Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vika suomalaisessa miehessä?

Vierailija
08.08.2014 |

Tänään uutisoitu kuinka suomalaiset naiset haluavat ulkomaalaisen miehen. Onko ulkomaalaisuus tosissaan niin iso itseisarvo? Jos valittavana olisi täydellinen suomalainen mies tai ei niin hyvä ulkomaalainen naiset ottaisivat silti ulkomaalaisen? 

Ja miksi monet naiset eivät siedä jos mies hankkii vaimon ulkomailta? Esim Venäjältä tai Aasiasta

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 10:50"]

Jos täysin samanlaiset olisi, tietysti ottaisin suomalaisen. Omaa kieltä on kiva puhua. Mutta suomalaisissa miehissä on paljon vikaa: juoppous, rasismi, sovinismi, yleinen junttius, sivistymättömyys, patriotismi, tyylitajuttomuus, epäterveelliset elämäntavat, laiskuus, keskustelukyvyttömyys. Noin niinkuin aluksi ja yleistäen...

[/quote]Höpö höpö, suomessa on miljoonia täysin raittiita miehiä jotka päihittää sivistyksessäkin ihan kenet tahansa.

[/quote]

Ai ihan miljoonia? Ootkos nyt ihan varma?

Vierailija
2/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallinen itsetunto, huono sellainen. Suomalaiset naiset luulevat naivansa ylöspäin, jos hankkivat ulkomaalaisen. Janne on säälittävää se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1% suomalaisista miehistä on viisaita+hyvä näkösiä

Vierailija
4/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:12"]

Tässä nyt aluksi: suomalainen mies on ensinnäkin keskimäärin ruma kaljamahainen pottunokka, jonka ulosanti on luolamiestasoa. Suomalainen mies on myös kunnianhimoton, keskimäärin huonosti koulutettu, omaa huonon itsetunnon ja siitä seuraa ongelmia kuten alkoholismi, lisäksi suomimies on äreä, ei osaa ilmaista tunteitaan ei vaimolleen eikä lapsilleen. Lista on loputon. Pahinta tässä tietysti on, että ME SUOMALAISET NAISET KASVATAMME NÄITÄ KAAMEITA SUOMIMIEHIÄ!

[/quote]Ja minkämaalaiseen nyt vertasimme?

Vierailija
5/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 10:47"]

Itselläni on ulkomaalainen mies, vaikka en ajattele että suomalaisissa miehissä mitään vikaa on. Itse asiassa en koskaan halunnut ulkomaalaista miestä, vaan päinvastoin suhtauduin aika suurella epäilyksellä sellaisiin, kulttuurierot, naisen asema jne. 

Mutta suomalaisiin miehiin on minusta kauhean vaikea tutustua. He eivät tee aloitteita ja jos joskus niitä itse tein, sain tylytystä vastaukseksi, ehkä koska en ole mikään missi vaikken kauhean rumakaan. Tavis vaan. Ulkomaalaiset miehet sen sijaan on minusta aina olleet erittän kiinnnostuneita, ihan kassajonoissa tai bussipysäkillä tulleet flirttiä silmäkulmassa juttelemaan, ja ihan selvinpäin mikä on iso bonus. Lopulta sitten kun lähes nelikymppinen jo olin eikä suomalaista miestä ollut etsimisestä huolimatta löytynyt, otin ulkomaalaisen. Enkä ole kyllä katunut, en mitään muuta kuin sitä kuin että niin vanhaksi asti pidin yllä ennakkoluulojani ulkomaalaisia kohtaan ja torjuin monta potentiaalisesti ihan hyvää miestä.

[/quote]Ja elätte Suomessa suomalaisen miehen elätettävänä oletan

[/quote]

Elätettävänä? Me olemme molemmat, sekä mieheni että minä, hyvätuloisia IT-ammattilaisia. Mistä ihmeestä tulee se ennakkoluulo, että ulkomaalainen olisi työtön yhteiskunnan tai naisensa elätti? Varmaan nämä samat ihmiset olettaa että ulkomaalainen mies on myös tummaihoinen sekä muslimi. Nämäkään oletukset ei pidä meidän tapauksessa paikkaansa. 

[/quote]Mikä vitun ennakkoluulo? Suurin osa naisista toimii julkisella ammateissa, joita ei markkinataloudessa ole. Ja mamumiehet keskimäärin ei ole ollenkaan töissä tai tukityöllistettyjä.

Vierailija
6/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomi-mies rokkaa. Mä tykkään!

Vierailija
7/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaisissa miehissä kollektiivisesti ole mitään vikaa. Kaikki ei ryyppää, kaikki ei oo persuja, kaikki ei vihaa kulttuuria, kaikki ei ole lihavia ja hakkaa naisiaan jne.

Mulla on ulkomaalainen mies, ja ärsyttää suunnattomasti se, että monet ottaa sen jonkinlaisena hyökkäyksenä suomalaisia miehiä kohtaan. Mulla on ulkomaalainen mies siksi, että asuin 8 vuotta ulkomailla ja tutustuttiin siellä. Nyt asutaan Suomessa.

Vierailija
8/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vaikka mietit baari-iltaa. Ulkomaalaiset miehet uskaltavat lähetyä naista vaikka useimmiten saavatkin pakit. Heidän itsetuntonsa ei vähene vaikka nainen sanoo mitä. He siirtyvät vaan seuraavaan naiseen. Tämä rohkeus tulla juttelemaan saa jossain vaiheessa kiitosta ja joku naisista kiinnostuu enemmän.

Jos suomalainen mies olisi yhtä rohkea, jäisivät ulkomaalaiset alakynteen, rohkenen sanoa.

Vierailija
9/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:56"]

Mikä vitun ennakkoluulo? Suurin osa naisista toimii julkisella ammateissa, joita ei markkinataloudessa ole. Ja mamumiehet keskimäärin ei ole ollenkaan töissä tai tukityöllistettyjä.

[/quote]

On se ennakkoluulo, jos lähdet joidenkin keskiarvojen perusteella yleistämään asian kaikkiin. Näin juuri useimmat ulkomaalaisten inhoajat tekee. Jos sanon tietynlaisille ihmisille, että mieheni on ulkomaalainen, heillä on heti oletus, että kyseessä on joku musta mies tai vähintään turkkilainen, sellainen joka on tullut tänne ns. humanitaarisistä syistä ja nyt istuu työttömänä kotona tukia nostellen. Minulta on esimerkiksi kysytty, että eikö se ole yrittänyt laittaa minua käyttämään huivia päässä, kysymättä edes mistä maasta mies on. Tai sanottu että minä en kyllä elättäisi semmoista loista tuloillani vaikka sillä olisikin sitten iso musta muna. 

Hämmästys on suuri kun sanon että mitä ihmettä, mies on kyllä EU-maasta ja on tullut Suomeen ihan töihin asiantuntijahommiin... Eihän se ole kunnon MAMU ollenkaan tuollainen, vaikka maahanmuuttaja onkin ;-) Ja silti aina näissä asioissa yleistetään että ulkomaalainen mies = mamu = musta tai "karvakätinen" työtön pakolainen/turvapaikkaturisti.

Vierailija
10/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinäkin, ei ole mitään semmoista kun "täydellinen suomalainen mies". Eikä kyllä täydellistä löydy mistään muustakaan maasta. Eikä naistakaan.

Minä en valinnut meistäni kansallisuuden perusteella muutenkaan, hän vain sopi minulle parhaiten. Meillä on samat arvot, ymmärrämme toisiamme(jos ei lasketa kielimuuria joissain tapauksissa:)), täydennämme toisiamme erilaisuuksillamme!

Toiseen kysymykseen vastaisin että meillä on aina niin paljon ennakkoluuloja, helppo haukkua vaikka ei tunne koko henkilöä.

T. Venäläisen vaimo toisesta ketjusta

Vierailija
11/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 12:02"]

suomi-mies rokkaa. Mä tykkään!

[/quote]

Jeah, The Isäntä rules.

Vierailija
12/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 12:07"]

Ensinäkin, ei ole mitään semmoista kun "täydellinen suomalainen mies". Eikä kyllä täydellistä löydy mistään muustakaan maasta. Eikä naistakaan.

Minä en valinnut meistäni kansallisuuden perusteella muutenkaan, hän vain sopi minulle parhaiten. Meillä on samat arvot, ymmärrämme toisiamme(jos ei lasketa kielimuuria joissain tapauksissa:)), täydennämme toisiamme erilaisuuksillamme!

Toiseen kysymykseen vastaisin että meillä on aina niin paljon ennakkoluuloja, helppo haukkua vaikka ei tunne koko henkilöä.

[/quote]Samat arvot eli Krim kuuluu Venäjälle?

Vierailija
13/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Täydellinen suomalainen mies" :D missä maailmassa?

Vierailija
14/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 10:50"]Jos täysin samanlaiset olisi, tietysti ottaisin suomalaisen. Omaa kieltä on kiva puhua. Mutta suomalaisissa miehissä on paljon vikaa: juoppous, rasismi, sovinismi, yleinen junttius, sivistymättömyys, patriotismi, tyylitajuttomuus, epäterveelliset elämäntavat, laiskuus, keskustelukyvyttömyys. Noin niinkuin aluksi ja yleistäen...

[/quote]

Unohdit merkittävimmän: itsekkyys.

Vierailija
15/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sanoisi, että kaikissa suomalaisissa miehissä on vikaa, mutta olen tavannut vain muutaman suomalaisenmiehen, jotka olisivat täyttäneet ne kriteerit, että kykenisin heidän rinnallaan olemaan onnellinen. Ja koska nuo kriteeritä täyttäneet oliviat jo varattuja, niinheitä ei sitten vikitelty.

Monia suomalaisia deittailin. Mutta minä, koulutettu, ystävällinen, ruoanlaittotaitoinen, kirjoja rakastava, käytännön asioissa taitava, olin monelle kauhistus koska: en halunnut seksiä ennen avioliittoa, minulla oli uskonnollinen vakaumus, jota joidenkin miesten mielestä sai pilkata ja haukkua ihan vapaasti, en halunnut ryypäävää enkä tupakoivaa (nmä eivät liittyneet vakaumukseeni, en vain pidä kummastakaan). Ja sitten jos olisikin löytynyt sellainen, joka olisi tuon uskonnollisen vakaumuksen itsekin omannut ja minun vakaumukseni hyväksynyt, niin eivät kyenneet ymmärtämään, että minä olen tasa-arvon kannattaja.

Lisäksi uskomatonta mutta totta, tuo kirjallisuuden lukeminenkin oli monelle yhtä paha asia kuin se vakaumus. Sitäkin ivattiin ja pilkattiin.

Lisäksi tietty erityisesti vanhojen ihmisten kunnioitus puuttui monelta. Bussissa ei tarjottu vanhalle istumapaikkaa samoin ei selvästi raskaanaoleville naisille tai pikkulapsille.

Kun en suomalaista löytänyt, niin eipä tullut mieleenikään, etten saisi ulkomaalaisen kanssa suhdetta muodostaa. Mihinhänessä sitten ihastuin: Ihan ensiksi siihen, että miten kohteli toisia ihmisiä, eli peruskäytöstavat: antoi mummoille ja papoille istumapaikat, auttoi rattaiden kanssa kulkevia bussiin, puuttui, kun jotakuta lasta kiusattiin koulumatkalla.

Vaikka mieheni on agnostikko/ateisti, niin hän ei ole koskaan pilkannut minun vakaumustani, vaanlöytää siitä hyviä asioita. Perhesuhteet ovat läheiset ja erityisesti äidin vanhemmat saavat tulla kyläilemaan vaikka keskellä yötä.

rahaa tuomme molemmat perheeseen, mutta miehelle on ollut tärkeää että silloin kun minun tuloni ovat yhteisistä päätöksistä johtuen olleet alemmat (äitiysloma, hoitovapaa), niin hän kustantaa silloin kaiken jne.

Vierailija
16/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 12:07"]

[/quote]Samat arvot eli Krim kuuluu Venäjälle?

[/quote]

Tiedätkö missä olosuhteissa krim liitettiin aikoinaan Ukrainaan?

Vierailija
17/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 10:50"]

Jos täysin samanlaiset olisi, tietysti ottaisin suomalaisen. Omaa kieltä on kiva puhua. Mutta suomalaisissa miehissä on paljon vikaa: juoppous, rasismi, sovinismi, yleinen junttius, sivistymättömyys, patriotismi, tyylitajuttomuus, epäterveelliset elämäntavat, laiskuus, keskustelukyvyttömyys. Noin niinkuin aluksi ja yleistäen...

[/quote]

Se että törmäät vain kuvailemasi kaltaisiin suomalaismiehiin, kertoo todennäköisesti enemmän siitä millainen itse olet. Kyllä vakka kantensa valitsee.

Vierailija
18/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotkut ulkomaalaiset ovat sosiaalisempia ja tekevät aloitteita helpommin. Suomessa ei ole kauheasti tapana puhua tuntemattomille. Kyllä suomalainen mies varmasti monelle kelpaisi, mutta ulkomaalaiset ehtivät ensin puhumaan. Näin mä luulisin.

Sitten jotkut ihmiset metsästävät tietyn maalaisia, esim. Turkkilaisia. Mun mielestä se on vähän hassua pitää ihmisistä vain rodun takia. Mutta kukin tyylillään.

Usko pois että suurimmalle osalle kelpaa suomalainen mies hyvin.

Vierailija
19/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:12"]

Tässä nyt aluksi: suomalainen mies on ensinnäkin keskimäärin ruma kaljamahainen pottunokka, jonka ulosanti on luolamiestasoa. Suomalainen mies on myös kunnianhimoton, keskimäärin huonosti koulutettu, omaa huonon itsetunnon ja siitä seuraa ongelmia kuten alkoholismi, lisäksi suomimies on äreä, ei osaa ilmaista tunteitaan ei vaimolleen eikä lapsilleen. Lista on loputon. Pahinta tässä tietysti on, että ME SUOMALAISET NAISET KASVATAMME NÄITÄ KAAMEITA SUOMIMIEHIÄ!

[/quote]Ja minkämaalaiseen nyt vertasimme?

[/quote]ei kait tuossa verrattu mihinkään kun tuo näyttäs olevan vastaus siihen millainen suomalainen mies on

Vierailija
20/96 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 12:28"]

en sanoisi, että kaikissa suomalaisissa miehissä on vikaa, mutta olen tavannut vain muutaman suomalaisenmiehen, jotka olisivat täyttäneet ne kriteerit, että kykenisin heidän rinnallaan olemaan onnellinen. Ja koska nuo kriteeritä täyttäneet oliviat jo varattuja, niinheitä ei sitten vikitelty.

Monia suomalaisia deittailin. Mutta minä, koulutettu, ystävällinen, ruoanlaittotaitoinen, kirjoja rakastava, käytännön asioissa taitava, olin monelle kauhistus koska: en halunnut seksiä ennen avioliittoa, minulla oli uskonnollinen vakaumus, jota joidenkin miesten mielestä sai pilkata ja haukkua ihan vapaasti, en halunnut ryypäävää enkä tupakoivaa (nmä eivät liittyneet vakaumukseeni, en vain pidä kummastakaan). Ja sitten jos olisikin löytynyt sellainen, joka olisi tuon uskonnollisen vakaumuksen itsekin omannut ja minun vakaumukseni hyväksynyt, niin eivät kyenneet ymmärtämään, että minä olen tasa-arvon kannattaja.

Lisäksi uskomatonta mutta totta, tuo kirjallisuuden lukeminenkin oli monelle yhtä paha asia kuin se vakaumus. Sitäkin ivattiin ja pilkattiin.

Lisäksi tietty erityisesti vanhojen ihmisten kunnioitus puuttui monelta. Bussissa ei tarjottu vanhalle istumapaikkaa samoin ei selvästi raskaanaoleville naisille tai pikkulapsille.

Kun en suomalaista löytänyt, niin eipä tullut mieleenikään, etten saisi ulkomaalaisen kanssa suhdetta muodostaa. Mihinhänessä sitten ihastuin: Ihan ensiksi siihen, että miten kohteli toisia ihmisiä, eli peruskäytöstavat: antoi mummoille ja papoille istumapaikat, auttoi rattaiden kanssa kulkevia bussiin, puuttui, kun jotakuta lasta kiusattiin koulumatkalla.

Vaikka mieheni on agnostikko/ateisti, niin hän ei ole koskaan pilkannut minun vakaumustani, vaanlöytää siitä hyviä asioita. Perhesuhteet ovat läheiset ja erityisesti äidin vanhemmat saavat tulla kyläilemaan vaikka keskellä yötä.

rahaa tuomme molemmat perheeseen, mutta miehelle on ollut tärkeää että silloin kun minun tuloni ovat yhteisistä päätöksistä johtuen olleet alemmat (äitiysloma, hoitovapaa), niin hän kustantaa silloin kaiken jne.

[/quote]Ja pidät oikeutensi tuoda elättisi Suomeen suomalaisen miehen ruokittavaksi?