Bloggarien suhtautuminen kritiikkiin - valtavia eroja
Olen tässä lukenut noin kymmentä Suomen luetuinta blogia mielenkiinnosta uutta ilmiötä kohtaan. AInut asia, mikä pistää silmään, on se, miten kenties suosituimman blogin kirjoittaja vaikuttaa ihmisenä todella kireältä ja ahdistuneelta. Aina jos hänelle kukaan on kommentoinut jotain kriittisempää sisällöltään, vastaus on *tuilua tai suurin piirtein poliisilla uhkailua. Xenias day -blogin pitäjä on siis tällainen. Miksi lukijat silti tulevat takaisin? Itselläni mielikuva tyypistä vaikuttaa eniten siihen, miksi jaksan edes blogia lukea.
Alexa Dagmar (ja myös se Linda) taas on aivan eri luokkaa. "Huonoja" kommentteja näkyy, niihin reagoidaan, eikä MITÄÄN *tuilua koskaan takaisin. Kaipa tuossakin työssä pitäisi ymmärtää ns. "asiakastyytyväisyys". Ei "asiakkaille" kettuilla, ei vaikka mikä olisi.
Enkö vain tajua?
Onko teidän mielestä bloggarin ok kilahtaa/aukoa kommentteihin?
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:23"]Pakko kyllä sanoa sananen myös Merenhelmestä... Olen samalta paikkakunnalta kotoisin kuin hän ja on kyllä sellainen tyyppi, jota en omaan kaveripiiriini kaipaa. Tuntuu, että hän ns. esittää koko ajan ja pitää itseään muita parempana. Blogissa on esimerkiksi kertonut olevansa asiakaspalvelutyössä/kaupan alalla ja vastaavansa omasta osastosta. Haha, ihan normaali myyjä Cittarilla. Ollut myös nakkikioskilla töissä. Noissa töissä ei ole mitään noloa, mutta noloa on se, että niistä valehtelee. Se kuva, minkä bloggaaja blogissa itsestään antaa ei TODELLAKAAN pidä aina paikkaansa. Mitä blogin kommentteihin tulee, niin sama linja jatkuu. Mitään negatiivista tai kriittistä kommenttia hän ei julkaise -tämä on testattu monta kertaa ihan huumorimielessä oman kaveriporukan kanssa. Mahtaa olla raskasta pitää koko ajan kulisseja yllä. No. En silti toivo hänelle tietenkään mitään pahaa ja toki hän saa elää omaa elämäänsä niin kuin tahtoo. Mielummin kuitenkin itse vierailen blogeissa, joiden lukemisesta oikeasti nautin :)
[/quote]
te siis tahallanne kommentoitte paskaa bloggarille ihan hupimielessä ja katsotte miten hän reagoi? Nyt menee kyllä sympatiapisteet tälle bloggaajalle, eikä teille kiusaajille. Oletko mielestäsi hyvä tyyppi? Varmasti, mutta olisitko Veeran mielestä hyvä tyyppi jos hän tietäisi mitä teet, tuskin. Eli myös sinussa on kuspääpuoli mistä nyt syyttelet kovasti tätä bloggaajaa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:23"]Pakko kyllä sanoa sananen myös Merenhelmestä... Olen samalta paikkakunnalta kotoisin kuin hän ja on kyllä sellainen tyyppi, jota en omaan kaveripiiriini kaipaa. Tuntuu, että hän ns. esittää koko ajan ja pitää itseään muita parempana. Blogissa on esimerkiksi kertonut olevansa asiakaspalvelutyössä/kaupan alalla ja vastaavansa omasta osastosta. Haha, ihan normaali myyjä Cittarilla. Ollut myös nakkikioskilla töissä. Noissa töissä ei ole mitään noloa, mutta noloa on se, että niistä valehtelee. Se kuva, minkä bloggaaja blogissa itsestään antaa ei TODELLAKAAN pidä aina paikkaansa. Mitä blogin kommentteihin tulee, niin sama linja jatkuu. Mitään negatiivista tai kriittistä kommenttia hän ei julkaise -tämä on testattu monta kertaa ihan huumorimielessä oman kaveriporukan kanssa. Mahtaa olla raskasta pitää koko ajan kulisseja yllä. No. En silti toivo hänelle tietenkään mitään pahaa ja toki hän saa elää omaa elämäänsä niin kuin tahtoo. Mielummin kuitenkin itse vierailen blogeissa, joiden lukemisesta oikeasti nautin :) [/quote] te siis tahallanne kommentoitte paskaa bloggarille ihan hupimielessä ja katsotte miten hän reagoi? Nyt menee kyllä sympatiapisteet tälle bloggaajalle, eikä teille kiusaajille. Oletko mielestäsi hyvä tyyppi? Varmasti, mutta olisitko Veeran mielestä hyvä tyyppi jos hän tietäisi mitä teet, tuskin. Eli myös sinussa on kuspääpuoli mistä nyt syyttelet kovasti tätä bloggaajaa.
[/quote]
Olisi pitänyt tuohon alkuperäiseen kommentiin selventää, että ei lähetellä mitään paskakommentteja, vaan nimenomaan koitettu kirjoittaa oikein positiivisia kommentteja, joissa on jotain rakentavaa kritiikkiä. Ei julkaise. Tätä tapahtunut kahtena iltana, jolloin hirveää kyllä, puhuttiin meidän pikkukaupungin asukkaista. Pidän itseäni ihan hyvänä tyyppinä (en täydellisenä), Merenhelmeä kokemani mukaan en. En voi todistaa väittämiäni mitenkään, joten uskokoon ken uskoo :P Kuten sanoin, antaa hänen elää omaa elämäänsä :)
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 14:20"]Täys läppä tuo Tinkerbella, mitä tulee typykän kritikkiin suhtautumiseen. Nuoleskelut ja ihkutukset kelpaa kyllä, mutta mitään päinvastaista mielipidettä ei lukijalla ei saa olla. Kaikista surkuhupaisinta on se, että jos jollain lukijalla on jotain oikeaa tietoa jostain asiasta pelkän mutu-tuntuman sijaan, teilataan tämäkin viestin tuoja ja vängätään vastaan. Ollaan niin kaikkitietäväistä, että!
[/quote]
Muutama viikko sitten aloin lukemaan tuota blogia. Esimerkkiä missä asioissa bloggaaja väittää vastaan?
[/quote]
Taitaa anonyymit itse väittää vastaan.
Mä poistin Mungon tänään lukulistalta Bloggerista... Blogin taso mennyt roimasti alas päin ja itselläni jäi pskan maku suuhun siitä, että keväällä kun hän kirjoitti tyylilleen uskollisen kilometrin mittaisen mietelmäpostauksen aiheesta x ja siinä oli netistä poimittuja kuvia kuvituksena. Kysyin, että mistä hän on lainannut nämä kuvat ja että eikö hänenkin pitäisi merkitä lähteet näkyviin. Kommenttia ei koskaan julkaistu. Asia selvä, etsin muita blogeja luettavakseni. :)
Itse taas tykkään Xenian blogista koska Xenia sentään hymyilee kuvissa ja hänestä huokuu positiivisuus postausten puolella. Kun sen sijaan vaikkapa Mungolla on sellaisia teennäisiä pikaisesti otettuja kuvia joissa väkinäinen hymy, ei aito ja iloinen hymy ja samanlaista vittuilua lukijoille ellei jopa enemmänkin kuin Xenialla.
Itse taas tykkään Xenian blogista koska Xenia sentään hymyilee kuvissa ja hänestä huokuu positiivisuus postausten puolella. Kun sen sijaan vaikkapa Mungolla on sellaisia teennäisiä pikaisesti otettuja kuvia joissa väkinäinen hymy, ei aito ja iloinen hymy ja samanlaista vittuilua lukijoille ellei jopa enemmänkin kuin Xenialla. + Xenia ei tietääkseni ole aukonut päätään siitä mitä työttömien tulisi hänen mielestään tehdä, toisin kuin mango.
X ei minusta kilahda asukommenteista. Sen sijaan hintoihin liittyen kyllä, mikä on tietty absurdia.
Jos ostaa 4000 laukun , ja joku kysyy, miten ei muka tullattavaa tullut, on varmana helvetti irti. Linda ja muut tosiaan aina selittää hintajutut hyvin, koska se nyt kuuluu asiaan tuotteesta puhuttaessa. Tästä voikin vetää johtopäätöksen:Linda on miellyttävä ja osaava bloggaaja.
Merenhelmi on kaiken huippu. En ole nähnyt kys. blogissa yhden yhtäkään edes pienellä negatiivisella ripauksella maustettua kommenttia.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:42"]Mun mielestä ei ole hyvä sellainen Chicagoiidankaan tyylinen kritiikin vastaanottaminen. Blogi täynnä trollikommentteja "olet läski" "olet ruma" "kirosana kun olet vastenmielinen" ja bloggari vastailee nöyristellen "pitäisi kyllä laihduttaa" "en oikein tiedä miten voisin tulla kauniimmaksi" "niin olen". Toi jos mikä kertoo itsekunnioituksen puutteesta.
[/quote]
Tapausta näkemättä - ei ole tuttu blogi - entä jos tapaus on oikeasti jonkun mielestä läski ja ruma? Entä jos bloggaaja on omasta mielestään ruma ja läski?