmana? Mietittekö että rokote pitäisi jättää ottamatta sen takia että tulee vuotohäiriöitä? Tai lihaskipuja? Lämpöilyä? Minusta nuo ovat pieni hinta siitä että saataisiin epidempiaa hillittyä ja että pääsisi elämään vapaammin.

Ei rokotetta nuorille. Montako nuorta on kuollut koronaan? Rokotteeseen on julkisuuteen annettu että 2nuorta siis Suomessa, ja niitähän voi olla enemmän.

Fimean taulukon mukaan tällä hetkellä rokotuksen jälkeen kuolleita alle 50-vuotiaita on 6. Koska 50-59-vuotiaita on viisi, kuvittelen, että tarkempia ikätietoja ei anneta julki, jos ikäryhmässä on ilmoitettu alle 5 kuolemaa. Kaikenkaikkiaan kuolemia on ilmoitettu 100. En tiedä, onko jossain kerrottu rokotettujen ikäjakauma Suomessa, mutta vähintään kertaalleen rokotettuja on reilu 3,6 miljoonaa kyseisen yhteenvedon mukaan. Eli rokotteen jälkeen kuolleita on kokonaisuudessaan alle 1/36000, ja näistäkin osan katsotaan kuolleen muista syistä. Koronapositiivisia on koko aikana kuollut 982/105260 eli pyöristäen 9,5/1000. Tällä hetkellä näyttää, että ennen erittäin korkeaa rokotuskattavuutta tauti ei mene minnekään, kumman riskin otat mieluummin?

Vierailija
353/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista että tässäkin joku kirjoitti että sehän tarkoittaa vain että rokote toimii.. entä jos tulee keskenmeno rokotteesta, toimii silloinkin?

Vierailija
354/466 |
29.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää tulee

Vierailija
355/466 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei vielä niin kyllä se kohta sinunkin pilisi velttonee. Ei tule edes pissa. Että siitä on hyvä jatkaa.

Vierailija
356/466 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä...mistähän se tiedetään tässä vaiheessa. Tai muut sivarit, kuten autoimmuunisairaudet? Ei tulisi mieleenkään ottaa. Meillä muuten kuoli perusterve rokotteen jälkeen kylillämme.

Vierailija
357/466 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vähän pelottaa, että aiheuttaa pitkässä juoksussa lapsettomuutta ja keskenmenoja kun vaikuttaa kuukautiskiertoon.

Niitähän ei vielä ole havaittavissa.

Itse en ota ennenkuin on tietoa kuinka vaikuttaa.

Mutta sehän on vain hyvä asia maapallon, ilmaston ja sitä kautta myös ihmisen kannalta.

Vierailija
358/466 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua vähän pelottaa, että aiheuttaa pitkässä juoksussa lapsettomuutta ja keskenmenoja kun vaikuttaa kuukautiskiertoon.

Mutta sehän on vain hyvä asia maapallon, ilmaston ja sitä kautta myös ihmisen kannalta.

Mikähän on rokotekattavuus ympäri Aasiaa? Ei se ilmasto kiitä jos päästöjen puhtaudesta huolehtivat länsimaat kuolee sukupuuttoon ja saastuttavat aasialaiset pääsee leviämään ennestään.

Vierailija
359/466 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun menkat meni lomalla näköjään sekasin. Yhden päivää vuoti kun seula, ja helle ei oo ennen vaikuttanut. 3x kuukausi kun jätin ehkäisyn pois.

Vierailija
360/466 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on rokotekattavuus ympäri Aasiaa? Ei se ilmasto kiitä jos päästöjen puhtaudesta huolehtivat länsimaat kuolee sukupuuttoon ja saastuttavat aasialaiset pääsee leviämään ennestään.

Itä-Aasiassa on vielä pahempi syntyvyyskato kuin täällä. Väestönkasvu tapahtuu nykyään ihan muualla.

Ainakin Etelä-Koreassa ja Japanissa on lyhyessä ajassa rokotettu aika kiitettävästi ihmisiä, kun kesällä vasta alkoivat saada kunnolla rokotteita. Toki ovat vielä paljon jäljessä Eurooppaa. Kiinan tilastoista kai ei kukaan oikein osaa sanoa mitään.