Bloggarien suhtautuminen kritiikkiin - valtavia eroja
Olen tässä lukenut noin kymmentä Suomen luetuinta blogia mielenkiinnosta uutta ilmiötä kohtaan. AInut asia, mikä pistää silmään, on se, miten kenties suosituimman blogin kirjoittaja vaikuttaa ihmisenä todella kireältä ja ahdistuneelta. Aina jos hänelle kukaan on kommentoinut jotain kriittisempää sisällöltään, vastaus on *tuilua tai suurin piirtein poliisilla uhkailua. Xenias day -blogin pitäjä on siis tällainen. Miksi lukijat silti tulevat takaisin? Itselläni mielikuva tyypistä vaikuttaa eniten siihen, miksi jaksan edes blogia lukea.
Alexa Dagmar (ja myös se Linda) taas on aivan eri luokkaa. "Huonoja" kommentteja näkyy, niihin reagoidaan, eikä MITÄÄN *tuilua koskaan takaisin. Kaipa tuossakin työssä pitäisi ymmärtää ns. "asiakastyytyväisyys". Ei "asiakkaille" kettuilla, ei vaikka mikä olisi.
Enkö vain tajua?
Onko teidän mielestä bloggarin ok kilahtaa/aukoa kommentteihin?
Kommentit (109)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 11:02"]
Jos ostaa 4000 laukun , ja joku kysyy, miten ei muka tullattavaa tullut, on varmana helvetti irti.
[/quote]
Oletteko huomanneet että bloggaajat eivät ole koskaan vastanneet näihin että paljonko joutui maksaa alv:eja ja tulleja kun toivat yli tuliaisrajan ylittäviä luksustuotteita ulkomailta? Monet bloggaajat kun ovat käyneet Euroopan Unionin ulkopuolella ostoksilla viime aikoina, esimerkiksi niin Dubaissa kuin New Yorkissa, mutta eivät ole tehneet niistä ostoksistaan mitään postauksia, monen tonnin laukut ja muut ovat vaan yllättäen "ilmestyneet" uusiin asukuviin lähes salakavalasti :D
Mua ärsyttää Linda Manuella. Aina kun joku sanoo jotain vähemmän positiivista niin heti ollaan puolustelemassa. Vasta kirjoitti miten on aikuistunut ja silti kirjoittaa kuin teini. Huoh.
Menin ensimmäistä kertaa lukemaan näitä blogeja, ennen ei ole kiinostanut yhtään ja pakko sanoa että toi mungolife on kyllä järkyttävää paskaa. En ole velkaa kelleen, menkää muualle lukemaan jos ei miellytä Kritiikkiä ei kestä yhtään ja se todella ylimielinen asenne, no lukijat varmaan äänestää jaloillaan sitten, minä ainakin luin ekaa ja vikaa kertaa. Noin sitten "kauniista" naisesta tuli hemmetin ruma mun silmissä ihan käyttäytymisen vuoksi.
Bloggarin kalliin merkkilaukun arvosteleminen on vihoviimeinen asia mitä kannattaa tehdä, silloin siellä ruudun toisella puolella pillastutaan rihumaan kuin angstinen teini jonka vihamielistä bändimusaa kutsutaan kirkkomusa-tasoikseksi renkutukseksi! :D
Joskus laitoin xenialle ihan asiallisen kommentin, että kiva blogi, mutta ei näitä nellyn mekkomainoksia jaksa :), niin haukkui mut todella törkeästi ja kirjoitti oikein pitkän avautumisvastauksen, että eikö hän saisi tienata blogilla ja heittäytyi kunnon marttyyriksi ja olin tyyliin loukannut hänen kuollutta isoäitiäänkin sillä kommentilla. Noh, ihan kuin haukkumiseni siinä ei olisi riittänyt, teki vielä postauksen aiheesta!! :--DD anteeksi. Lopetin blogin lukemisen kerrasta.
^ Voi jösses, se joka blogileikkiin omalla naamalla ja elämällä lähtee, niin sen myös kestäköön.
Monien blogien kommenttiboxit ovat mielenkiintoisempaa luettavaa kuin itse blogitekstit. En kuitenkaan käytä "lukuoikeuttani" enää juuri ollenkaan, koska tuntuu, ettei blogeilla ole itselleni mitään annettavaa.
Chicagoiidan kommenttilaatikko on kyllä maailman parasta viihdettä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:47"]
Joskus laitoin xenialle ihan asiallisen kommentin, että kiva blogi, mutta ei näitä nellyn mekkomainoksia jaksa :), niin haukkui mut todella törkeästi ja kirjoitti oikein pitkän avautumisvastauksen, että eikö hän saisi tienata blogilla ja heittäytyi kunnon marttyyriksi ja olin tyyliin loukannut hänen kuollutta isoäitiäänkin sillä kommentilla. Noh, ihan kuin haukkumiseni siinä ei olisi riittänyt, teki vielä postauksen aiheesta!! :--DD anteeksi. Lopetin blogin lukemisen kerrasta.
[/quote]
Xenia on ihan oikeasti ilkeä, kaamea persoona. JA ei, en tunne oikeasti, mutta ei minun tarvitsekaan, vaan minä SAAN muodostaa käsitykseni pelkän nettikäytöksen pohjalta.
14.1. postauksen kommenteissa taas on aivan järkyttävää v*uilua asiallisiin kommentteihin. Kyllä tuollaisesta käyttäytymisestä on pakko olla seuraamuksia! Hänen ei pitäisi enää pystyä saamaan tarpeeksi tuloja blogilla, jos on noin huono ja inhottava bloggaaja. Ihan käsittämätöntä. En halua enää nähdä koko blogia. Eikä pitäisi teidänkään.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 12:47"]
Hänen ei pitäisi enää pystyä saamaan tarpeeksi tuloja blogilla, jos on noin huono ja inhottava bloggaaja. Ihan käsittämätöntä. En halua enää nähdä koko blogia. Eikä pitäisi teidänkään.
[/quote]
Niin, ja hän tosiaan erottuu bloggaajien joukosta ainoana tuollaisena tyyppinä. Eli ei muuta kuin markkinoiden lait käytäntöön, ja huomio kohti muita, miellyttävämpiä blogeja.
Tinkerbella myös hyvä esimerkki kritiikkiin suhtautumisellaan. Kaikki eri mieltä olevat ovat kateellisia. Ja nyt ei muutakuin odottamaan "ketju ilmiannettu" kommenttia ja ketjun poistoa.. :)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 12:56"]
Tinkerbella myös hyvä esimerkki kritiikkiin suhtautumisellaan. Kaikki eri mieltä olevat ovat kateellisia. Ja nyt ei muutakuin odottamaan "ketju ilmiannettu" kommenttia ja ketjun poistoa.. :)
[/quote]
Tässä ketjussa ei kyllä ole mitään asiatonta. Kukaan ei käytä törkeyksiä sanavalinnoissaan. Ketju ei ole asiaton, jos jotakuta sanotaan "kaameaksi tyypiksi", vaan silloin jos jotakuta haukutaan joillain alatyylisillä ilmaisuilla.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:59"]"Asiakkaat", ei luoja... [/quote]
Samaa nauroin :D Bloggaajahan nyt kuitenkin pääasiallisesti kirjoittaa itselleen, joten ei heillä ole mikään pakko ketään miellyttää tai "palvella".
[/quote]
Sanooko "mainostus" sinulle mitään? Hyvin hyvin harvat suositut bloggaajat pitävät blogiaan omana päiväkirjanaan, kyllä he saavat ihan merkittäviä mainostuloja bannereista ja kertomalla tuotteista. Missä laatikossa pitää elää, että tällainen on mennyt ohi?
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 12:56"]
[/quote]
Tässä ketjussa ei kyllä ole mitään asiatonta. Kukaan ei käytä törkeyksiä sanavalinnoissaan. Ketju ei ole asiaton, jos jotakuta sanotaan "kaameaksi tyypiksi", vaan silloin jos jotakuta haukutaan joillain alatyylisillä ilmaisuilla.
[/quote] tinkerbellasta puhuminen missään negatiivisessa yhteydessä on joka kerta aiheuttanut ketjun poiston, hänestä ei saa puhua, mutta itse kumminkin hakee heti huomiota blogissaan kun av mammat kiusaa :)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 10:47"]
[/quote]
Xenia on ihan oikeasti ilkeä, kaamea persoona. JA ei, en tunne oikeasti, mutta ei minun tarvitsekaan, vaan minä SAAN muodostaa käsitykseni pelkän nettikäytöksen pohjalta.
14.1. postauksen kommenteissa taas on aivan järkyttävää v*uilua asiallisiin kommentteihin. Kyllä tuollaisesta käyttäytymisestä on pakko olla seuraamuksia! Hänen ei pitäisi enää pystyä saamaan tarpeeksi tuloja blogilla, jos on noin huono ja inhottava bloggaaja. Ihan käsittämätöntä. En halua enää nähdä koko blogia. Eikä pitäisi teidänkään.
[/quote]
Piti oikein käydä lukemassa, muuten en juurikaan blogia seuraa. En minä kyllä huomannut Xenian kommenteissa mitään järkyttävää v*ttuilua, vaan hän paremminkin aika kärsivällisesti yritti vastata positiivisesti myös negiskommentteihin. Ei ainakaan lietsonut mitään riitaa kenenkään kanssa.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 17:28"]
Muistan jostain blogista jonkun kommentin tai kritiikin joka meni näin että lukija kysyi että olisiko bloggaaja ostanut sen saman laukun jos siinä ei olisi ollut sitä näkyvää merkkiä ja logoa
[/quote]
Minä taas en ymmärrä, miksi pitää mennä tuollaista kysymään. Kuulostaa lähinnä huonosti piilotellulta "taidat olla pinnallinen" -vihjailulta. Taisi yrittää lukija päteä ja osoittaa ylemmyyttään. Asiallisella ihmisellä ei ole mitään tarvetta arvostella tuntematonta bloggaajaa tuohon tyyliin.