Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vika suomalaisessa miehessä?

Vierailija
08.08.2014 |

Tänään uutisoitu kuinka suomalaiset naiset haluavat ulkomaalaisen miehen. Onko ulkomaalaisuus tosissaan niin iso itseisarvo? Jos valittavana olisi täydellinen suomalainen mies tai ei niin hyvä ulkomaalainen naiset ottaisivat silti ulkomaalaisen? 

Ja miksi monet naiset eivät siedä jos mies hankkii vaimon ulkomailta? Esim Venäjältä tai Aasiasta

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä jauhaa "suomalaisen miehen elätettäväksi?" :D Suomessa käyvät naisetkin töissä, ja viinanjuontitilastojen mukaan suomalainen mies ei osaa huolehtia edes itsestään.

Vierailija
42/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:16"]

Ja juntteus leijonakoruineen ei ole äijämäistä vaan kaikki paskahousuiset pelkurit ei uskalla olla erilaisia missään suhteessa vaan piilottelee siellä kiitospaitojensa alla. Mies on sellainen jolla on omat mielipiteet eikä mikään lauman hyväksymä ideologia

[/quote]Jos erilaisuudesta puhutaan ulkomaalaiset vasta samaa massaa onkin. Sama tyyli, samat vaatteet, kampaukset, brändit, hajuvedet kaikilla ja erilaisuus kauhistuttaa ja aiheuttaa kultuurishokkia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:16"]

Ja juntteus leijonakoruineen ei ole äijämäistä vaan kaikki paskahousuiset pelkurit ei uskalla olla erilaisia missään suhteessa vaan piilottelee siellä kiitospaitojensa alla. Mies on sellainen jolla on omat mielipiteet eikä mikään lauman hyväksymä ideologia

[/quote]Jos erilaisuudesta puhutaan ulkomaalaiset vasta samaa massaa onkin. Sama tyyli, samat vaatteet, kampaukset, brändit, hajuvedet kaikilla ja erilaisuus kauhistuttaa ja aiheuttaa kultuurishokkia

[/quote]

Sori mutta et selvästikään ole käynyt ulkomailla. Turha väittää muuta, itse on tullut käytyä ja kokemukset osoittaa päinvastaista :)

Vierailija
44/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 10:38"]

Tänään uutisoitu kuinka suomalaiset naiset haluavat ulkomaalaisen miehen. Onko ulkomaalaisuus tosissaan niin iso itseisarvo? Jos valittavana olisi täydellinen suomalainen mies tai ei niin hyvä ulkomaalainen naiset ottaisivat silti ulkomaalaisen? 

Ja miksi monet naiset eivät siedä jos mies hankkii vaimon ulkomailta? Esim Venäjältä tai Aasiasta

[/quote]

Se, että jotkut suomalaiset naiset ottavat mieluummin ulkomaalaisen miehen ei tarkoita, että kaikki suomalaiset naiset haluavat ulkomaalaisen miehen. Suurin osa ottaa sen, kehen nyt sitten sattuu rakastumaan. Ei niitä ulkomaalaisia edes millään riitä kaikille suomalaisille naisille, joten älä huoli. Muutenkin Suomessa on naisia enemmistö, joten joidenkin naisten on pakko muuttaa ulkomaille ja hankkia sieltä mies, jos aikoo miehen saada. Mutta toisaalta yhä enemmän on ihmisiä niin naisissa kuin miehissäkin, jotka eivät halua puolisoa ollenkaan.

Tekstisi on muutenkin aikamoista yleistystä. Se, että Vauva-palstalla joku miehiin kyllästynyt viisikymppinen nainen haukkuu suomalaisia miehiä tai halveksuu aasialaisen naisen ottanutta ei tarkoita, että kaikki naiset tai edes suurin osa naisista näin ajattelisi. Tässä oikeassa elämässä en ole kertaakaan tavannut naista, joka olisi sanonut yhtään pahaa sanaa ulkomaalaisen naisen ottaneesta miehestä. Ja tuttavapiirissäni on kolme miestä, joista yhdellä thaimaalainen ja kahdella länsimaalainen ulkomaalainen nainen.

Vinkkinä sinulle. Älä lue näitä foorumeja, koska täällä tulee aina paha mieli. Jos keskustelupalstoihin on uskominen, niin sekä suomalaiset miehet että naiset ovat läskejä, rumia ja tyylitiedottomia. Mutta silti suurin osa suomalaisista nai toisen suomalaisen rakkaudesta. Eli ei me nyt niin kauheita taideta ollakaan?

[/quote] Muuten oikein hyvä kommentti, olen samaa mieltä. Tuo lihavoitu kohta nyt vaan sai vähän naureskelemaan :D

Vierailija
45/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ulkomaalainen mies. Se on kyllä jännä miten jengi on ensin ihan pelko persiissä sen homman kanssa ja oletuksena nimeonmaan on, että kyseessä olisi joku sivistymätön alkukantainen villimies ties mistä. Vihdoin, kun heille selviää, että mieheni on norjalainen, muuttuu ääni kellossa. Huhhuh, sehän onkin ihan ookoo. Sehän on niinkuin mekin!

Mua nuo kommentit risoo. Ihan yhtä hyvin mun norjalainen voisi olla vaikka musta. Eikä se hänen arvoaan vähentäisi. Kunhan minulla ja miehellä on riittävän samanlaiset arvot, ei värillä tai kansalaisuudella ole juuri väliä.

Norjalainen "perusmies" on kuitenkin avoimempi, sydämellisempi ja näyttää tunteensa herkemmin kuin useimmat suomalaiset miehet. Tyylikkäämpi myös pukeutumiseltaan ja käytöstavoiltaan. Mieheni tykkää myös kulkea käsi kädessä ja voi halata minua muiden edessä. Hän puhuu avoimesti kaikesta ja osaa sanoittaa tunteensa. Tunteiden kertominen sanoina on ehkä se suurin ero kokemukseni mukaan suomalaisen ja norjalaisen poikaystävän välillä.

Minulla on mahtavia suomalaisia miehiä kavereina, mutta sielunkumppanini on kyllä tämä norjalainen.

Vierailija
46/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norskit on kyllä tosi mukavaa porukkaa, ystävällistä kansaa jolla käytöstavat kunnossa :)

Vierailija
47/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:56"]

Miksi se pitää ajatella noin päin? Miksi suomalaiset naiset ovat helppoja, mikset sano, että ovatpa australialaiset miehet helppoja? Miksi seksiä haluava nainen on helppo? Eikö se ole hyvä juttu, että jos ihminen haluaa seksiä, hän voi sitä saada?

[/quote]

Useimmat naiset haluavat kuitenkin vakituisen parisuhteen. Ei se jalkoja levittämällä onnistu. Ja sitten itketään, kun ei sitä kosintaa kuulu tai ei löydy edes miestä, joka viihtyisi vähänkään pidempään.

Vierailija
48/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. En haluaisi valita miest kansallisuuden perusteella, se ei todellakaan ole mikään itseisarvo. Tosin täytyy myöntää, että tietyistä kansalaisuuksista tulevien kohdalla olen aika varuillani, enkä ihan ensimmäiseksi haluaisi olla tutustumassa.

Vierailija
49/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:56"]

Miksi se pitää ajatella noin päin? Miksi suomalaiset naiset ovat helppoja, mikset sano, että ovatpa australialaiset miehet helppoja? Miksi seksiä haluava nainen on helppo? Eikö se ole hyvä juttu, että jos ihminen haluaa seksiä, hän voi sitä saada?

[/quote]

Useimmat naiset haluavat kuitenkin vakituisen parisuhteen. Ei se jalkoja levittämällä onnistu. Ja sitten itketään, kun ei sitä kosintaa kuulu tai ei löydy edes miestä, joka viihtyisi vähänkään pidempään.

[/quote]

Useimmat naiset varmasti haluavat vakituisen parisuhteen, mutta se ei tarkoita sitä, että he eivät voisi haluta myös satunnaista seksiä. Kaikki toki eivät halua satunnaista seksiä (esim. minä), mutta jos sellaista ei halua, ei sitä myöskään baarista hae. Yksinkertaista!

Vierailija
50/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:53"]

Norskit on kyllä tosi mukavaa porukkaa, ystävällistä kansaa jolla käytöstavat kunnossa :)

[/quote]Juu Breivikki ihanan avoin ja näyttää tunteensa ?

Vierailija
51/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksinaismoralismi on suomalaisten kaljavalaiden pahin ongelma.

Vierailija
52/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kuvittelee saavansa statusta, kun on ihan ulkomaalainen mies. Tiedän monta, jotka mielestään ansaitsevat parempaa kuin suomalaisen, ja sitä ovat saaneetkin, pettäviä, jättäviä ja lapsikaappauksella uhkailevia miehiä. 

Vierailija
53/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 16:20"]

[/quote]Juu Breivikki ihanan avoin ja näyttää tunteensa ?

[/quote]

No jos tuolle linjalle lähdetään, niin otsikkoonhan vois vastata: Pekka Eric Auvinen ja Matti Saari

Vierailija
54/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:42"]

Mun kokemukseni mukaan suomalaisessa miehessä (kollektiivisena joukkona) on se vika, että heihin on vaikea tutustua. Suomalaisista miehistä huomattavan iso osa on eteläpohjalaista sanaa käyttääkseni "unkkoosia". Suomalaisiin miehiin on monesti vaikea ottaa kontaktia ja aloittaa tutustuminen vaikkapa kevyellä small talkilla.

[/quote]

Niinpa!! Ja nimenomaan se, etta ei ymmarreta sita small talkin pointtia/treffeilla kaymisen ideaa. Suomalaismiehet heti ajattelee, kun heille juttelee etta "nyt se iskee mua apua" tai vaihtoehtoisesti treffit tarkoittaa automaattisesti seurustelun alkamista, jolloin pitaa antaa pesaa tai on pihtarihoro tai muuten vaan horo jos ei halua jatkaa suhdetta treffien jalkeen.

[/quote]

Mulla on kyllä miehenä ihan päinvastaisia kokemuksia. Ei suomalainen nainen osaa keskutella tuntemattoman miehen kanssa, koska sehän on kuitenkin vonkaamassa. Tai sitten nainen on jo parin lauseen jälkeen perhettä perustamassa.

Ja noihin aiempiin viesteihin kommentoisin, että tuttavapiirissäni tosi harva mies juo enempää kuin vaimonsa. Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kaikki ovat mielellään perustaneet perheen alle kolmekymppisenä (ja kaikki lapsia hankkineet ovat pitäneet vähintään kaikki isyyslomat ja isäkuukauden). Ne keiden raha-asioista tiedän, antavat lähes koko palkkansa perheen yhteiseen käyttöön. Keskenämme härskien juttujen heittelemiseen kyllä silloin tällöin syyllistytään. Ja minä olen jopa niin tökerä, etten kohtele vaimoa kuin kukkaa kämmenellä, mutten äitinäkään. Ihan naisena ja kumppanina häntä ajattelen ja kohtelen.

T: Juntti hämeestä

Vierailija
55/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mikäs on ollessa kun lompakko pullottaa ja lisää tulee koko ajan. Raha luo tyytyväisyyttä.

Täytyy kuitenkin sanoa, että ovat norjalaiset vähän ummehtuneen oloista kansaa, koska tuudittautuvat siihen öljyynsä ja elävät keskenään omahyväisesti, ja jotkut heistä leikkivät kansainvälistä terroristia ja toiset ovat ollakseen huippukirjailijoita, vaikka ovatkin suojattua elämää viettäviä porvareita.

Vierailija
56/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:49"]

1% suomalaisista miehistä on viisaita+hyvä näkösiä

[/quote]

mä en ymmärrä, missä sä asut? tällä helsingissä ainakin on fiksuja ja hyvännäköisiä miehiä pilvin pimein.

Vierailija
57/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:49"]

1% suomalaisista miehistä on viisaita+hyvä näkösiä

[/quote]

mä en ymmärrä, missä sä asut? tällä helsingissä ainakin on fiksuja ja hyvännäköisiä miehiä pilvin pimein.

[/quote]

Samaa mietin. Ilmeisesti suurin osa ketjuun vastanneista on jostain Lapista tai Keravalta. Ei Helsingissä mitään Kiitos-paita juntteja pyöri.

Vierailija
58/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi automaattinen oletus monella on, että suomalaisessa miehessä on jotain vikaa, kun on ulkomaalainen mies "valittu". Ei kai kukaan erityisemmin valitse, kehen rakastuu. Minulla on ulkomaalainen (keskieurooppalainen) mies, mutta ei se silti tarkoita sitä, että suomalaisissa miehissä olisi jotain vikaa tai etten olisi saanut suomalaista miestä. 

Ai niin, ja asutaan täällä miehen kotimaassa, missä tutustuttiinkin. Molemmat koulutettuja ja käydään töissä, enkä usko että monetkaan minun perääni mamua täällä huutelee.

Vierailija
59/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras miäs on isämmaam pulustaja

Vierailija
60/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 17:16"]

En ymmärrä, miksi automaattinen oletus monella on, että suomalaisessa miehessä on jotain vikaa, kun on ulkomaalainen mies "valittu". Ei kai kukaan erityisemmin valitse, kehen rakastuu. Minulla on ulkomaalainen (keskieurooppalainen) mies, mutta ei se silti tarkoita sitä, että suomalaisissa miehissä olisi jotain vikaa tai etten olisi saanut suomalaista miestä. 

Ai niin, ja asutaan täällä miehen kotimaassa, missä tutustuttiinkin. Molemmat koulutettuja ja käydään töissä, enkä usko että monetkaan minun perääni mamua täällä huutelee.

[/quote]

Näinpä juuri. Minulla on amerikkalainen mies. Tutustuttiin asuessamme Ranskassa, eli oltiin molemmat mamuja. Nykyään asutaan Suomessa ja molemmilla on koulutusta vastaavat, hyvin palkatut työpaikat (yksityisellä sektorilla, eli ei eletä suomalaisen lihaa syövän heteromiehen rahoilla). Mieskin puhuu nyt reilun kahden vuoden Suomessa asumisen jälkeen ihan kohtuullisen hyvin suomea.

Mies on afrikkalaistaustainen, joten mamukommentteja on tullut kuultua aina toisinaan. Yleensä kommentit kyllä loppuvat siinä vaiheessa, kun käy ilmi, että mieheni tosiaan on amerikkalainen, korkeakoulutettu ja tienaa itse omat rahansa.

Mutta ilmeisesti minäkin olen joidenkin silmissä kansakunnan petturi ja eksotiikan tavoittelija. Olisi kai pitänyt säästää itseäni Ranskassa asuessani sitä päivää varten, kun ehkä muutan takaisin Suomeen, että olisin sitten voinut ottaa suomalaisen miehen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän