Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tytöille ostetaan kouluun kaunoluistimet ja pojille hokkarit?

Vierailija
07.01.2024 |

Mistä tämä johtuu?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ole enää nykyisin niin rajoittunutta.

t. koulusta

Vierailija
2/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö käyttää hokkareita, kuten itsekkin käytän. N31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt saa hyvät luistimet ja pojat NHL-tuotteen (Naisten Huonot Luistimet).

Vierailija
4/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö se vielä nykyisinkin noin? Oman koulutaipaleeni selvitin 80- ja 90-lukujen aikana pienessä maalaiskylän kuntakeskuksessa, ja siellä oli vielä aika tarkka jako siihen, että pojilla hokkarit ja tytöillä kaunot, mutta jotenkin kuvittelin että nykyisin ei enää.

Vierailija
5/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää osteta, monella tyttöoletetullakin on hokkarit jalassa, kun niillä on parempi luistella ja pelata. Febook-kirppiksillä näkee kyllä edelleen myynnissä tyttöjen ja poikien luistimia.

Vierailija
6/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ostetaan? Me on kyllä ostettu ihan ne luistimet mitkälaiset ovat tuntuneet lapsesta paremmilta, kun ovat osanneet mielipiteensä muodostaa. Pieninä luistelivat molemmat hokkareissa. 

Vierailija
7/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*facebook

Vierailija
8/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoin joskus -97 hokkareita joululahjaksi kun tiesin, että ne jalassa on parempi pelata. Melkoisen työn sai tehdä, että suostui, olin 7 lk:lla. Lesboksihan mua sen takia haukuttiin, ja pojaksi.

Vierailija
9/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kaunokkeja pojalle?

Vierailija
10/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on taitoluistimet. Ja monet tytöt luistelevat nykyisin hokkareilla. Myös taitoluistelua harrastavia poikia on.

Vierailija
11/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osteta.

t. jääkiekkoilevan tytön äiti

Vierailija
12/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa että lapsi oppii oikeasti luistelemaan niin suosittelen ostamaan sukupuolesta riippumatta ns. hokkarit. Kaunokit vain jos aikoo/tai harrastaa kauno/taitoluistelua

Vierailija
13/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pojan ei kuulu olla homo, vaan urheilumies. Tytöt taas harvemmin innostuvat väkivaltaisesta lätkästä.

Vierailija
14/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ysärillä hokkarit, siirryin joskun vitosella luistelemaan niillä. Niistä tuli sitten yläasteen liikuntatunnilla ongelma, kun opettajalla oli meillä tytöille ohjelmassa taitoluistelua ja sitä ei hokkareilla voinut suorittaa. Opettaja oli hapan. Minä sitten aina ne liikuntatunnit luistelin kenttää ympäriinsä kun muut jotain piruetteja hioi.

Vierailija
15/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa tytöille hokkarit!   

Ne on omalla tyttärelläni.

Vierailija
16/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ostettu kouluun minkäänlaisia luistimia. Äiti kirjoitti lapun, että parin käyttökerran takia ei luistimia osteta. 

N39

Vierailija
17/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pojan ei kuulu olla homo, vaan urheilumies. Tytöt taas harvemmin innostuvat väkivaltaisesta lätkästä.

Tytöt varmasti innostuisi eri tavalla lätkästä jos sitä meille annettaisiin opetussuunnitelmassa. Mutta kun tytöt pelaa sitä helvatan ringetteä. Olen ysärilapsi joten toivottavasti tämä jo muuttunut. Terveisin ringettevihaaja 

Vierailija
18/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöt varmasti innostuisi eri tavalla lätkästä jos sitä meille annettaisiin opetussuunnitelmassa. Mutta kun tytöt pelaa sitä helvatan ringetteä. Olen ysärilapsi joten toivottavasti tämä jo muuttunut. Terveisin ringettevihaaja 

Oispa saanut pelata edes ringetteä. Mutta ei. Piti tehdä jotain helvetin makkaroita jne.

t. luistelutunteja vihannut ysärilapsi

Vierailija
19/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että ala-asteella pojat voi pelata alusta asti jääkiekkoa ja jääpalloa. Tytöt taas tekee jonossa makkaraa. Sitten yläasteella kun liikuntatunnit yhdistetään, niin voidaan porukalla siirtyä pelaamaan hokkareissa jääkiekkoa ja taivastella kuinka tytöt on huonoja. Näin ainakin meillä aikoinaan. 

Vierailija
20/28 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei? miksi kysyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi